Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:54

bij mij is t ook zo'n drama.. ben gister aan poging ... zoveel.. begonnen ( tel kwijt haha )
Maar dan denk ik dus af te gaan vallen, kookt mijn ma geen groente maar pasta.. of brood.. of weet ik veel wat.. dan word ik boos want dan wil ik afvallen en moet ik ook IEDERE dag goed groente eten!

Vorig jaar liep ik stage bij een paarden bedrijf.. viel toen 5 kilo af.. woog toen perfect, en nu is er 10 kilo aan ;( deed een jaar caissière... dus snap ik wel maar daarnaast wel paardrijden en hardlopen.

Nu werk ik niet meer als caissière maar in de huishouding dus loop en beweeg veel meer.. en gebeurd gewoon niks ;(

Ook heb ik de laatste tijd niet op mijn lijn gelet... gwn bij vriendinnen chips! en met mijn vriend lekkers... maar bij sommige mensen kan dat gewoon... waarom moet ik altijd overal op letten ... ;(

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:57

in een snicker ijsje al gauw 500 calorieën

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:59

_Tara_ schreef:
Ik had 't dan over een diepvriespizza van Big American. Maar afhaalpizza's zullen wss nog meer calorieën bevatten :j

Zitten daar minder calorieën in dan?
Ik werk bij Domino's, dus vandaar. :Y)

Sinds ik ben begonnen met afvallen, eet ik echt geen pizza meer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:00

annelies_b schreef:
in een snicker ijsje al gauw 500 calorieën

Dat zal toch niet := Internet zegt 170.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:01

Saskiaatje schreef:
_Tara_ schreef:
Ik had 't dan over een diepvriespizza van Big American. Maar afhaalpizza's zullen wss nog meer calorieën bevatten :j

Zitten daar minder calorieën in dan?
Ik werk bij Domino's, dus vandaar. :Y)

Sinds ik ben begonnen met afvallen, eet ik echt geen pizza meer.

Die pizza waar ik toen op de doos keek had 1095 caloriën. Zijn ook kleiner he dan pizza's van bv domino's.

annelies_b

Re: Afvallen: Wie heeft DE tip het vol te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:07

haha nee is echt 500

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:09

Waar haal je die informatie vandaan dan? Overal op internet vind ik 170.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:11

Ik weet zeker dat het geen 500 calorieën per stuk is, eet die dingen namelijk zelf regelmatig en kijk bij dat soort dingen altijd hoeveel calorieën er in zitten ;) 170 komt dichter in de buurt ja, weet het niet precies meer.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:16

De gouden tip, is die al gevonden?
Ik kamp al jaren met overgewicht, vanaf mijn 14e is er elk jaar een aantal kilo bijgekomen. Ik heb al vele dingen geprobeerd maar toen ik in therapie ging en er werd gezegt dat ik alles mocht eten is mijn wereld helemaal omgeslagen!
Ik mocht alles met mate eten, een stuk taart, een magnum, een zak patat of iets anders fouts.
En ik moet zeggen, ik ben in de therapie wel nog iets aangekomen en na maanden daarna te hebben stilgestaan in mijn gewicht (wat dus al een feest is, gelijk blijven ipv aankomen) ben ik eindelijk langzaam aan het afvallen.
Ik doe er niks voor, ik heb gewoon geen trek meer in al die, wat voor mij vroeger heerlijk was, dingen.
Nu zeg ik dus niet dat je helemaal moet losgaan :') Maar jezelf wel iets gunnen helpt je om later wel te kunnen afvallen.
Voor de geintresseerden: In 1 maand 4 kilo, ik doe er niks voor.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:39

Ik zou als tip dit artikel willen aanbevelen:
http://www.nytimes.com/2002/07/07/magaz ... t-lie.html
Het is niet alleen een kwestie van calorieën, het is een kwestie van je insuline in toom houden: voor de TS zeker belangrijk, want als je zo doorgaat krijg je zeker diabetes!

Nog een tip:het kan het heel stimulerend werken om je gewicht in een excel grafiek te zetten: je wil die lijn naar beneden zien gaan!!

