Extreem haaruitval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:54

Let er wel op dat er in Neutral wel SLS zit.
Je zou eigenlijk het beste een shampoo kunnen pakken zonder siliconen, parabenen en sulfaten (ik praat Focussed na, maar ik denk dat ze wel gelijk heeft).

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 20:09

Ik ben wel aan het zoeken geweest, maar ik kan werkelijk nergens shampoo zonder vinden.
Ook de kapper had alleen shampoo met siliconen.
Dus dan lijkt Neutral nog de beste keuze. :j

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:22

Ik gebruik de shampoo van Dercos en ben daar wel tevreden over.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:15

Gaat het beter met de shampoo die je nu gebruikt?
Ik blijf je even volgen, want ik heb sinds een aantal weken exact hetzelfde... Bossen haar tegelijk als ik met mijn handen er door heen ga, het hele huis vol met haren van mij en kriebel op mijn hoofd (alsof het droog is)... ;(

Misschien heerst er wel iets ;-) :Y)

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:10

Ik heb ook ontzettend last van haaruitval, sinds mijn operatie 3 maanden geleden..

TS, even een vraagje.. Ik las in een van je posts dat je een embolie hebt gehad. Slik je hier nog antistollingsmedicatie voor?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 12:19

Nee, ik slik al 2 jaar geen antistolling meer :n

Een update: Ik ben bijna klaar met de medicatie, en dus 6 weken verder.
Helaas helaas.. Nog steeds haaruitval en niet zo zuinig ook..
Ik dacht eerst dat Neutral wel goed hielp, het verminderde in eerste instantie de jeuk, maar dat was van korte duur.
Stiekempjesweg gaat het steeds meer jeuken weer.

De dokter maar weer bellen dus.. Schiet niet op dit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:21

Jeetje Naath wat erg. :\
Word je bij de HA dan niet doorverwezen naar een dermatoloog?
Daar had je het toch over?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:28

Ik heb zeer goede resultaten dankzij een natuurgeneeskundige bereikt, ik heb eczeem en haaruitval, na jarenlang dokteren wat niet hielp tenzij ik cortico slikte ben ik bij een natuurgeneeskundige terecht gekomen, problemen zijn over, ik weet niet waar je woont maar ik denk dat een natuurgeneeskundige jou met dit probleem stukken verder kan helpen dan een reguliere dokter.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 23:27

En nog steeds haaruitval :\
Inmiddels vorige week wel weer bij de dokter geweest, die vond niet dat het een allergie kon zijn voor shampoo omdat jeuk en haaruitval nog 100duizend andere oorzaken kunnen hebben en vond het voor nu nog niet nodig om een doorverwijzing te geven voor een dermatoloog.
Van de dokter nog wel speciale shampoo gekregen voor de jeuk, maar deze shampoo is voor berg, psoriasis en heftige roos, 1 malig gebruikt, toen kon ik helemaal de plukken eruit trekken.
Dus dat doe ik niet meer.
Wederom bloed laten prikken om te kijken hoe de waardes inmiddels zijn, deze zijn ten opzichte van vorige keer onveranderd.
Dus maandag maar wéér naar de dokter bellen en dan dit keer echt een doorverwijzing eisen, haar taak als huisarts zit er bij deze op, we zijn nu bijna 3 maanden verder en heel veel haar armer en er is nog steeds geen oplossing. Ik ben het echt spuugzat nu. ;(

Natuurgeneeskunde denk ik idd ook wel over, maar wel om dit naast de reguliere geneeskunde te doen, dit ivm dat de tijd wel een beetje begint te dringen qua hoeveelheid haren die ik nog over heb, en als de natuurgeneeskunde niet werk, dat ik dan weer zo een aantal weken verder ben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 08:59

Wat vervelend Nathalie! Krijg je ook last van kale plekken en dergelijke?
Is het nog dunner dan een aantal maanden geleden?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:15

Je hebt groot gelijk! Houd er wel rekening mee dat er aardige wachttijden voor een goede dermatoloog kunnen zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:22

Het merk Wella heeft fijne shampoos en maskers voor jeukende hoofdhuid (alleen bij de kapper te koop dus niet bij een drogist!!)Helpt mij altijd goed tegen een kriebelig hoofd.
Ook slik ik Priorin (bruine capsules bij de drogist vandaan) als ik weer eens aardig wat haar verlies. Helpt mij wel wat.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:47

