Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Re: Ja, ik ga er overheen komen! (Boulimia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:03

Engel, je bent een topper! :D Echt meid het gaat de goede kant op! En hoe is het nu met 'deze' ?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:21

"deze" heb ik achter me gelaten. En ik moet nu leren om te leven zonder 'deze'. Wat best moeilijk is, maar dat ga ik allemaal leren :)

Hoeveel 'uren' ik nog nodig ga hebben, ligt echt 100% aan mezelf. Als deze week goed gaat, dan verwacht ik nog 2 keer. En dan heb ik in het hoofd om om de 3 maand of 6 (ligt er aan hoe het gaat he) nog naar die man te gaan. Maar he, ik moet gewoon zien hoe ik me dan zie, mijn eigenbeeld en leven.
Niks is zo onverspelbaar als het leven. Dus ik moet alles aan zien per moment.
Het is heel lastig om te zeggen.

Maar zo als het er nu uit ziet, hoef ik na volgende week niet iedere week naar hem toe. En daar sta ik wel van te kijken, want jeetje... Gaat het zo goed? :)

Maar dan realiseer ik me: ik ben op de juiste weg, en kan niet blijven plakken aan een therapeut.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:27

Jammer voor je meis :(:) Maar het is de juiste beslissing *En dan heb ik het over ''deze''*

Het gaat goed met je Engel wees trots!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:43

Die therapeut is een tijdelijke gids op jouw weg.
Net wat hij zei: je moet niet in stemmingen blijven hangen,
Ik zeg en jij zelf zegt: je moet ook niet bij hem blijven hangen. :=

Alleen al de herinnering aan de kwaliteit van jullie gesprekken zijn later van een meerwaarde.
Dan zul je zien, -misschien doe je het nu al - ben je in gedachte ellenlange conversaties aan het voeren met hem of met "het idee van hem".
Dat betekent dat je het zelf verder af kan.
You go girl!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 17:49

bedouin schreef:
Die therapeut is een tijdelijke gids op jouw weg.
Net wat hij zei: je moet niet in stemmingen blijven hangen,
Ik zeg en jij zelf zegt: je moet ook niet bij hem blijven hangen. :=

Alleen al de herinnering aan de kwaliteit van jullie gesprekken zijn later van een meerwaarde.
Dan zul je zien, -misschien doe je het nu al - ben je in gedachte ellenlange conversaties aan het voeren met hem of met "het idee van hem".
Dat betekent dat je het zelf verder af kan.
You go girl!

Mag ik hier op antwoorden met: Amen!
Jeetje. Je haald me de woorden uit de mond. Echt, zo zie ik het ook. Ik had dit kunnen zeggen, (ik zeg het ook, enkel met andere woorden :P )

top. Doet me echt goed hoor!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:58

Jeetjemeneetje moet je zien dan!

En wat heb je voor cadeautje verdient nu?
Want je moet jezelf ook verwennen af en toe!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 09:17

Een cadeau, ja, misschien heb ik al een idee. (Nieuwe laarzen O:) ) maar dat moeten we nog even aankijken.

Net, zo lief van mijn zus. Ze zei dit:
"Zus, ik heb een nummer gehoord die echt nu bij je past!"
Ze zoekt, zoekt, en draait een numme van Nick en Simon af.
"Een nieuwe dag" Zegt ze vol met trots.
Ik luister het nummer, en begin te huilen van geluk. Ze heeft gelijk, dit word mijn nummer voor komende tijd. Heeft een prachtige tekst, maar ook muziek.

Wat is zij toch fantastisch!

De oefeningen die ik heb mee gekregen van de therapeut, doen me enorm goed. Het is gewoon simpel en iets kleins. Maar het heeft een groot effect :oo Ik hoef simpel maar een (goed!) gevoel op te roepen, en het gevoel weer te voelen en te ervaren. Dan verschijnt er een lach op mijn gezicht, en voel ik me weer iets sterker.

Nu is het ook nog prachtig weer, dus jeetje. This feels good!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:01

Een nieuwe dag is ook een heel mooi liedje :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:42

Je bent echt op de goede weg meid, ben zo super trots op je, ondanks dat ik je alleen van dit topic ken!

Je bent een topper! <3

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:01

Citaat:
Nieuwe laarzen

Wat is je smaak?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 20:03

Haha, ik wou die van divoza kopen ;) maar dat doe ik toch niet. Vandaag bij de MediaMarkt een kei-mooie dig.spie.reflex camera gezien. En die mag ik van mezelf nu echt halen.
Na 3 jaar al sparen, en vervolgens weer uitgeven. Mag ik hem nu echt halen deze maand :D Wauw!!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:16

Ahh ruiterlaarzen! haaha ik ben nu zoveel aan het verkopen (vanwege mijn emigratie) dat ik ook spiksplinternieuwe laarzen heb gevonden, jazeker paarse! haha ik dacht als jouw smaak nou,...
Ik kon nog alleen maar aan stilettohakken denken, woehhaaa en dat op een ruiterforum! _O-
Ohh ja een spiegelreflex doen ! Vergeet alle laarzen! Wat goed! Lekker gluren door lensjes en iedereen begluren! Heerlijk creatief zijn en heel dicht bij jezelf... Fotografie is leuk!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:22

Fotografie is super Engel!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 13:58

Wauw, ik had weer een dip-moment vanmorgen. Maar dacht aan de oefening van de therapeut, en raad eens: mijn gedachten veranderden, en de dip was binnen no-time niet meer belangrijk. Echt, hoe ik die controle kan hebben en besturen, onbeschrijvelijk.
Iedereen kan het, je moet alleen leren of weten hoe je het doet.

