Problemen met slapen en wakker worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:12

Momo2 schreef:
Durante schreef:
Ik was net bij de gezondheidswinkel, wou even wat lekkere thee halen, en citroen -melisse thee leek me wel lekker,zoek ik het op internet op en jawel, wat lees ik; citroen-melisse thee; helpt goed tegen slapeloosheid , haha, nu weet ik wat ik s'avonds voor het slapen ga ga drinken :D

Wil je laten weten of het werkt ?

Gistermiddag had ik een paar kopjes thee gemaakt, je word er wel wat rustiger door,en heb nog een kopje ingenomen voordat ik naar bed ging,maar ik heb weer uren wakker gelegen,viel pas tegen 4.00 uur in slaap, dus dat helpt volgensmij ook niet echt...
Ik heb gisteren ook nog visoliecapsules gekocht, blijkt ook heel gezond te wezen, en omdat wij toch bijna nooit geen vis eten, leek 't me wel wat...
Heb jij een beetje kunnen slapen afgelopen nacht?

Momo2

Re: Problemen met slapen en wakker worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 10:18

Jammer dat t niet werk hiihii die dingen hebben wij ook staan maar vind ze zo vies ..

Heb niet echt kunnen slapen nee .. ging om 11uur naar bed en om half 4 viel ik in slaap

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 10:32

Momo2 schreef:
Jammer dat t niet werk hiihii die dingen hebben wij ook staan maar vind ze zo vies ..

Heb niet echt kunnen slapen nee .. ging om 11uur naar bed en om half 4 viel ik in slaap

Heb net de 1e gehad, vond 'm ook niet echt lekker :P

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 20:11

Hihii ... ze zijn ook niet lekker

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 00:37

Ja... Kun je niet slapen en heb je ook nog een vieze smaak in je mond _O-

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:22

Goeiemorgen
En.... hoe hebben jullie geslapen?
Ik heb weer geen oog dichtgedaan, nouja, rond half 5 viel ik nog even in slaap, totdat de wekker van m'n vriend ging, om half 6...
Daarna niet meer in slaap gevallen..
Net de huisarts gebelt,om te vragen of ik langs kon komen, want dit trek ik niet meer, voel me zo brak...
De hele nacht hartkloppingen, en ademhalingsoefeningen gedaan,maar hielp geen #$%, ik weet dat ik 't zelf doe, zodra ik naar bed ga blokkeer ik, en ben ik weer klaarwakker, terwijl ik , als ik s'avonds een film zit te kijken, zowat in slaap val :+
Even kijken wat de huisarts zegt,maar laat me geen zware pillen oid voorschrijven, want daar moet je op den duur ook weer vanaf, je lichaam moet 't zelf doen..

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 18:54

Succes bij de dokter durante .. !!
Ik slliep ook slecht ..

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 18:55

maXcomX schreef:
Ja... Kun je niet slapen en heb je ook nog een vieze smaak in je mond _O-

Haha idd

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 00:13

Feest van herkenning, vooral de post van Durante. Overdag kan ik mijn ogen amper open houden maar op het moment dat ik in bed lig, word ik stijf van de spanning en lig ik uren wakker. Ik heb al vanalles geprobeerd, twee uur geleden heb ik een pilletje van A. Vogel geslikt maar het werkt voor geen meter. Ik ga morgen mijn HA maar eens bellen, ik heb volgende week tentamen maar kan mij echt niet concentreren op deze manier,..

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 02:20

Er is een manier: Percussie verdoving _-:(

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 09:46

Goeiemorgen!
Ben gisterren bij de huisarts geweest, en heb slaappilletjes gekregen.
Ik zei meteen al; ik wil geen zwaar spul, dus geen oxazepam oid, dus gaf hij me wat anders;promethazine .
Zijn kleine blauwe pilletjes, niet zo erg zwaar, maar toch wat zwaarder dan die je bij de drogist of apotheker kunt halen.
Zelfs zwangere vrouwen mogen die gebruiken :D
Ii wou 't gisteren eerst zonder proberen, dus rond 10 uur naar bed gegaan,maar lag een uurtje later nog wakker, dus maar zo'n pilletje genomen, en walaaaa, was binnen een half uurtje weg, en ben niet meer wakker geworden intussentijd, totdat mijn vriend zijn wekker ging, en meestal ,als die gaat kom ik niet meer in slaap,maar ben toch wel weer in slaap gevallen, tot 9.00 uur; mijn wekker af ging, dus eindelijk weer even goed geslapen, alhoewel ik nu wel erg duf ben, maar dat komt denk ik ook van de afgelopen paar slechte nachten...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:29

