Droge lippen, wat werkt nou echt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Droge lippen, wat werkt nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:01

Talisa: Het gaat om de talg productie van de huid om de lippen heen

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:11

Focussed schreef:

Maar daar smeer je toch niks op? Ik smeer alleen mijn lippen in hoor. Dan gebeurd er niks met de talgproductie van de huid rondom mijn lippen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:12

Talisa schreef:
Focussed schreef:

Maar daar smeer je toch niks op? Ik smeer alleen mijn lippen in hoor. Dan gebeurd er niks met de talgproductie van de huid rondom mijn lippen!

De parrafine komt daar ook (vrij gemakkelijk zelfs) en de lippen profiteren ook van de talg wat deze huid produceert (wrijf je lippen maar eens over elkaar, je pakt dan ook de huid rondom de lippen mee) .

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:20

Focussed schreef:
De parrafine komt daar ook (vrij gemakkelijk zelfs) en de lippen profiteren ook van de talg wat deze huid produceert (wrijf je lippen maar eens over elkaar, je pakt dan ook de huid rondom de lippen mee) .

Hmm sorry, je hebt mij nog niet overtuigd met die paraffine-verslaving.. Ik heb best dikke lippen dan denk ik ofzo, want ik pak de huid rondom mijn lippen niet mee als ik er mee wrijf.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:26

Talisa schreef:
Focussed schreef:

Hmm sorry, je hebt mij nog niet overtuigd met die paraffine-verslaving.. Ik heb best dikke lippen dan denk ik ofzo, want ik pak de huid rondom mijn lippen niet mee als ik er mee wrijf.

Ik wilde het eerst ook niet geloven, heb ooit nog een hele discussie gehad op Bokt waarbij ik echt anti-parrafine-verslaving was, maar heb er nu genoeg over gelezen waardoor ik het zeker geloven wil.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:29

Er bestaat zo'n vettige uierzalf (van kruidvat). Je hebt uiercreme en uierzalf, het is alleszins een van de twee :-) De ene is zo'n wit goedje (die is het niet) en de andere is zo'n vaseline-achtige substantie, maar bruin/geel-doorschijnig ipv wit-doorschijnig bij vaseline.

Werkt véél beter als vaseline en al die andere dingetjes. Is oorspronkelijk voor schrale en droge plekken op de huid, maar werkt SUPER GOED voor je lippen

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:33

wonderpotje van Oriflame!!

Solitudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:01

Ik heb vandaag Rosebud Salve besteld, ben erg benieuwd!

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:44

Amaryllis schreef:
wonderpotje van Oriflame!!

Inderdaad :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:46

Ik gebruik altijd uierzalf van Bogena :Y)
Klinkt echt vies, maar het is superfijn, en je doet echt heel lang met 1 pot.
Wij hebben een pot staan van zeker 5 jaar oud :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:07

Ik heb een vaseline creme van de huisarts. En ik trek de velletjes er altijd af tot bloedens toe en een aantal jaar terug had ik continu koortszweren. Nu met deze zalf, wel droge lippen soms, maar als ik dat smeer dan is het helemaal weg! Koortszweren heb ik zelfs helemaal niet meer!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:00

Ik heb het hele topic doorgelezen om een tip voor mijn schrale gesprongen lippen te zoeken.
Heb al zoveel geprobeerd maar het helpt gewoon niet en je hebt constant pijn.

Ik ga denk ik maar eens uierzalf of 8 hour cream proberen, wordt echt wanhopig :P !

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 14:08

Ik heb ook al een jaar lang last van droge lippen, eerst hielp vaseline (kruidvat huismerk) een beetje, na een paar maanden niet meer. Besloot af te kicken en auww. Kon het niet volhouden toen begon ik met Blistex, kreeg geen bloedlippen meer maar ze zagen er wel altijd droog uit. Uitendelijk hielp dat ook niet meer en wou zelfs naar de dokter, toen besloten om weer te stoppen en mocht 2 dagen niet meer lachen anders had ik z'n pijn := Nu naar 1,5 week zien mijn lippen er weer redelijk uit, het was wel doorbijten!
Labello, Purol, Etos huismerk, Vaseline, boter, met een suikerklontje over je lippen gaan (las ik in de hitkrant :+) en weet ik veel allemaal hielp niet. Ik hoop dat mijn lippen helemaal genezen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:55

ik heb laatst van die troep bij Zeeman gekocht, voor €1,40 geloof ik..
werkt echt!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 17:59

En ook genoeg drinken, je voedt je huid immers van binnen maar een handje hulp van wat vaseline helpt ook natuurlijk!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 18:02

Ik gebruik sinds kort bepathen zalf(klovenzalf). Werkt bij mij erg goed, voor hoelang is nog de vraag aangezien na een tijdje alles niet meer werkt.
Ik heb al alle soorten lippenbalsem gebruikt en allemaal werken ze slecht.