Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:16

DDW1190 schreef:
Betteke schreef:
Toevallig ken ik 2 gezinnen waar de kinderen uit huis zijn gezet. Niet op straat, dat dan niet, maar wel uit huis. De ene terroriseerde het gezin op een dusdanige manier dat daar niet meer mee te leven viel en de ander, tja, andere problemen maar het kwam op hetzelfde neer.
Zo'n beslissing wordt door de ouders niet ff zomaar tijdens de koffie genomen hoor, daar gaan vaak jaren van ellende aan vooraf en hebben beide partijen een heleboel geprobeerd en moeten incasseren. Tuurlijk zijn die kinderen bij anderen anders, vaak gedragen ze zich alleen thuis bij hun eigen vertrouwde ouders zoals ze werkelijk zijn, omdat de liefde daar onvoorwaardelijk is.

Dit topic komt op mij over als een vraag om complimenten. Lekker makkelijk om ouders te beschuldigen van het dumpen van kinderen, terwijl je vaak niet weet wat voor oliebol eraan vooraf is gegaan, of krijg je dat van zowel de ouders als het gedumpte kind te horen?

Ik las hier iets over dat ouders een kind "nemen" en het vervolgens "dumpen" bij de opvang. Dat heeft imo totaal niks met deze problematiek te maken. Genoeg kinderen die prima functioneren terwijl allebei de ouders fulltime werken.

hier heb je best een punt, maar ik durf niet helemaal hierin mee te gaan, want je weet niet wat er afspeelt..
wel heeft ieder huisje zijn kruisje!

Dat zegt Betteke ook. Je weet vaak niet wat er zich afspeelt of af heeft gespeeld. Vaak hoor je maar van 1 kant het verhaal en das niet helemaal fair naar de andere partij. Het is niet zo dat kinderen zo maar uit huis gezet worden door ouders, zo van good riddens en we gaan de dag weer vrolijk door. Kinderen gedragen zich bij anderen een stuk voorbeeldiger dan thuis hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 19:16

@Betteke.
Dit topic komt op mij over als een vraag om complimenten. Lekker makkelijk om ouders te beschuldigen van het dumpen van kinderen, terwijl je vaak niet weet wat voor oliebol eraan vooraf is gegaan, of krijg je dat van zowel de ouders als het gedumpte kind te horen?

Jij hebt vast niet het hele topic gelezen.
Ik beschuldig niet ALLE ouders!lees dan eens goed!
En ik vind het heel sneu om te denken dat ik een topic open omdat ik complimentjes wil ontvangen.Dit slaat echt helemaal nergens op.
Ik hoop ook dat niemand meer een compliment wil geven in dit topic,want andere vinden dat ik erom vraag.Dus liever niet.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:20

Toen ik 16 was, waren mijn ouders ook even "klaar" met mij. Ze hebben toen eerst met mijn 12 jaar oudere zus gesproken, en zij is ermee akkoord gegaan om mij 6 maanden in huis te nemen. Erg fijn dat ze het op die manier hebben opgelost! We waren allemaal blij dat we even wat ademruimte hadden. De relatie met mijn ouders is niet opener of beter geworden, maar we zitten niet meer continu op elkaars lip, en doen ons best om het voor iedereen zo leefbaar mogelijk te houden. Niet ideaal, maar wel zo goed als in deze omstandigheden mogelijk is.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:18

toen mijn moeder zwanger was, hebben mijn ouders afgesproken dat er altijd iemand thuis moest zijn, er zijn uitzondereingen natuurlijk. Toen we heel klein waren zijn we wellis bij een oppas geweest maar verder niks. Ik vind zoiets eigenlijk best wel normaal. het komt nu wellis voor dat als ik thuis kom van school er even niemand is maar dan bel ik gewoon even en dan zeggen ze dat ze bijv. even boodschappen aan het doen zijn. Ik vind het echtniet normaal dat je op straat gezet wordt door je ouders. ik kan het me ook bijna niet voorstellen. en als ik het zo bekijk heb ik echt wel geluk met mijn ouders, hoewel ik ze af en toe wel kan wurgen hoor :7
Ik vind het wel heel goed dat jij die kinderen dan hebt opgevangen! :j

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:18

gohya schreef:
@Betteke.