Ik hoop dat je dit keer wel word doorverwezen! Ik wens je sterkte

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:51

Nymphadora schreef:
En nog steeds haaruitval :\
Inmiddels vorige week wel weer bij de dokter geweest, die vond niet dat het een allergie kon zijn voor shampoo omdat jeuk en haaruitval nog 100duizend andere oorzaken kunnen hebben en vond het voor nu nog niet nodig om een doorverwijzing te geven voor een dermatoloog.
Van de dokter nog wel speciale shampoo gekregen voor de jeuk, maar deze shampoo is voor berg, psoriasis en heftige roos, 1 malig gebruikt, toen kon ik helemaal de plukken eruit trekken.
Dus dat doe ik niet meer.
Wederom bloed laten prikken om te kijken hoe de waardes inmiddels zijn, deze zijn ten opzichte van vorige keer onveranderd.
Dus maandag maar wéér naar de dokter bellen en dan dit keer echt een doorverwijzing eisen, haar taak als huisarts zit er bij deze op, we zijn nu bijna 3 maanden verder en heel veel haar armer en er is nog steeds geen oplossing. Ik ben het echt spuugzat nu. ;(

Natuurgeneeskunde denk ik idd ook wel over, maar wel om dit naast de reguliere geneeskunde te doen, dit ivm dat de tijd wel een beetje begint te dringen qua hoeveelheid haren die ik nog over heb, en als de natuurgeneeskunde niet werk, dat ik dan weer zo een aantal weken verder ben.

Balen zeg! Hier in Belgie kan je gewoon op eigen houtje naar de dermatoloog, in Nederland dus niet?
Ik heb momenteel ook last van bovengemiddelde uitval, maar ik gok dat het gewoon ruiven is, want ik heb het jaarlijks.
Is het ook zo bij jou dat het meer uitvalt als je het net hebt gewassen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:55

Het vreemde is dat dokters en internet altijd vertellen dat ruien bij mensen niet voorkomt, maar ook ik heb altijd een periode waarbij ik echt een stuk meer haren verlies. En ik heb ook nog eens vrij lang haar, dus het valt me altijd direct op in bed etc.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 20:31

Eindelijk, na ruim 3,5 maand sinds het balletje is gaan rollen heb ik een afspraak bij de dermatoloog staan.
12 november!
Dus ik ben erg benieuwd.. Zal wel een uitgebreide allergietest krijgen aldus de assistente.
En hopelijk komt daar nou eindelijk is wat uit.

Nog maar even duimen dus!

[edit: typfoutje]
Laatst bijgewerkt door Meisje201 op 02-11-10 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:40

Jeetje, eindelijk! Hopelijk komt er iets uit!
Is de haaruitval al iets minder geworden?
Ik ben inmiddels zelf volop in de rui :+

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 20:48

Haaruitval wisselt af van extreem tot gewoon veel, maar helaas, het is niet minder geworden of gestopt.

Hihi, blijft toch vreemd dat mensen ook ruien :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:03

Bah, had gehoopt voor je dat het inmiddels minder was geworden :\

Ja, ik heb een speciaal hoofdkussen tegen nekklachten en het ligt echt heerlijk, maar helaas schoot mijn haar er meteen van in de rui. Het is nogal een apart stofje dat in het kussen verwerkt zit en mijn haar blijft er in hangen.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 14:42

Hier nog een op dit moment heb ik echt extreme haaruitval en weet ook echt niet wat ik moet doen.

Drie jaar geleden heb ik het ook gehad, van alles geprobeert uiteindelijk bij de dermatoloog terecht gekomen, maar ook zij wist mji niet verder te helpen. Toen is het gelukkig uiteindelijk zelf over gegaan.

Maar goed heel vervelend voor je! Ik weet hoe je je voelt heb het nu ook!

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:25

Ik heb het ieder jaar rond deze tijd, nu een week of 3 dat ik er last van heb, schijnt echt seizoensgebonden zijn, moet steeds mijn borstel ontharen en als ik met mijn handen door het haar ga, ik ik ook wel 5-10 losse haren in mijn hand...... Heb ook een stressvolle periode achter de rug, dus dit jaar heerlijk dubbel op.

Mijn bos lange haren is inmiddels wel wat minder, maar gelukkig ook heerlijke nieuwe korte haartjes tussen door.

Ik schrik er ook vaak van, dan denk ik, he zoveel?
Maar goed in deze tijd van het jaar hebben mensen er vaak 4-6 week last van.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 19:50

Helaas is het inmiddels al ruim het dubbele van die periode ;)
Plus de jeuk denk ik dat het echt een allergie is.

Dus vrijdag maar afwachten!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:54

Spannend! Hopelijk valt het mee.
Zou het ook een bacterie of schimmel kunnen zijn?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 20:00

Ik denk dat dat misschien ook wel een mogelijkheid is.
Zou het ook echt niet weten.

Zolang het maar behandelbaar is en mijn haren weer fijn gaan groeien en niet meer zo uitvallen :D

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 23:30

ik heb echt heel erg last van haaruitval, maar sinds ik de shampoo heb van vichy dercos anti-haaruitval en vitamine B-complex slik, groeien er weer kleine stekeltjes uit mijn kale plekken!

Het is te koop bij de apotheek!! echt een aanrader