Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gebruikerit

Re: Niet kunnen slapen.. En dan?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:40

Ik verzin altijd een soort verhaal, iets wat ik heel leuk zou vinden om te doen en dan ga ik in detail bedenken hoe dat zou gaan, daar word je wel rustig van en ik val altijd in slaap.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:47

Ik slaap in periodes heel slecht, wisselt heel erg. Afgelopen week is het weer helemaal mis. :\
Kan dan niet in slaap komen, lig tot diep in de nacht wakker en vaak voel ik me heel erg rot en kan ik ook niets anders dan huilen.
Ik stel het slapen uit (waardoor ik steeds later naar bed ga) omdat ik bang ben om te gaan slapen, bang om me rot te gaan voelen.
Heb het vaak in periodes waarin ik veel stress heb, maar soms is het ook onverklaarbaar.
Overdag ben ik veel moe en het kost vaak heel veel moeite om me te zetten tot de dingen die ik moet doen.

Door de huisarts is slapeloosheid vastgesteld, heb een verwijsbrief voor een psycholoog. Maar die stap vind ik te groot. Heb ook medicijnen en als ik die gebruik slaap ik goed en voel ik me prima.

Afgelopen week ben ik gestopt met m'n medicijnen en nu is het gelijk helemaal mis. Wil niet m'n hele leven medicijnen gebruiken om te slapen en me goed te voelen. :\ Probeer het een week zonder en anders toch weer overleggen met de huisarts.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:49

Mandy zoiets hebt ik ook. Als ik jouw was zou ik toch echt naar de psycholoog gaan. Niet kunnen slapen heeft vaak een diepere reden!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:27

Mandyy schreef:
Ik stel het slapen uit (waardoor ik steeds later naar bed ga) omdat ik bang ben om te gaan slapen, bang om me rot te gaan voelen.

Oei, dat is echt funest voor een goede nachtrust (maar ergens wel logisch én herkenbaar, hoor). Net zoals je zorgen maken over dat je de volgende dag weer vroeg op moet en fit moet wezen. Weg slaap. Het beste is natuurlijk om het gewoon z'n beloop te laten en je er niet druk om maken, maar ja, doe dat maar eens. Wat bij mij nog wel eens wilde werken is even een tijdje ergens anders slapen, niet in je slaapkamer maar in een andere kamer (moet natuurlijk wel kunnen). De andere omgeving triggerde bij mij iig de vaste inslaapproblemen minder.
Van de week gewoon de hele nacht niet geslapen. Ben wel doodmoe, maar val gewoon niet in slaap. Zelfs niet met allerhande pilletjes en drankjes. Heerlijk loom, dat wel, maar slapen, ho maar. En áls ik dan eens slaap heb ik de meest belachelijke dromen...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:55

Ik droom in principe nooit (in ieder geval niet dat ik het nog weet), maar in de periodes van slapeloosheid droom ik veel en wel zodat ik het weet.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 03:34

Ik ga maar eens hier (in Florida, USA) sjoppen morgen. De Walmart verkoopt veel medicijnen. Zal es kijken naar melatomine tabletjes. Anders ben ik gebroken. Het is nu 22.31 uur hier. Ben al sinds een uurtje of half vier wakker. Even geslapen rond vijf uur vanmiddag, voelde me duizelig en niet lekker. Nu gaat het weer, maar ben al weer moe (hele dag geslenterd op een rommelmarkt en daarna boodschappen gedaan).

Sterkte voor een ieder die vannacht weer problemen heeft. Ik hoop door te kunnen slapen tot .... later dan 03.30 uur. :Z

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 06:51

Inderdaad misschien tv heel zacht aan.
Ik ben gister net terug gekomen van een week kamp(sommige nachten maar 2-3 uur geslapen) en super moe, maar kan ook niet meer slapen en ben nog steeds moe. Straks rond een uur of 12 nog maar eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 07:01

Hele relaxte muziek luisteren, dan val ik meestal wel in slaap. Nu niet dus, ben ook al veeel te vroeg wakker :') En ik heb een week kamp voor de boeg, heel fijn :')

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 07:22

Lezen net zolang tot ik in slaap gevallen ben, of ik voel dat mn ogen heel zwaar worden dan stop ik, anders val ik met blad/tijdschrift in mn handen in slaap.

Of relaxte muziek luisteren helpt bij mij ook goed. Televisie kijken is minder goed, want dat houdt je wakker.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:02

ook lezen.. tot ik heel moe ben, dan nog even rustige muziek luisteren en ik ben weg..
succes iig.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 16:02

Met mijn ogen dicht liggen..
Maak het helaas ook vaak genoeg mee.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:29

Ik lig áltijd minstens een uur of ander half wakker..
Soms loopt het wel de spuigaten uit en duurt het nóg langer..