Jij hebt vast niet het hele topic gelezen.
Ik beschuldig niet ALLE ouders!lees dan eens goed!
En ik vind het heel sneu om te denken dat ik een topic open omdat ik complimentjes wil ontvangen.Dit slaat echt helemaal nergens op.
Ik hoop ook dat niemand meer een compliment wil geven in dit topic,want andere vinden dat ik erom vraag.Dus liever niet.

Tjongejonge, lekker volwassen reactie. :?
Zo komt het topic op MIJ over. De toon zet je in de beginpost al, bij jou mankeren die kinderen niks, bij jou gaat het helemaal goed en gedragen ze zich voorbeeldig. Wat wil je dan bereiken met dit topic? Nogmaals op MIJ komt het over alsof je aan het hengelen bent naar complimenten en je jezelf geweldig vindt in de omgang met (andermans) kinderen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:23

Ach, die ouders, die zijn zelf ook kind geweest, misschien wel met net zulke ouders als ze zelf geworden zijn. Soms is het gewoon een vicieuze cirkel. Ghoya, beetje kort door de bocht, je zegt nl. ergens, ze gooien je het huis uit, omdat ze het niet van je kunnen winnen, omdat JIJ wel gelijk hebt. Vind je dat zelf ook niet een beetje ongenuanceerd?
(Ik ben een ouder, heb nog geen aanvechting gehad m'n puberzoons het huis uit te zetten)

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:27

het is tegenwoordig ook vaak dat kinderen van gescheiden ouders de situatie uitbuiten.
Ze weten als ze het te bont maken kunnen ze altijd wel bij de andere ouder terecht.

x__Danielle

Re: Je eigen kind dumpen! het is helaas de realiteit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:39

Er zit natuurlijk verschil in de manier van opvattingen van het 'uit huis gooien'. Je hebt ouders waarvan hun kinderen erg lastig zijn en die op een moment niet meer weten wat ze met hun kind aanmoeten, die daardoor hulp zoeken en het kind uit huis laten plaatsen. Dit versta ik niet als uit huis gooien... Wat de ts volgens mij bedoelt zijn de ouders die hun kinderen zonder pardon in het diepen gooien door ze de toegang tot huis te ontzien.

Dat laatste is kan niet goed zijn voor een kind, en ik vind dat als je als ouder het beste met je kind voor hebt ze nooit zo op straat gooit (uitzonderingen buiten beschouwing gelaten)..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 20:41

Als je zoon verteld dat hij homo is en je word diezelfde avond nog op straat gezet,is dat de schuld van die jongen?
Omdat de ouders het niet kunnen verwerken of niet willen dat hun zoon homo is,is dat een reden om hem uit huis te zetten?
Zo is het echt gebeurd,en wie het niet gelooft,oke dat mag,maar het is echt zo gebeurd.Puur om die reden.

Dat veel kinderen zich prettig voelen bij mij?kan ik er wat aan doen dat het zo is.En Nee ik ben geen God die alles kan en Nee ik kan niet met álle kinderen overweg.De kinderen die ik héb mee gemaakt waren nu eenmaal zo,ze waren graag bij mij,praatte graag tegen mij.
En ik heb niet altijd gelijk,ik geef die kinderen niet alle lof en zeg ze ook dat ze hun ouders moeten respecteren.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:49

Je hoeft je niet te verdedigen, ik denk dat het gewoon voor mensen lastig is te realiseren dat er zulke mensen bestaan, die hun zoon op straat zet omdat die homo blijkt te zijn, of omdat hun dochter niet de opleiding in het niveau volgt zoals hun willen. Niemand hier zegt dat het altijd de schuld is van de ouders, maar het gebeurd helaas te vaak dat kinderen de dupe worden van ouders die er niet tegen kunnen dat hun kinderen niet aan hun opvattingen en verwachtingen kunnen voldoen.. Ze bestaan, de mensen die zo zijn, heus waar!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:52

x__Danielle schreef:
Je hoeft je niet te verdedigen, ik denk dat het gewoon voor mensen lastig is te realiseren dat er zulke mensen bestaan, die hun zoon op straat zet omdat die homo blijkt te zijn, of omdat hun dochter niet de opleiding in het niveau volgt zoals hun willen. Niemand hier zegt dat het altijd de schuld is van de ouders, maar het gebeurd helaas te vaak dat kinderen de dupe worden van ouders die er niet tegen kunnen dat hun kinderen niet aan hun opvattingen en verwachtingen kunnen voldoen.. Ze bestaan, de mensen die zo zijn, heus waar!

