Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:24

Hmm, 5 jaar geen last... lijkt me echt heerlijk, die humeurs wisselingen, pijn en gewoon algehele lam en slap zijn ben ik wel zo beu he.

Denk dat ik toch maar een keer info ga zoeken en navraag ga doen bij de dokter.
Deze week was ook weer hel en is nog niet helemaal klaar.... :S

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:25

sanne83 schreef:
marcha1987 schreef:
Daar hoor ik juist slechte ervaringen over.
Implanon dat ie gaat "zweven" en het spiraal dat als ie maar iets scheef zit vreselijk zeer doet, zoiezo met inzetten al.

Nee, dat is echt onzin. Implanon kan niet van z'n plek af komen. Als hij goed ingebracht is, dan kan je hem gewoon voelen zitten.
Er zijn wat negatieve verhalen geweest, omdat er artsen zijn geweest in het begin die niet precies wisten hoe het werkten en dat hele ding nooit ingebracht hebben. Ja, dan wordt je zwanger ja :+
Mirena kan pijn doen met inbrengen, maar daarna voel je er niets meer van ;)

Jammer dat er zoveel negatieve verhalen rondgaan, mirena en implanon zijn hele fijne alternatieven van de pil. Je kan hem niet vergeten, hij wordt niet beinvloed door omstandigheden in je maag-darmkanaal en je wordt meestal niet meer ongesteld. Ideaal!

In het begin wordt er geroepen: Stel dat hij van z'n plaats gaat...
Daarna wordt er geroepen: Hij kan van z'n plaats gaan...
Vervolgens is er één persoon waarbij die van z'n plaats gaat: Zie je nu wel? Het is een waardeloos anticonceptiemiddel.
En dat verhaal verspreid zich. Vervolgens hoort iedereen alleen maar negatieve verhalen.

Negatieve verhalen komen ALTIJD naar voren. Positieve verhalen hoor je bijna nooit... :n
Ik denk dat de implanon een goed middel is, m'n zusje kent iemand die 'm heeft. Je voelt 'm zitten, niets raars aan eigenlijk. En het werkt prima...

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:26

Melisjee schreef:
Knoffer: Ik heb jou in dit topic (dacht ik, m'n geheugen lijdt ook onder m'n menstruatie geloof ik _O- ) al eerder over het Mirena gehoord! Het zetten hoor ik veel om me heen is een kleine hel, maar wel positieve verhalen erover..

Hehe, klopt, maar ik ben er erg blij mee, dus als iemand begint over negatieve verhalen, moet ik even mijn positieve verhaal er tegenover zetten :D

Nog even een toevoeging: als de Mirena goed zit, voel je er uiteraard niets meer van! Er zitten alleen nog twee touwtjes uit de baarmoedermond, maar daar heb je totaal geen last van.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:28

Dat is ook weer zo ja.

Heb je er ook geen last van bij verdere prive activiteiten? (neem aan van niet.)

Knoffer

Re: Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:29

Hehe, nee. In het begin vond ik dat ook een beetje raar, maar je vergeet het snel. M'n vriend heeft ook nergens last van ;)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:29

ghegeh okej, denk dat iedereen met zon ding wel eerst die twijfels heeft :p

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:31

Hehe, ja, dat heb ik ook van tevoren goed nagevraagd bij de dokter :D

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:32

Toen implanon uitkwam, heeft er zo'n verhaal in de krant gestaan van iemand die zwanger was geworden. Volgens mijn gynaecoloog duurt het nog tien jaar voordat iedereen daar overheen is :+
Het wordt ingebracht net als een chip bij een paard. Alleen hebben sommige artsen hem niet goed ingebracht, waardoor de "chip" niet uit de huls is gekomen. Dat moet je natuurlijk wel controleren :+. Je voelt hem gewoon in je arm zitten en je zal dus echt wel merken als hij weg is.
Ik ben er erg blij mee. Nooit meer ongesteld, niet meer in de zenuwen omdat ik altijd m'n pil vergat. Inbrengen en uithalen (en dan weer een nieuwe inzetten) is echt een eitje. Ik heb hem eigenlijk alleen omdat ik de mirena wilde, maar bij 1 op de 100 vrouwen (vooral als je nog geen kinderen gebaard hebt) kunnen ze hem niet inbrengen omdat je baarmoedermond te strak is. Helaas was ik net die ene :+ Na echt godsgruwelijk veel pijn en helaas zonder succes, raadde mijn gyn me de implanon aan. Erg fijn :D
de meeste huisartsen hebben er weinig ervaring mee, je moet echt even naar de gyn ervoor.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:34

Janine: Oh, ik was al in de war! Sorry!

Vriendin van mij heeft ook implanon, ook omdat ze hormonen slecht aankan. Die word er heel depressief van zeg maar.
Zo iets in ieder geval.. Je kan hem inderdaad voelen, alleen het inzetten bij haar was geen pretje zei ze.

