PCOS, onbekend maar drastisch: Samen staan we sterk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:45

Ja, ik slikte ze elke avond tegelijk en dan steeds op dezelfde tijd.

[edit] Bijwerkingen heb ik er gelukkig nooit van gehad! Lijkt me echt vervelend!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:56

Rinske schreef:
Ja, ik slikte ze elke avond tegelijk en dan steeds op dezelfde tijd.

[edit] Bijwerkingen heb ik er gelukkig nooit van gehad! Lijkt me echt vervelend!

Ja, ik werd er superlabiel van, kon echt bijna niet meer werken, zo somber werd ik er van. Heb het toen ook wel tegen mijn baas verteld.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:25

Jeetje, niet heel veel positief nieuws dus.. Ik was laatst bij de tandarts en met ingang van 2011 moet iedereen een vragenlijst invullen oid, en toen zei de tandarts assistente al dat ze erg vaak pcos patienten meemaakte... ongelofelijk dat de medicatie dan nog zo beperkt is.

en even heel erg oftopic, Ik heb ff op je profiel gekeken simone, wat is Cupido een prachtige dalmatiër!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:28

Oliviaatje schreef:
Ik was laatst bij de tandarts en met ingang van 2011 moet iedereen een vragenlijst invullen oid, en toen zei de tandarts assistente al dat ze erg vaak pcos patienten meemaakte...

Wat heeft jouw tandarts van doen met jouw medisch dossier?!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:29

Oliviaatje schreef:
en even heel erg oftopic, Ik heb ff op je profiel gekeken simone, wat is Cupido een prachtige dalmatiër!

Thanks! Is echt een heel gave hond, superlief :D We hebben nu ook 1 pup van haar gehouden, en das ook een cool beest.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:29

Chubby schreef:
Wat heeft jouw tandarts van doen met jouw medisch dossier?!

Ja, vind ik ook een beetje raar, is wel heel persoonlijk natuurlijk.

Oliviaatje

Re: PCOS, onbekend maar drastisch: Samen staan we sterk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:45

Allemaal vragen moet je beantwoorden zodat ze weten of je aan de medicatie zit, allergisch bent enz enz... Het is persoonlijk ja, maargoed ik zit daar allemaal niet zo mee. Ik denk dat jullie het wel merken als jullie ook naar de tandarts gaan, 1,5 a4tje met vragen..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:47

Ik ga nooit naar de tandarts :o Maar vind het nog steeds vreemd dat zij dat allemaal moeten weten. Wat heeft dat met hun werk te maken?

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:33

Ik zit nu in een stopmaand na ivf ....ik voel me nu echt juist vreselijk down zoner die pillen en spuiten en andere zooi. Herkenbaar voor iemand?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:50

Futurefox schreef:
Ik zit nu in een stopmaand na ivf ....ik voel me nu echt juist vreselijk down zoner die pillen en spuiten en andere zooi. Herkenbaar voor iemand?

Das wel gek, dat jij het omgekeerde hebt, ik word juist heel labiel van al die hormonen in de medicijnen. Maar misschien komt dat ook omdat ik normaal een verhoogd testosterongehalte heb. Denk dat ik juist door die mannelijke hormonen misschien stabieler word.... Mijn libido is ook veel te hoog sinds ik met de pil ben gestopt (door het stoppen met de pil kon die verhoogde testosteron eindelijk zijn gang gaan), daar heb ik echt behoorlijk last van.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:00

Doe mij dan maar wat van dat libido van jou, dat van mij is nergens meer te bekennen....Gek he dat er zoveel door die hormononen geregeld word.....Beetje zonneschijn zou ook wel helpen trouwens hahaha

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:04

Futurefox schreef:
Doe mij dan maar wat van dat libido van jou, dat van mij is nergens meer te bekennen....Gek he dat er zoveel door die hormononen geregeld word.....

Ja, heel raar dat wie je bent er zo door bepaald wordt. Ik had ook altijd best een laag libido toen ik aan de pil was, maar nu is het zo hoog dat het een bijna onmogelijke opdracht is om trouw te blijven aan mijn partner, en das ook niks. Je voelt gewoon je moraal veranderen in je hoofd...

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:22

Ja balen zeg voor jou! (En je man...)Wat is je karakter dan eigenlijk he.....als alles al zo voor een deel door "stofjes" in je hoofd bepaald word.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:11

Ik reageerde ook heel heftig op de Clomid. Ik lag standaart een week plat want werd heel duizelig en ziek. Echt rotspul is het.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:03

echt waar van de clomid?! Daar heb ik gelukkig geen last van gehad. Wel ontzettende hoofdpijn van de decapeptyl. Echt niet normaal, gewoon echt pijn. Maar ja...zoals de dokter altijd zegt....het is voor een goed doel he.

