Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nessah schreef:Zo, veel jonge moeders hier zeg.. Respect!
Mijn keus zal dat nooit zijn, ik ben echt jong geweest zonder dat ik verantwoordelijkheden had.. Ik kon gaan en staan waar ik wilde en wanneer ik dat wilde.. Uitgaan,lange reizen,uitslapen,verliefd worden.. Ik heb het allemaal gedaan.

.
Zo bedoelde ik dat meer. Nu ben ik nog steeds jong, zo bedoelde ik dat niet 
Bij mij zou dat andersom zijn.. Terrasje pakken, bioscoopje,uitgaan, winkelen, hele dag op stal, naar wedstrijden gaan elk weekend.. Dat is mijn leven, dat zou toch voor een groot gedeelte niet meer mogelijk zijn.
Ik ken namelijk bijna niemand die op z'n 21e klaar was met z'n opleiding.
Pletje123 schreef:Ik was op mijn 22e klaar met mijn HBO-opleiding![]()
Ben nu 24 en wij verwachten over 8 weekjes ons eerste kindje. Dan ben ik nog steeds 24. We hebben er heel bewust voor gekozen en ook ik heb vanalles gedaan zoals lekker op stap, op kamers wonen, met vrienden leuke dingen doen, stapel verliefd worden en weet ik wat nog meer. Nu heb ik een stabiele relatie, beiden een baan, een eigen huis.. met andere woorden: tijd voor een nieuwe stap![]()
Ik kan iedereen die de boel op orde heeft adviseren om serieus na te denken over een kindje. Er bestaat geen perfect moment, maar het is wel zo dat je niet te lang kunt wachten in verband met je vruchtbaarheid.

Binckydenice schreef:Ja, ik ben nu 24, dus mijn klokje kan dan toch nog wel rustig twee jaar tikken toch?
.
Dus dat moet je eerst allemaal maar 
Rock schreef:Ja hoor, moet lukken!
Maar ken ook mensen die op hun 35e dachten; nu moet het toch écht eens... inmiddels ruim de 40 gepasseerd en wat gewenst kindervrij was is nu ongewenst kinderloos geworden...
Natuurlijk kan dat ook gebeuren als je jonger bent, niet iedereen is super vruchtbaar, maar ik denk dat men toch vaak onderschat hoe drastisch je kansen op een natuurlijke zwangerschap afnemen na je 35e...
. Zo prachtig dat ik mezelf die verantwoordelijkheid wel zie nemen later. Maar voor nu, voel ik mezelf daar absoluut nog niet 'groot', volwassen genoeg voor.
. BraveSpots schreef:Maar waarom is kinderen percé de nieuwe stap?
Als alles goed gaat ben ik nog 20 als ik ga afgestudeerd zijn (Bachelor dus HBO denk ik in Nederland?) en ga samenwonen.
Ik ben geen rasecht fuifbeest, hoewel ik graag eens een concert meepak.
Maar ik wil nog zoveel doen voor ik kinderen krijg. Spontaan kunnen zijn, nieuwe mensen leren kennen, ervaring opdoen in mijn werk, mooie plekjes in de wereld ontdekken, en ook gewoon volwassen worden en mijn eigen kijk op de wereld krijgen...
Kinderen krijgen is voor mijn gevoel nog lang niet aan de orde, terwijl ik straks, voor de buitenwereld, wel al gesetteld ben.
Equimotion schreef:Ik heb denk ik inderdaad een heel afwijkend referentiekaderIk ken namelijk bijna niemand die op z'n 21e klaar was met z'n opleiding.