Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:09

Zo wat een weekend zeg pff. Gistermiddag heeft pa me opgehaald en door naar dokterswacht..zit daar niet heel toevallig mn eigen kwal van huisarts. In de wachtkamer werd ik zo misselijk dat ik zat te kokhalsen daar. Andere medicijnen gekregen ter voorkoming van migraine. Maar goed, weer naar huis maar werd steeds erger. Ik wist niet meer waar ik het zoeken moet, wat een pijn zeg...pff. Dokterswacht weer gebeld en die hebben behoorlijke pijnstilling klaargelegd, pa weer naar ziekenhuis. Nou toen was ik dr binnen 2 uur vanaf, ben nu wel knap high trouwens maar ok.

Blijf vandaag lekker dagje thuis van het werk, zie morgen wel weer.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:28

Jullie ook ervaring met propranolol?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 12:29

@pinacolada: gelukkig kreeg je wat sterks tegen de pijn, anders weet je niet hoe je moet zitten of liggen!
hoop dat het snel beter gaat met je!

ik kreeg gistermiddag ook een beginnende pijn...
en jahoor, vanmorgen een fikse hoofdpijn aan de rechterkant. Kan nog wel wat doen,
het is gelukkig niet zo heftig als de vorige keer. was al vrij vandaag, dus dat komt goed uit.
Afwachten of het vanmiddag wat afzakt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 13:57

Pinacolada schreef:
Jullie ook ervaring met propranolol?

ja hele slechte...maar ja ik heb van nature al een te lage bloeddruk en dan is de combinatie met een bloeddrukverlager voor migrainepreventie geen goede combi...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:32

Ik slik het sinds kort voor mn hartritmestoornis, in de laagste dosering, maar heb het nog niet volop gebruikt, omdat ik een of ander kastje bij me draag tot begin volgende maand, om de stoornis goed in kaart te brengen, dus ik slik af en toe een pilletje als ik echt veel last heb.

Begin december ga ik waarschijnlijk beginnen met 2 of 3x daags een pilletje. Maar tot nu toe voel ik me heel relaxed met de propranolol! Lekker rustige hartslag, niet zo'n opgejaagd gevoel, prima hoor!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:15

Geen bijwerkingen verder?

Slik nu 3x daags 10 mg..heb ook altijd wel last van spanning enzo dus misschien mooi meegenomen. Ben wel zo slap als een deur en hartstikke moe, maar weet niet of t daar van komt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:15

Dat heb ik idd ook, 3x daags 10 mg! Mn huisarts zei dat het bijna onmogelijk was om daar bijwerkingen van te krijgen, hooguit koude handen/voeten en een tijdje last met in slaap komen als ik vlak voor het slapen een pilletje zou nemen. Koude handen en voeten heb ik altijd al en last met slapen heb ik niet gehad.

En je kan duizelig worden, maar mijn bloeddruk is normaal en dan eerder richting de hoge kant, dan richting de lage. Ben wel eens duizelig, maar toen ik die pilletjes 2 dagen had gebruikt was ik het niet vaker dan anders ofzo.

Weet jij trouwens hoe het zit met alcohol drinken en het nemen van Imigran in combinatie met Propranolol?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:43

VInd duizelig enzo beetje eng, maar mn bloeddruk is normaal dus dan zou t wel wat mee moeten vallen lijkt me..

Imigram mag er wel bij dacht ik, alcohol geen idee

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:44

Stom he, heb ik helemaal niet naar gevraagd bij de huisarts...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:50

Staat niet in de bijlsuiter dat er geen alcohol bij mag..maar zou er wel om denken geloof ik.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:22

joyce2 schreef:
Weet jij trouwens hoe het zit met alcohol drinken en het nemen van Imigran in combinatie met Propranolol?

Kun je misschien het beste even checken op de bijsluiters?

Combi van medicijnen zou je apotheek ook moeten checken als je het meekrijgt!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:31

k heb de bijsluiter al niet meer... Heel stom. Maarja, tot nu toe heb ik gewoon niet gedronken in combi met de pilletjes en ergens volgende week heb ik waarschijnlijk weer ff contact met de huisarts over het eventueel blijven gebruiken van de Propranolol, dan kan ik het mooi gelijk ff vragen!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:55

auw..... mn arme hoofdje
ik ga nu lekker op bed met een pil, die ik van de dokter heb gekregen
en hoop dat ik morgen weer fit genoeg ben om te werken.
douchen werkt ook altijd he?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 22:58

rocymax schreef:
Hahaha, Laurabram, dat had ik van de week ook een keer, een mega verhaal getypt en hup alles weg
Eilleen, toch een beetje raar dat het opeens zoveel keer achter elkaar komt opzetten, vidn je dat niet een beetje eng??

