En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:36

jeetjee zeg!
ik heb ook lenzen, word na dit verhaal heel goed schoomaken.

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:41

Een paar jaar geleden heb ik ook lang met een ontsteking in mijn oog gelopen. Mijn eigen huisarts deed er eigenlijk weinig aan. tot ik in de zomervakantie een vervangend huisarts had en die maakte er ineens spoed van. Kwam bij mij ook waarschijnlijk van besmette lenzen weer terug in je oog stoppen. Niet omdat ik ze niet goed schoon maakte maar omdat je ze gewoon nooit helemaal schoon krijgt.
Ik ben toen overgestapt op daglenzen. Ideaal! Lekker 's nachts voor t slapen gaan in de prullenbak gooien en de volgende dag weer schone in.

Nu heb ik er een cilinderafwijking bijgekregen en daardoor werden mijn lenzen ineens een stuk duurder. Ik ben nu dus weer terug naar de maandlenzen... en jah hoor ook ik vergat ze te verwisselen na 1 maand. Nu heeft mijn opticien de tip gegeven om dit steeds de 1e van de maand te doen. Dit werkt bij mij perfect. Ok soms is het de 4e ipv de 1e maar nooit meer 2 maanden :D

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:41

afram schreef:
pfffffffff schrik ook erg van je verhaal, zat vorige week ook bij de oogarts.... gebruik ook al jaren zachte lenzen en ben ook niet echt "zuinig" erop. Ben overgestapt naar dag lenzen 's morgens erin 's avonds eruit. Dacht ook slim te zijn en geld uit te sparen. Had de daglens maar een uur of 3 ingehad en bewaarde ze voor de volgende dag, ging prima! Maar eruit halen was een drama! Ik zat 's avonds om 23.00 in het ziekenhuis om een gedeelte van de lens te verwijderen!! Hij was dus in stukken gescheurd en ik kreeg het zelf er niet meer uit. Wat deed dat pijn zeg!! Nou toen heb ik ook mijn lesje wel geleerd. Heb harde lenzen liggen maar na jaren zachte lenzen te hebben gebruikt kan ik hier echt niet meer aan wennen.
Misschien toch maar weer eens de stoute schoenen aan trekken en het weer eens te proberen!

Auwwww!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:52

Wowww, ik zal meteen ff mn lenzen verwisselen O:)
Maar komt het nu door die externe bacterie of echt doordat je zo slordig was met je lenzen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:54

kimmetje101 schreef:
Niet omdat ik ze niet goed schoon maakte maar omdat je ze gewoon nooit helemaal schoon krijgt.

Dat is ook altijd mijn angst geweest. Niet zozeer het feit dat je ze niet goed schoon maakt, maar dat je ze niet goed schoon krijgt.

Toen ik begon met lenzen waren halfjaar lenzen met waterstofperoxide om schoon te maken nog vrij normaal. Dat maakt ook echt schoon en als je de waterstofperoxide niet goed laat neutraliseren en dan je lenzen in doet dan voel je dat ook meteen. Daarnaast had ik ook altijd een flesje zoutoplossing als inzetvloeistof.

Ik heb ook een hoop gedoe gehad om de juiste maat lenzen te vinden dus toen de opticien aan mij voorstelde om voor hetzelfde geld voor een half jaar maandlenzen met zoutoplossing te nemen ipv de halfjaar lenzen met waterstofperoxide heb ik daar vriendelijk voor bedankt. Ik zag het niet zitten om weer op zoek te gaan naar een goed passende lens en die zoutoplossing is voor mij inzetvloeistof, geen schoonmaakvloeistof.

Een jaar of anderhalf later had ik geen keus meer, mijn vloeistof was niet meer leverbaar (iets met importeur) en voor een gelijkwaardige vloeistof moest ik ook bijbetalen. Ik moest aan de maandlenzen als ik ze voor het zelfde geld wilde. Dat was eigenlijk het begin van het einde van mijn lenzen tijd. Ik heb nu nog wel wat maandlenzen van de Kruidvat thuis liggen voor als ik een keer lenzen in wil of moet (met zwemmen bijvoorbeeld), maar over het algemeen zet ik 's ochtends gewoon lekker mijn bril op.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:00

voortaan toch maar lensen schoonmaken enzo. wie weet mischien een leuke bril? haha.

vervelend, maarja, hopen dat alles geod gaat verder!!

in iedere geval heel veel sterkte!! :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:27

@tjaldur: heftig verhaal hoor! Nu moet je dus altijd een bril op? Wat voor sterkte heb je? Wel een beetje raar van je dokter! Hij had toch moeten inzien dat het wel ernstig was. Wat voor beschadiging hou je er aan over? Kun je wel weer 100% zien?

Ik heb een jaar of 2 kruidvat 3 maanden lenzen. Nog nooit ergens last van gehad, hoewel ik ook niet echt voorzichtig ben. Ik laat altijd mijn lenzenvloeistof open, maar ook mijn lenzenpotje laat ik snachts open staan. En met een fles lenzenvloeistof doe ik heel lang, ik maak ze niet schoon maar doe ze zo weer terug.
Maar in de vakantie begon ik dus rode ogen te krijgen. Terug van vakantie naar de specsavers gegaan. Ze hebben daar een oogtest gedaan en toen kreeg ik een heel eng verhaal te horen over ooginfecties, en bacterieen en dat het echt niet goed was met mijn ogen en ik mocht geen lenzen in voorlopig. Nog 2 keer terug gekomen zonder verbetering en nu ben ik verwezen naar de oogarts. Ben alleen nog niet geweest :+ Ik zie zelf niks aan mijn ogen, en ze doen nu ook niet echt meer pijn als ik lenzen draag.
Maar na het lezen van het verhaal van TS wordt ik toch wel een beetje bang... Ik kan wachten tot ik ook een grote groene bult op mijn oog krijg, maar dan is het al te laat :+