Durante schreef:
Goeiemorgen!
Ben gisterren bij de huisarts geweest, en heb slaappilletjes gekregen.
Ik zei meteen al; ik wil geen zwaar spul, dus geen oxazepam oid, dus gaf hij me wat anders;promethazine .

apart dat hij dan promethazine mee geeft. dit is namelijk geen slaapmiddel maar een middel tegen allergie'en. ook met dit spul moet je voorzichtig zijn want het kan je reaktie-vermogen aardig beinvloeden en heeft ook een versuffende werking. (vandaar dat het bij jouw waarschijnlijk heeft geholpen). maar die dufheid kan dus ook het gevolg zijn van deze pil. volgens mij mag je er ook niet mee autorijden zolang je dit gebruikt. voor zwangeren is het spul ook niet echt gezond. zwangere mogen het een aantal dagen per week gebruiken en (ik dacht) in de laatste 3 maanden helemaal niet omdat het het zenuwstelsel van het kindje aan kan tasten.

oxazepam is trouwens ook geen slaapmiddel maar med. wat werkt tegen onrust/piekeren. het helpt bij het inslapen omdat je rustiger wordt maar het is absoluut geen slaapmiddel. ook oxazepam mag gebruikt worden in de zwangerschap. alleen niet in de 1e 3 maanden i.v.m. mogelijke afwijkingen maar daarna mag het gebruikt worden. liever niet natuurlijk maar artsen en verloskundigen schrijven het hier gewoon voor.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:53

@ Tieme ; hmm ..mijn huisarts zei heel wat anders, dat 't geen kwaad kon, ivm zwangerschap enzo,maar heb 't ook even op internet uitgezocht, en je hebt wel gelijk....
Ik was gisteren de hele dag zo duf, dacht dat 't door de slaaptekort kwam, kan wel een beetje natuurlijk,maar dat kan dus ook door die pillen komen...
Voordat ik gisteren naar bed ging, heb ik zo'n pilletje door midden gedaan, en dacht ,ik ga eerst zo proberen te slapen, zonder een halve in te nemen, en binnen no time lag ik zónder pil te slapen,werd wel een keer wakker door m'n vriend die lag te hoesten,omdat die verkouden is,maar ben toen weer heerlijk in slaap gevallen :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:54

mayniac_val schreef:
Feest van herkenning, vooral de post van Durante. Overdag kan ik mijn ogen amper open houden maar op het moment dat ik in bed lig, word ik stijf van de spanning en lig ik uren wakker. Ik heb al vanalles geprobeerd, twee uur geleden heb ik een pilletje van A. Vogel geslikt maar het werkt voor geen meter. Ik ga morgen mijn HA maar eens bellen, ik heb volgende week tentamen maar kan mij echt niet concentreren op deze manier,..

En hoe is 't met jou gegaan afgelopen nacht?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:15

Beroerd, lag echt heerlijk ontspannen te lezen maar toen ik het licht uit deed schoot ik weer spontaan in de stress.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:50

mayniac_val schreef:
Beroerd, lag echt heerlijk ontspannen te lezen maar toen ik het licht uit deed schoot ik weer spontaan in de stress.

Balen hoor,ik ken dat maar al te goed, zit je te lezen, ogen vallen dicht, licht uit, en dan weer klaarwakker zijn...
Ga je vandaag nog naar de huisarts?
Ik ga nu even een stukje hardlopen ;)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 10:53

Nee, die is op vakantie, heel erg fijn...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 09:07

Goeiemorgen en een gelukkig nieuwjaar nog ;)
Hoe gaat 't slapen hiero?
Ik heb de afgelopen nachten goed geslapen, behalve op oudejaarsnacht niet(de nacht ervoor gelukkig wél),maar toen zijn we ook op stap geweest,en lag ik rond half 6 s'ochtends op m'n bed,en was ik om half 8 nog wakker,maar toen toch nog even 2 uurtjes geslapen,maar was wel erggg brak op nieuwjaarsdag :+
Maar s'avonds als een blok in slaap gevallen...
Hoop dat 't zo doorgaat,heb ook geen slaappilletjes meer genomen,probeer 't eerst gewoon zonder, en dat gaat tot nu toe goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:33

