Urn uitzoeken en andere ellende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 18:48

KarinvdM schreef:
Die waxinelichthouders zijn wel heel bijzonder zeg. :j

Ik ben ook tot het eind bij m'n moeder gebleven en er ben ik ook blij mee dat ik dat gedaan heb. Maar tegelijk is het is ook erg moeilijk, ik raak het beeld van haar laatste onregelmatige ademhalingen nooit meer kwijt. ;(

Dat "nare " beeld heb ik gelukkig niet in herinnering , misschien dat het hielp dat de nachtzuster uit het ziekenhuis erbij was , en mij precies
vertelde wat er ging gebeuren .Zo gezien heeft zei mij begeleid , bij het begeleiden van mijn moeder .
Nee , ik vond dit toch wel heel bijzonder , en heb er absoluut geen nare beelden aan over gehouden .

KarinvdM

Re: Urn uitzoeken en andere ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 09:39

Nou, het was ook geen naar beeld hoor, mijn moeder is in haar (morfine)slaap heel vredig ingeslapen, maar ik vergeet dat gewoon nooit meer.
Het verplegend personeel had ook wel verteld hoe het ongeveer zou zijn, maar ik schrok toch een beetje toen haar ademhaling stokte en even later toch weer op gang kwam. Bij de laatste ademhaling zag je het leven ook echt uit haar verdwijnen, heel apart en ik vond dat best aangrijpend en inderdaad ook best wel heel bijzonder.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 17:38

Toch fijn dat de verpleging je beetje tekst en uitleg had gegeven.

Ik ben inmiddels aanbeland bij de fase 'onredelijke woede' Kan me zó kwaad maken! Herkenbaar voor mensen, of begin ik nu toch echt in een frankenstein te veranderen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:18

neehoor, herkenbaar........

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:23

Herkenbaar....

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 19:37

Gelukkig :) Begon al bang te worden van mezelf toen ik vandaag iedereen op mn werk 5 minuten te vroeg naar buiten had gejaagd :o (zou me 9 weken geleden nooit zijn gelukt)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 22:18

Gesprek gehad met Slachtofferhulp. Was wel goed in ieder geval eens de dingen uit te spreken waar ik tegen aan loop.
Hoe is het ondertussen met jullie?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:21

nieuwe bloemen liggen klaar om een nieuw bloemstuk van te maken....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:39

Ik lees dit topic vandaag pas voor het eerst. Allereerst Juut, wat erg! En ook alle andere verhalen, ik ben er helemaal stil van.

Het valt me op dat jullie allemaal symbolen hebben, spullen blijven gebruiken, de tijd nemen om te rouwen, soms hulp zoeken en jullie verdriet in een topic als dit kunnen delen. En dat is zó waardevol!

Ik verloor 12 jaar geleden mijn eerste man, aangevallen door een stier op ons eigen bedrijf en na 11 dagen coma overleden. Gruwelijk ongeluk, wat ik toen gewoon zoveel mogelijk heb verdrongen, al was ik er bij vanaf het moment dat het net gebeurd was tot aan zijn overlijden.

We hadden samen een groot melkveebedrijf en kleine kinderen en daarbij een schoonfamilie die alles probeerde om de erfenis te krijgen. Ik had geen keus: ik moest handelen, onderhandelen, overleven en voor mijn kinderen zorgen. Mijn eigen verdriet kwam op de tiende plaats of zo.

Ik ruimde rigoreus heel veel op, want ik verkocht de boerderij, ging verhuizen, weg van de plek waar het gebeurd is en weg van de familie. Nu heb ik vaak spijt dat ik zoveel weggedaan heb. Aan de andere kant, die laatste dingen, die gaan nu we zelf ook weer verhuizen, in de 'bewaardozen' van de kinderen.

Dus neem je tijd, bewaar dingen, koester herinneringen, het kan je alleen maar helpen.

Sterkte allemaal!.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 14:58

Sterkte Juud en alle anderen in dit topic die hun verhaal hebben gedeeld.
Ja rouwverwerking...goh ik heb er dit jaar ook mee te maken gehad.

In april van dit jaar is een vriendin van mij overleden. 32 jaar.
Ze had hoofdpijn. Werd door een collega thuis gebracht omdat ze niet meer kon autorijden.
Thuisgekomen heeft haar man haar opgevangen en op de bank gelegd.
Zag dat het niet zo lekker ging en heeft een ambulance gebeld (om 18:00 uur).
Ambulance heeft bloeddruk opgemeten en kon niks vinden. Was het migrene?
Ze zijn weer weg gegaan.

