zwanger en abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Re: zwanger en abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:52

Ik klink erg aanvallend geloof ik, zo bedoel ik t niet nadia ;)

T is meer als in je weet niet of vriendinnen aburtus willen laten plegen.
Tenminste, neem aan dat je niet elke vriendschap begint met die vraag.
Wat als je nou ontzettend goede vriendinnen bent, en ze besluit het dan toch? Is dan toch de vriendschap over? Ondanks dat het wellicht een heel goede vriendin is?
Je kan toch niemand kwalijk nemen als ze die beslissing neemt? Omdat jij "toevallig" lastig zwanger wordt?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:56

TS ik wil je heel veel sterkte wensen.

Nadia, ik vind jou reactie niet netjes en het zegt meer over jou dan over degene die een abortus ondergaat. Jij hebt ongetwijfeld ook mensen gehad die je steunde in de tijd dat je zwanger wilde raken en het niet lukte. Ook van mensen die het misschien niet begrepen dat je in een traject bent gestapt om zwanger te worden. Je hoeft het toch niet altijd overal mee eens te zijn om een ander te kunnen steunen.

Persoonlijk snap ik niets van mensen die koste wat het kost aan de kinderen willen, snap er ook helemaal niets van en vind het zonde van mijn belastinggeld/verzekeringspremie dat mensen zoveel pogingen mogen ondernemen.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:34

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.

Maar ik kan geen respect voor je opbrengen zoals sommige anderen hier in dit topic. Ik ben in sommige gevallen tegen abortus en jij bent hier echt een voorbeeld van. Iemand die bewust het risico heeft genomen en de gevolgen weet van onveilige seks en het nu laat weghalen. Nee, dat gaat er bij mij niet in. En dan druk ik mij netjes uit :-).

Maar nogmaals, veel sterkte.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:23

Of je het wel of niet acceptabel vindt is een ieders eigen ding, en dat is ook goed zo.
Ikzelf kan met kattenbak's reactie een stuk meer dan met Nadia's, en ik schrik er best een beetje van.

Feit is dat voor mij abortus de enige optie zou zijn, mocht ik ondanks voorbehoedsmiddelen zwanger raken. Er zijn een heleboel mensen die het hier problemenmee hebben, en dat snap ik heel goed, maar daar heb ik, eerlijk gezegd, geen fluit mee te maken.

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:23

Ik vraag hier niet om toestemming of een mening over mijn keuze
dat niet iedereen het ermee eens is, begrijp ik, prima, ik ben het ook niet altijd overal mee eens
Dit is en blijft mijn keuze, en ik vraag om ervaringen

en dat ik nu 9 mnd geen opvang nodig heb, nee, idd niet, maar na die 9 maanden wel
En als ik nu weer een zware zwangerschap krijg, weer niet kan lopen, bukken of tillen, hoe moet ik dan mijn kleine verzorgen?
Of mijn baan houden?
Ik zit nog steeds in de proeftijd, en het contract loopt ook ruim voor mijn "bevalings datum" af
wat dan?
ben ik werkloos, en heb 2 kinderen
werkloos en 1 kan ik niet eens opbrengen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:30

_Nadia_ schreef:
Nee, maar je hebt toch al opvang? De komende 9 maanden hoef je je nog niet druk te maken of ze de tweede ook op willen vangen.
Zoals gezegd heb ik 3 hele zware zwangerschappen achter de rug, en iedere zwangerschap was zwaarder dan die daarvoor, maar het is het wel waard als je ziet wat je er voor terug krijgt.

Als je relatie wankel is snap ik niet dat je met elkaar het nest induikt, maar wie ben ik.

Overigens, als ik je in het echt zou kennen trek ik ook mijn muil open, ik ben 1000% tegen abortus, en zal ook niet bevriend kunnen zijn met iemand die wel een abortus laat plegen. Wij zijn 4,5 jaar bezig geweest voor we van de eerste zwanger waren, dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om abortus te laten uitvoeren.

Als je relatie wankeld snap je niet dat je met elkaar het nest induikt?

Sorry hoor maar dat vind ik een beetje een raare opmerking. Oftewel je relatie loopt niet lekker je mag geen seks hebben met elkaar?
Ik vind het heel vervelend voor jou dat jij zolang er over heb moeten doen om zwanger te worden.
En dat je dan tegen abortus bent kan ik ook inkomen.

