voor een ander dun zat, maar voor jezelf te dik..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:50

EngeltjeS schreef:
Barbie is ook niet perfect :oo zie dat lichaam dan... :Y)

Acceptatie hoe je zelf bent (innerlijk of uiterlijk) is echt moeilijk hoor.

Bij een groep horen, vreemd... Maar normaal zoekt soort zoekt soort wel toch? :)
Er bij horen klinkt zo raar. Misschien twijfel je ook wel over acceptatie? hoe anderen naar jou kijken?

:')

met bij de groep horen bedoel ik gewoon zeg maar een grote vriendinnengroep, en tuurlijk heb ik wel vriendinnen maar bij een grote groep hoor je niet zomaar als je alleen van de basisschool komt (dat was niet zo leuk, waren maar 4 meiden in de klas waarvan ik deandere 3 niet mogt ;) )

en ik denk dat jij in dat laatste wel gelijk hebt, ik denk dat het wel is hoe anderen naar me kijken....

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:55

Ik ben vrij rank gebouwd, je ziet mijn ribben quasi altijd maar ik zou toch liever het gewicht hebben van twee jaar geleden. Menig persoon zal mij gek verklaren, mag ook, ik hou je niet tegen. Iemand anders kan toch niet voelen of jij je beter voelt met vijf kg minder?
Het getal op de weegschaal kan mij weinig schelen.

HappyBuddha

Re: voor een ander dun zat, maar voor jezelf te dik..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:58

nouja, ik wilwel graag het gewicht van 2 jaar terug, maar in verhouding zou ik niet meer zo willen zijn, btw niet eens van een half jaar geleden...

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:43

Ik snap de discussie van alle kanten..

het is moeilijk te oordelen wat dun en dik is..
Zelf oordeel ik helemaal niet snel, met het idee, jemig die is dik.. oke misschien bij de extreme gevallen.
en het is al helemaal lastig te oordelen voor iemand anders wat het beste is.

ik heb echter wel een schurft hekel aan mensen die commentaar geven als ik een keer weiger voor taart.. of voor patat..
Van nature ben ik niet een hele grote eter, al mag ik graag snoepen, soms weet ik dat het beter is wat minder slecht te eten..

Ik ben 1.81 en weeg 59/60 oke, ik ben lang en tenger gebouwd. het liefst zou ik wat meer vetjes verbranden en spieren krijgen..
het gaat niet zo zeer om het gewicht.. ik voelde me alleen een stuk beter toen ik meer sporten.. en wat strakker in men vel zat. ( in de zin dat ik nu idd een klein buikje heb ontwikkeld ..) alles wat ik aan kom komt op men buik/heupen te zitten.

Ik kan er niet tegen dat mensen meteen met eetstoornis beginnen te gooien als ik weiger voor een taart.. of als ik eens zeg; nee dat is niet goed voor me.. ( ik zeg niet dat ik te dik ben, helemaal niet.. maar ik kom ook aan als ik taart blijf eten.. bijf, en dat zou ik zonde vinden.)

Ik snap idd dat mensen wel eens kunnen denken, jemig maar jij kan het nog hebben, ja .. ik wel tot op een zekere hoogte.. dus ook ik moet na denken met hoe veel en wat ik eet..

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:59

ik ben ook het type dat vind dat er altijd nog wel een kilotje af kan
ik vind het gewoon mooi als ik mijn botten een beetje zie
op dit moment is dat zeer zeker niet het geval en zouden er voor mij wel een kilo of 5 af mogen
want ik ben 1,70 m en weeg 64 kg
het is gewoon dat ik hele smalle heupen heb en als ik dan een klein beetje aankom dan komt het vet gelijk in rolletjes over mijn heupen heen te hangen en dat vind ik gewoon geen prettig gezicht
en het voelt ook niet goed
dus ik ga eerdaags maar weer es wat afvallen :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:02

auk schreef:
Ik loop hier bij collega's heel erg tegenaan. Ik ben ook aan het afvallen, ik ben niet dik, maar wel zwaarder dan ik altijd geweest ben. En nu is het punt bereikt dat ik dat niet meer wil en weer terug wil naar mijn oude gewicht. En dan kan ik voor de buitenwereld wel niet te dik zijn. Maar om mezelf weer lekker in mijn vel te voelen wil ik er wel graag een paar kilo vanaf.

