moederschap en paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

Re: moederschap en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:30

hihi, mijn zoontje,ruben van 4, heeft me vandaag gewoon geholpen met springen.. Ik denk wel dat hij mijn grootste fan is. Zit lekker op de stoel langs de bak te kijken en roept af en toe : je doet het goed hoor mamma, en braaf tolientje !!! En hij legde telkens de voorligbalk weer op zijn plaats als tolientje het weer in 1 x sprong !!! Echt zooo leuk dat hij het leuk vind om mee te gaan want ik voel me vaak wel schuldig dat ie mee gaat naar stal als hij niet naar school gaat of als oma niet kan oppassen of als pappa er niet is... Dan denk ik, arm kind,moet ie mee want mamma heeft een hobby... Maar gelukkig valt het reuze mee en gaan we ook meestal als we klaar zijn op stal iets doen wat hij leuk vind!!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:40

ik probeer zo af en toe ook mijn dochter van 5 mee te nemen. ze kan al letters lezen dus mag ze van mij dan roepen van waar naar waar ik moet rijden. de gekste figuren komen eruit... voltes worden rondjes, soms moet ik een driehoek van haar rijden, of een vierkant. en als laatst mag ze lekker uitstappen op mijn paard.

en van de week zei ze dat ze op paardrijles wil. onze kleine Anky in spee, maar eerst haar zwemdiploma's halen ;)

ach de kids mogen overal op als het maar met paarden te maken heeft, voetbal (met paarden), hockey (polo), turnen (voltige) etc :+

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:53

haha ,ja ruben mag ook altijd toline uitstappen en hij vind het geweldig. Vandaag hing to een beetje onder het rijden in de teugels dus ik zei dat ze niet moest hangen haha en toen ruben haar uitstapte zei ie ook niet zo hangen to!! Hihi, zooo schattig . Hij wil al graag zelf een pony , maar idd eerst zwemdiploma. Daarna mag ie gaan lessen .

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:54

hetbommeke schreef:
Het is inderdaad een kwestie van afspraken maken, alles goed plannen en het huishouden "managen".

En om elkaar toch nog te blijven zien en spreken hebben wij dan de zondagavond ingepland. Kids naar bed, wij heerlijk saampjes iets lekkers eten.

En verder heb ik na het 4 tot 5 keer per week paardrijden ook nog tijd over om 3 keer per week hard te lopen. Het lukt allemaal :j maar soms zou het wel makkelijk zijn geweest als er 30 uur in een dag had gezeten :=

En sinds ik een paard heb, is mijn sociale leven op een iets lager pitje komen te staan. Ging door de weeks nog wel eens op een avond nara een vriendin, nu ga ik op de woensdagmiddag en neem de kinderen mee, of het wordt in het weekend op een middag.

Echt respect hoor!

Hier ziet het er ongeveer hetzelfde uit: 3 tot 4 keer per week paardrijden. Wel zeker 4 keer naar stal, 3 keer per week hardlopen, 3 keer per week half uurtje work out in de sportschool. Maar vooral dat vele sporten wordt minder als ik op m'n streefgewicht ben.

Veel van mijn vriendinnen hebben ook kleine kinderen. Dus qua sociaal leven: gezellig theedrinken, naar de kinderboerderij, naar de speeltuin, naar het zwembad met vriendin en kids. Dus hartstikke leuk juist.

Verder spreek ik nog genoeg af met vrienden. En hyves, msn, e-mail, telefoon en sms zijn geweldige uitkomsten om vriendschappen warm te houden.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:01

Duke, dank voor je respect _/-\o_ Het is vanzelf zo gegroeid. En we voelen er ons goed bij en vinden het nu niet meer dan normaal, het is zeg maar "onze sleur" := dag in dag uit, week in week uit, jaar in jaar uit _O- Zou niet anders meer willen. En dat heb ik dus ook met vriendinnen, even een krabbel op hyves of een smsje, wat afspreken, kids spelen, wij lekker bijbeppen :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:05

Maar ik vind dat vaste avondje wat jij met je vriend/man hebt wel een goed idee. Dat hebben wij dus niet. :n We gaan eens in de twee maanden ofzo een avondje uit eten (oppas regelen, lekker restaurant reserveren). Maar eigenlijk moeten wij ook een vaste avond in de week echt samen doen. Zondagavond is daar wel een ideale avond voor! ;) Ga ik ook proberen in te voeren.