Maar respecteer elkaars keuze ook al zal het jou keuze niet geweest zijn.

Ik kan volledig inkomen waarom de ts dit laat doen.
Het is haar keuze en zij zal er bewust en goed over na gedacht hebben.
Ook haar redenen zijn meer dan duidelijk. Ze vraagt hier geen toestemming en of verantwoording afleggen zal ze ook niet hoeven/ moeten doen.
Enigste wat ze vraagt is een beetje steun / kracht en ervaringen.
Dat je zo`n keuze moet maken is al niet makkelijk laat staan dat je ook hier nog is de grond in geboort word.

Niet iedereen heeft familie / vrienden of kennissen waar je je verhaal ei even kwijt kan.
Waar je er over kan praten. OF sommige mensen kunnen openbaarlijk niet goed praten.
Internet is daarom erg makkelijk om je verhaal kwijt te kunnen niemand die je ziet maar toch je verhaal kwijt.

:(:)

Ts ik wens je heel veel sterkte en kracht toe. :(:)

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:38

Mijn tante was 2 maand na de bevalling van haar 3de kind opnieuw zwanger. Dit was wel geplant. Ik vind het echt spijtig dat je zo roekeloos met anticonceptie bent omgegaan. Mede daardoor moet er weer een jong leven veel te vroeg worden afgebroken. En je had nog geen menstruatie gehad zeg je?

Alle jonge meisjes worden gewaarschuwd om het veilig te doen, ook al hebben ze nog geen menstruatie gehad. Menstruatie komt namelijk pas na de eisprong. Ik zou het zelf persoonlijk houden, want ja, het is jouw eigen schuld.

Maar ik ben jou niet, en steun dan ook zowel jou als jouw vriend in deze moeilijke periode. Ik zou zeggen, geniet nog van je andere dochtertje.

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 13:43

Wat is dat voor voor-oorlogse redenatie, dat ik geen sex met mijn eigen man mag hebben, alleen omdat de relatie wat wankel is

een kindje, financiele crisis, baanverlies, slaaptekort, allemaal redenen waarom het moeilijker gaat in mijn relatie
Mag ik daarom geen sex hebben? alsof mijn relatie dan ineens beter zou gaan. ( waarschijnlijk zelfs nog slechter)

Ik ben hoogstens 2 weken zwanger, want ja, ik weet namelijk wel wanneer ik het gedaan heb, het is niet zo dat ik elke dag opnieuw onbeschermt sex heb gehad, maaar ja, 1 keer is genoeg

en ik vraag niet om meningen over abortus, daar kunnen we best een ander topic voor openen

ik wil graag ervaringen horen, en het verschil weten tussen de pil en de curitage, en of er een andere mogelijkheid is

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:49

Meid, asjeblieft, ga je niet verdedigen! Wij vrouwen hebben het recht om een abortus te ondergaan. Daar is de leus "baas in eigen buik" toch over?

Verder heb ik geen ervaringen met abortus, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen. Het zal nou eenmaal nooit een makkelijke beslissing zijn en het zal zowel geestelijk als lichamelijk zwaar worden voor je.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:51

Wolken is me net voor.
Je hoeft jezelf echt niet te verdedigen :(:)
Jouw lichaam, jouw keus.
En het gaat een ander toch geen r**t aan of je seks hebt als je relatie wankel is?
Dan is t juist goed om alle sores even goed van je af te... nouja, je begrijpt mn punt ;)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:55

Wolken schreef:
Meid, asjeblieft, ga je niet verdedigen! Wij vrouwen hebben het recht om een abortus te ondergaan. Daar is de leus "baas in eigen buik" toch over?

Verder heb ik geen ervaringen met abortus, maar wil je wel even heel veel sterkte wensen. Het zal nou eenmaal nooit een makkelijke beslissing zijn en het zal zowel geestelijk als lichamelijk zwaar worden voor je.

:) helemaal mee eens!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:11

Inderdaad, je hoeft je niet te verdedigen.

