Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:46

Een mannenpil wordt niets, want mijn vriend is een ontzettend lieve schat,
maar zo vergeetachtig als het maar kan, dat zou dus betekenen dat we binnen
de kortste keren zwanger zouden zijn :+.

Wietse_07

Re: Depressief en aan de pil? Waarschuwing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:57

Intressant topic! Heb het even helemaal gelezen. En ik heb precies dezelfde klachten als de TS.
Ik ben de afgelopen maand ook heel erg misselijk ect. Snel hoofdpijn,negatieve gedachtes ect ect.
Toevallig ga ik morgen naar de dokter & ga na het lezen van dit meteen vragen voor een andere pil!
Ik heb namelijk wel iets van anticonceptie nodig. Mij lijkt die 1 hormoon pil wel wat?

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:58

Juul schreef:
Ja laran, dat heb ik ook gehad..

Iets anders weet ik niet. Spiraaltje enzo ook nare verhalen over gehoord.. Ik ben er nog niet uit :)

mmmm tja stoppen kan eigenlijk ook niet
dan lig ik weer elke maand en week op de bank met hele erge buikpijn ;(

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:01

Ik gebruik nu al een tijdje de 24plus4 pil en daar ben ik echt ontzettend tevreden over! Ik werd na een tijdje ook down van de pil en heb toen wat heen en weer geschakeld, o.a. ook de Yasmin gehad, maar heb nu deze en het gaat echt heel goed! Een aanrader voor iedereen die niet kan/wil stoppen met de pil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:01

Roelke_ schreef:
Dit is ook de reden waarom ik er mee ben gestopt. :) Kreeg ook zulke klachten, 2 keer enorme dip gehad van duizelig, angstig, depressief. Ben nu nog op zoek naar wat anders maar dit nooit weer. :)

Ik had idd ook allemaal gekke angsten! Kreeg zelfs halve straatvrees op een gegeven moment := Compleet met hyperventilatie en noem het allemaal maar op! Nu echt nérgens last meer van....

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:14

Even dit topic ophalen :o

Ik " gebruik " de yasmine pil, al jaren zelfs, maar ik heb ook al jaren last van flinke vermoeidheid, stemmingswisselingen en voel me vaak down.
Heb jaren terug eens bloed laten prikken omdat ik zoveel moe was, maar daar is nooit wat uitgekomen en ben toen weer weggestuurd.

Nou ben ik een tijdje terug weer eens gaan snuffelen op internet, en las toen dat dit wel eens aan de pil zou kunnen liggen.

Gisteren ben ik dan eindelijk weer eens bij mijn huisarts geweest ( heb nu een andere omdat ik in een ander dorp ben gaan wonen ), en we hebben het hier over gehad.
Mijn huisarts zei dat de pil dit inderdaad zou kunnen veroorzaken.

Ik "moet" nu een maand stoppen met de pil, na een maand mag ik terug komen bij de huisarts en dan gaan we verder kijken.
Ik wil graag de nuvaring gaan proberen.

Ben sinds gisteren dus ook gestopt met de pil, kan dus verder natuurlijk ook nog niet zeggen of ik mezelf beter ga voelen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:21

Ik gebruik de microgynon 30, ik kan niet echt zeggen dat ik erg deprie ben, maar ik merk gewoon dat mijn energie niveau soms erg laag is. Daarnaast heb ik heel erg veel last van mijn bloeddruk. Mijn bloeddruk piekt soms maar daar heb ik geen last van, echter als mijn bloeddruk dan daalt (en dat gaat ook heel snel) ben ik heel erg duizelig.

Ik gebruik nu 11 jaar de pil omdat ik heel onregelmatig ongesteld werd, soms om de 2 weken en dan 9 dagen lang. In deze periode is ook mijn moeder overleden en ben nu in de afgelopen jaren heel erg veel kilotjes aangekomen (30!!). Eerst dacht ik dat dit door het overlijden van kwam, maar ik begin steeds meer te denken dat het ergens anders aan kan liggen. Morgen slik ik mijn laatste pil en dan ga ik eens proberen of dit beter gaat voelen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:31

Indomitable, je hebt wel kans dat je inmiddels een regelmatiger menstruatie hebt. Vaak wordt die regelmatiger naarmate je ouder wordt.
Je moet alleen wel een aantal maanden stoppen met de pil om dat te kunnen constateren.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:33

Ik heb nu de Cilest, dit op advies van de dokter. Iemand daar ervaring mee?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:38

@LindyH, ik ga er wel vanuit dat het beter is als vroeger :). Terug aan de pil is nogal eens gedaan, ik ben benieuwd wat het mijn mijn gewicht gaat doen. Gelukkig zijn er ook nog andere vormen van anticonceptie mocht het nodig zijn :).

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:57

Zou het kunnen dat ik daardoor al 8 jaar depressief ben?

Ik slik de (nu inmiddels) Stediril 30 vanaf mijn 16de. Zolang ik me goed kan herinneren heb ik altijd last gehad van depressieve/neerslachtige gevoelens. Futloos zijn, weinig energie, negatief denkpatroon. Dat duurt al zo lang dat ik echt niet zou kunnen terughalen wanneer dat begonnen is. Zou dat echt te linken kunnen zijn aan de hormonen in de pil?