Minstens een uur voordat je gaat slapen geen tv, pc of gsm meer.. schermen maken je mentaal overspannen waardoor je moeilijk in slaap raakt :)

xliisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:40

ik ben hiervoor ook wel eens naar de dokter geweest en allemaal tips gekregen zoals hierboven,
ik slaap ook echt super slecht, soms maar 7/8uur in een week!! mn broer heeft adhd en daar heeft die medicijnen voor (melatonine volgens mij) en die slik ik ook wel eens en dat werkt wel,(word je moe van zodat je kunt slapen) alleen dan ben ik de volgende dag echt super moe!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:53

Goeiemorgen,

Ik heb weer heerlijk geslapen,en zie er steeds minder tegenop om dan ook naar bed te gaan,want als ik een periode niet in slaap kan komen, zie ik er als een blok tegenaan , en die angst alleen al maak je dat je dan niet in slaap kan komen denk ik :+
Ik zorg nu dat ik een uur voordat ik naar bed ga,niet teveel dingen meer doe in huis, trek m'n nachtpon al een uur vantevoren aan, zet een glas water klaar, en een half slaappilletje leg ik ernaast,voor 't geval dát ik niet in slaap kom, want als ik tv aan 't kijken ben , val ik soms al in slaap, en zo kan ik dus met een slaperig hoofd lekker naar bed gaan ,zonder nog dingen te moeten doen :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 08:54

xliisaa schreef:
ik ben hiervoor ook wel eens naar de dokter geweest en allemaal tips gekregen zoals hierboven,
ik slaap ook echt super slecht, soms maar 7/8uur in een week!! mn broer heeft adhd en daar heeft die medicijnen voor (melatonine volgens mij) en die slik ik ook wel eens en dat werkt wel,(word je moe van zodat je kunt slapen) alleen dan ben ik de volgende dag echt super moe!

Heeft je broer melantonine via de huisarts, of bij de drogist vandaan?
Ikzelf heb ook melantonine van de drogist gehad,maar dat hielp me niks...
Die van de huisarts zijn wat sterker toch?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:36

Hier nog iemand die nooit kan slapen.. Ik heb vanalles geprobeerd, van 'echte' slaap medicatie tot homeopatische middelen, maar echt niks kan me tijdig in slaap krijgen of ervoor zorgen dat ik een hele nacht doorslaap. Ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer meer dan zeven uur aan een stuk heb geslapen. Ik ben ondertussen eigenlijk altijd wel moe en vooral in de ochtend is het soms zwaar. Als ik naar school moet, reis ik eerst een uur met de trein en dat is dus ideaal om weer helemaal in te kakken. Zodra ik een keer bezig ben, valt t allemaal wel uit te houden. Vervolgens ben ik 's avonds dood moe, maar kan weer niet in slaap komen..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:04

_MG schreef:
Hier nog iemand die nooit kan slapen.. Ik heb vanalles geprobeerd, van 'echte' slaap medicatie tot homeopatische middelen, maar echt niks kan me tijdig in slaap krijgen of ervoor zorgen dat ik een hele nacht doorslaap. Ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer meer dan zeven uur aan een stuk heb geslapen. Ik ben ondertussen eigenlijk altijd wel moe en vooral in de ochtend is het soms zwaar. Als ik naar school moet, reis ik eerst een uur met de trein en dat is dus ideaal om weer helemaal in te kakken. Zodra ik een keer bezig ben, valt t allemaal wel uit te houden. Vervolgens ben ik 's avonds dood moe, maar kan weer niet in slaap komen..

Balen is dat he....
Ik ben blij dat ik nu weer even een periode heb dat ik wel weer wat slaap krijg, maar doe er verder eigelijk niks bijzonders aan...
Ik heb echt van die periodes, dan slaap ik weer een tijd goed, en dan ineens, is het weer mis..
Maar het is wel fijn om je verhaal hier even kwijt te kunnen, en te bedenken dat je niet de enige bent hiermee.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:06

Pf, zwaar balen! Deze week heb ik nog vakantie, vanaf volgende week begint school weer, dus ben eens benieuwd hoe t me dan af gaat!