Het is jou lijf, jou leven en jou keuze. Het zal niet makkelijk geweest zijn om die beslissing te nemen en dan heb je niet een stel moraalridders op bokt nodig om de psychische druk te vergroten.

Ik ben ten alle tijden voor abortus, wat de reden ook is.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:11

De pil is een vrij heftige ervaring: die wekt weeën op zodat je lichaam het vruchtje afstoot. Dit kan vrij veel pijn doen, ook omdat je lichaam hier helemaal niet klaar voor is en het vast wil houden.

Bij curettage ga je onder narcose en merk je er verder niets van, als het goed is heb je ook geen napijn. Waarschijnlijk kunnen ze dan tegelijkertijd het spiraaltje plaatsen, maar dat weet ik niet zeker.

Sterkte.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:13

Helaas geen ervaring of advies voor je, alleen het feit dat ik vind dat je een verstandige en eerlijke keus tegenover je kindje en het vruchtje maakt. Een kind moet je kunnen verzorgen en tijd en aandacht kunnen geven. Je hebt toch geen kind om om 18u op te halen bij de opvang en om 19u in bed te leggen. Kinderen moet kunnen je zien groeien. Als je daar de tijd/mogelijkheid niet toe hebt ben je in mijn ogen de verstandigste vrouw door het gewoon niet te doen! Heel veel succes!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:29

Ik begrijp je dilemma en ik wens je heel veel sterkte toe.
Toch is er iets wat ik niet begrijp, ik snap heel goed dat het je een keer overkomt om onveilig sex te hebben, maar ik begrijp niet dat je dan de volgende dag niet gelijk maatregelen treft.
Ik vind het eigenlijk een beetje je eigenschuld dat je nu met de gebakken peren zit, je had na die keer gelijk de morning afterpil moeten halen, enne volgens mij zijn er ook extra large condooms 8-)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:30

Princesj schreef:
Helaas geen ervaring of advies voor je, alleen het feit dat ik vind dat je een verstandige en eerlijke keus tegenover je kindje en het vruchtje maakt. Een kind moet je kunnen verzorgen en tijd en aandacht kunnen geven. Je hebt toch geen kind om om 18u op te halen bij de opvang en om 19u in bed te leggen. Kinderen moet kunnen je zien groeien. Als je daar de tijd/mogelijkheid niet toe hebt ben je in mijn ogen de verstandigste vrouw door het gewoon niet te doen! Heel veel succes!

oooohsayhallelujamybrothersandsisters! _/-\o_

TS: kennis van me (dus niet eigen ervaring) heeft het onder narcose laten doen, gezien de pil inderdaad vrij heftige pijn kan geven.
Zij had weinig tot geen lichamelijke klachten. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders, gok ik

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:15

sjonge jonge, dat sommige mensen hier zo'n respectloze reactie kunnen plaatsen.
Wat kan de TS het nou bommen of je wel of niet snel zwanger raakt, of dat mensen haar op haar plek zetten omdat ze het niet veilig heeft gedaan
(alhoewel ik het verhaal niet helemaal begrijp van het niet passen van een condoom := , dan moet ie wel een hele grote hebben, of een hele kleine maargoed......)

meid, jij bent zelf de baas over je eigen buik en alles wat erin gebeurt, sommige dingen kun je niet verhelpen, andere weer wel, en daar valt zwanger zijn en abortus plegen uiteraard onder.
Ik ben altijd minder blij met mensen die in een bijstand leven, en de ene na de andere op de wereld zetten. want tenslotte betaal de hardwerkende mens in nederland voor....
dus dat jij rekening houd met je inkomen, je baan EN je relatie, snap ik best.
Stel dat je het kind houd, en jullie gaan toch uit elkaar, dan is er dus weer een kind in nederland die geen vastigheid van ouders samen meer heeft.
gewoon doen wat je hart je inbrengt, en als ik je mag begrijpen, denk ik dat je de juiste keuzen gaat maken ;)

anoniem1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 15:29

bedankt voor jullie reacties

ik kom net van het ziekenhuis af, er was nu heel ienieminie een zwart vlekje te zien, maar geen hartslag
. Dit betekende in elk geval geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar nog steeds was het te klein om weg te halen
De gyneacoloog was erg begripvol en gaf me groot gelijk met mijn keuze.
Ik had trouwens een andere gyn. dan wat ik altijd had, volgens mij is hij met pensioen