Verder denk ik dat je met jouw BMI in aanmerking komt voor begeleiding die betaald wordt door je ziekteverzekering.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 18:41

Anneve: Ik gebruik de website van Valtaf.nl om mjn gewicht in te zetten en in Excel hebben we een grafiek voor ons hele gezin (per persoon natuurlijk haha)

Dat van die ziekteverzekering heb ik nog nooit gehoord trouwens. Waar kan ik meer info vinden hierover?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:47

Bij je huisarts: die moet je doorverwijzen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:54

LynnDenise schreef:
De gouden tip, is die al gevonden?
Ik kamp al jaren met overgewicht, vanaf mijn 14e is er elk jaar een aantal kilo bijgekomen. Ik heb al vele dingen geprobeerd maar toen ik in therapie ging en er werd gezegt dat ik alles mocht eten is mijn wereld helemaal omgeslagen!
Ik mocht alles met mate eten, een stuk taart, een magnum, een zak patat of iets anders fouts.
En ik moet zeggen, ik ben in de therapie wel nog iets aangekomen en na maanden daarna te hebben stilgestaan in mijn gewicht (wat dus al een feest is, gelijk blijven ipv aankomen) ben ik eindelijk langzaam aan het afvallen.
Ik doe er niks voor, ik heb gewoon geen trek meer in al die, wat voor mij vroeger heerlijk was, dingen.
Nu zeg ik dus niet dat je helemaal moet losgaan :') Maar jezelf wel iets gunnen helpt je om later wel te kunnen afvallen.
Voor de geintresseerden: In 1 maand 4 kilo, ik doe er niks voor.

precies, dat bedoel ik dus :j Ik ben van 95 naar 70 gegaan en mijn gewicht is vrij stabiel (ik schommel tussen de 70 en 75, echt een unicum voor mij).
Maar ik eet rustig 1 keer in de week lekker patat, maar dan niet als tussendoortje. Dat een pizza meer dan duizend kcal bevat is in principe geen punt, ik merk namelijk dat als je eens een keer goed over de schreef gaat, dat je lichaam nog harder z'n best doet om het kwijt te raken. Ergo, na zo'n dagje weeg ik altijd minder dan daarvoor :)
Ik denk dat je ermee voorkomt dat je lichaam op de spaarstand gaat en dat is iets waar veel mensen last van hebben. Als ik de eetlijstjes zie in sommige topics en dat mensen dan evengoed niet afvallen, tja, dat is dus ook gewoon logisch, je lichaam wilt alles vasthouden!

Misschien he ik de verkeerde voorbeelden gegeven, maar ik eet elke dag wel een koekje, of iets anders 'slecht'. En daar ben ik dus heel soepeltjes mee afgevallen :) Strenge eetpatronen werken in veel gevallen niet goed, je kunt dat gewoon niet volhouden. En dan krijg je vreetbuien en ben je weer terug bij af.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:06

Yep, dat heb ik met alle andere dieten idd ook gemerkt. Te streng hou je niet vol. En ook als ik dingen moet vr... eten die ik dus echt niet lust (witlof en koude pastaschotels bijv,. Pasta moet bij mij gewoon warm zijn) Daarom is er best ruimte om, eens iets extra's te nemen, maar dat moet natuurlijk niet elk uur zijn _O- _O- Ik denk dat ik het moet zoeken in de vervanging van een tussendoortje bijv in het weekend: dus een lekker koekje ipv fruit op de weekenddagen. En ik zoek het nu dus ook in lekkere recepten maar dan met minder Kcal. Bijv door Creme Fraiche te vervangen door de demi variant.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:10

het vet zwaar naar beneden halen in je dieet is ook geen strak plan :n Je lichaam heeft vetten hard nodig, vooral je hersenen. Maar gebruik dan olijfolie ipv boter, dat soort dingen :) En creme fraiche kan gerust hoor, als je maar niet twee borden avondeten naar binnen schuift (mijn euvel :D ).