Maar wauw, echt een goed gevoel wederom. Heb net heerlijk m'n huis schoon gemaakt, ik zie er erg leuk uit vandaag en voor mijn gevoel kan ik de wereld aan :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:02

Goed meid!
Ik kan nog een hoop van je leren ;)

Wel een heel goed gevoel ofniet, dat je je gedachten kan veranderen :D?

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:50

Een openbaring!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:27

Dev, ik heb nog niet alles gelezen!
Maar wil je wel alle kracht toe wensen die je nodig hebt!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 20:15

Dank je Carina!
Het gaat iedere dag steeds een beetje beter. Alleen soms zijn de oefeningen wel moeilijk, en geloof ik er even niet meer in. Maar dan doe ik tien minuten niks, en dan weer gewoon verder gaan. Helpt ook enorm.

Vandaag was ik voor het laatst bij de dieetist. (ook vanwege dit, maar ook vanwege lactose intollerantie)
Ik vond haar maar vervelend. Steeds vragen blijven stellen, mij de twijfel lijken in te praten. "Die man is niet bekent bij ons"
Maar ik zie toch dat ik goede voorderingen maak? En daar gaat het mij om. Niet of iemand wel of niet bekent is.

Dus ik heb haar laten weten dat ik nu zo verder ga.
Ze kon niks anders doen, en accepteerde het.

Nu, heerlijk rustig avondje. En ik ben blij dat ik naar mezelf luistern, in plaats van mensen die het niet hebben ervaren, en toch verstand van denken te hebben...

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:41

Het doet me goed te lezen dat je zo goed gaat!

Ik ben van jou 'ras' ;) (lees: ik heb ook een eetstoornis) en ik ben bij tijden de wanhoop nabij. Om te lezen dat het dus wél anders kan, is een echte eye opener.
Desondanks weet ik dus watvoor strijd je levert en vind ik dat je ont-zet-tend trots op jezelf mag zijn! Je flikt het wel even, en dat doe je helemaal zelf!

Ga zo door en be proud of what ya mama gave ya ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 05:31

Rens_ke, dank je wel! Het heeft bij mij ook mijn ogen geopend hoor. Ik heb gewoon de afgelopen jaren mezelf overtroffen met examens, diploma's etc. Misschien niet de juiste voorbeeld, maar het heeft mij zo geholpen. Mensen hebben me gezegt: Je kan dit niet, je kan dat niet. En reken maar, dat ik het wel kon. Niemand mag bepalen wat ik wel of niet kan. Dat bepaal ik zelf.
En de afgelopen maanden, dacht ik: Ik kom hier nooit vanaf. En toen bedacht ik me: Ik kon mensen verrassen. Ik ken mijn eigen kracht en kunnen. Ik ben sterk! En zodoende ben ik hier mee begonnen. Een harde strijd inderdaad, want het is iets in je hoofd, een ziekte, verkeerde gedachten en zelfbeeld. En dat is enorm lastig. Maar nu leer ik met andere ogen te kijken, en ben ik ook wel trots op mezelf.

Ik heb de afgelopen jaren ook gedacht: Klaar, dit is het. Ik wil niet meer. En toch, bleef ik verder leven. De wanhoop waar je over schrijft, herken ik enorm. Niemand leek het te zien of te merken. Terwijl ik voor mijn gevoel schreeuwde om hulp. En in die tijd is het nog slechter gegaan. Ben ik dieper gezonken...

Maar he: Ik ben nu enorm ver. Ik ga het binnenkort op eigen houtje doen. Ik heb genoeg mensen wakker geschud in mijn omgeving, waardoor ze nu beter op me letten.

Ik ken je niet, maar wil je wel zeggen: Het kan anders! En jij kan het ook!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 21:17

Goeie avond!

Weer een top-uur gehad zeg! Wauw, I feel good!
Wat doet dit me goed zeg, te veel om op te noemen.
Waar het op neer komt: ik moet niks, ik wil of ik kies zelf.
Niemand mag bepalen wat ik ben, wat ik doe of voel, of, nou jullie snappen het wel. Niemand mag bepalen hoe ik me voel. Dat doe ik zelf. Het zijn mijn gedachten, en ik bepaal hoe ik met dingen omga. Best confronterend hoor. Je komt jezelf zo goed tegen.

Ik moet wel vermelden: mijn terugvallen zijn minder heftig, en beter over te nemen qua gevoelens.
De vreetbuien zijn dus ook minder aanwezig.

Ik zal het hier even bij laten. Morgen een lange (en vroege) dag namelijk :)

Slaap lekker lieve bokkers. :+:

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:23

Welterusten! :z

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:12

Je bent een topper <3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:43

Ik heb net je hele topic doorgelezen , je bent fantastisch, +:)+ in zo korte tijd al zo goed op weg. Je mag trots op jezelf zijn. Mijn pb staat altijd voor je open!! Toppertje!!! <3

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:53

@ EngeltjeS:

He kanjer! Wat maak je vorderingen zeg! Wauw, wauw, wauw! Hou je hierover zelf ook een boekje bij? Of iets dergelijks? Misschien leuk voor later, om je proces te kunnen bekijken. En om het er eens bij te pakken als je een keer een day-off hebt. Dan kun je terug lezen hoe goed je nu bezig bent en dat je dus de kracht hebt om te kiezen voor een beter leven.

Ga zo door, toi-toi-toi, pak ze en zet 'm op!

Ik blijf je volgen hier en ik denk aan je!