Maar morgenavond is het weer zover: lekker uiteten! Vieren dat we vakantie hebben. :D
Eén dochter is bij opa en oma logeren en de andere hebben we oppas voor.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:16

O, lekkerrrrrrrrrr :9

Wij hadden afgelopen weekend de kids uitbesteed aan oma. Wij heerlijk uit eten geweest en ik weer eens uitgeslapen tot half 11 :Z Volgende logeerpartij staat gepland in het weekend van 16/17 oktober. Man gaat dan de marathon van A'dam lopen en ik ga wat anders leuks doen, misschien dagje Veluwe met paard of zo.

En mijn man denkt dattie de sterren van de hemel kookt, en :j ik laat hem in die waan, anders mag ik nl zelf koken en dat doe ik al 5 a 6 keer per week, dus ik krijg altijd wat bijzonders voorgeschoteld op zondag avond. Zoals laatst iets marokkaans, recept was voor 8 personen, hij had netjes alles gedeeld door 4 behalve de kruiden -:(- -:(- -:(-

Maar verder is het een schat <3

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:23

Leuk topic!
Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het in te plannen maar een ritme kan ik ook nog niet echt vinden erin.
Helemaal omdat mijn internationaal chauffeur is en dus heel de week van huis.
Ik sjouw mijn beide meiden dus vaak mee naar stal.
Nu met dit mooie weer zit Jasmijn ( net 1 ) dan in het campingbedje bij de bak, houdt ze ook maar een dikke 3 kwartier vol en dan ff in de buggy tijdens het afzadelen.

En mijn dochtertje van 2,5 speelt dan lekker op de trampoline of schommel/glijbaan of wat dan ook want er loopt daar ook een kindje van 4 rond dus speeldingen genoeg.

Nu is dit makkelijk te doen maar mocht het weer weer minder worden, dan neem ik mijn meiden niet makkelijk meer mee naar stal :n

Ik had een oppas helaas door een vervoers probleem kon zij niet meer komen.
In het weekend ga ik vaak ook `s avonds naar stal.
Vind ik soms wel jammer omdat het dan ten koste gaat van de tijd die ik samen met mijn man door kan brengen omdat hij ook al heel de week van huis is.
Zo`n soort schuldgevoel zeg maar, maar ja blijf ik thuis dan gaat dat schuldgevoel weer richting knollief..

Ik probeer gewoon al vroeg in de ochtend naar stal te gaan, dan heb ik dat in ieder geval al gedaan omdat ik weet dat de rest van de dag toch aardig vol zit vaak.
Huishouden, boodschappen, slaapjes , koken enzo...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:03

Ik ga volgende week naar Maastricht <3
Manlief geregeld....echt samen <3
Paardje staat op de wei, hond naar mijn collega ( en tevens achterbuuf :P ) en Abby gaat naar mijn paps en mams

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 06:56

@ Maartje-h, dat moet wel extra moeilijk zijn ja, als je man de hele week van huis is....
Had daar gister trouwens een discussie over met mijn manlief, wellicht gaan we n huisje op het platteland en een appartementje in de stad kopen, maar dan zien we elkaar ook minder natuurlijk...toen kwamen de mannen in het leger, de internationale chauffeurs en de zakenmensen in het buitenland ook voorbij omdat die dat ook hebben natuurlijk...Nou respect hoor dame dat je dat kunt!!

@ Ravellie, veel plezier!!!