Ik ben ook zo'n persoon dat echt ALTIJD honger heeft. Maar ja, afvallen en op gewicht blijven betekend dat je soms met een knorrende maag moet rondlopen. Maar dan kun je wel uitkijken naar je niet-koude-pasta gerecht :D

Verder zijn er ingredienten die je altijd in huis moet hebben, zodat je altijd een gezonde maaltijd in elkaar kunt draaien :j

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:12

Zilfstar schreef:
Sim0ne schreef:
En beweeg erbij, bijvoorbeeld met start-to-run (is ook een topic van op bokt). Dit werkt pas echt. Het motiveert je om te blijven bewegen, het helpt je met afvallen, door de betere conditie en beterer doorbloeding verbruik je meer calorieen, en je wilskracht word er ook groter door!

Heb je link naar dat topic voor mij?

[MW] Het ik ben begonnen met hardlopen IV

en

[HK] Start to run

Daar staat ook beschreven hoe je de schema's kan downloaden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:13

Zilfstar schreef:
Heb gezocht op start to run, maar kom op iets van een podcast. Ja, ik heb geen iPod (errug he) dus dat is dan niets voor mij. Heb wel een oude MP3 speler. Misschien kan ik daar iets mee?

Die start-to-run kan ook op een gewone MP3-speler, ik heb ook een heel simpele.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:14

Nee minstens 1 keer per week vette vis zoals zalm en ik bak al jaren in olijfolie en plantaardig. Verder natuurlijk halvarine op brood en vetten uit zuivel en vlees. Alles met mate he!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:29

Je mag best vet eten, zeker als een deel daarvan onverzadigd is! Het zijn juist de koolhydraten waar je diabetes van krijgt en waar je dik van wordt. Producten met 0% vet zitten vaak boordevol koolhydraten. Lees het artikel waarvan ik de link heb geplaats maar eens aandachtig door.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:31

De tip is verliefd zijn... Heb je wel wat anders aan je hoofd dan eten ! :P:D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:33

Met jezelf afspreken dat alles wat je eet, iets moet zijn dan je zelf hebt gemaakt. Ook koekjes en snoep en dergelijke. Omdat het dan al veel meer werk is doe je het minder snel. Doe je het wel ben je lekker bezig(kan je dus even tijdelijk niet snoepen) en heb je daarna iets lekkers. Zo zoek je ook sneller gezonde en lekkere snacks op die je zelf kan maken(gefrituurde en geparneerde groente op een stokje(érg lekker en redelijk gezond) met een lekker zelfgemaakt dipsausje(zo gezond als je wilt)) enz.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:37

In de spiegel kijken voordat je gaat eten ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:39

fienaaa schreef:
De tip is verliefd zijn... Heb je wel wat anders aan je hoofd dan eten ! :P:D

Euhm... Ik ben bijna 37, ben 10 jaar getrouwd met mijn lieve vent die ik al ruim 20 jaar ken en heb 2 kids....

Leuke tip, maar niet echt handig in mijn situatie (ja ben nog verliefd op manlief maar niet meer zo smoor als dat je bent als je 16 bent)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 19:42

anneve schreef:
Je mag best vet eten, zeker als een deel daarvan onverzadigd is! Het zijn juist de koolhydraten waar je diabetes van krijgt en waar je dik van wordt. Producten met 0% vet zitten vaak boordevol koolhydraten. Lees het artikel waarvan ik de link heb geplaats maar eens aandachtig door.

Ik heb het gelezen maar weet er ook al veel van ivm mijn interesse in het macrobiotische eten. Ik heb geprobeerd geraffineerde suikers te vermijden en ook de gerafineerde melen etc. Dus idd zilvervliesrijst en volkoren paste. Maar ook hier geld: met mate. Ook na het lezen van het artikel lijken mij 150 gram aardappelen, zv-rijst of volkorenpasta per dag niet slecht. Of heb ik daar overheen gelezen?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:42

Ik lees hier ook even mee hoor! Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn probleem is dan ook dat ik niet de boodschappen in huis hoef te halen. Wij hebben zelf een supermarkt! Dus elk moment van de dag, alles waar je trek in hebt! Elke ochtend brood wat net gebakken is etc. Heerlijk! Maar ja, ik ben wel 20 kg te zwaar :-(