Een goede vriendin van mij is het huis uitgezet door haar moeder omdat ze lesbisch is...
Haar moeder heeft daarna nog een zelfmoordpoging gedaan (die was mislukt).
Want ze kon zich geen leven voorstellen, omdat haar kind lesbisch was...
(Ze was 20, dus kon al wel voor haarzelf zorgen, maar dan nog...)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:55

Ja precies zo zie je maar weer dat het gebeurd, en ik denk dat de ts daarover een topic wilde openen, en het niet had over de 'probleemkinderen' die het 'er zelf naar maken' of waarvan de ouders het niet meer aankunnen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:58

Dat homo-geval is natuurlijk te triest voor woorden, daar doelde ik niet op. En ja, er zijn idiote ouders, er zijn ook idiote kinderen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 21:09

mysa schreef:
Dat homo-geval is natuurlijk te triest voor woorden, daar doelde ik niet op. En ja, er zijn idiote ouders, er zijn ook idiote kinderen.

Klopt van beide zijn er rare/idiote gevallen bij.
Maar ik heb dit topic geopent omdat ik er gewoon niet bij kan dat dit in nederland gewoon gebeurt.
En echt niet om complimenten te krijgen ,echt niet.
Ik stelde mezelf eens voor hoe het zou zijn als ik van de een op andere dag uit huis word gezet als 16 jarige.B.v. omdat ik lesbi zou zijn,ik sta op straat nu in het donker,het regent en het is koud.Ik kan nergens heen,heb geen vrienden of familie war ik op kan terug vallen.Ik zou echt in paniek raken denk ik,daar sta ik dan helemaal alleen,miss. wel zonder geld?
En wat ik mezelf voorstelde gebeurt ook in RL,dát kan ik me eigenlijk niet voorstellen/begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:12

Dan moet je in je OP duidelijkheid geven en nuanceren wat je bedoeling is met het topic. Dat iemand een kind toegang tot het huis ontzegd om dat het homo is, is not done. Maar in het algemeen zijn er ook nog heel andere situaties waarin ouders hun kind buiten de deur zetten. Alleen de titel van het topic komt al niet echt 'goed' over. Zeggen dat ouders hun kind als een zak stront zien, komt niet echt fatsoenlijk over.

Ts had beter een topic kunnen openen met daarin iets van, "kind homofiel, door ouders uit huis gezet", dan had je heel andere reacties gehad.

Op mij komt ts ook algemeen over hoor en weinig genuanceerd, in haar laatste posts misschien wat, maar eerder niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 21:17

Mindim schreef:
Dan moet je in je OP duidelijkheid geven en nuanceren wat je bedoeling is met het topic. Dat iemand een kind toegang tot het huis ontzegd om dat het homo is, is not done. Maar in het algemeen zijn er ook nog heel andere situaties waarin ouders hun kind buiten de deur zetten. Alleen de titel van het topic komt al niet echt 'goed' over. Zeggen dat ouders hun kind als een zak stront zien, komt niet echt fatsoenlijk over.

Ts had beter een topic kunnen openen met daarin iets van, "kind homofiel, door ouders uit huis gezet", dan had je heel andere reacties gehad.

Op mij komt ts ook algemeen over hoor en weinig genuanceerd, in haar laatste posts misschien wat, maar eerder niet.