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:51

mijn man is ook internationaal chauffeur en dus is het voor mij ook plannen!! Vooral nu het vakantie is, en we 2 oppashonden hebben... Sochtends vroeg opstaan, met de honden wandelen, daarna boodschappen doen, wasje doen ,stofzuigen oid, hondjes weer uitlaten, lunchen, gelukkig is het niet meer zo warm dus kunnen zoonlief en ik smiddags naar stal, daarna nog spelen op de zandbergen, dan weer naar huis , eten en hondjes uitlaten en dan zoonlief douchen en naar bed en dan is er een lege avond voor de boeg en val ik meestal op de bank in slaap haha!!! Ben soms blij dat erik sweekends thuis is , dat is dan savonds naar stal kan en overdag iets relaxeder kan doen..

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:20

Ben ik blij dat ik mijn hondjes gewoon los kan laten achter.. Als ik een keer fluit komen ze weer terug.

Ik zit er over te denken om idd het campingbedje met een parasol een keer naast onze bak neer te zetten. Vliegennet er gewoon overheen. We hebben naast de bak een terrasje, daar staat de picknicktafel, maar daar kan het bedje wel bij staan. Dan zou ik fles moeten geven, haar in heb bedje doen en dan paard halen. Onder het poetsen kan ik nog wel een paar keer haar speen er in doen zodat ze in slaap valt. Hondjes kunnen er niet bij. Misschien bevalt het gewoon wel, wie weet. Kan het 't weekend altijd wel eens proberen. Als het mooi weer is natuurlijk..

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:46

ik had toen een paddock voor mijn zoon gemaakt waar hij in kon spelen, altijd de babyfoon mee als hij op bed lag. In een groei periode waar ze wat meer huilen deed ik wat meer longeren, kon ik hup paard weer in de stal doen.. en even kijken.
Maar het is wel wat gemakkelijker mijn man is elke middag half 5 thuis...dat scheelt natuurlijk wel.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:24

@ de mama's die de kleine naast de bak in een campingbedje zetten. Ik vraag me af hoe de reacties van de medepensionklanten zijn op kleine kiddies...Vind iedereen het gewoon lief en schattig enzo, of merk je dat er ook mensen zijn die zich aan de kleintjes storen? (Zelf heb ik hier helemaal geen ervaring mee ofzo, beeb is nog onderweg ;), maar ik vroeg het met gewoon af)....

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:07

OlimpicDiaz schreef:
@ Maartje-h, dat moet wel extra moeilijk zijn ja, als je man de hele week van huis is....
**knip**
Nou respect hoor dame dat je dat kunt!!

!!!

Dank je!
Weet je, ik wist waar ik aan begon, hij rijd van het begin af aan al internationaal.
En om heel eerlijk te zijn, het went toch wel vind ik.
Ach en af en toe heb ik ook wel mijn moeilijke momenten.
Maar die waaien ook wel weer over ;)
Je bent gewoon beperkter in de avonduren, helemaal als je geen oppas hebt..

TolineS schreef:
mijn man is ook internationaal chauffeur en dus is het voor mij ook plannen!! Vooral nu het vakantie is, en we 2 oppashonden hebben... **knip**! Ben soms blij dat erik sweekends thuis is , dat is dan savonds naar stal kan en overdag iets relaxeder kan doen..

oo zo herkenbaar, ik heb zelf ook nog 2 grote honden die ook geregeld op een dag hun rondje willen wandelen. Een keer op een dag maken we dan de grote ronde naar het bos, gelijk weer even hertjes, geitjes en andere diertjes te bekijken voor de meiden.
En dan de andere keren doen we de rondjes naar de hondenwc hier.

OlimpicDiaz schreef:
@ de mama's die de kleine naast de bak in een campingbedje zetten. Ik vraag me af hoe de reacties van de medepensionklanten zijn op kleine kiddies...Vind iedereen het gewoon lief en schattig enzo, of merk je dat er ook mensen zijn die zich aan de kleintjes storen? (Zelf heb ik hier helemaal geen ervaring mee ofzo, beeb is nog onderweg ;), maar ik vroeg het met gewoon af)....

