Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:41

Goedzo :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:41

darwin schreef:
Echt herkenbaar die verhalen hier.
Als mijn man ziek is , ontvlucht ik ook het huis, alleen het geluid al :r
Ik ben voor mijn reuma 26 keer geopereerd, en het ergste van de operatie vond ik altijd dat je een tijd op die uitslaapzaal moest blijven tot je goed wakker was.
Ondertussen kwamen er dan andere patienten uit de OK, en ik was dan als de dood dat die gingen overgeven als ze uit hun narcose kwamen, dus ik wilde daar altijd zo snel mogelijk weg.
Ik ging dan heel ADHD liggen doen in mijn bed, en dan mocht ik sneller terug naar de afdeling, waar ik dan op mijn gemak verder pitte :=

omg ik zou dan dubbelop bang zijn als ik jou was!

ten eerst zou ik bang zijn dat ik zou moeten.. ten tweede bang dat een ander moest! hahah

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:11

er was trouwens ook een keer een stukje op bij jack spijkerman over emetofobie.. over 2 meisjes die daar waren diedat oook hadden..

maar ik kan het nergens vinden... weet iemand van jullie wat ik bedoel? en evt een link?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:10

Staat op de site van stichting emetofobie :p

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 17:18

ja daar vond ik die toen ook. maar op de 1 of andere manier kan ik hem niet meer terugvinden? :o?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:59

Naamloos1 schreef:
ja daar vond ik die toen ook. maar op de 1 of andere manier kan ik hem niet meer terugvinden? :o?

als ik dit intyp: http://www.stichtingemetofobie.nl dan zie je meteen het stukje van Jack Spijkerman.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:04

Ik vind het trouwens wel knap van je , dat je onder ogen wil zien dat je een fobie hebt, en je dan ook nog te laten behandelen.

Ik heb ditzelfde gehad met spinnen, en ik dacht ook iedere keer, dit is toch belachelijk, hier moet ik echt iets aan doen, maar om dan die stap te nemen om naar de dokter te gaan en je door te laten verwijzen naar een psycholoog, dat is toch een grote stap.
Ik ben heel blij dat ik het toen wel gedaan heb, want mijn leven is er een stuk rustiger van geworden.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:06

hoe is hetbij jou vergaan dan de therapie? (als ik datvragen mag..)
en wat waren jouwn verschijnselen dan?

en van dat filmpje... vreemd :P

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:10

Pff dat filmpje, ik kan dus echt al misslijk worden van die man die dat vertelt over die plaatjes enz :=

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 18:15

daar heb ik gelukkig geen last van.. als ik de filmpjes zie... dan word ik meestal wel paniekerig.. maar word er gelukkig niet misselijk van..

ook niet als ik ze zie overgeven..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:24

Naamloos1 schreef:
hoe is hetbij jou vergaan dan de therapie? (als ik datvragen mag..)
en wat waren jouwn verschijnselen dan?

en van dat filmpje... vreemd :P

Ik heb 2 sessies van 2 uur gehad met een spin in een emmer, was echt doodeng, maar ben nu veel minder angstig dan ik eerst was.
Ik durfde nergens naar de WC, moest eerst overal alle hoeken controleren, ik durde niet door donkere stalgangetjes te lopen, bang dat er 1 in mijn nek zou vallen.
Ik zag echt overal spinnen, en ze moesten gewoon dood (al durfde ik dat zelf niet ).
En als er zo'n dikke zwarte in mijn huis zat , dan flipte ik helemaal, dan was ik letterlijk verstijfd van angst, het beheeste eigenlijk heel mijn leven.
Nu mogen de langpoten in hoge hoeken gewoon blijven zitten en als er zo'n zwarte zit , en hij zit niet hoger als dat ik met mijn arm kan reiken, dan vang ik hem met een glas en een kartonnetje en zet hem weer buiten.
ook maak ik vaak ff een foto van mijn " troffee" , voordat ik hem loslaat, das goed voor je zelfvertrouwen :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 19:40

knap van je!!! dat durf ik nog niet eens :P en ik heb geen fobie voor spinnen! haha

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:44

Ts, ik vind het knap van je hoor, ik durf niet eens naar die foto's te kijken :o. Alles wat je hier leest is zo herkenbaar, de laatste keer dat ik zelf heb overgegeven is inmiddels ook alweer een jaar of 10 geleden. Toen mijn vriend 4 jaar terug buikgriep had en constant naar de WC ging trok ik mijn kussen en de dekens over mijn hoofd en dan nog meende ik vanalles te horen. Ook hier vraag ik iedereen die misselijk is Je moet toch niet overgeven? Dronken mensen loop ik zo snel mogelijk voorbij en ziekenhuisbezoekjes vermijden ben ik ook een ster in.

