Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:20

Uhm, nououou, ik ben bang voor naalden en al helemaal in me mond (zwaar slechte ervaring mee) dus de kno arts draait zich om (ik zat in een stoel) nou zegt ie dan verdoven we het even en heeft zon enge spuit in zn handen...... Begon spontaan te hyperventileren, janken en een poging tot vluchten gedaan :') (moeders stond in de weg die zag hem al aankomen...)
Het is toen met een spray verdooft maar die duurt niet zo heel lang....

De laatste twee keer branden heb ik dus half meegekregen (en ja dat verkies er vreemd genoeg op tegen een prikje... viel opzich nog wel mee) alleen je ruikt dus ook verbrande/verschroeide huid.

En dat is wel zooo smerig he...

MightyJoe

Re: Mijn keelamandelen zijn eruit gehaald wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:27

ooh wat lijkt me vreselijk marcha.. Ik ben ook heel bang voor naalden. maar ik kreeg voor de operatie een pilletje daar werd je slaperig van, nou ik weg er high van :+ Ik vond alles grappig en was de chirurgh aan het uitlachen omdat hij een grappige mutsje had :') en dus heb ik eigenlijk ook niets gemerkt van de prik :=

En toen ik wakker werd van de operatie had ik eigenlijk geen last. ik kon alles en riep steeds dat ik wel naar huis kon, tot dat mn infuus eraf mocht := pff wat een pijn had ik.. en zeggen ze steeds ijsjes eten.. nou het is wel fijn op dat moment maar ik kreeg er steeds slijm van achter in mn keel en dat kon ik steeds niet weg krijgen.. dus dat deed heel zeer..

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:36

Ik mocht eigenlijk naar huis, moest ik toch overgeven en verbergen kon niet... was te laat met het bakje haha :') was ook zon stoned als een garnaal leek wel :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:37

Kop op voor de mensen die er net aan zijn geholpen, het wordt echt beter!

Als het ineens weer slechter wordt moet je wel even naar je huisarts toe... ik had een ontsteking in de wonden :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:39

overgeven deed dat niet verschrikkelijk zeer? Ik kon amper mn mond open doen en praten enzo.. er paste niet eens een ijsje in. ik was echt totaal niet misselijk ofzo.. dus heb niet hoeven overgeven

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:42

Nou ja het was meer oud bloed, ik weet niet of je de film jenifers body heb gezien dat ze ook aant spugen raakt, zoiets dus :') _O-

En zat nog half onder de narcose dus voelde er niet zoveel van, vandaar ook dat ik te laat was haha.

Mond opendoen en meer als een paar zinnen of woorden zeggen kan ik nu ook niet :S

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:47

nee die film heb ik niet gezien _O- durf geen enge films te kijken :o

Ik werd er vandaag wel even gek van.. het was zulk mooi buitenrit weer en ik mocht niet van mn moeder. haha. ook wel begrijpelijk. zit nog te twijfelen of ik morgen naar school ga.. heb soms meer last dan anders.. en soms ineens heel erg oorpijn.. ben bang dat ik dan op school heel erg last krijg.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:55

Ik heb tevaak pijn aan me keel, in de zomervakantie 5 keer achter elkaar en verder ook wel eens tussendoor.
Vreselijk, ik zou echt als de pijn weggaat ermee, mn keelamandelen er juist uit willen hebben. Als het me daarna maar pijn scheelt, helaas is dit niet zo makkelijk en doen ze het niet zo snel, en tja het is ook geen pretje als ik hoor.
Ik ben ook bang om over te geven, een fobie ervoor bestaat dat eigenlijk? ;o

TS,erg veel sterkte ermee.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:56

Gellukkig zijn er meerdere mensen hier die zoveel last hebben van diarree, ik moet soms echt rennen.

Maar de pijn valt vandaag bij mij mee. Heb vandaag ook voor het eerst weer beetje warm eten geprobeert maar dat doe ik niet weer. Smoorde er bijna in. gadver. Verder drinken gaat goed, en eet veel vla.

Ik had vannacht ook beetje bloed in mijn mond(kwam ik vanmorgen achter toen ik wakker werd) Verder heb ik er nu geen last meer van. Hoe is het met jullie pijnstillers hoelang hebben jullie die geslikt?

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:10

mijne ook allemaal maar toen was ik 6 ?
dus ja weet weinig meer alleen dat ik steeds moest huilen & ijsjes kreeg ahah

winnieloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:16

Ohhhh ik heb het ook deze zomer gehad! Vreselijk! Bij mij waren mn keelamandelen zo dik dat ze tegen elkaar aan zaten en ik niks meer doorgeslikt kreeg.
Na de operatie voelde ik me top, maar toen ik thuis was en die morfine uit begon te werken voelde ik me zo beroerd! Die paracetemollen hielpen nauwelijks, eten deed zooooo´n pijn en drinken ook. Heb ongeveer 2 weken op vla en drinken geleefd. Ook daarna was mijn smaak heel anders, ik proefde alles heel vies. Lust nu ook geen chocola meer, echt heel raar. Voordeel van de operatie was dat ik door de 2 weken niks eten mijn wintervetjes eraf waren en ik dus bikiniklaar was :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:12

Ik ben uit mijn keelamandelen gehaald, wat vind je daar dan van?