Maar ik zie dat t wel gelukt is bij jou in je profiel Nathalie :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:10

Ja ik reageerde heel heftig. Omdat ik zo heftig reageerde en ik op CD18 nog geen reactie had op de 150 mg zou ik gaan spuiten (Puregon + pregnyl) maar toen had ik ineens toch een eisprong op CD28 en daar was ik zwanger van. Nu is ze alweer 9,5 maand oud.
Maar zal die tijd nooit vergeten hoor! 3 jaar en 9 maanden heeft het in totaal geduurt. (9 maanden ziekenhuisbehandelingen)

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:36

Nou maar wel fijn om te horen dat het gelukt is bij jou zeg! Wij zijn ook al wer 2,5 jaar aan de gang. En af en toe zinkt de moet wel in schoenen hoor. Volgende maand terugplaatsing van 2 cryo's dus wie weet krijg ik ook nog is zo'n foto in mn profiel als jij....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:39

Ik gun het jullie allemaal van harte, echt waar! :j

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:47

Sterkte voor jullie allemaal meiden, die nog zo hard in de "molen" zitten....

Ik zit weer met iets anders. Ik ben nu bijna uitgerekend (over een week) van de 2e. Wat ga ik straks doen aan anticonceptie, ik wil pertinent niks met hormonen, daarvan gaat de hele boel overhoop. Ik hoop dat na de geboorte van deze mijn cyclus net zo netjes op gang komt als na de eerste. Maar we willen nog niet linea recta een derde... Het is wel heel raar om nu over anticonceptie na te moeten denken.....

Ik ben trouwens ondersteund met afvallen en cylcus op gang krijgen met chinese kruiden. Volledig op mij afgestemd (moet je enorm veel vragen beantwoorden over dingen dat je denkt?????? ). En dat heeft bij mij destijds denk ik ook een zetje in de goede richting gegeven om weer een cyclus te krijgen.
Je kunt daarvoor terecht bij een chinese kruidentherapeut of chinese arts.
http://www.longfeng.nl/lfp/lfp-herbs.html
Eleonoor van bokt heeft mij erbij geholpen. Je zou haar kunnen PB-en alleen is die zelf nu net bevallen en weinig tot niet op internet ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:51

Ik zit aan de Cerazette.. Wel hormonen, maar minder dan andere pillen. (ook wel ivm borstvoeding)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:54

Als ik toch voor hormonen ga denk ik eerder aan de nuvaring, volgens mij (??) zit daar nog minder in?
Vind jij het niet eng als je evt nog weer een 2e wilt dat de boel dan niet op gang meer komt?

Ik had altijd een goede cyclus, ben met de pil begonnen (microgynon 30) voor 2/3 jaar denk ik (binnen een jaar 20/30 kg aangekomen, nou dat komt niet alleen maar van hetzelfde eten als dat ik daarvoor deed.... ;) ) en toen ik stopte met de pil is de boel helemaal een zooitje geworden , met ook een half jaar niet ongesteld en dat soort grappen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:59

Nuvaring zou idd best eens minder hormonen in kunnen zitten.

Ik heb nooit een goede cyclus gehad naar mijn weten, dus ik heb het nooit direct in verband met de anti conceptie gezien eigenlijk. Mijn cyclussen waren altijd onregelmatig, soms 21 dagen, soms 6 maanden. Geen touw aan vast te knopen.
Ik moet dus heel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel heb na gedacht over AC. Ik wilde niet snel weer zwanger worden (je weet maar nooit) en ik gaf BV. Een spiraaltje vind ik niets en ik wist verder gewoon niet wat ik wilde dus ben met de cerazette begonnen en die bevalt me prima. Maar ik zeg eerlijk dat ik er niet heel erg bij stil heb gestaan. Behalve dan dat er minder hormonen in deze pil zitten, dat vond ik wel een prettig gevoel.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:01

Ja idd. Er zijn gewoon zo weinig opties als je geen hormonen wilt (en geen spiraal, het staat mij ook tegen dat er dan wel een bevruchting kan plaatsvinden, alleen geen innesteling).

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:02

Inderdaad. Dat is ook 1 van de redenen waarom ik geen spiraal wil.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:08

Dat lijkt me ook raar ja, heb je al geen cyclus, moet je aan de anticonceptie :P . Ik ben niet zwanger, zal ook nog wel ff duren helaas, maar ik zou echt niet weten wat ik zou moeten kiezen. Ik denk dat ik gewoon voor niks zou kiezen, maar dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen :P .