Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yvanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:03

Eumh durf het hier bijna niet neer te zetten! :o :o :o :o :o
Ik douche 1 keer op een dag en was dus mijn haar ook 1 keer op een dag.
Maar in de zomer douche ik me wel 2 keer op een dag en dan ja dan was ik me haren ook 2 keer.
Ik probeer het wel eens een dag over te slaan maar dan wordt ik wakker en dan ga ik als nog mijn haren wassen!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:07

Focussed schreef:
Ik ga iedere dag in bad, maar was m'n haren maar 1 a 2 keer in de week. Dus dat betekent niet dat ik ook maar 1 a 2 keer per week me was hoor _O-

:') Dat wilde ik ook net zeggen! :D Ik douche me keurig iedere dag! :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:11

MamboBeach schreef:
_O- Haren stinken naar de paarden?
Hoezo? Sleep je ermee door de poep? Heb mijn haar altijd vast en dan lekker in de buitenlucht, nooit iemand gehad die mijn haar vond stinken naar paard! :')

Ik begreep het ook al niet... hoe kan mijn haar nou naar paard stinken. Ik snap het echt niet. Het enige luchtje in mijn haar waardoor ik het echt ACUUT móét wassen is sigarettenrook. Gatver wat meurt dat in je haar :r

Anoeska

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:12

Nou ja, zo belachelijk was mijn opmerking nou ook weer niet hoor. Waarom zou rooklucht wel in je haren trekken en de lucht die om paarden heen hangt niet.

Anyways, ik ben gewoon graag schoon op mezelf en heb ook wel een functie waarbij het niet echt gepast is om (al is het maar vaag) naar paard te ruiken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:15

Geur gaat vooral zitten in de onderste punten van haar. Een goed alternatief zou dus zijn om enkel het haar, wat als je een paardenstaart maakt in de 'staart' zit, te wassen met shampoo als je vindt dat het stinkt. Zo zit je de natuurlijke talgproductie op de hoofdhuid niet in de weg.
Daarnaast kreeg ik van de kapper de tip om een beetje goed geparfumeerd masker of condiotioner in de punten te smeren. Je moet dan wel echt goed geparfumeerde maskers of conditioners hebben, zoals die van Rituals. Deze blijven echt makkelijk 5 uur flink ruiken en maskeren echt bijna alle geur.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:17

Nou, als ik twee paarden heb gereden en het dus warm heb gehad, ook onder mijn helm, dan vind ik het wel zo fris om óók mijn haar te wassen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:18

ik douche bijna iedere dag, maar was om de dag mijn haar. gewoon een badmuts op en hoppa :p

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:18

Wassen kan ook prima alleen met water, dat hebben veel mensen niet door.
Dan was je het zweet eruit, kun je het weer in model föhnen - of hoe je dan ook graag je haar zou willen stylen na het wassen - en ben je toch al een heel stuk beter bezig dan het met shampoo te wassen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:19

Anoeska schreef:
Nou ja, zo belachelijk was mijn opmerking nou ook weer niet hoor. Waarom zou rooklucht wel in je haren trekken en de lucht die om paarden heen hangt niet.

Dat is frisse polderlucht :D Er hangt toch geen walm om mijn paard heen, kom op zeg.
En wat mensen schrijven over dat je haar gaat stinken doordat je een cap draagt. Hebben julllie dan allemaal caps van 10 jaar geleden ofzo? Ik heb een die ventileert...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:23

hestejente schreef:
En wat mensen schrijven over dat je haar gaat stinken doordat je een cap draagt. Hebben julllie dan allemaal caps van 10 jaar geleden ofzo? Ik heb een die ventileert...

inderdaad, en de meeste caps kan je tegenwoordig het zachte gedeelte uit de binnenkant halen en wassen, geloof me daar komt me een troep uit! dus bij mijn casco cap gaat iedere 2 weken het 'pluisje' er uit, in een waszak en in de wasmachine :D ruit lekker fris, en voelt echt veel beter.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:25

So gaat dat hard hier.
Meer dan twee keer per week is dus eigenlijk al slecht voor je haar en dat gaat mij dus niet lukken.
Ik ben toch weer blij als ik straks schoon gedoucht op de bank lig en savonds in bed.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:25

KarinvdM schreef:
Nou, als ik twee paarden heb gereden en het dus warm heb gehad, ook onder mijn helm, dan vind ik het wel zo fris om óók mijn haar te wassen.

ja dat heb ik ook hoor, als ik mn cap op heb gehad is mn haar altijd vochtig van het zweet.
Ik was het dus ook elke avond.
behalve op zondag :P

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:26

gaapje schreef:
Als ik iedere dag me haar was ( en steil ook enzo ) dan krijg ik alleen maar een vette kop .

Ik was het 2 keer in de week , en gaat zo super.

Getver! Dat vind ik echt vies! Denk je er ook aan dat je hoofdhuid gaat ruiken?

Ik was elke dag mijn haar......... en ik heb heel dik, mooi, lang (!!) en glazend haar. Het zal vast niet goed zijn, maar bij mij deert het niet.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:27

hestejente schreef:
Anoeska schreef:

Dat is frisse polderlucht :D Er hangt toch geen walm om mijn paard heen, kom op zeg.

