Harde lenzen met paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:38

Hoornvlies geneest best vlug hoor, vorig jaar een haar van mijn pony onder mijn (harde) lens gekomen, deed enorm veel pijn en kreeg met m'n verkrampte ogen mijn lens met geen mogelijkheid uit. Sindsdien heb ik altijd een ploppertje in huis liggen, zelfs de HAP had er geen toen ik die wanhopig belde midden in de nacht. De volgende dag zag de oogarts inderdaad beschadigingen op mijn hoornvlies. Met 1 dag bril dragen was het over.

In principe kan je het beste je lens even uitdoen en afspoelen bij een vuiltje. Hoe eerder het van onder je lens is hoe fijner voor je ogen.

Polivy

Re: Harde lenzen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:48

Mijn opticien zei laatst tegen me dat met drie dagen (dus zonder lenzen in) je hoornvlies herstelt is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:59

Ja klopt dat dat gewoon herstelt, zo lang het niet aan de gang blijft met nieuwe beschadigingen ;)
Mij werd om die reden paardrijden met lenzen zeer afgeraden...

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:06

IKbenEllen schreef:
Shannonnekke schreef:
Maar die stofjes beschadigen niet je oog? Als het achter je (harde) lens komt?

Als het niet teveel gebeurt niet, geneest dat wel, net als een schrammetje op je huid. In het begin stoffige omgevingen ontwijken ;)
Maar op stal was voor mij dus funest :o

DeadxStar schreef:
Vaak hoor je 9 van de 10 keer juist de slechte verhalen, dat blijft ook langer hangen, wat ik ook goed snap hoor.

Nee hoor, ik heb meer positieve verhalen gehoord, maar wat wel klopt... die andere blijven hangen ;)

Ja klopt, wat ik meer bedoelde met 9 van de 10 keer, is zeg maar van 'mond tot mond'.
Meestal is het niet zo dat je van iemand hoort 'joh heb je dat gehoord, weer een laserbehandeling super verlopen' of iets :P
Meestal hoor je vaak de negatieve kanten, dat er 'weer' iets is misgegaan bijvoorbeeld.
Maar dat is uiteraard niet alleen met laseren, met veel andere dingen ook :j
Dat bedoelde ik een beetje te zeggen :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:46

Ik snap je wel ;)

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:32

ik heb zelf zachte lenzen, dat raadde ze mij juist aan omdat ik deed paardrijden stoffige ruimte en omdat ik hooikoorts had?! Zachte lenzen vind ze echt super fijn!

Shannonnekke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:15

Nog meer mensen met harde lenzen bij het paardrijden?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:05

Yep, hier nog eentje... Binnenrijden geen probleem, maar buitenritten over stoffige zandpaden ? Absoluut een ramp. :n
Vooral als je met een groep lekker gaat galopperen en een grote stofwolk veroorzaakt...
Zou dus voor dat soort ritten een (zonne)bril opzetten, ik deed dan ook altijd mijn lenzen van te voren uit. (ik reed dan zonder lenzen, zag dan wel minder maar ja, hoef ook geen kentekenborden te lezen op het paard) :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:15

Zonder lenzen, dan moet ik met een blindegeleidepown op stap :D

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:41

IKbenEllen schreef:

Afgelopen woensdag heb ik een torische Artiflex lens in mijn rechteroog laten plaatsen (sterkte -12 en Cilinder -2,5) en ik moet zeggen dat het heel erg goed gaat. Ik heb volgens mij nog nooit van mijn leven zo helder gezien in de verte. Als het goed is wordt volgende week of die week daarop mijn andere oog gedaan. Ik kan niet wachten :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:54

Fijn om ervaringen te lezen van iemand die implant lenzen heeft? Het bevalt dus goed?

Ik wil het laten doen als ik een jaar of 24 bent, dus nog 6 jaartjes wachten. Dan zijn mijn ogen min of meer uitgegroeid en heb ik dus weinig kans dat ik na een half jaar alweer een nieuw paar nodig heb omdat mijn zicht weer zo verslechterd is.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 17:22

Kaatje64 schreef:
IKbenEllen schreef:

Afgelopen woensdag heb ik een torische Artiflex lens in mijn rechteroog laten plaatsen (sterkte -12 en Cilinder -2,5) en ik moet zeggen dat het heel erg goed gaat. Ik heb volgens mij nog nooit van mijn leven zo helder gezien in de verte. Als het goed is wordt volgende week of die week daarop mijn andere oog gedaan. Ik kan niet wachten :)

Zo -12, dan kon ik jouw blindegeleidehond wel zijn, ik heb "maar" -6...
Kan me voorstellen dat er dan een wereld voor je open gaat.
Heb jij dat nou vergoed gekregen van de verzekering omdat je zo'n slechte ogen hebt?