Mocht dit zo zijn, wat raden jullie dan aan? Ik ga niet aan periodieke onthouding doen en ook niet aan condooms :P
Overigens heb ik trouwens geen last van menstruatiepijn/hoofdpijn/puistjes e.d. Merk ook eigenlijk niet dat ik ongesteld ben, dus wat dat betreft is dat voor mij een groot voordeel van de pil.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:58

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:29

sunshine schreef:
Ik "moet" nu een maand stoppen met de pil, na een maand mag ik terug komen bij de huisarts en dan gaan we verder kijken.
Ik wil graag de nuvaring gaan proberen.

Ben sinds gisteren dus ook gestopt met de pil, kan dus verder natuurlijk ook nog niet zeggen of ik mezelf beter ga voelen.

Een maand is wel erg kort, om echt te merken of het verschil maakt zou ik minimaal 3 maanden stoppen. Je hormoonhuishouding is binnen een maand echt niet helemaal weer op orde, daar moet je lichaam weer helemaal aan wennen. :) ben benieuwd of je verschilt merkt :)

daffene schreef:
Mocht dit zo zijn, wat raden jullie dan aan? Ik ga niet aan periodieke onthouding doen en ook niet aan condooms :P
Overigens heb ik trouwens geen last van menstruatiepijn/hoofdpijn/puistjes e.d. Merk ook eigenlijk niet dat ik ongesteld ben, dus wat dat betreft is dat voor mij een groot voordeel van de pil.

Sja, wat heb je liever? Voor mij is het iig belangrijk dat ik lekker in m'n vel zit, dan gaat alles zoveel makkelijker en is alles veel leuker. Dusja, aan de condooms dan maar, en ik vind het echt zo erg niet.

Overigens had ik nooit last van pukkels en puistjes maar sinds ik gestopt ben... := Gaat nu eindelijk wat beter maar wat een drama. :P

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:33

Ja hier nog iemand met dezelfde ervaring met de Diane pil :\

SanneVDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:37

'n vriendin van mij heeft ook last van wat bijwerkingen, die gaat hopelijk morgen naar de doc. Last van vermoeidheid, hoofdpijn, buikpijn geregeld, stemmingswisselingen enzo, maar wel weer (toeval of gewoon daardoor) een (positief) erg hoog libido wat der scharrel geen probleem vind behalve dat hij dood is na een weekend whahahahhaha. Wie weet ook al daardoor, zij heeft ook een pil die ook voor acne was, weet ff niet meer welke. Mgoed, heeft ze geen last meer van (ook niet zwaar gehad), dus zowieso een lichtere pil kan geen kwaad dan he. Ik weet niet wat ze verder wil, maar een verandering is misschien wel op zijn plaats met die klachten.

Ik moet ook maar weer gaan kijken wat ik wil aan anticonceptie, nu maar tijdje met condoom sinds ik bevallen ben (en al eenmaal door de anticonceptie pil heen kindje gekweekt)

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:39

Ik voelde me ook elke maand zeker een week rot gewoon niet mezelf door de pil. Heb nu een mirena spiraaltje overwogen en heb geen last meer van een down gevoel. Voor mij geen pil meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:41

Ik heb 30! jaar geleden de Diane gebruikt, toen was hij in nog hogere dosering ik was ook strontdepressief...ben er ook toen mee gestopt, van een andere pil ook en daarom gebruik ik die troep dus ook niet.

Ik heb een Mirenaspiraaltje,ook niet alles, maar wel beter.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:46

ik vind de pil echt zulke troep he!
Ben er nu al ongeveer een jaar mee gestopt en vind het een zeer goede beslissing.
Voel me op de een of andere manier veel 'schoner' van binnen ofzo.

SanneVDJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:47

Wat zijn jullie gaan gebruiken daarna?
Ondanks dat ik nu niet weet wat ik wil voor anticonceptie weet ik wel dat we natuurlijk niet steeds met condoom willen blijven zitten.
Wat raden jullie aan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:49

het is toch algemeen geweten dat de pil dergelijke dingen in de hand kan werken. :=
Enfin, heb er geen last van en ik zou ook niet meer zonder willen, liever slikken dan twee weken hondsziek op de zetel. :j

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:51

ik heb neit het hele topic doorgelezen dus weet niet of het al genoemd is. Ik voelde me ook niet fijn bij de pil, meerdere soorten gehad. microgynon, trigynon en nog anderen. Nu sinds januari aan de Nuvaring begonnen, echt DE oplossing voor mij! Misschien ook voor anderen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:51

Dit is idd een van de redenen dat ik niet meer aan de pil ben. Naast de depressies blijf ik er ook gewoon strontziek van. Dat heb ik ook bij andere hormonale troepjes.
Voor mij dus geen hormonen meer :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:56

En voor mensen die toch aan de pil willen blijven maar slecht reageren op een gewone pil, die moeten het eens proberen met een drie fase pil. :) Heeft voor mij echt wonderen gedaan... De gewone pil moest mijn lichaam ook niet. :) Niet dat ik iemand wil pushen om de pil te nemen he, maar gewoon voor mensen die zo iets hebben van "ik voel me bij deze niet lekker maar ik wil ook niet stoppen" kan het misschien een "middenweg" zijn. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:59

Trigynon is een driefasepil. Dat werkt bij mij niet beter en zo te lezen bij meer mensen niet :)
De nuvaring zit ik ook aan te denken.
Maar krijg je daar niet dezelfde klachten van? Het blijven hormonen...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:00

ik had nog steeds wel wat klachten met de nuvaring, maar wel in sterk verminderde mate amanda :j