Hier kan ik mij helemaal in vinden.
Ik ben nu weer op een gewicht dat ik tevreden ben met mij zelf, maar een half jaar terug woog ik 4 kilo meer en het voelde aan als 20 kilo. Ik was alsnog niet dik, maar je zag wel goed waar de kilootjes waren gaan zitten :o
Nu die eraf zijn, voel ik mij weer helemaal lekker in mijn vel

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:03

hrappur schreef:
Ik snap de discussie van alle kanten..

het is moeilijk te oordelen wat dun en dik is..
Zelf oordeel ik helemaal niet snel, met het idee, jemig die is dik.. oke misschien bij de extreme gevallen.
en het is al helemaal lastig te oordelen voor iemand anders wat het beste is.

ik heb echter wel een schurft hekel aan mensen die commentaar geven als ik een keer weiger voor taart.. of voor patat..
Van nature ben ik niet een hele grote eter, al mag ik graag snoepen, soms weet ik dat het beter is wat minder slecht te eten..

Ik ben 1.81 en weeg 59/60 oke, ik ben lang en tenger gebouwd. het liefst zou ik wat meer vetjes verbranden en spieren krijgen..
het gaat niet zo zeer om het gewicht.. ik voelde me alleen een stuk beter toen ik meer sporten.. en wat strakker in men vel zat. ( in de zin dat ik nu idd een klein buikje heb ontwikkeld ..) alles wat ik aan kom komt op men buik/heupen te zitten.

Ik kan er niet tegen dat mensen meteen met eetstoornis beginnen te gooien als ik weiger voor een taart.. of als ik eens zeg; nee dat is niet goed voor me.. ( ik zeg niet dat ik te dik ben, helemaal niet.. maar ik kom ook aan als ik taart blijf eten.. bijf, en dat zou ik zonde vinden.)

Ik snap idd dat mensen wel eens kunnen denken, jemig maar jij kan het nog hebben, ja .. ik wel tot op een zekere hoogte.. dus ook ik moet na denken met hoe veel en wat ik eet..

En daarnaast is patat/taart/chips ook gewoon erg ongezond en slecht voor je lichaam, niet alleen van buiten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:12

Veel mensen vinden mij slank, ben ik ook wel maar ik zou zelf heel graag een wat strakkere buik willen. Ik ben 1.65 en 51 kg. 47/48 kg zou voor mijn bouw goed zijn omdat mijn 'lovehandles' er dan niet meer zijn.
Dit klinkt voor velen absurd omdat 51 kg gewoon al licht is, maar ik ken mijn lichaam en met een paar kilo's minder is het gewoon mooier.

Ik kan me er soms best aan storen als mensen het zo ontzettend belachelijk vinden dat ik die 3/4 kilo kwijt wil. Als ze me in bikini zouden zien zouden ze het begrijpen :D ik ben niet zo slank als dat ik lijk met kleren aan. Ik heb putjes in mijn buik, cellulitus op mijn benen en lovehandles... maar omdat ik klein en smal gebouwd ben schijn ik niet te mogen afvallen volgens anderen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:15

mistery schreef:
Veel mensen vinden mij slank, ben ik ook wel maar ik zou zelf heel graag een wat strakkere buik willen. Ik ben 1.65 en 51 kg. 47/48 kg zou voor mijn bouw goed zijn omdat mijn 'lovehandles' er dan niet meer zijn.
Dit klinkt voor velen absurd omdat 51 kg gewoon al licht is, maar ik ken mijn lichaam en met een paar kilo's minder is het gewoon mooier.

Ik kan me er soms best aan storen als mensen het zo ontzettend belachelijk vinden dat ik die 3/4 kilo kwijt wil. Als ze me in bikini zouden zien zouden ze het begrijpen :D ik ben niet zo slank als dat ik lijk met kleren aan. Ik heb putjes in mijn buik, cellulitus op mijn benen en lovehandles... maar omdat ik klein en smal gebouwd ben schijn ik niet te mogen afvallen volgens anderen.