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:08

Zo -12, dan kon ik jouw blindegeleidehond wel zijn, ik heb "maar" -6...
Kan me voorstellen dat er dan een wereld voor je open gaat.
Heb jij dat nou vergoed gekregen van de verzekering omdat je zo'n slechte ogen hebt?[/quote]

Ja ik heb het inderdaad vergoed gekregen, maar ook omdat ik hardhorend ben. Volgens mij kun je een gehele of gedeeltelijke vergoeding krijgen vanaf -8, maar dat is wel afhankelijk hoe je verzekerd bent. Ik ben er op dit moment heel erg blij mee en kijk al uit naar 29 september of 6 oktober om mijn andere oog te laten implanteren.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 19:10

Ik heb zachte lenzen. Bevalt me prima. Juist omdat ik tegen de opticien had gezegd dat ik paardreed, raadde hij me juist zachte lenzen aan omdat deze toch iets makkelijker zijn. Gaat prima verder. Heb amper ergens last van.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:44

Kaatje64 schreef:
Ik ben er op dit moment heel erg blij mee en kijk al uit naar 29 september of 6 oktober om mijn andere oog te laten implanteren.

Kan me goed voorstellen, veel succes met de operatie (is het wel een operatie te noemen?)

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:48

Ik heb een tijdje harde lenzen gehad omdat dat beter was voor mijn ogen en ook makkelijker zou zijn ivm cillindersterkte. Nou, daarvoor misschien wel maar niet voor mijn portomonnee!!
Met paardrijden kreeg ik dan zo'n last van mijn lenzen dat ik ging wrijven ( ja , weet het...dom dom! ) en ploef weg lens!
Dus ben snel weer overgegaan op zachte en dat bevalt me toch echt het beste.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:58

Toen ik mijn harde lenzen net had heb ik heel snel afgeleerd om te gaan wrijven, na een paar keer met iedereen de grond afzoeken naar mijn lens ben je dat gauw beu :+

Ik weet nu precies hoe en waar ik aan mijn oog kan zitten als het kriebelt...
Het is me trouwens ook opgevallen dat ik automatisch mijn hoofd afwend of ogen tot spleetjes knijp als er een stofwolk nadert ;-)

Kaatje, is er kans op afstoten oid bij die impantaten? Ik heb ook een cilinder dus weet niet eens zeker of ik ooit wel gelaserd kan worden. Zoiets is dan een goed alternatief mischien?

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 06:36

IKbenEllen schreef:
Kaatje64 schreef:
Ik ben er op dit moment heel erg blij mee en kijk al uit naar 29 september of 6 oktober om mijn andere oog te laten implanteren.

Kan me goed voorstellen, veel succes met de operatie (is het wel een operatie te noemen?)

Dank je wel. En het is een echte operatie. Ik word onder algehele narcose gebracht en dat is mij prima bevallen. Moet er niet aan denken om plaatselijk verdoofd te zijn ....

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 06:37

Kelly_ann schreef:
Toen ik mijn harde lenzen net had heb ik heel snel afgeleerd om te gaan wrijven, na een paar keer met iedereen de grond afzoeken naar mijn lens ben je dat gauw beu :+

Ik weet nu precies hoe en waar ik aan mijn oog kan zitten als het kriebelt...
Het is me trouwens ook opgevallen dat ik automatisch mijn hoofd afwend of ogen tot spleetjes knijp als er een stofwolk nadert ;-)

Kaatje, is er kans op afstoten oid bij die impantaten? Ik heb ook een cilinder dus weet niet eens zeker of ik ooit wel gelaserd kan worden. Zoiets is dan een goed alternatief mischien?

Er is geen kans op afstoten. Daar hebben ze onderzoek naar gedaan. Kijk maar op de site van www.correctvision.nl Daar heb ik het laten doen.