Dunne mensen ook beledigd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:23

lusixarab schreef:
ik ook geen tieten! ( lang leve de vullingen en push ups! )maar boeie ik doe n v hals aan, probeer die wonder bh van de tv van die troela hoe heet ze toch?

daphne dekkers?

lusixarab

Re: Dunne mensen ook beledigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:24

Ja bedankt! hahaha ( zullen wel heel duur zijn!)

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:24

Ik kan er ook niet tegen hoor! En ze blijven het ook maar zeggen maar dat komt gewoon omdat ik zo veel sport en beweeg.
Mijn sleutel benen zie je echt heel erg goed net als mijn heupen. Ik ben ook lang dus dan valt he tnog meer op. Maar ik trek me er maar niks van aan en trek aan wat ik aan wil doen dus ook gewoon strakke hempjes enz.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:25

lusixarab schreef:
ik ook geen tieten! ( lang leve de vullingen en push ups! )maar boeie ik doe n v hals aan, probeer die wonder bh van de tv van die troela hoe heet ze toch?

Die wonder bh`s zijn geweldig die droeg ik ook altijd toen ik nog slank was zon bh met push up en balconet ik had altijd een B maar daarin was het net of ik een C had.
Ze zijn absoluut niet duur de pabo heeft ze ook gewoon online bij pabo.nl volgens mij iets van 25 euro

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:27

Pentax schreef:
geeske304 schreef:
ik voel me ook niet heel erg lekker in mijn vel.
ik ben 1.70 en 40 kg.
voor mijn leeftijd (13) is dat niet heel raar.
mijn vriendinnen en iedereen vraagt in de pauze waarom ik maar 1 broodje mee heb als we 3 uur uit zijn.
ik kan gewoon niet meer op.
en als ik gym heb zeggen ze dat ik anorexia heb.
maar dat heb ik niet..
ik vind mij niet dun ofzo.

Is voor je leeftijd niet zo heel vreemd, meestal trekt dat wel bij in/na de puberteit.
Op mijn middelbare school waren heel veel magere meisjes, allemaal zijn na de middelbare school flink uitgezwaart.
Ook heel goed dat je niet jezelf elke dag vol eet om zwaarder te worden, want zodra je uitgegroeit bent ga je veel makkelijker zwaarder worden en dan is het heel lastig om weer 'normaal' te gaan eten.

nee, dat vond ik ook!
maar wij hebben ook best wel veel stevigere meisjes op school..
dus misschien dat het daar ook wel wat van komt.
ik wil eigenlijk ook niet echt zwaarder worden.
dus ik eet gewoon goede ontbijten lunches en maaltijden.
en tussendoor 2 stuks fruit.

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:31

Moontje1991 schreef:
lusixarab schreef:

Citaat:
Die wonder bh`s zijn geweldig die droeg ik ook altijd toen ik nog slank was zon bh met push up en balconet ik had altijd een B maar daarin was het net of ik een C had.
Ze zijn absoluut niet duur de pabo heeft ze ook gewoon online bij pabo.nl volgens mij iets van 25 euro

o dat valt zeker mee! is te proberen!
Laatst bijgewerkt door lusixarab op 06-10-10 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:31

Ik trek wel aan wat me goed staat en waar ik me lekker in voel. Dat is bij mij dus niet zo snel een V hals.

Ik zie ook altijd geweldig leuke BH's maar naar tig pas sessie pas ik altijd alleen maar de saaie :(

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:32

Pfoe, ik vraag me eigenlijk af wie dat er WEL blij is met zijn figuur?

Nou, ik in ieder geval.
Maatje 36 ong, nut dun, niet dik maar normaal slank. Heb een zichtbaar achterste, niet te maar ook niet niks, een B-cup en ik vind het prrima!

lusixarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:34

ik heb ook Btje, maar voor mijn gevoel zou ik meer tevreden zijn met kledingmaat 36 / 38, rond de 60 kilo wegen of iets meer.... ik eet mezelf 3/4 in de ronde maar zonder resultaat!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:35

Nou.. ja Melisje.. er zijn heel veel mensen prima tevreden (of iig grootste deel van de dag ;) ) met hun lichaam... echter was daar niet het topic voor geopend.

