hrappur schreef:Ik snap de discussie van alle kanten..
het is moeilijk te oordelen wat dun en dik is..
Zelf oordeel ik helemaal niet snel, met het idee, jemig die is dik.. oke misschien bij de extreme gevallen.
en het is al helemaal lastig te oordelen voor iemand anders wat het beste is.
ik heb echter wel een schurft hekel aan mensen die commentaar geven als ik een keer weiger voor taart.. of voor patat..
Van nature ben ik niet een hele grote eter, al mag ik graag snoepen, soms weet ik dat het beter is wat minder slecht te eten..
Ik ben 1.81 en weeg 59/60 oke, ik ben lang en tenger gebouwd. het liefst zou ik wat meer vetjes verbranden en spieren krijgen..
het gaat niet zo zeer om het gewicht.. ik voelde me alleen een stuk beter toen ik meer sporten.. en wat strakker in men vel zat. ( in de zin dat ik nu idd een klein buikje heb ontwikkeld ..) alles wat ik aan kom komt op men buik/heupen te zitten.
Ik kan er niet tegen dat mensen meteen met eetstoornis beginnen te gooien als ik weiger voor een taart.. of als ik eens zeg; nee dat is niet goed voor me.. ( ik zeg niet dat ik te dik ben, helemaal niet.. maar ik kom ook aan als ik taart blijf eten.. bijf, en dat zou ik zonde vinden.)
Ik snap idd dat mensen wel eens kunnen denken, jemig maar jij kan het nog hebben, ja .. ik wel tot op een zekere hoogte.. dus ook ik moet na denken met hoe veel en wat ik eet..
En daarnaast is patat/taart/chips ook gewoon erg ongezond en slecht voor je lichaam, niet alleen van buiten.