Dat het niet fatsoenlijk over komt snap ik,maar zo werd het het gezegd.Ik ga geen andere woorden gebruiken die niet gezegd zijn.
En het gaat niet alleen over jeugd die uit huis worden gezet omdat ze homo zijn.
Het gaat over meerdere redenen dat ze uit huis gezet worden.
Je leest toch zelf ook van andere bokkers die uit huis zijn gezet de reden waarom ze uit huis gezet zijn?
Er zitten zelfs redenen bij die ik nog nooit gehoord had.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:18

Maar Gohya, jij stelt het je allemaal wel heel beeldend voor. Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen. Ik zelf kan mij bijv. heel beeldend voorstellen hoe ik als vermagerd paard in een achteraf-weitje sta te wachten of iemand me nog een keer eten komt brengen. Maar je kunt wel aan de gang blijven, overal, op de hele wereld, en iedere seconde lijdt er ergens iemand of iets. Helpen als je dat kunt, wat jij doet, o.k., maar je niet alles te beeldend voorstellen, dat word je hartstikke gek.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:18

Het is gewoon zo dat ouders hun kind buiten zetten om belachelijke redenen. Het is ook zo dat sommige kinderen de thuissituatie zo negatief beïnvloeden dat ze beter op hun plek zijn in een instelling. Daar hoeft niemand over te discussieren, dat zijn feiten.

Mijn moeder werkt al haar leven lang in gezinsvervangende tehuizen of psychiatrische klinieken, en heeft het van beide kanten meegemaakt.

Een schrijnend geval vond ik het meisje dat we regelmatig in huis hadden omdat ze niet werd opgehaald voor weekend verlof. Haar moeder belde zondagavond op dat ze getrouwd was, en dat haar broer en zusje er wel bij waren. 't Kind was zo intens verdrietig

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 21:25

mysa schreef:
Maar Gohya, jij stelt het je allemaal wel heel beeldend voor. Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen. Ik zelf kan mij bijv. heel beeldend voorstellen hoe ik als vermagerd paard in een achteraf-weitje sta te wachten of iemand me nog een keer eten komt brengen. Maar je kunt wel aan de gang blijven, overal, op de hele wereld, en iedere seconde lijdt er ergens iemand of iets. Helpen als je dat kunt, wat jij doet, o.k., maar je niet alles te beeldend voorstellen, dat word je hartstikke gek.

Daar heb je denk ik wel gelijk in,ik zie het dan zo voor me en dat vind ik heel erg.
Ik kan zeker niet alles en iedereen helpen,zou willen dat ik het kon,maar dat gaat nooit gebeuren.
Ik heb altijd heel veel mensen en dieren geholpen [en nog] en ook vaak stank voor dank gekregen hoor.
Ook vaak negatieve dingen te horen gekregen zoals b.v. niet mee bemoeien enz.
Ik ben nu eenmaal zo en ik leer het blijkbaar niet om mensen eens een keer niet te helpen,het lukt me gewoon niet.Miss. ben ik wel te soft voor deze maatschappij en moet ik harder worden?
Mja ik wet in ieder geval dat het meisje wat nu hier in huis is tot 2dec. heel erg blij en dankbaar is.En dat doet me wel goed ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:25

Citaat:
Als je aan kinderen begint,zorg dan dat je er zélf voor kan zorgen.
Ga geen kind nemen als je er geen tijd voor hebt,of je wil cariërre maken.
Mensen vinden kinderen leuk totdat er problemen komen,dan is het niet meer leuk.
En dan worden ze zomaar gedumpt,want dat is wel de makkelijkste manier toch?
----------------------------------------------------------------------------------
Uiteraard dat kan ik me ook best voorstellen.Maar dan kan je je kind alsnog tijd geven om wat te zoeken.Dan nóg zet je die niet s'avonds laat op straat.Besef wel dat de meeste redenen gewoon gemakzucht zijn van ouders.Maar de meeste kinderen worden eruit gegooid als pa of ma het niet kan winnen van je,omdat JIJ wel gelijk hebt.
-----------------------------------------------------------------------------------
Weet je,Vroeger liepen kinderen weg van huis, nu gooien je ouders je weg van huis.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
De kinderen zijn niet het probleem [op enkele na dan hoor] maar vaak zijn ouders hét probleem.
En ach het is toch makkelijker om jou probleem op het kind te schuiven?Ouders worden eerder geloofd dan kinderen, en zo is het wel.
----------------------------------------------------------------------------------------
Weet je,het botst heel vaak omdat veel ouders niet met de tijd mee gaan.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar het is toch de manier van veel ouders die zo handelen?
--------------------------------------------------------------------------------------

