Altijd bang om zwanger te zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Re: Altijd bang om zwanger te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:35

Ga je eens verdiepen in échte stof en niet in google.
Anatomie & fysiologie boek is een goed begin !

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:57

Ik heb nog wel een mooi ontwikkelingsbiologie boek voor je liggen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:00

Spiraaltje laten zetten of prikpil.

Ik zou ook bang zijn als ik niet meer aan de pil was. Dan is de kans gewoon veel en veel groter, zelfs met condoom. Ik zou zelf meer voorzorgsmaatregelen treffen.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 19:30

Anatomie ben ik al wat mee bezig maar hier kan ik soms ook heel neurotisch van worden...

Suzanne F: Ik ben niet bang omdat ik geen pil gebruik. De tijd dat ik geen pil gebruik heb ik nog geen enkel contact wat dat betreft gehad. Maar de pil vertrouw ik eigenlijk net zo goed niet...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:07

CleovG schreef:
waarom raken er dan zoveel mensen zo makkelijk zwanger, ongeacht voorbehoedsmiddel of niet. Want als het niet zo makkelijk gaat als ik bedenk, waarom kunnen dan zoveel mensen zwanger zijn.

Cleo, ik heb 2,5 jaar elke maand met temperatuursgrafieken, Clearblue vruchtbaarheidstesten en de agenda bij de hand gesekst in de meest directe standjes en erna nog blijven liggen met je benen omhoog voordat die eigenwijze Enya eens zin had om verwekt te worden. Zowel man als ik zijn in orde (getest omdat de eerste ook geen zin had om te ontstaan toen).

De tip om op zwangerschapsfora te lezen is echt een goede, dan zie je hoeveel vrouwen er elke maand opnieuw enorm veel moeite voor doen. Dat afgezet tegen de enkeling die de eerste maand (na penetratie :j ) al gelijk zwanger is zal het wel weer in balans trekken.

Dat je er niet veel van hoort? Dat klopt, da's nou ook niet direct waar je over spreekt, hangt toch een gevoel van mislukking en frustratie rond.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:18

CleovG schreef:
Suzanne F: Ik ben niet bang omdat ik geen pil gebruik. De tijd dat ik geen pil gebruik heb ik nog geen enkel contact wat dat betreft gehad. Maar de pil vertrouw ik eigenlijk net zo goed niet...

Als je zoveel angst hebt kan je alleen maar jezelf gerust stellen door veel voorzorgsmaatregelen te treffen. Dus spiraal, prikpil etc. als je niet aan de gewone pil wilt. Dit in combi met een condoom en er is niks aan het handje hoor.

Edit: Of gewoon geheel onthouding. :+

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:34

Urielle schreef:
CleovG schreef:
waarom raken er dan zoveel mensen zo makkelijk zwanger, ongeacht voorbehoedsmiddel of niet. Want als het niet zo makkelijk gaat als ik bedenk, waarom kunnen dan zoveel mensen zwanger zijn.

Cleo, ik heb 2,5 jaar elke maand met temperatuursgrafieken, Clearblue vruchtbaarheidstesten en de agenda bij de hand gesekst in de meest directe standjes en erna nog blijven liggen met je benen omhoog voordat die eigenwijze Enya eens zin had om verwekt te worden. Zowel man als ik zijn in orde (getest omdat de eerste ook geen zin had om te ontstaan toen).

De tip om op zwangerschapsfora te lezen is echt een goede, dan zie je hoeveel vrouwen er elke maand opnieuw enorm veel moeite voor doen. Dat afgezet tegen de enkeling die de eerste maand (na penetratie :j ) al gelijk zwanger is zal het wel weer in balans trekken.

Dat je er niet veel van hoort? Dat klopt, da's nou ook niet direct waar je over spreekt, hangt toch een gevoel van mislukking en frustratie rond.

Hier hetzelfde :j

Wij hebben er bijna 3,5 jaar over gedaan met ziekenhuisbezoeken, temp lijsten, vruchtbaarheidsonderzoeken, DNA en Chromo onderzoeken en nog eens heel veel andere onderzoeken. Man en ik zijn beide helemaal gezond verklaard en er is nooit een echte reden gevonden waarom het niet lukte en wij hebben het vorig jaar eigenlijk helemaal opgegegeven (Ook op advies van de artsen). Nu ben ik dan toch eindelijk zwanger en wij zien onze kleine dan ook als een klein wondertje. (wat imo elke zwangerschap eigenlijk is! Want zo makkelijk is het niet om zwanger te worden...)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 09:49

Nu hoop ik dat ik je niet voor je schenen schop maar ik lig hier echt helemaal in een deuk..

Zwanger van een wc bril?
Je zou eens moeten weten hoeveel vrouwen hopen dat jou theorie klopt!
Helaas voor hun is dat dus niet zo.

Ik ben 1 van de mensen die door de pil heen zwanger is geworden.
Maar dan moet je ook weten dat de pil de enige voorbehoedsmiddel was die mijn vriend en ik gebruikten.

Maar ik stel je gerust.
Ik had geen buikpijn, of de symptonen die jij verteld. ( eigenlijk zou ik je doorverwijzen naar iemand die je kan helpen bij je geestelijke gesteldheid)

Je merkt het echt wel als je zwanger bent, ik slikte namelijk gewoon de pil, en voelde aan alles dat er (ook in mijn geval) iets niet goed zat.
Test gedaan.. en ja hoor zwanger.

Maar wat jij allemaal roept, niet eens penetratie gehad..

Doe jezelf een plezier en zoek echt hulp!!
Dit lijkt me echt een serieus probleem..

Edit -
Mijn vriendin wees me er ook nog even op dat mijn vriend zo groot geschapen is dat het er eigenlijk regelrecht in schiet :o