Het enige wat ik heel naar vind, is dat ik soms ook alleen in de auto zit. Wat als ik dan migraine krijg? Dan moet ik dus gewoon langs de weg stoppen en wachten tot het over gaat... Dat vind ik inderdaad wel een eng idee.
Verder heb ik er wel mee leren leven. Ik red me wel met migraine. Zie niet zoveel, maar waar ik ben is meestal op loopafstand van huis, en dat lukt meestal nog wel. Alleen dat autorijden, daar zit ik wel een beetej mee in mijn maag.

Maar zo vaak heb ik geen last. Nu toevallig vaak achter elkaar, maar daarvoor dik een half jaar niet. Dus om dan altijd medicijnen te slikken is ook zo wat. Maar ja, dit kan eigenlijk ook niet. Ik heb op vakantie eigenlijk altijd last, en dat is gewoon zonde van je vakantie ;) . En stel dat ik een keer in de auto last krijg, maar ik kan zo snel niet stoppen... Ik zie dan vrij snel bijna niets meer, dus dat is gewoon niet veilig...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:22

Vanmorgen helaas ook weer de pineut. Maar realiseerde me dat ook de komst van sneeuw van invloed is, had ik vorige winter ook. Dus dan kan ik mijn lol ook weer op ... Hebben jullie ook dat sneeuw of weersverandering migraine geeft?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 23:23

het is mij nog nooit opgevallen, maar mn vriend krijgt wel vaak flinke hoofdpijn als er sneeuw op komst is! En mn collega'tje ook!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 00:45

Ja ik heb heel vaak hoofdpijn als er onweer op komst is, maar het gaat nog steeds goed, gelukkig

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:43

ik heb nu wel heel veel hoofdpijn, maar echt migraine kan ik het niet noemen...over het algemeen red ik het nu wel met een paracetamol (met codeine, zonder codeine werkt bij mij nooit) namelijk en bij echte migraine niet...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:35

Nee van sneeuw geen last. Heb nog steeds hoofdpijn en enorm moe, hoofd is beetje stuk van dit weekend denk ik. Vanmorgen voorzichtig maar weer s aant werk gegaan.

Zou soms best handig zijn als je ergens een nieuw hoofd kon halen he...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:53

Ja, ik wil ook een nieuw hoofd :j . Of in elk geval een reserve zodat je kunt wisselen.

De mijne doet het ook niet, ga zo maar wat innemen, hij gaat steeds harder in de staak. Ik denk dat het van de kou :brr: en van de temperatuurswisselingen komt. Pffff.....

Iedereen een :(:) die het nodig heeft.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:57

Hoi, ik denk dat de nieuwe medicijnen die ik voorgeschreven heb gekregen ook propanolol heet, het is een soort betablokker. Ik heb vandaag trouwens wel pijn in mijn hoofd, toch gespannen geweest voor de reis naar baskenland en nieuwe indrukken. Ik zou ook wel een nieuw hoofd willen!!
sterkte allemaal met een zeer hoofdje :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:04

Zal ik vast een bestellijstje voor de nieuwe hoofden maken ....? :+
(Dan kies ik er eentje waar veel paardrijtalent in zit :P )

Beterschap iedereen! :(:)

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:08

Hoi!
Ik meld me ook.
Heel veel mensen in m'n omgeving weten zeker dat ik het heb,
dokter ook, maar nu gaan we verdere onderzoeken doen welke medicijnen
ik het beste kan gebruiken.
Moet morgen 10 voor 9 bij de huisarts zijn.

Heb het de laatste weken (denk door spanning oid?) veel vaker.. :x

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:14

Maradix, welkom hier!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:17

Hoi Maradix welkom!!!
Joyce ik heb even gekeken of het het zelfde medicijn is, maar het heet bisoprolol, in deze bijsluiter staat niets over alcohol toch denk ik dat het niet verstandig is om alcohol te drinken met medicijnen!!
Geef mij maar een hoofd dat nooit hoofdpijn heeft en neit zoveel kopzorgen heeft