Trouwens ben ook best tevreden met mijn lichaam. Echter baal ik er wel van als ik kleding aan het passen ben en niks zit goed (m.n. BH's en rijbroeken) Of als mensen stomme opmerkingen maken over meer eten, anorexia etc.
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 06-10-10 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:36

Ik ben heel blij met mijn figuur hoor! Mensen die zo reageren zijn meestal jaloers, en ookal zijn ze niet jaloers heb ik daar alsnog sch**t aan!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:39

Haha, wat een herkenbaar 'probleem'. :)) Vooral met eten inderdaad. Ik heb gewoon niet zo snel honger en niet zo'n grote eetlust, maar dat staat helemaal los van mijn figuur. Daar heb ik gewoon geluk mee, mijn moeder is ook zo smal gebouwd. Maar inderdaad, als iemand je iets aanbiedt en je hoeft niets, krijg je gelijk opmerkingen als 'word je niet dik van hoor!' Zeg altijd wel dat het daar niets mee te maken heeft, maar je ziet ze gewoon denken.. Nouja, vind het ergens ook wel grappig. :D

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 16:40

maar ook mensen die het zeggen die hebben geen idee hoe harde klap dat wel nie is voor die gene. en dan wordt je stukje bij beetje meer onzekerder

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:41

Ik zal jou wat ironisch vertellen.

Een lange tijd geleden sporte ik aantal dagen per week daarnaast keek ik hoe zwaar ik weegde dat's 69 aardig licht dus.

Ik had een periode aangehouden om extra te eten maar als nog blijf ik op de 69 hangen.

Geeske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:42

mijn vader, moeder en zusje zijn eigenlijk best wel stevig.
mijn tante die is daar in tegen heel erg slank.
je kan gerust mager zeggen.
mijn moeder zegt dat ik daar meer het figuur van heb.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:43

Evelijn schreef:
Nou.. ja Melisje.. er zijn heel veel mensen prima tevreden (of iig grootste deel van de dag ;) ) met hun lichaam... echter was daar niet het topic voor geopend.

Trouwens ben ook best tevreden met mijn lichaam. Echter baal ik er wel van als ik kleding aan het passen ben en niks zit goed (m.n. BH's en rijbroeken) Of als mensen stomme opmerkingen maken over meer eten, anorexia etc.

Ik snap dat daar dit topic niet voor was geopend, maar waar ik op reageerde was de post-wisseling van 'Ja maar ik ka ndit niet' en 'ja dus? ik kan dat niet' etc etc.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:50

ik ben ook aardig blij met mijn figuur hoor :j
1,82m en zit waarschijnlijk net iets over de 70 kg en maat 38. ik moet vanwege mijn rug rond de 70 blijven zitten. dit schommelt bij mij van 68 tot 72 meestal :j maar nogmaals, dat zijn maar getallen. je moet kijken naar het plaatje en niet naar een weegschaal.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:56

Ik ben 19jaar, meet 172 en woog 2 maanden geleden nog rond de 62 kg. Dit ging wel, ik was niet super mager maar ik vond dat ik nog net wat meer kg mocht hebben.
Nu werd ik getroffen door een maagbacterie waar de doktoren eerst geen rekening mee hielden. Hierdoor ben ik 10 kg afgevallen. Ik weeg nu op het moment nog maar 52 kg.
Geloof me ik voel me op het moment helemaal niet meer op mijn gemak .aan alle kanten hoor ik ... !! kijk hoe dun zij is :|
Wow moet je haar zien!!
Er wijzen nu allemaal vingertjes naar mij, terwijl ik er zelf niks aan kan doen.
Nu haal ik daar ook mijn voldoening aan uit, dat ik er niks aan kan doen. en dat die reacties van andere me minder raken maar toch blijft het vervelend en ik hoop van harte dat ik snel naar de 65 kg ga.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:57

Ach tegen mij roepen mensen zelfs nog dat ik "echt heel dun" ben (ik ben 165, weeg 53 kilo en heb maat 36). ;) Dik ben ik inderdaad niet, maar ik noem het liever slank. Echt dun vind ik het zelf namelijk niet (ik heb ook 75C/D en geen superdunne beentjes en ook duidelijk heupen - paardrijden hè, krijg je van die beenspieren van - dat scheelt wel). Ik kan ook eten wat ik wil, en ik ben blij met mijn figuur... maar toch krijg ik wel vaker te horen "ja maar jij bent echt dun" en mijn ex gooide het me ook altijd naar m'n hoofd "hier een botje, daar een botje.." fijn dat je normaal op wat dikkere meiden valt, maar dan hoef je nog niet mij te vertellen dat ik "zo dun" ben. Ik krijg het van anderen ook wel vaker te horen. Mijn huidige vriend zei overigens ook laatst, toen we het erover hadden, dat ik wel echt aan z'n ondergrens zit met wat 'ie mooi vind qua figuur - de meeste mannen houden wel van wat "spek". Nu zei hij wel dat 'ie erg blij was met m'n cupmaat :o want veel meiden met mijn figuur hebben vrij weinig.
Ik vind sommige opmerkingen niet altijd even leuk (want zo extreem dun vind ik mezelf dus niet) maar ik ben erg blij met mijn figuur en het feit dat ik naar binnen kan werken wat ik wil zonder aan te komen. :D
Ach, het moet ook maar net bij je bouw passen natuurlijk. Sommige mensen zijn iets dunner of iets voller dan de ander nu eenmaal mooier. :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:02

nou, ik ben echt jaloers op alle mensen die alles kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen... En tja, misschien wordt je wat vaker 'beledigd', maar zelf zou ik het echt niet als belediging zien. Wat dat betreft heb ik liever dat ze het me recht in mn gezicht zeggen dat ik dik ben dan dat ze achter mijn rug om gaan lopen kletsen...

