Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 11:21

Sita_ schreef:
Ik zou, ipv elke dag om 9 uur opstaan, heerlijk de wekker eens een uurtje (of 2) vroeger zetten.. Dan heb je nog eens wat aan je dag en kan je voor je naar school gaat ook nog eens wat ondernemen.. Als je om 12.15 de bus moet hebben en je staat bijv. om 7 of 8 uur op kan je smorgens best nog een uurtje lekker buiten bezig zijn met sporten of extra blokje om met de hond... :)

Al die pillen legt niks af als je zo jong bent.. :n Als je echt wat wil slikken kan je ook echineaforce druppeltjes nemen, helpt idd voor je weerstand.. Maar als je weerstand goed is ga je je ook fit voelen... :)

Ik heb zelf ook last van die moeheid, als ik mijn wekker niet zet om half 8/8 uur lig ik er ook tot 10/11 uur in.. Dat kan ik me echt niet veroorloven, want ik heb wel een boerderij te runnen in mijn eentje (vriend werkt buitenshuis) ik ben dus mijn hele dagschema aan het omgooien en nog meer andere dingen tussendoor doen en de laatste dagen ben ik hardstikke fit en word ik zelfs voor de wekker wakker.. :)

Ja, de weker eerder zetten zit ik ook al een paar dagen aan te denken. Moet het er dan toch maar eens aan wagen!

Overigens zijn genoemde pillen ondersteuning, en valt het volgens mij wel wat mee hoeveel impact het heeft op je lichaam. Ik wil namelijk gewoon een homeopatisch middel, wellicht heeft Dr. Vogel ook iets van energie... :j

Het leuke is, ik heb een hele goede weerstand. Mijn vorm van ziek worden is een ontstoken lymfeklier in de keel. Hoesten doe ik meer of minder de hele winter door, komt nog van vroegah, maar heeft erg weinig te maken met mijn weerstand.
Daarbij las ik gisteren nog iets, vroeger kreeg je levertraan om de weerstand te verhogen, dat is nu dus echineaforce. Terwijl we het hele jaar door groenten kunnen krijgen, en dat juist is waar je levertraan voor kreeg vroeger.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:42

Ik heb ook het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik zit zelf een beetje in hetzelfde schuitje :-) door andere redenen weliswaar, maar mijn huisarts heeft deze tips gegeven: het belangrijkste is een ritme. Elke dag een activiteit plannen (dus ook op je vrije dag) en op dezelfde tijd gaan slapen en opstaan (voor zover dat lukt). Veel sporten, met name hardlopen..
Bij mijzelf heb ik gemerkt dat het in het begin nog veel vermoeiender is, dat ritme, maar nu gaat het steeds beter :)

Edit: ik neem ook vitamine B & C, C voor de weerstand en B voor vermoeidheid.

hetbommeke

Re: Ben aldoor zo moe! Lang leve de winter...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:52

Die winterdiplamp is géén gezichtsbruiner. Een "diplamp" geeft meer dan 10.000 lux af, wat het daglicht ook doet. Je moet er ook niet in kijken, je kunt gewoon achter je kompu zitten en de lamp op je gezicht richten.

Vit C is voor weerstand maar als je weerstand afneemt, wordt je moe en als je moe bent, neemt je weerstand af, zo'n cirkel waar je in komt en moeilijk uit komt.

Mediteren is voor mij dagelijks 15 min focussen op mijn ademhaling, hierdoor maak ik mijn hoofd leeg, stopt even het denken, wat weer rust geeft en nieuwe energie oplevert.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:00

Ik heb de paar laatste posts niet helemaal gelezen.
Maar het is dus echt heel goed als je meer gaat sporten, dus sportschool? Hoe moet je dat doen als je daar gewoon echt geen tijd voor hebt. Ik heb in het totaal tussen de middag een krappe 4 uur een soort van vrije tijd, maar in die 4 uurtjes moet ik mijn paarden doen, eten en dan gelijk weer naar mijn werk. Ik ben 's avonds rond 9 uur pas weer thuis, ik zou daarna natuurlijk kunnen gaan... Alleen moet ik de volgende ochtend tussen kwart over 5 en half 6 mijn bed weer uit...