Is een anticonceptiestaafje hetzelfde als een implanon?

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:36

Hmm de stopweek :')

Ik denk dat ik een van de weinige gelukkige meiden ben die er amper last van heeft?
Ik slik meestal 2 strippen achter elkaar door en stop dan een week. Langer door slikken durf ik gewoon niet aan. 1 keer geprobeerd. Bloedde vervolgens 4 weken lang helder rood bloed. Vreselijk :+

Als ik ongesteld word is het de eerste dag een klein rampje. Ontzettende buikpijn, hoofdpijn en misselijkheids gevoel. Maar zodra het eenmaal begonnen is merk ik er niets meer van. Ik ben hooguit 4 dagen ongesteld. Eigenlijk alleen de eerste dag, daarna is het zo minimaal dat ik zo af en toe zonder tampon rond loop. Ik gebruik ook mini tampons.

Een nadeel bij mij is dat ik tampons draag als ik ook licht ongesteld ben en daar heel erg veel last van krijg. Vreemde buikpijn, zeurend gevoel, kan amper lopen. Dus ik ben liever even goed ongesteld, zodat die krengen ook nut hebben dan dit hele lichte waarbij de tampons me meer last bezorgen dan goed doen. En maandverband..neeeeee :')

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:37

Melisjee schreef:
Janine: Oh, ik was al in de war! Sorry!

Vriendin van mij heeft ook implanon, ook omdat ze hormonen slecht aankan. Die word er heel depressief van zeg maar.
Zo iets in ieder geval.. Je kan hem inderdaad voelen, alleen het inzetten bij haar was geen pretje zei ze.

Is een anticonceptiestaafje hetzelfde als een implanon?

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik stel me zo voor dat het kan voelen als een infuus inbrengen? Niet echt fijn, maar wel een veel beter gevoel dan de Mirena laten zetten :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:42

Pfoe, ik heb een tijdje niet echt last gehad van mijn stopweek.. Ook weinig bloedverlies... En nu ineens.. Alles knalt eruit lijkt wel :o , ik loop al een week met gigantische hoofdpijn en ik ben ineens ook heel emotioneel, terwijl ik dat normaal echt nóóit ben. Gelukkig ben ik er wel weer bijna vanaf, maar dan nog het idee dat het over een maand alweer eraan komt..

@Smidtje: Ik heb dus ook het idee dat ik meer buikpijn en misselijkheid krijg als ik een tampon in heb. En ik ga ook echt niet voor maandverband ofzo. Laatst las ik wel iets over een soort bakje wat je in jezelf moet plaatsen, i.p.v. een tampon, maar dat lijkt me echt heel eng..
Laatst bijgewerkt door Mintgroen op 22-07-10 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:44

ja hier nog 1 :+ ik vind mezelf onuitstaanbaar worden...

ik word een zeikerd... jank om alles en iedreen hoeft niet eens erges om te gaan ....
een ook maar iets te romantische film word gelijk een tranen trekker... als ik ook maar een inimini ruzie of woorden wisseling heb dan jank ik ook gelijk ....
ook ben ik mega snel aangebrand en meestal altijd als ik daarna weer begin met de pil word ik altijd duizelig of ik krijg enorme hoofdpijn.

schijt iritant....kramp in me buik heb ik soms maar niet altijd de ene keer heb ik er minder last van de andere keer lijkt t wel alsof ik door een vrachtwagen ben geraakt ofzo

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:45

Als je dat al geen pretje vind :+ zou ik zeker geen mirena nemen.
Implanon inbrengen is als een injectie krijgen. klein prikje, zo gepiept.
Mirena spiraal was bij mij een 20 minuten lang drama, maar goed dat verschilt natuurlijk per persoon.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 21:47

*ziet zichzelf al voor zich, volgende maand: alle seizoenen van grey's anatomy gekocht, al jankend aan het kijken op de bank*

sanne83: Is een implanon nou hetzelfde als een anticonceptiestaafje??
En dan hebben ze het bij haar lomp gedaan dnek ik, want ze had een verdoving en nog deed het pijn := .

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:22

yep, is hetzelfde.
Je krijgt inderdaad een verdoving, je hoort er dus helemaal niets van te voelen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:49

Voor de mensen die last hebben van hun tampon; volgens mij doen jullie iets verkeerd dan. Te ver doordrukken bijvoorbeeld...

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:16

Ik heb dinsdag ochtend mijn laaste pil geslikt. Dan moet ik toch woensdag ochtend weer beginnen? :o

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 18:52

Nee, dinsdagochtend weer :) .

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:35

Dat kan je zien op je strip, mijn laatste "pil dag" is altijd vrijdag, mijn eerste dag is dan op zaterdag. (5 dagen later he :P)
Heb het nu zo "geregeld" dat ik dan maandag hooguit zondag avond er laste van ga krijgen :P .