Er is bij ons op stal nog een klein kindje , die is net 1 dag jonger dan de mijne en die werd gister ook vrolijk erbij gezet in het campingbedje
Haar eigen campingbedje staat in de kantine ,dus zij was het ook al gewoon om het te doen.
En verder is iedereen super behulpzaam..
Toen Jasmijn nog kleiner was en net niet de slaap kon vatten in de kinderwagen ( reiswieg ) dan liep er even iemand een rondje mee ..
Of ze spelen er vrolijk mee. Net wat op dat moment nodig is.
Heb nog niet echt gemerkt dat iemand zich eraan stoort. :n

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:02

Nee, ik persoonlijk ga niet actief met mijn paard bezig zijn als mijn kindje erbij is
Maar dat moet iedereen zelf weten.
Ben dan ook helemaal niet lekker ontspannen met mijn paard bezig.
Abby gaat weleens mee om even bij ons paardje te kijken, appeltje geven of stukje wandelen

Maar als ik ga longeren of rijden , dan is ze thuis bij papa of opa en oma

Ze heeft overigens niet de leeftijd om braaf in een campingbedje te gaan zitten ( is 1.5 en breekt dan de boel af denk ik , haha)
Hoewel ik ook echt niet voor mij zie dat ik een bedje naast de bak bij ons op stal zet en dan lekker ga rijden
Denk overigens niet dat mijn mede pensionmensen daar hinder of ergenis van zouden hebben, maar ik zou het zelf gewoon niet prettig vinden.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:20

Wat leuk om te lezen allemaal.
Hoe iedereen zijn probleem oplost hahaha.

Ikzelf ben er een tijd uitgeweest toen ik kinderen kreeg maar heb nu sinds 1 jaar weer een eigenpaard en mijn kids zijn 9,12,19 jaar dus ideaal.
Ik voel mij niet schuldig hoef niet te kiezen tussen paard/kids/man.
Mijn kids rijden vanaf hun 3de paard dus het hele gezin rijdt bij ons paard dat is ook erg gezellig.
Het was het wachten waard :j :j

Ik werk 23 uur in de week en daarna paardrijden en vervolgens er zijn voor mijn kinderen en dan zit ik dus vaak alleen |( omdat zij hebben afgesproken met vrienden.
Dus dan zie ik ze pas met avondeten ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 13:43

wph1, waar heb jij je kinderen vanaf hun 3e op paardrijden gedaan? hier zijn er 2 maneges, beide vanaf 8 jaar. en mijn dochter van nu 5 op mijn paard (tinker) vind ikzelf niet zo'n goed plan.

en ze wil zooooo graag rijden, maar eerst haar zwemdiploma, met een beetje mazzel is ze dan 6 maar dan moet ze nog 2 jaar wachten.

een shet erbij is geen optie, daarvoor mag ik direct dubbele stallingskosten gaan betalen a 260 euro per maand.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 14:40

Serieus rijden is toch ook niet verstandig bij hele jonge kinderen?
Heb begrepen dat dat niet best voor hun heupen is
Denk dat een jaar of 5,6 een goede leeftijd is, tot die tijd een beetje hobbelen :D

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:30

Op het moment sta ik op een heel kleinschalige stal met maar 8 paardeneigenaren, het is bij ons dus niet zo heel druk en eigenlijk denk ik dat ik de kleine daar straks ook wel heel makkelijk mee kan brengen. De bak, stal en weide zijn direct naast elkaar en alleen in de avonduren ben je vaak met meerdere mensen daar.
Ik hoop dat ik daar kan blijven staan eigenlijk met de knollies. Maar dan moet ons appartementje wel snel verkocht worden....

