gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 11:33

Soms is het geen kwestie van harder je best doen.
Er bestaan stoornissen waar je bar weinig aan kan doen en moet leren om mee te leven.
En dat kan soms slecht gaan.

Ik vind het al heel knap van TS dat ze realiseert dat het misschien niet mogelijk is om alleen te wonen.
Ik heb een zwaar schizofrene oom waarbij we elk jaar moeten 'wachten' tot het weer tot een crisissituatie leidt.
Omdat hij volwassen is, mag hij zelf weten of hij op zichzelf wil wonen in zijn eigen huis.

*we kiezen bewust niet voor RM te vragen over hem, omdat je dan schijnbaar ook schulden overneemt.
Gezien zijn uitgavepatroon hebben we ervoor gekozen om dat niet te doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:23

Naath, heb alleen even je eigen berichten gelezen in dit topic en dus niet de rest van de reacties maar ik wil je toch een knuffel geven. :(:) Probeer vol te houden, ik weet dat je het kan. Er zijn mensen om je heen die van je houden en om je geven.

Het is dat ik niet dichterbij woon anders had je wel bij mij gekund..alleen heb ik wel 3 katten. :+

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:35

Bromfiets , jeetje meid dat is vast even schrikken
Hoe is het nu met je ?

Lieve bromfiets , ik ga nu iets zeggen waar je het misschien niet mee eens bent .....maar is het niet verstandiger om even van internet weg te blijven en dus ook van eventueel storende invloeden van buitenaf
Het is denk ik belangrijk om nu vooral aan jezelf te denken en erop te concentreren om je weer wat ''beter'' te voelen
Ik denk dat het voor jouw nu erg moeilijk is om berichten en dingen in de juiste context te plaatsen en ik denk dat je dat nu niet kan gebruiken

Meid , heel veel sterkte ik hoop dat je jezelf en het vuurtje weer kan vinden , maak gebruik van de mogelijkheden die je aangeboden worden en ik hoop dat je straks met herziende levensmoed weer je verdere leven instapt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-07-10 13:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderde berichten verwijderd

Anoniem

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:01

Ik zet hier heel even een slotje voor overleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:18

Moderatoropmerking:
Bij deze is het topic weer geopend. Ik heb alle offtopic berichten verwijderd, ik wil vragen ontopic te reageren, TS heeft er in deze situatie helemaal niets aan om aangevallen te worden met offtopic berichten. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:38

En wat is er uit gekomen? :(:)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:39

ja ik vroeg t me ook al ze zou t toch om kwart voor 10 horen?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:07

Ben ook benieuwd wat er uit is gekomen...?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:09

Ik las in een ander topic dat TS waarschijnlijk 3 weken moet blijven.
Heel veel sterkte meid! Ga ervoor!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:10

Bromfiets heel veel sterkte.

Kan mij voorstellen dat je soms te moe bent om door te vechten.
Neem de tijd om alles op een rijtje te zetten.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 20:14

ik moet idd waarschijnlijk 3 weken blijven...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:15

Veel sterkte!!!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:17

Die 3 weken zijn zo voorbij, de tijd gaat zo snel. Hoe moeilijk ook gebruik die weken wijs in uw voordeel, denk aan u zelf en laat u helpen. Sterkte en beterschap, de bokkers weet u wel te vinden voor steun.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:26

He, wat vervelend Naath! :(:)
Ik denk iig aan je, ik weet dat je het kunt volhouden! :*

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:31

3 weekjes, dat is te overzien Bromfiets! Die zijn zo voorbij!

Kan je daar Mandela's tekenen? Dat geeft heel veel rust, je kan je gedachten erdoor even stop zetten.
Anders woordzoekertjes doen (vraag even aan je ouders of ze zo'n spellenboekje mee willen nemen).

Heb in mijn tijd heel veel kruiswoordpuzzels/sudoku's/woordenzoekertjes/ gedaan om de tijd door te komen, maar ook om mijn gedachten even stop te zetten en mijn concentratievermogen weer langzaamaan op te bouwen.

Al ga je kleurplaten inkleuren.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:33

Idd, kleurplaten inkleuren, ik dacht eerst: Wat belachelijk, dat is voor kinderen. Nou toen ik net met de deeltijd begon heb ik daar wat zitten kleuren! Heel rustgevend was het. Het is het proberen waard :j

Sterkte meid :(:)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:36

Heel veel sterkte TS :(:)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:38

Goh TS heel veel sterkte! Is er al een oplossing voor je hondje gevonden? Is ze overigens gesteriliseerd?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 21:13

ik heb waarschijnlijk iemand waar ze een paar weekjes terecht kan als ze haar vader over kan halen. Dat moet ik nog even afwachten. Overigens is ze niet gesteriliseerd.