Dan denk ik op gegeven moment ook gewoon;
zwartzwartzwartzwartzwart
Dan heb ik géén ruimte mee voor andere gedachten en dat helpt echt ;)

Wat ik in ieder geval nooit doe, is spelletjes spelen of lezen.
Omdat je je dan moet 'inspannen' en dan kan ik alsnog niet slapen..

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:35

ik ga altijd lezen ofso dan word je op een gegeven moment echt heel erg moe en val je zo in slaap. heb je die tijd dat je anders ligt te liggen toch nog iets te doen. ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:37

Ik kon vannacht ook niet slapen omdat ik superveel zin in mn eerste wedstrijd met mn knol heb (over 3 weken pas := )
Maargoed ik heb maar een paardenspelletje gedaan op de playstation :') Viel toen wel in slaap om half 5

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:35

Ik slaap de laatste weken erg slecht..Problemen met een ex..Een nieuwe relatie die niet super blijkt..Tegen de tijd dat ik in slaap val heb ik half3/3 uur meestal al gezien..Vannacht was ik ook zo heftig aan het dromen (toen ik eindelijk sliep) dat ik echt moest huilen...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:39

Ik slaap voor geen meter, ach je went eraan. Mijn vriend is het tegenovergestelde, die kam vanmorgen om 12 uur uit bed, heeft de hele dag niks gedaan en ligt nu aleer vanaf 10 uur te slapen... Jaloers

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:52

Bokken :P filmpjes kijken, of tv...
Ik slaap altijd pas rond 4 uur, maarja dat is mijn eigen schuld haha. eerder kan ik ook niet slapen ;(

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 01:24

Ooh, slaapproblemen... Ben er ook bekend mee.
Ik heb totaal geen ritme, wat nu extra vervelend is omdat ik ben begonnen met een klinische opname, en dus wel 5 dagen per week fris en fruitig om half 9 aan het ontbijt moet zitten. Heb nu net mijn eerste week gehad, en heb 1 dag gewoon moeten huilen van vermoeidheid... Weinig slapen is lichamelijk natuurlijk zwaar, en die therapie is emotioneel zwaar, en melatonine helpt niet meer nu.
Nu kan ik ook nog niet slapen, en ik moet morgen om 7.45 de bus pakken om half 9 aan het ontbijt te zitten daar, en nu heb ik spijt dat ik niet vanavond al terug ben gegaan :')
Ik heb een lichte inslaper gekregen, zopiclon, maar dat is iets voor max. 5x per week, 2 weken lang... En die ben ik dus vergeten mee te nemen, of het echt werkt ben ik ook nog niet uit...
Ontspanningsoefeningen heb ik 7 jaar geleden al geprobeert, toen de HA me door verwees naar de fysio, maar ook dat hielp niet...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 01:45

Ik draai wisseldiensten en dus ook geen ritme...
Vandaag tot 00.15 uur gewerkt en ik kan nog niet slapen.. Terwijl ik veel plannen heb morgen...

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 01:48

Hey nachtwakers!
Ik kan ook weer eens niet slapen ;( morgen een paardje kijken, vermoeid zal het wel weer worden... pfff
Melk heb ik niet meer in huis, warme melk hielp altijd wel :o ben radeloos ik wil echt slapen :( hahah

Peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:49

Vannacht kon ik niet slapen, omdat ik erge keelontsteking heb. Wat een beetje hielp om in slaap te komen, is sudoku spelen. Gewoon een simpel boekje, pen d'rbij en slapen maar. :)

Wikiboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:08

haha, ik kon vannacht ook niet slapen, en wat bij mij helpt
heel dom :D andersom gaan liggen (dus waar normaal je hoofd ligt dan je voeten) haha, bij mij helpt het :o

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:10

Als ik niet kan slapen zet ik een luisterboek aan.
Ik vind het heerlijk om voorgelezen te worden, terwijl ik al echt volwassen ben :')
Val dan ook regelmatig in slaap met mijn koptelefoon op.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:11

En dan...... dan neem ik kruidvat melatonine tabletten :)

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 11:19

Nou, ik kwam om 07.15 uur totaal gefrustreerd uit de nachtdienst thuis. -:(-
Ben extra opgebleven om mijn teamleider telefonisch te kunnen spreken en mijn gal gespuit :r
Daarna mijn directe nachtdienst collega gebeld en nogmaals mijn gal gespuit. :r
Nu 3 glazen rode wodka achter de kiezen, nog een rokertje, een memo aan mijn ega om me vooral te laten slapen bij zijn thuiskomst en dan nu hopelijk ZZZZzzzzzzzzz :Z