Ik doelde op deze uitspraken Goyha. Dit is toch vrij algemeen en imo partijdig. En als je kind een verkrachter is of moordenaar dan vind je het wel goed, dat snap ik dan weer niet.
Tuurlijk zijn er gevallen waarvan je wenkbrauwen omhoog schieten. Als je in je OP had gezegd, moet je nou horen, ik heb een kind opgevangen die door zijn ouders het huis uit is geknikkerd omdat hij homo is, had je meer reacties gekregen die je wilde, dan je nu krijgt.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:27

Nnee mysa dat kan ze niet, niet van iedereen, maar als we allemaal zo denken als jou dan word er NIEMAND geholpen, deze ts heeft inmiddels al meerdere kinderen geholpen, beter iets dan niets toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:28

gohya schreef:
Dat het niet fatsoenlijk over komt snap ik,maar zo werd het het gezegd.Ik ga geen andere woorden gebruiken die niet gezegd zijn.
En het gaat niet alleen over jeugd die uit huis worden gezet omdat ze homo zijn.
Het gaat over meerdere redenen dat ze uit huis gezet worden.
Je leest toch zelf ook van andere bokkers die uit huis zijn gezet de reden waarom ze uit huis gezet zijn?
Er zitten zelfs redenen bij die ik nog nooit gehoord had.

Ik heb de verhalen van de andere bokkers hier idd gelezen. Ik vel daar geen oordeel over, het is maar een kant van het verhaal. Misschien als vader of moeder zich in het gesprek zou mengen, er ook nog een hoop andere feiten naar boven komen, waarvan je denkt, zo, maar dat wist ik niet. Dat heeft die ander me niet verteld. Mensen praten nu eenmaal in hun eigen visie en verbloemen vaak de eigen fouten. En dit bedoel ik in het algemeen en niet per definitie op de bokkers die hier verteld hebben dat ze het huis uit zijn geskupt.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:29

Gohya van mij krijg je wel complimenten. Ik snap niet dat zulke ouders er zijn en het ligt niet altijd aan de kinderen. Mijn man werd op straat gezet ,toen hij 18 was, omdat hij, nadat ik een keer bij hem was blijven slapen ,huur moest gaan betalen( als ik nog een keer wilde komen). Hij kon het ook niet waarderen dat hij bezoek kreeg en vond dat hij teveel privacy moest inleveren met een zoon met een vriendin. Hij moest betalen als ik daar wilde slapen en dat zei hij na een keer. Wat een stomme reden om je zoon daarvoor op straat te gooien. Mijn man ging toen nog naar school.

Zijn ouders zijn zulke verknipte mensen ook alcoholisten we hebben al 6 jaar geen contact meer en dat houden we ook zo. Mijn man werd als kind flink verwaarloosd en dan denk ik waarom krijg je dan kinderen als ze te lastig en teveel werk zijn. Kom op zeg wij zijn ook allemaal pubers geweest. Ik heb een zoon met dislectie en ADD hij is een lieve maar moeilijke jongen moet ik hem daarom maar weg doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:31

Citaat:
Ik heb een zoon met dislectie en ADD hij is een lieve maar moeilijke jongen moet ik hem daarom maar weg doen??

Waar slaat deze zin nu weer op. Alsof elke ouder met een kind met dislexie en ADD zijn kind maar op straat skupt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 21:34

@Mindim
Maar dat zijn ook veel redenen van bepaalde ouders waarom het gebeurd.
Het is niet alleen de reden omdat iemand homo is,er zijn meerdere redens bij.In de OP staan redenen die gebeurt zijn,ik lees in dit topic dat er veel meer redenen zijn geweest bij bokkers.
Dus als ik als titel "Jongen uit huis gezet omdat hij homo is" had genomen dan klopte dat niet.Die jongen was een reden,maar er zijn er veel meer.
Als het kind een moordenaar of psychopaat [ik praat niet over een verkrachter] zou zijn,ja dan kán ik me de reden van die ouders wel voorstellen.Maar het gaat hier in dit topic om redenen die nergens op slaan.Iedereen mag zijn of haar mening geven,maar om nou te zeggen dat ik vis op complimenten?sorry maar dat vind ik raar.