DDW1190 schreef:Betteke schreef:Toevallig ken ik 2 gezinnen waar de kinderen uit huis zijn gezet. Niet op straat, dat dan niet, maar wel uit huis. De ene terroriseerde het gezin op een dusdanige manier dat daar niet meer mee te leven viel en de ander, tja, andere problemen maar het kwam op hetzelfde neer.
Zo'n beslissing wordt door de ouders niet ff zomaar tijdens de koffie genomen hoor, daar gaan vaak jaren van ellende aan vooraf en hebben beide partijen een heleboel geprobeerd en moeten incasseren. Tuurlijk zijn die kinderen bij anderen anders, vaak gedragen ze zich alleen thuis bij hun eigen vertrouwde ouders zoals ze werkelijk zijn, omdat de liefde daar onvoorwaardelijk is.
Dit topic komt op mij over als een vraag om complimenten. Lekker makkelijk om ouders te beschuldigen van het dumpen van kinderen, terwijl je vaak niet weet wat voor oliebol eraan vooraf is gegaan, of krijg je dat van zowel de ouders als het gedumpte kind te horen?
Ik las hier iets over dat ouders een kind "nemen" en het vervolgens "dumpen" bij de opvang. Dat heeft imo totaal niks met deze problematiek te maken. Genoeg kinderen die prima functioneren terwijl allebei de ouders fulltime werken.
hier heb je best een punt, maar ik durf niet helemaal hierin mee te gaan, want je weet niet wat er afspeelt..
wel heeft ieder huisje zijn kruisje!
Dat zegt Betteke ook. Je weet vaak niet wat er zich afspeelt of af heeft gespeeld. Vaak hoor je maar van 1 kant het verhaal en das niet helemaal fair naar de andere partij. Het is niet zo dat kinderen zo maar uit huis gezet worden door ouders, zo van good riddens en we gaan de dag weer vrolijk door. Kinderen gedragen zich bij anderen een stuk voorbeeldiger dan thuis hoor.