Anoniem

Re: En toen was ik bijna mijn ogen kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:41

wow heftig verhaal. ik hoop voor je dat het weer goed komt en dat je met bril aan 2 kanten nog fatsoendelijk kan gaan zien.

en bedankt voor de waarschuwing. vergeet de laatste tijd ook nog wel eens wanneer ik nieuwe lenzen in heb gedaan dus wil ze ook nog wel eens langer in houden dan 1 maand. maar nu ga ik zeker wel weer bijhouden wanneer ik ze moet verwisselen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:20

Jeetje wat een heftig verhaal. Heb zelf geen ervaringen met lenzen of brillen, dus sta eigenlijk nooit zo bij de risico's stil.

Over de Pseudomonas: dit is een erg sluimerende bacterie. Ik weet niet hoe het zit als hij in een oog komt, maar het kan zijn dat hij (ondanks netjes afmaken van ab-kuur) toch kan blijven terugkeren.
Al met al geen leuke jongen om mee te dragen :n

Heel veel succes met je verdere herstel!

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:38

wow, heftig !
ik denk voortaan wel 2x na als ik nog eens een weekje met hetzelfde lenzenproduct doe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:34

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-24 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 16:48

Heftig
Ik heb ook zoiets meegemaakt, maar dan minder erg.
Heb mijn hoornvlies meegetrokken met mijn lens.
Werd met spoed opgenomen.
Ze dachten eerst aan een vleesetende bacterie.
Hierna nooit meer lenzen gedragen.
Sterkte en succes
Trouwens, ik heb sinds in een bril draag nooit meer last van mijn ogen.
En ik maar denken dat het ernstige hooikoorts was.
ik weet nu wel beter

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:08

Zo, wat een verhaal zeg (al vind ik wel dat je het nog best komisch hebt opgeschreven :D ).

Ik draag ook lenzen, ben wel zorgvuldig maar nog zorgvuldiger zou wel beter zijn :=
Zal er dus nog beter op gaan letten! Draag sowieso nooit langer dan hoe lang een lens in mag (heb nu weer daglenzen, wel duurder maar door mijn niet altijd te zorgvuldige omgang wel een betere oplossing).

Ik hoop dat nooit te moeten meemaken, ik heb wel eens iets soortgelijks gehad maar veel minder ernstig. Was ook op vakantie en had last van mijn ogen en opeens waren ze knalrood. Toen ook echt naar een oogarts geweest, druppels/zalfje ofzo en geen lenzen in, gelukkig was het niet blijvend.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:17

Wow hier schrik ik wel van…
Ik ben ook te belabberd om ze savonds uit te doen..
En slaap er soms maanden mee tot ze gaan irriteren
En dan pak ik nieuwe.. en af en toe heb ik een helder moment..
Dan denk ik laat ik me lenzen vanavond is uit doen..
Maar dan gaat het me weer niet snel genoeg en dan denk ik laat maar weer..
Maar ik denk dat ik het vanaf nu heel anders ga doen! Elke dag uit doen voor het slapen en schoon
Maken die handel..

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 13:19

Oehh, 's nachts inhouden is erg slecht! Moet je zeker doen, hoor. Tenzij je van die nachtlenzen hebt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:22

hier ook zo 1 die veel te nalatig is met lenzen.
gewoon een maandje inhouden en dan verwisselen voor een nieuw paar.
Als mijn ogen te droog zijn druppel ik er gewoon wat vloeistof in.

Na dit verhaal maak ik ze regelmatiger schoon :+
Bijna elke avond doe ik ze nu ook uit.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:27

Jeetje, hier schrik ik wel heel erg van. :o Mede omdat ik misschien nog wel erger ben dan jij was met je lenzen. Ik laat ze de gehele maand gewoon in (echt niet uitdoen, alleen ff vloeistof in mijn ogen druppelen als mijn ogen droog worden).. :o
Dat ga ik dus echt maar eens veranderen :=

Sterkte :(:)

Lees net dat de reactie boven me bijna exact hetzelfde is, ben ik dus niet de enige :=

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:28

nu ben ik wel best blij dat ik een bril heb en geen lenzen!
@ TS: leuke vakantie had je dan, echt zonde. Gelukkig komt het nog redelijk goed, het had zo te horen veel erger gekund!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 13:31

Ja, vind het voor mijn vriendin ook zo zielig. Die heeft eerst dagen met me in het ziekenhuis gezeten, alles voor me geregeld, vervroegd mee terug gevlogen. En die heeft al weinig vakantiedagen op jaarbasis. Ik heb superveel in het onderwijs.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:33

[quote="Dreamy"]Jeetje, hier schrik ik wel heel erg van. :o Mede omdat ik misschien nog wel erger ben dan jij was met je lenzen. Ik laat ze de gehele maand gewoon in (echt niet uitdoen, alleen ff vloeistof in mijn ogen druppelen als mijn ogen droog worden).. :o
Dat ga ik dus echt maar eens veranderen :=

Sterkte :(:)

:oo maar krijg je dan geen hele droge ogen en geirriteerd?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:35

Nee, alleen als ik heb geslapen zijn ze droog :=

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:37

Hm mischien moet ik toch maar eens wat zorgvuldiger met mijn lenzen omgaan!!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:45

hihi klopt, gewoon na het slapen wat vloeistof indruppelen en ze kunnen er weer tegen :D

Na dit verhaal ben ik ietsje gebeterd :+