@wph1, leuk dat het hele gezin in de paarden zit!!!
Bij mij vroeger thuis was dat ook zo. Ik hoop eigenlijk altijd nog eens stiekem dat mijn man ook gaat rijden. Ach, ik mag misschien al blij zijn dat hij eigenlijk altijd wel mee gaat als ik het vraag :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:57

het is niet goed om veel te rijden als ze jong zijn maar 1x in de 2 weken mag van mij wel.

hihi, mijn man is in de 2 jaar dat ik nu een paard heb al wel 1x meegeweest. ze zijn leuk als ze achter een hek of staldeur staan := tenminste... zo denkt hij erover.

bij ons staan er 35 paarden dus best druk, vind dan ook niet dat ik daar mijn 2 (b)engeltjes kan "loslaten" daarom vaak alleen mijn dochter mee, die blijft inmiddels rustig zitten, gaat soms op zoek naar de katten om die te aaien maar dat is dan ook alles. ze staat goed onder "appèl" _O- :+

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:01

ik lees even mee. moeder van een tweeling van 3 en half....morgen komt er een fjord bij ons....van 21 jaar en kinderproef....en zelf lijkt het me ook wel weer lekker om weer eens te rijden en de meiden lekker te laten meuten, we moesten nu steeds een pony kipnappen van een ander :D ...en nu kunnen we lekker kijken waar het schip strand..zelf ben ik gestopt toen ik zwanger was en nu komen ze op een leeftijd dat ze toch wat beter luisteren....(toch? }> )..en het is gewoon lekker als ze buiten zijn, we staan op een kleine stal waar ik al jaren kom en ze waren helemaal blij dat we weer terugkwamen!(incl paard dan :Y) )

ach en wat zouden ze nou echt rijden op die pony..het zal meer een rondje zitten zijn en lekker met ene borsteltje kliederen...heb wel dagen ingepland dat ik ff alleen kan gaan....maar daar heb ik dan weer een lieve vriend voor

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:02

[quote="hetbommeke" daarom vaak alleen mijn dochter mee, die blijft inmiddels rustig zitten, gaat soms op zoek naar de katten om die te aaien maar dat is dan ook alles. ze staat goed onder "appèl" _O- :+[/quote]

klickertraining? ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:08

Toen mijn zonen klein waren, ben ik op een manege gaan rijden om er een beetje in te blijven.
Ik ben pas aan eigen paarden begonnen toen zij op school zaten en zich af en toe zelf konden redden tussen de middag.
Nu gaat ook de jongste naar het voortgezet onderwijs en wordt het alleen maar makkelijker voor mij.
Met kleine kinderen is het denk ik een hoop geregel en daarom heb ik geduldig gewacht tot de kinderen ouder waren.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:09

Ik heb mijn eerste paard gekregen toen we al 2 kids hadden ( ruim anderhalf en 2 1/2 jaar waren ze toen).
Ik stond op een volpensionstal dus dat scheelde me al een boel tijd.
Ik ging de ene week 's morgens naar stal en de andere week 's avonds ( vriend zit in ploegendienst).
Sinds vorig jaar staat mijn paard aan huis en moet ik dus ook echt wat meer plannen doordat nu alles op mezelf aankomt.
In januari is onze derde geboren en ja ik moet nu wel wat meer plannen, niet omdat we nu 3 kinderen hebben, maar doordat hij nu aan huis staat en alles op mezelf aankomt.
Rijden doe ik als mijn vriend thuis is of ik ga aan de slag met mijn paard als de kinderen 's avonds alledrie op bed liggen en neem dan de babyfoon mee.
Overdag staat hij de hele dag op wei en als de 2 oudsten op school zijn dan mest ik de stal uit, de kleine slaapt sowieso 's morgens van 9.00 tot half 12 en in die tijd kan ik in alle rust zijn stal doen of met hem aan de slag.
Ik ben dan wel huismama dat scheelt misschien ook wel een beetje maar ook ik heb gewoon het huishouden etc wat de hele dag doordraait.