Die heeft iedereen, maar dat heeft echt geen zin meer als je actief rijd hoor. Jij zweet nooit?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:29

Ik was mijn haar trouwens wel iedere dag als ik het gestyled heb met allemaal spul :j Dat had ik vooral toen ik nog kort haar had, nu het wat langer is style ik he t niet zo veel meer en kan het gerust een keer een dagje wachten hoor :j

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:29

Ik was m´n haar dagelijks. Als ik m´n haar ´s ochtends was, en ik sta de volgende ochtend op is m´n haar nog redelijk te doen, maar dat wordt dan rond de middag al vet dus dan was ik het. Heb er een hekel aan als m´n haar vet is. Ik wil best om de dag mijn haar met shampoo wassen of nog minder vaak. Maar alleen op voorwaarde dat het dan ook niet nodig is (dus niet stinkt naar paard/rook/etc en niet vet is)

Dan rest dus de vraag, hoe ga je van dagelijks (of soms zelfs 2 keer per dag) haar wassen naar minder ZONDER dat je met een vette kop rondloopt!

btw, al die tips van alleen met crèmespoeling wassen tegen de geur, bij mij wordt m´n haar dan nog sneller vet! En ja, ik was dat spul goed uit!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:31

Anoeska schreef:

Anyways, ik ben gewoon graag schoon op mezelf en heb ook wel een functie waarbij het niet echt gepast is om (al is het maar vaag) naar paard te ruiken.

Het feit is dat de mensen die dat beweren (dat je haar niet ruikt) het zelf niet meer ruiken. Ben benieuwd als ze op date gaan na een hele dag paarden, zonder haren te wassen, wat de date denkt... En al die meiden op bokt maar zo ongerust dat de date's nooit meteen reageren... :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:31

Ga geen mensen aanvallen op het aantal keer dat ze hun haar wassen, daar is dit toppic niet voor bedoeld.
De een heeft ook een sterkere lichaamsgeur dan de ander.
mensen die twee keer hun haar wassen in de week doen dit met een reden en wil niet zeggen dat ze stinken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:31

Vienna2007 schreef:
gaapje schreef:
Als ik iedere dag me haar was ( en steil ook enzo ) dan krijg ik alleen maar een vette kop .

Ik was het 2 keer in de week , en gaat zo super.

Getver! Dat vind ik echt vies! Denk je er ook aan dat je hoofdhuid gaat ruiken?

Ik was elke dag mijn haar......... en ik heb heel dik, mooi, lang (!!) en glazend haar. Het zal vast niet goed zijn, maar bij mij deert het niet.

Ik vind jouw haar en hoofdhuid smeriger eerlijk gezegd := Lekker, al die woekerende bacteriekoloniën op je hoofd.
Sebum zorgt er juist voor dat het niet gaat ruiken, zou het vooral lekker wegwassen. Bij voorkeur natuurlijk ook met een shampoo die stijf staat (of beter druipt door..) de siliconen en andere troep..

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:32

Waar heb jij het over? Voor zover ik weet heeft er nog nooit een vreemde in mijn badkamer spullen geneusd, verklaar je nader.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:33

jesito schreef:
Ga geen mensen aanvallen op het aantal keer dat ze hun haar wassen, daar is dit toppic niet voor bedoeld.
De een heeft ook een sterkere lichaamsgeur dan de ander.
mensen die twee keer hun haar wassen in de week doen dit met een reden en wil niet zeggen dat ze stinken.

Tja, de 1 hecht meer waarde aan een schoon gevoel dan de ander, dat is waar.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:38

Ik douche en was mijn haren ook minimaal 1 keer per dag, heb ik gereden dan zeker 2x per dag. Ik geloof niet dat het slecht voor mijn haar of lijf is en ik vind het persoonlijk heel onprettig en vies om niet iedere dag te douchen of het haar te wassen (dit is MIJN mening uiteraard!).....
Laatst bijgewerkt door oensan op 28-09-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:39

Vienna2007 schreef:
Waar heb jij het over? Voor zover ik weet heeft er nog nooit een vreemde in mijn badkamer spullen geneusd, verklaar je nader.

Ik had het in het algemeen over slechte shampoo's.
Ik hecht zeer veel waarde aan hygiene en een schoon gevoel. Maar bij mij is dat schone gevoel niet een synoniem voor haren die elke dag gewassen worden. Ik ga dus wel elke dag in bad (bij voorkeur lekker lang en met heerlijk ruikende zeepjes) en draag iedere dag schone kleding maar mijn haar is na 4 dagen het niet gewassen te hebben nog steeds schoon.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:44

Zo ervaar jij dat... maar masseer je hoofdhuid eens 1 minuutje, en ruik dan eens aan je vingers?

Jij ruikt dan natuurlijk niks ;) (Voorspelbaar antwoord), maar het is echt zo. Zeker gezien er bacterien in je haar zitten, die je overbrengt op je kussen, en dus ook steeds nieuwe aanbrengt en in ligt te woelen. Je ruikt, en zweet in je slaap... iedereen. En dat laat zijn sporen ook achter op je hoofdhuid en haar (en kussen!!).

Of je verschoont je bed dagelijks...

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:46

Als je eens goed kijkt naar wat je vraagt...

jesito schreef:
Dit krijg ik vaak wel eens te horen, dat iedere dag je haar wassen slecht is.
Is het nou echt zo slecht?

jesito schreef:
Maar ik heb kort haar dat ik moet stylen met wax, gel en dat soort spul.
Ik vind het niet fris om met die plakkop naar bed te gaan.

Ben ik dan de enige die deze vraag raar vind?
Al dat spul in je haar smeren, en zéker het stijlen is heeeel slecht voor je haren! Maar dat maakt je niet uit want je zegt dat je moet stijlen... dan kan je toch ook je haar gewoon iedere dag wassen?

Overigens als jouw haar vies en plakkerig is als je het gestijld hebt, dan doe je iets niet goed :o

Om alleen even in te gaan op het wassen van je haren iedere dag. Veel shampoo's zijn erg 'agressief' en dus niet heel erg goed voor je haar en hoofdhuid. Maar er bestaan shampoo's waar bijna niks in zit (denk aan Neutral)