Om 20:30 reageerde ze niet meer zo goed. Haar man heeft weer een ambulance gebeld.
Met spoed naar het ziekenhuis gereden. Odnerweg in de ambulance heeft hij ons gebeld.
Hij zei: ik ben naar het ziekenhuis. Er is iets niet goed. Ik bel je zodra ik iets weet.
Direct de CT scan gemaakt.Tumor aan de hersenstam. Direct de OK in.... om half 3 's nachts is familie naar huis gestuurd.
Kom morgen maar terug.

Volgende ochtend werden we gebeld met de boodschap dat ze een tumor had en dat we naar het ziekenhuis moesten komen.
Aankomende 24 uur kritiek. Ik ben direct naar het ziekenhuis gereden.
Toen ik de IC op liep kreeg de familie net te horen dat ze niet meer wakker zou worden.
Ze was hersendood. De grond zakte onder mijn voeten weg. Hoe kan iemand binnen 24 uur tijd ....???

Ze bleek achteraf een zeldzaam zeer hard groeiende tumor te hebben in haar hoofd.
Deze tumor heeft zich naar alle waarschijnlijkheid in twee weken ontwikkeld en is haar fataal geworden.

Het is nu 7 maanden geleden. Maar ik denk er iedere dag aan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 15:06

In 24 uur...jeetje! Sterkte!

@ Liezel1; hoop dat je een mooi bloemstuk hebt kunnen maken
@ MoniqueT; sommige 'families'... _-:( Ook jij sterkte!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:10

Wat een verhalen... ;(

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:50

Juut schreef:
Gesprek gehad met Slachtofferhulp. Was wel goed in ieder geval eens de dingen uit te spreken waar ik tegen aan loop.
Hoe is het ondertussen met jullie?

Dat is fijn voor je Juut .

Hoe gaat het hier ?? Ppff met kerst voor deur ...zal het nog wel moeilijk worden .
En 8 Januari (toen is moeder dit jaar overleden ) komt ook steeds dichterbij .Dan is het alweer 1 jaar
geleden het gaat zo snel allemaal .

@MoniqueT en Manjafiek :(:)

Ik heb ook diverse herinneringen van mijn ouders , bv van beide hun trouwring , papa,s eerste bijbel (niet dat ik kerkelijk ben )
Een mondharmonica en noem maar op , echt persoonlijke dingen .En een hoop foto,s uiteraard

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 23:27

Dat is ook zoiets waar ik tegen op zie; nieuw jaar. Eerste jaar waaarin mn zusje dr gezicht niet laat zien... :\

Een heel jaar zonder je moeder al...sterkte, zal een vreemde dag worden denk ik :(:)

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:57

Heel veel sterkte juut en alle anderen.

Ik kan er helaas ook over mee praten.
Oktober 2008 overleed me beste vriend door een auto ongeluk, ik kan er nog steeds niet mee om gaan moet ik zeggen het valt me tegen hoe lang dit duurt. Gelukkig zijn we heel hecht geworden met de vrienden en zijn ouders maar savonds in bed ben je toch weer alleen.
Daarna in Februari 2009 is een klasgenoot en vriendin overleden waarmee ik naar London was geweest etc, plotseling verlamt 10 weken kon ze alleen nog zien en horen dus ' gelukkig ' wel afscheid kunnen nemen.
Toen in maart heeft mijn nichtje 2 weken op de IC gelegen ivm een zelfmoordpoging nou toen was de maat wel vol bij mij! ik had het zo ongelofelijk zwaar ik snap precies hoe je je voelt.
Elke sterfdag en verjaardag van me beste vriend komen we met ze alle bij elkaar, maar steeds denk ik er na dat ik nog zoveel zou willen zeggen tegen hem en doen!

nogmaals veel sterkte(K)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:40

Jij ook, dat was wel heel veel in korte tijd dat je voor je kiezen kreeg...
Ondertussen heb ik geen idee hoe ik de kerst en oud & nieuw ga doorkomen, iemand tips?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:49

Iedereen die een familielid is verloren, heel veel sterkte.

Mijn broer is helaas vorige maand plotseling overleden. Omdat hij gescheiden was en dus alleen, hebben wij (2 zussen en nog 2 broers) met onze ouders de uitvaart en alles moeten regelen. Ook huis leeghalen, spullen verkopen en urn uitzoeken.
Deze week komt zijn as vrij en die gaan we deels begraven en een klein deel komt in urntjes aan kettinkjes.
Het is een ellende om alles te plannen, verzorgen en regelen, maar het is wel fijn dat je op die manier een soort van afscheid van hem kunt nemen, vind ik.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 19:09

:(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:42

Juut, allereerst heel veel sterkte.
Wij hebben 2 jaar geleden mijn laatste oma begraven en wij houden haar in ere door op haar verjaardag met de hele familie te brunchen. Verder denk ik op speciale dagen aan haar. Hoe je de feestdagen doorkomt, ik zou het op zo'n moment fijn vinden om dit als gezin te vieren en het verlies ook samen te kunnen delen.