Hoofdpijnpatiënt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 08:34

Zo, weer even een update:
Ben inmiddels voor een MRI geweest. Het is géén clusterhoofdpijn en ben door de neuroloog doorverwezen naar de KNO-arts vanwege vocht in mijn holtes. De KNO-arts heeft met nagekeken en adviseert een ergotherapeut, mensendiecktherapeut oid. Hij vermoed toch spanningshoofspijn, maar niet door stress maar vanwege een verkeerde houdign. Dat verklaart ook gelijk waarom het doortrekt naar mijn nek. Een hele sympatieke KNO-arts en had het gevoel dat ik serieus genomen werd... Fijn hoor! Dus nu via de huisarts een afspraak gaan maken met een therapeut, maar géén fysio want hun boterhammen beleg ik al zo'n 10 jaar.... :')

Prutsmuts

Re: Hoofdpijnpatiënt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:05

Gelukkig dat het geen cluster is! En serieus genomen worden is wel erg fijn he!
Succes verder.

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 18:09

Dat kan inderdaad ook wel komen door een verkeerde houding.

Ik heb ook al aardig lang hoofdpijn, ook al jaren lang. Sinds 1996/1997 door een val van een paard waarschijnlijk..
Kom dr ook niet vanaf, als ik ziek ben ist nog erger.. :)

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:11

Ik heb ook spierspanningsmigraine, wat vooral door spanning of gezonde zenuwen getriggerd wordt. Dan zetten mijn schouders en nek zich vast en dan kan het soms wel 3 a 4 dagen duren, voordat ik van de pijn af ben. om de pijn te verlichten heb ik migrafin van de huisarts. Verder spray/smeer ik mijn nek en schouders in met van die spray om je spieren te verwarmen. Ik heb het sinds 2002 en zal er altijd gevoelig voor blijven.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:29

Fijn dat het geen clusterhoofdpijn is Denise!

Ik heb sinds gister dat mn nek mega vast zit en knallende koppijn erbij, normaal eigenlijk niet zoveel last van, dan ist hele andere hoofdpijn. Loop nu maar met sjaal om :P..en paracetamol erbij.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:42

Ook ik heb al jaren last van hoofdpijn. Het begint met een stijve nek, en een koud gezicht, vaak beginnent met een koude neus.
Daarna trekt het mijn hoofd ik, en heb ik aan beide zijden bonkende hoofdpijn.
De artsen noemen dit allemaal spanningshoofdpijn, maar dat is het na jaren onderzoek dus niet. Bij mij is het een combinatie tussen spannings hoofdpijn gevolgd door een migraine aanval op beide helften van de hersens.
Bij mij is het soms zo erg, dat ik de hele dag op bed lig, en als ik dan naar de wc moet, ik naar de wc kruip, met mijn hoofd bijna over de grond, omdat ik mijn hoofd niet omhoog durf te brengen, omdat ik bang ben dat het dan explodeerd.
Wat bij mij helpt, is inderdaad ook even proberen welke medicijnen gaan helpen( ook altijd een gok), dan te bed kruipen, op mijn buik gaan liggen, en mijn rug vol leggen met behoorlijk warme kruiken. De spannings hoogdpijn wordt hierdoor als het ware gestopt, omdat de spieren ontspannen.
Vaak, als bij mij het spannings gedeelte gestopt kan worden, volgt de migraine niet. Op de een of andere manier lijkt dit toch samen te werken ?
Hoe het precies werkt in mijn hoofd weet ik niet, maar het is altijd een samenloop.

Ik weet niet hoe je bouw in elkaar zit, maar bij mij is het spanningsgedeelte ook geprobeerd op te lossen door houdings therapie, maar ik sta hartstikke recht, dus daar konden ze niet veel met mij. Ik ben op de schouders behoorlijk breed gebouwd, en heb daar een overbebouwing aan spiermassa ( dit terwijl ik niet train of zo) Door die overbouw aan spieren, kom ik makkelijk aan spannings hoofdpijn, die dan weer overslaat naar migraine.

Lang verhaal, maar met die warme kruiken op je rug zou je misschien een keer kunnen proberen, bij mij doet het soms wonderen, moet er ook gelijk achteraan zeggen, soms ook niet.