Ik zou volgens haar net 4 weken zwanger moeten zijn, en zij wil me volgende week terugzien om te kijken of het nu wel groot genoeg is, zodat ik dan naar de kliniek kan gaan

Wat betreft het condoom, we hadden een condoom, ooit gekregen in een "pretpakket", en dat was echt te klein
en ja, er bestaan ook grotere maten, of misschien viel dit merk gewoon wel erg klein uit, maar dat was toen niet bij de hand
Dom om het gewoon toch te doen, maar volgens mij ben ik niet de eerste en ook niet de laatste die het ooit zonder gedaan heeft
ook deze gyn. zei dat de kans heel klein was, maar dat ik "pech" gehad heb
Ik ben al een aantal jaar getrouwd, en slikte voor mijn zwangerschap de pil, dus we hadden geen andere condooms op voorraad.

Ik kreeg gelukkig geen schuldgevoel bij het zien van de echo, het was nog niet eens 2 mm en er klopte geen hartje
het was amper te zien zelfs, een heel klein zwart vlekje. Het enige wat eigenlijk te zien was, was een verdikt slijmvlies

De kliniek doet het wegzuigen onder plaatselijke verdoving. Ik geloof dat volledige narcose ook mogelijk is, maar dan word je een halve dag opgenomen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:40

Meid als eerste sterkte met dit besluit.
Ik zou toch aanraden om kliniek in leiden te bellen. Ik heb een aantal jaren geleden ook abortus laten uitvoeren. Het vruchtje was volgens hun slechts 11 dagen. Ze hebben het toen ook meteen weg kunnen zuigen. Dus het lijkt me vreemd dat het bij jou met 4 weken niet zou kunnen. Mocht je nog meer vragen hebben kan je me pben. Zet niet graag te veel op internet over dit onderwerp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:03

Sterkte met je besluit. Zelf zou ik het niet kunnen, maar ik heb wel begrip voor je situatie.

Mocht je nog tips kunnen gebruiken om financiëel wat ruimer te komen, dan kan je me altijd PB'en.

@ Wie het ook alweer zei: Wat betreft condooms die niet passen... dat is toch niet zo vreemd?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:51

Fijn om te lezen dat mensen hun ervaringen met jou willen delen. Daar was het topic in eerste beginsel natuurlijk om bedoeld.

Ik zou op advies van Juline de kliniek bellen waar zij geholpen is, wellicht kunnen zij je sneller helpen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:13

Hmm ik vind het toch vreemd dat ze 4 weken te vroeg vinden. Ik dacht dat abortus op elk moment van de zwangerschap gedaan kon worden..

Lysander schreef:
Bij curettage ga je onder narcose en merk je er verder niets van, als het goed is heb je ook geen napijn.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit niet klopt.. Ik heb er echt heel veel pijn aan gehad, en ook de dagen erna. Niet om TS bang te maken, absoluut niet, maar dat het geen pijn doet is echt niet waar..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:25

Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij mijn curettage ook niets gevoelt heb. Ook daarna niet.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:28

Nee ik dus ook niet echt, beetje kramperig terwijl hij bezig was maar dat stelde echt niks voor.

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:37

Anoniem1,
Ik vind het een wijs en moedig besluit dat je het vruchtje niet gaat houden, je hebt voor jezelf al alle voor en tegens bij elkaar afgestreept en een relatie redden is gewoon ook belangrijk naast het feit dat een 2e kindje nog meer energie van jullie gaat opeisen.

Eerst het 1e kindje alle aandacht, relatie redden en je vaste contract krijgen, zou hier ook aan de orde zijn als ik in jou positie stond.

Met de curettage kan gewoon volledig onder narcouse, of nouja je krijgt een slaapmiddeltje. Ook ik heb dat gedaan en tegelijk mijn spiraaltje laten zetten. Ik heb er 10 minuten moeten blijven nadat ik wakker was geworden en mocht toen gewoon naar huis.

Ik heb geen napijn oid gehad.
Ik wens je veel sterkte met alles, het blijft er toch altijd inhakken hoe goed je ook achter je beslissing staat.