Ik zat net eventjes mijn mail te lezen en zat gewoon met mijn ogen dicht.. Ben even met de honden naar buiten geweest en ben alweer iets wakkerder. Heel apart. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 14:13

hetbommeke schreef:
Die winterdiplamp is géén gezichtsbruiner. Een "diplamp" geeft meer dan 10.000 lux af, wat het daglicht ook doet. Je moet er ook niet in kijken, je kunt gewoon achter je kompu zitten en de lamp op je gezicht richten.

Vit C is voor weerstand maar als je weerstand afneemt, wordt je moe en als je moe bent, neemt je weerstand af, zo'n cirkel waar je in komt en moeilijk uit komt.

Mediteren is voor mij dagelijks 15 min focussen op mijn ademhaling, hierdoor maak ik mijn hoofd leeg, stopt even het denken, wat weer rust geeft en nieuwe energie oplevert.

Oh, ik dacht dat dat hetzelfde was! Een UV lamp werd namelijk ook wel aangeraden op internet. Maar ik ben eigenlijk niet zo van het zonnebankidee, doe mij maar echte zon. Dit klinkt een stuk beter. Wat is lux??? Dat ken ik namelijk niet echt..
Het klinkt wel ideaal!

Dat vitamine C verhaal begrijp ik inderdaad, maar schijnt dus achterhaald te zijn, met de manier waarop we tegenwoordig voeding verbouwen, zie ook mijn andere post. :j

Dat mediteren heb ik an sich niets mee, ik krijg mijn hoofd namelijk heel eenvoudig leeg, en heb de ervaring dat denken aan leuke dingen ook goed helpt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:18

Mediteren lijkt mij wel erg leuk, alleen zal ik daar mijn hoofd niet mee leeg krijgen. Heb helaas nooit rust in mijn hoofd...

Thee, kruidenthee ;) heeft tot nu goed zijn best gedaan, heb het niet echt koud gehad. :)

Die 'diplamp' klinkt wel heel fijn, ik ga er eens op Googlen. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:19

De oplossing is denk ik, de daglichtlamp, zag hem hier ook al voorbij komen als antiwinterdip lamp.

Je moet hem zoveel tijd per dag aan doen en er voor zitten of in ieder geval op je richten, niet in de lamp kijken idd...

Heeft bij mijn zus goed geholpen, alleen is ze zo eigenwijs om hem nu niet meer te gebruiken en gewoon te kiezen voor de vermoeidheid. :')

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:27

dit klinkt echt als winterbleuse!!!

oplossing?

goed ritme van opstaan en slapen.
daymaker als wekker.
daglichtlamp deze heb je in verschillende kwaliteiten en grotes!
als je hier mee aan de slag wil kun je t beste naar een voorlichtings avond gaan hier werd die georganiseerd door de medicorner dit is waar je bv krukken ed kunt lenen.

zij geven je ook advies hoe je m moet gebruiken want hier lees ik niet dr in kijken maar dat is dus wel de bedoeling niet de hele tijd maar wel elke 30 sec. en op welke afstand je moet zitten dr voor.

ik eet m'n ontbijtje dr voor met de koffie en t krantje en na een half uurtje ben ik klaar voor de dag.
je gebruikt m 10 aan een gesloten dagen en halver wegen de winter doe ik t nog een keer

bijmij helpt het erg goed en ik denk dat ik dr morgen weer mee ga beginnen nu t zo somber is buiten....

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 14:31

lux is de dichtheid van het licht.

Wikipedia:
Citaat:
Zonlicht: 100 000 - 130 000 lux (100 - 130 klx)
Daglicht, indirect zonlicht: 10 000 - 20 000 lux 10 - 20 klx)
Bewolkte dag: 1000 lux (1 klx)
Kantoor: 500 lux
Erg donkere dag: 100 lux
Schemering: 10 lux
Donkere schemering: 1 lux
Volle maan: 0,1 lux
Kwartier maan: 0,01 lux (10 mlx)
Nieuwe maan zonder wolken: 0,001 lux (1 mlx)
Bewolkte nacht zonder maan: 0,0001 lux (0,1 mlx)