Kun je dan niet beter gaan sporten ipv afvallen?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:16

Leer van jezelf te houden!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:19

Mmm. Herkenbaar. :j Ik ben voor het oog ook vrij schraal, maar zou ook blij zijn als er nog een paar kilo afging.. :o

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:20

Liedje schreef:
Mmm. Herkenbaar. :j Ik ben voor het oog ook vrij schraal, maar zou ook blij zijn als er nog een paar kilo afging.. :o

En dat vindt iedereen logischerwijs ook heel raar. :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:20

Charica schreef:
Leer van jezelf te houden!

typische opmerking...
maar het is niet omdat je graag een kilootje of 2/3 slanker bent, dat je niet van jezelf houdt...
ik ben ook niet perfect, maar heb dat wel leren aanvaarden, en af en toe moeten daar enkele kilootjes opnieuw af,
maar dat wil niet zeggen dat ik op die momenten 'niet meer van mezelf hou'... :)

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:21

Saskiaatje schreef:
Liedje schreef:

En dat vindt iedereen logischerwijs ook heel raar. :D

Snap ik. :j Tsja. Het is een gevoel. Voor mezelf ben ik veel strenger dan voor anderen. :j Ik kan wat dikkere vrouwen ook errug mooi vinden. :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:22

Liedje schreef:
Snap ik. :j Tsja. Het is een gevoel. Voor mezelf ben ik veel strenger dan voor anderen. :j Ik kan wat dikkere vrouwen ook errug mooi vinden. :j

Als men maar gezond (en genoeg!) blijft eten mag iedereen afvallen, vind ik. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:23

Het gaat erom wat je zelf vindt en niet wat anderen vinden.
Jij bepaalt wat je eet en hoe je eruit wilt zien. Je leven wordt niet bepaald door anderen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:04

Saskiaatje schreef:
mistery schreef:

Kun je dan niet beter gaan sporten ipv afvallen?

Ik volg ook geen dieet ofzo hoor. Snoep juist teveel :o
Ik ben het type die er aan de ene kant wel mee zit, maar er aan de andere kant ook niets voor wil doen. Eten houd ik teveel van en de motivatie om te gaan sporten heb ik niet.
Scheelt dat ik een hond heb en daar lange wandelingen mee maak, mee ga fietsen en zo nu en dan stukjes mee ga rennen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:25

Precies t zelfde hier!
Soms denk ik echt OMG en dan wil ik wel erop letten, niet sneopen gewoon 3 gezonde maaltijden per dag ofzo, nouja liever zo min mogelijk, maar dat lukt toch niet. Maar dan denk ik oke, waar ben je mee bezig, en dan eet ik echt weer alles wat los en vast zit

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:17

hier nog zo een, ik zou ook graag nog een paar kilo afvallen, zodat ik iets gelukkiger wordt in mijn eigen lichaam.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:21

Maar geluk zit niet in gewicht, maar in acceptatie.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:22

Broccoli schreef:

En voor sommigen komt die acceptatie pas nadat ze een paar kg kwijt zijn, dat mag toch?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:17

Ik ben heel gelukkig hoor ondanks dat ik vind dat er een paar kilootjes afmogen. Heb een schat van een vriend waar ik over 2 weken mee ga samen wonen, heb een leuke baan, het gaat goed op school, heb een fijne (schoon)familie en ik vind mezelf een leuk mens. Zodra de paar kilootjes ervan af zijn heb ik helemaal niets meer te klagen :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:18

Dan ben jij een gelukkig mens, fijn om te lezen dat je dat ook waardeert. :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:26

Het kan altijd beter, dunner, strakker etc.
En ik denk dat men zich gewoon teveel vastklampt aan wat zogenaamd "perfect" zou zijn. (zie: modellen)
Lovehandles zijn not-done, een buikrolletje 1 of 2 is not-done, maar waarom kan een mens nou niet gewoon gelukkig zijn met wat hij/zij heeft? Zou het niet veel beter zijn als we gaan kijken naar wat we wél hebben ipv wat we niet hebben?
De één is te dun en de ander is te dik, volgens eigen visie.
Maar wanneer ben je nou echt te dun/dik?
Ik denk dat ik het maar moet accepteren dat de mens nooit voor de 100% tevreden zal zijn met zichzelf.. :+

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:27

Saskiaatje schreef:
Broccoli schreef:

En voor sommigen komt die acceptatie pas nadat ze een paar kg kwijt zijn, dat mag toch?

Van mij wel hoor ;)