Bevallen en overgeven..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Bevallen en overgeven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:06

Mij viel de bevalling ook heel erg mee :) Het is zo'n oerkracht, daar ga je gewoon in mee hoor :j Er zijn miljarden vrouwen bevallen, ik ben van mening dat in principe iedereen het moet kunnen :j

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:19

als je al niet tegen overgeven kan dan moet je je afvragen of je er wel bij aanwezig wilt zijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:26

LimaMambo schreef:
arans schreef:
Ik ben bij de bevalling van mijn moeder geweest,

sorry maar hier moest ik echt even hard om lachen :o

Ik ook hoor, was toen uhm 11 jaar ongeveer.. Zusjelief werd spontaan thuis geboren en ik hoorde ze nog zeggen die is ook nooit wakker als er iets gebeurd..
Heb niet heel de bevalling gezien, ging daarna beneden spelletje spelen was veel leuker :o
Best jammer want ze schoot er letterlijk uit hoorde ik later.. Het is dat er een navelstreng aanzat want anders was ze van het bed gevallen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:02

En TS? Heb je gekotst?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 09:25

zoo hallo! :P

nou ze is gister geboren hoor! en ik ben er de hele tijd bijgeweest! :D ze heef niet gekotst gelukkig! was wel heel misselijk en 2x kokhals beweging, maar daar is het bij gebleven. tegen de rest kon ik allemaal heel goed! :oo maakte me niet zoveel uit!

vond het echt een hele bijzondere en MOOIE ervaring om mee te maken! en ben blij dat ze me gevraagd heeft! :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:28

Niet gekotst, maar wel gep**pt dus :P

Maar fijn dat je er de hele tijd bij bent geweest. Vast een hele ervaring geweest. Vind het knap dat je het gedaan hebt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:29

Van harte gefeliciteerd! :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:48

Gefeliciteerd!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:49

gefeliciteerd!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:54

Gefeliciteerd! Ben blij voor je dat ze niet hoefde te kotsen!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:57

Nou hartstikke super! Gelukkig kon je het allemaal toch meemaken! +:)+

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:24

Gefeliciteerd, en fijn dat het je is meegevallen!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:46

phormicola schreef:
Zelfs als mensen niet weten dat het gaat gebeuren, zie ik het toch aankomen :P Ik ben zo ontzettend bang, dat leer je dus wel.
Ik vind het echt een hele vreemde fobie, maar goed, ik heb het nu eenmaal.

Ik ben ook heel erg bang
Oo dat had ik ook, mijn vriend had buikgriep en ik hoorde het op de wc, man ik raakte zo in paniek
en als iemand al roept, goh ik ben misselijk, ben ik de eerste die zegt, laterzzzz ik ga naar huis!
voor mij is het dan ook een hel om op zaterdag avond/nacht door de stad te lopen....... al die bezopen gasten en je weet wel wat meer ;)

maar wel super vet dat je er bij mag zijn, en tja ik denk niet dat iemand je een antwoord kan geven op de vraag kosten of niet?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:12

Proficiat!!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:00

Gefeliciteerd!
Hoe heet ze? Alles erop en eraan? :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:51

Gefeliciteerd !! En dezelfde vraag als hierboven :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:14

Brrrr eigenlijk moet ik dit helemaal niet lezen , ben over een paar weken namelijk zelf aan de beurt.
Ik ben nergens bang voor, laat maar komen die bevalling .. maar overgeven!!!!! Ik denk dat ik ga krijsen als een klein kind als ik dat moet.
Ook enorme emetofobie (maar dan ook echt extreem).

Mn mannetje probeert me steeds maar te laten inzien dat ik het van te voren toch niet kan plannen, moet ik spugen dan moet ik spugen, moet ik poepen dan moet ik poepen .. dat valt toch niet te plannen.
Op het ene moment kan ik dat beter relativeren en accepteren als het andere moment.
Eng idee.

Zie trouwens dat je vriendin inmiddels bevallen is, gefeliciteerd!

Ivy_power, erg herkenbaar. Bij mij werd het zo erg dat ik de weekenden de straat vermeed. ( oei en als ik heel eerlijk ben doe ik dat als ik enigsinds de kans krijg nog steeds ).
Laat staan als iemand zegt ik ben misselijk oid, dan weet ik ook niet hoe snel ik weg moet komen. Blehk wat ik baal ik er zelf van :(

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:34

gelukkig ben ik niet de enige emotofoob hier!

alles is goed en gezond.. erop en eraan.. en ze heet Jamyla Fay :D

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:55

Gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed gegaan is, en dat ze niet gekotst heeft :P

Ik heb ook niet gekotst bij mijn bevallingen, en bij beide konden ze zeggen wat ze wilden maar ik ging gewoon naar de wc met persweeen omdat ik dacht dat ik moest poepen (maar was niet zo), ik had dus echt nog wel besef van schaamte hoor, mooi niet dat dat in bed ging gebeuren als het zo was. Zul je zien dat ik mijn derde bevalling alles onderkots en schijt :P.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:43

Emetofobie is een veel voorkomende fobie :j Ik heb het ook heel erg extreem en mij zie je niet in de kroeg :n Als iemand zegt dat ie misselijk is dan zag ik dat al van kilometers ver :')

Sandra92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:12

Ik heb ook echt niet tegen kotsen gekunnen, nu zitk in de verpleging en gaat het goed alleen wel bij een ander,
als k zelf moet vindk walgelijk!!! Klinkt beetje raar misschien haha

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 10:13

phormicola schreef:
Emetofobie is een veel voorkomende fobie :j Ik heb het ook heel erg extreem en mij zie je niet in de kroeg :n Als iemand zegt dat ie misselijk is dan zag ik dat al van kilometers ver :')

stom is dat he... ik heb dat ook meestal wel snel door.. en dan zit ik ook echt niet meer op mn gemak.. :o

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 02:10

Gefeliciteerd!!! Wat mooi dat ze je gevraagd heeft bij de bevalling het is zo bijzonder he.

Ik moest wel overgeven trouwens was al zeker 9 uur bezig en de onsluiting bleef op 9 cm hangen. Ik had ook 2 uur persweeen die ik moest tegen houden. Ik kreeg dus een infuus maar toen werd ik zo misselijk ik zei alleen ik moet overgeven heb ze nog nooit zo hard ik kasten zie graaien voor een bakje haha. Er kwam eigenlijk alleen maar gal uit aangezien ik al bijna 24 niets gegeten had.

En ik heb volgens mij ook wel wat ontlasting laten gaan valt niet mee om dat tegen te houden als je aan het persen bent haha. Maar ach als je eenmaal aan het bevallen bent ben je echt al je schaamte voorbij hoor. Om de 2 uur komen ze effe kijken tussen je benen haha dus ja.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 02:53

arg na dit topic kan ik helemaal niet meer wachten tot ik hem eruit mag werken haha.

kots heb ik in de 6e tot 8e week vreselijk veel gedaan ( elke ochtend en avond wel een keer ) maar verder niks last van.
nu soms nog een beetje kokhalzen omdat er maagzuur omhoog komt als het kindje lekker bij mijn maag ligt te dollen. maar niet overgeven oid :)

hoe het zal gaan bij de bevalling,,, het zal me echt worst wezen wat er in blijft of dr uit komt.. zolang mn kindje maar gezond en wel geboren wordt haha.
en de kots en oliebol,, nou ze steken de handen maar even uit de mouwen ( gelukkig intresseerd het mn mam en mn vriend net zo min :') )
en de vk is het wel gewend :j