Zo ontstoken waren ze hahahahaha.. (alweer paar jaar terug)_O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:18

Mijn keelamandelen zijn ook verwijderd toen ik 17 was. Ik moest 1 nacht in het ziekenhuis blijven na de operatie. Toen voelde ik me nog goed, deed wel een beetje pijn maar het was te doen. De dag dat ik naar huis ging viel het ook nog wel mee met de pijn. maar pff de 2 weken daarop waren vreselijk. Ik kon niets, maar dan ook echt niets eten. Slikken voelde alsof iemand met een mes in mijn keel zat te hakken. Ben dan ook in 2 weken 8 kg afgevallen. na 2 weken kon ik langzaam weer brood eten zonder korst en na de 3e week ging het gewoon weer goed.
Sterkte ermee, ik weet hoe pijnlijk het kan zijn!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 08:34

winnieloves, wat raar van die chocola! Mijn smaak is ook erg veranderd en chocola is nog steeds wel erg lekker alleen doet nog steeds pijn aan me keel.

Marca, ik moest voledig onder narcose toen ze me dichtbrande.

Mighty Joe, overgeven doet niet heel erg veel pijn, ik ben als de doods voor overgeven. Heb de hele nacht overgegevn allemaal oud bloed.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 08:43

sterkte (:

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 09:54

ooh das poedersuiker!
Ik werd wakker van de operatie en toen had ik allemaal bloed in me mond en ik kreeg allemaal doekjs en een bakje en heb ik steeds mn bloed in het doekje gespuugd.. ( ik loop nu nog steeds rond met een kwijl doek :o ) ik kan opzich wel weer eten. ik leef al 3 dagen op olvarit papjes, en savonds eet ik pangafilet want dat is ook heel zacht en glad.. en soms dip ik een broodje in mn soep dat wil ook :)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:36

@ Iney, was dat nadat ze weer opengesprongen waren? Bij mij was het ik dacht een keer of 5/6 branden en klaar.

@mighty, olvarit papjes... had gister een prakje geprobeerd... wat ontzettend smerig haha, alleen de peerhapjes willen wel :P

Brood dippen, noodles, beschuitenpap, appelmoes, vla, soep, die dingen gaan nog wel ja.

Het vervelends vind ik nu wakker worden... alles uitgedroogd en als je dan wat kouds drinkt gaat het lopen steken en irriteren :S
Laten die "korsten" bij jullie ook al los? Ook zon fijne bijkomstigheid haha.

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:55

@marcha1987 bij mij laten die korsten ook los geloof ik af en toe voel je wat scherps. Kan dat wel na een week al?

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:08

Als het goed is wel... ik voel ze echt half me keel in glijden _O- :r

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:07

Ooh bah dat meen je niet!! krijg ik dat vast ook nog want heb nog niks gemerkt!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:08

Haha, jawel, sorry :p op zich valt het wel mee hoor ;)

Mocht dat trouwens ook zo gebeuren, gewoon doorslikken en NIET gaan schrapen... daar krijg je echt spijt van...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:12

gaat dat daarna heel zeer doen dan??

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:12

haha die advertentie onder het topic :D over amandelen knippen.

Ik was 19 toen mijn keelamandelen geknipt werden. Ik vond het een hel. Ben er erg beroerd van geweest. Paracetamol hielp idd niets of nauwelijks. Ik vond het erg pijn doen. K'heb ook 1.5 week op vla en ijsjes geleefd. Maar gelukkig heb ik nu nooit meer keelontsteking!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:32

Als je het op gaat schrapen wel ja.
Met veel water doorslikken ist net of er een stukje brood in je keel vastzit dus dat maar in gedachte houden ;)

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:31

Pff.. wat een rotzooi! Al die kelen en die amandelen...

Ik ben inmiddels al bijna 2 weken ziek. Het begon met keelontsteking toen werd het griep en toen dacht ik afgelopen donderdag dat het over was, kreeg ik vrijdag weer keelontsteking.
Heb er inmiddels bij de dokter al steeds op gehamerd dat ik wil dat ze mijn amandelen eruit halen. Maar de dokters (2 huisartsen, man en vrouw) houden maar vol dat het niet op mijn amandelen zit, dus dat het geen nut heeft om ze eruit te halen.
Ik snap er niks van hoor.. Zaterdag was ik bij de huisartsenpost omdat ik echt kapot ging van de pijn en die dokter zei dat het wel op mijn amandelen zit. Dus nu zit ik aan de antibiotica en hopelijk is het dan snel over. Want ik ben er echt klaar mee! Wil paardrijden en werken en naar school enzo, maar ik kan helemaal niks zo uitgeput ben ik inmiddels. Ben ook al ruim 5 kilo lichter.. Dus als ik jullie verhalen allemaal zo lees, wacht ik nog maar ff met zeuren dat ik ze eruit wil hebben, want anders ben ik dalijk hartstikke mager ofzo :P

Ik vind het wel kei eng om ze eruit te laten halen, dus het is al heel wat dat ik er zelf om loop te zeuren bij de dokter.. Als die nou eens gewoon mee zou werken dan..

Iedereen die het pas gehad heeft: beterschap! Hopelijk is de pijn voor jullie snel weg.