Momenteel heb ik een vriendin die zich wel wat aan zou moeten trekken van wat mensen zeggen.. Ze is 18 (!!) kilo afgevallen en weegt nu 50 kg, met 1m70. Ze is gerust mager te noemen. Maar nog steeds vind ze zichzelf te dik, en als anderen zeggen dat ze dat absolúút niet is gelooft ze het niet... Zij eet ook nooit iets met 'veel' calorieën, dus niet af en toe niet, maar echt nooit. Echt anorexia is het nog niet, maar ik ben er wel bang voor... ;(

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:04

Wat ik het ergste vinden is dat ze me mager noemen.
Mager vind ik als je echt niet eet enzo, zo klinkt het.
Ik vraag dan of ze in ieder geval dun, smal of slank willen zeggen. Sommige zijn het dan niet met me eens en dat vind ik wel vervelend, het gaat om mij en niet om hun..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:06

Saskiaatje schreef:
Tsja, dat is met lengte ook zo.
"Zo, jij bent lang!" mag wel, maar je zal zelden iemand horen zeggen "Zo, jij bent klein!"

Iedereen moet zich gewoon met hun eigen zaken bemoeien. :Y)

Dat is niet helemaal waar :') ik krijg het zo vaak te horen. "Jij bent ook echt wel klein hè?" Ja, dat klopt. Terwijl ik toch echt niet zo mini ben? Het vreemde is dus dat mensen mij gewoon altijd veel langer schatten dan ik ben, en dit hebben ze dan ook in hun geheugen... en ineens valt 't ze dan op, en dan krijg je dus "jij bent eigenlijk echt best klein!" telkens te horen. :+ Echt heel vreemd, het komt zo vaak voor. Kennelijk lijk ik groter (heeft misschien ook met mijn bouw te maken - of mijn ego _O- , ik heb naar verhouding lange benen en ik ben slank... je ziet bij veel wat kleinere mensen dat ze vaak wat kortere benen hebben en soms wat "propperig" zijn om het zo te noemen) maar dan nog... ik hoef er niet altijd aan herinnerd te worden dat ik niet zo groot ben :') ik hoor het eigenlijk elke week wel meerdere keren. Gelukkig heb ik een heel klein vriendje. :Y)
Nu heb ik ook een aantal vrienden van 196cm, dat is natuurlijk ook wel een verschil als je er naast staat. :')

Sica schreef:
Maar even serieus, vinden jullie iemand met maat 40 te dik?

Dat ligt gewoon heel erg aan je bouw. Iemand met maat 40 kan vrij stevig zijn, maar iemand die bijv. heel lang is en slank kan ook gewoon maat 40 hebben. Maar over het algemeen vind ik het een vrij grote maat, maar dat komt gewoon omdat ik in mijn omgeving (thuis) kleinere en slankere mensen om me heen heb, dan kijk je daar anders tegenaan.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 06-10-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:07

Hier nog zo iemand. Laatst had ik een topic geopend over een dikke collega en toen gingen mensen op mij te keer dat ik te dun was blabla. Wat een bullshit. :+
Maar ik heb er dus ook last van, een V-half of diep ingesneden truitje draag ik nooit want dan zie je heel erg mn ribben, niet mooi dus.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:15

Ja ik heb er ook erg last van..
ik ik heb ook het idee dat mensen veel sneller zeggen: Goh wat ben je dun.
En tegen iemand die dik zijn daar zegt niemand wat over. Terwijl het net zo hard aankomt naar dikke en dunne mensen..

bij mij zit het ook in de familie, en ik loop bij de dietiste, maar zij heeft gezegd dat ik niet van de een op andere dag zal aankomen. En dat zie ik zelf ook wel. ik heb echt nog nooit een dag gehad dat ik bijv. veel patat met mayo heb gegeten en het de dag later op de weegschaal zie. Daar gaan wel een paar maanden overheen.

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:26

Ik hoor ook vaak van mensen; Je hoeft niet bang te zijn dat er iets aankomt hoor.
Maargoed ik moet toegeven dat ik wel een beetje let om op mijn gewicht te blijven. Ben vroeger erg dik geweest en toen werd ik gepest, nu ben ik dun en maken ze ook weer opmerkingen. Wanneer is het voor die 'perfecte' mensen wel goed? >;)