Kleuren doe ik idd veel, maar vooral breien. Daar hoef ik niet bij na te denken en het werkt erg goed om even mijn hoofd leeg te maken. Dan zijn er even geen piekergedachtes. Ik ben een trui aan het breien en iedereen vindt hem mooi, dus ik ben er ook tevreden over :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:05

Goed zo TS!

Misschien kan de rest straks bestellingen bij je plaatsen voor een trui of een sjaal ;-)

Hoe kan je nu op bokt? Doe je dat dan via je mobiel?

Slaap je verder wel rustig daar?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 22:19

ik slaap erg slecht, krijg elke avond een astronautenpil maar toch lig ik lang wakker.

Ik zit op internet via een minilaptop met een mobiele internetstick, mijn vriend is zo lief geweest om die voor mij aan te schaffen, want hij weet hoe belangrijk de fora voor mij zijn. Ik heb een aantal echte vrienden op bokt en het borderlineforum zitten en daar haal ik veel steun uit. Bovendien is het voor mij een van de weinige soorten contact die ik met de buitenwereld heb, ik leef nogal geisoleerd en op mezelf. Maar gelukkig heb ik dus internet...

Zo goed kan ik niet breien, dit is pas mijn tweede trui. Het werkt ook vooral rustgevend. Gisteren heb ik ruim negen uur zitten breien en had ik hele opgezette vingers toen ik naar bed ging. vandaag kon ik het wat moeilijker opbrengen om zo lang te breien en heb ik minder gedaan, ik kon me niet zo goed concentreren en maakte iedere keer fouten.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:27

hey meid. Zit je in breda? Mocht je nog een plekje voor je hondje zoeken zal ik eens met me vriend overleggen. Dan zit ze in breda en kunnen we langskomen met haar zodra je van de afdeling mag. Sterkte en mocht het je wat lijken pb maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 22:59

3 weken, dat is een goed begin voor je om alles op een rijtje te zetten. Succes met de therapie die je waarschijnlijk wel zal krijgen! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-10 23:03

Ik zit idd in Breda :j Ik heb waarschijnlijk een oplossing voor Lilly, als dat toch niet door kan gaan zal ik jouw aanbod zeker in gedachten houden :+:

Ik heb momenteel nogal last van stemmingswisselingen, het ene moment ben ik boos, het andere verdrietig. Alleen toon ik dat niet naar buiten toe. Normaal botvier ik woede en verdriet op mezelf door te automutileren, maar dat kan nu niet. Dus is het afwachten wanneer de wekker afloopt of het bommetje barst. Word soms zo moe van mezelf.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:16

Probeer die emoties dan wel eens te tonen, schrijf ze op, praat het van je af. Je hebt er niks aan om ze op jezelf te botvieren want het gaat waarschijnlijk helemaal niet over jou.
Je hebt speciale schema's, misschien ben je hier bekend mee. Weet de naam niet meer zo goed, maar het word ook in de DGT/ Linehan gebruikt. Je gaat tegenover elke negatieve gedachte of emotie een positieve gedachte zetten. Als je hier handig in word, gaat dit steeds beter helpen. Mocht je hier interesse in hebben, wil ik je wel helpen. Mijn pb staat open!

Borderline is een rotziekte. Helaas zijn de meeste mensen met borderline ook nog eens intelligenter dan goed voor ze is. Probeer die intelligentie eens positief te gebruiken, ga verzinnen hoe je hier het beste mee om kan gaan, hoe je dit wilt overwinnen.
Het gaat nooit over, maar je kan er prima mee leren leven. Hier is wel goede therapie voor nodig en jij moet zelf willen.
Niet banketstaaf bedoeld, maar mensen met borderline gooien dingen te gemakkelijk op: ach ik heb borderline, er is niks meer aan te doen. Dit is dus niet waar! Ik ken mensen die prima kunnen leven en functioneren, ondanks de borderline.

Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt geregeld is, in Zeist zit er een speciaal centrum voor mensen met borderline. Een kliniek, dus opname, waar je de hele week kunt zijn en het weekend (en eventueel de woensdag) thuis.
En een dagbehandeling, waar je vier dagen in de week van 9 tot 3 therapieën krijgt. Voor de dagbehandeling moet je wel in staat zijn ergens te wonen waar je je rust vind, en zoals ik het begrijp is dat even geen optie.