Wat ik wel als overwinning zie is dat ik er inmiddels tegen kan wanneer de hond of kat moet overgeven, dit ruim ik inmiddels ook zelf op. Maar dat van mensen brrr

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:53

Ik kan er ook niet tegen als ik mensen hoor of zie overgeven, en dat van de hond opruimen, daar ben ik ook geen ster is, meestal is manlief toevallig thuis als de hond een keer kotst.
Maar als ik zelf over moet geven vind ik minder erg , aldat ik het van een ander zie.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 19:53

Naamloos1 schreef:
knap van je!!! dat durf ik nog niet eens :P en ik heb geen fobie voor spinnen! haha

Maar dan kun je dus wel nagaan dat zoiets tussen je oren zit.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 19:54

hahaa fatast! dt heb ik ook! heb ook 2 katten.. en die willen ook nogwel eens overgeven.. dat is bij mij ook geen probleem..

maar van mensen?? mij niet gezien!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 19:54

darwin schreef:
Naamloos1 schreef:

hoe bedoel je?

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:00

Als de hond hier over z'n nek gaat ben ik toch eecht heel snel weg hoor!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 20:22

Naamloos1 schreef:
darwin schreef:

hoe bedoel je?

Ik bedoel dat je na 4 uur met een psycholoog kletsen een heel eind van je fobie af bent.
Achteraf had ik echt zoiets, dit had ik toch zelf ook wel gekund (maar blijkbaar toch niet).

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 20:30

oh zo.. ja klopt.. ik kijk nu al filmpjes van kotsende mensen en het doet me 'weinig' en dit deed ik eerder echt niet hoor! :n

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:37

is het dan trouwens niet zo dat je een keer naar het ziekenhuis moet waar mensen ziek zijn? om ze te zien kotsen als het ware?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:44

dat was eerst wel de bedoeling. maar dat mocht niet.. je mocht geen patient voor een andere patient 'gebruiken' (gelukkig maar! :o)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 21:46

trouwens!!!! ik moest vanavond met mn moeder mee naar de HA-post.. en daar zat een kindje.. van een jaar of 1?? en die moest hele tijd heel erg hoesten. en op gegeven moment.. ja hoor... hups.. ik hoorde het eruit komen!! gelijk weer mn vingers in de oren en weg kijken.. maar niet paniekerig! (zat net zelfs chips te eten! wat ik eerder niet zou doen! bang dat ik het ook zou krijgen) dus heb het gevoel dat de therapie toch al een klein beetje werkt..

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:36

Oeeeh bij die gedachten alleen al krijg ik alweer dik speeksel, ook al is het maar een klein kindje!

Ik ga zondag met school dus op studiereis en ik ben zenuwachtig!! Ik heb 3 doosjes zware reispillen, een doosje valdispert extra rust en ik neem diarreremmers mee ( als ik zenuwachtig word gaan mijn darmen werken dus neem ik die mee zodat ik dus niet naar de wc hoef). Wat kan ik nog meer meenemen?! Ik heb trouwens ook wasoordoppen voor het slapen en ik neem 2 volle mp3 spelers mee en een oplader. Zo kan ik me dus goed genoeg afsluiten voor de buiten wereld... Normaal als ik met mijn vriend het vliegtuig in ga heb ik nog een beetje steun mocht ik zenuwachtig zijn, maar nu zit ik helemaal alleen ( ja met klasgenoten die ik net 2 maanden ken) dus ik moet me echt veilig voelen zeg maar.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 14:40

hahaha genoeg medicijnen in ieder geval! hoe gaan jullie? toch niet met de bus ofzo? :oo ik zou nog iets meenemen waar je leuke herinneringen aan hebt.. mocht de paniek nu om 1 of andere reden toeslaan.. kijk je daar ff na.. dathelpt bij mij wel een beetje