_Jessica schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er dan eigenlijk het gemiddelde is, ik zag het niet staan, of heb ik er overheen gekeken?
80% herkenning. Ik had 54, dat is 75%. Een hogere score dan ik verwacht had, ik ben niet echt goed in het onthouden van gezichten. En dan meen je iemand te kennen, maar kom je dezelfde persoon in een andere context tegen, dan herken ik hem/haar niet.
Bijvoorbeeld iemand van paardrijden. Maar kom je deze persoon tegen in een winkel, dan grote kans dat ik het niet zie. Pas aan stem of beweging herken ik dan de persoon.
Ik kan wel heel goed aan de manier van bewegen mensen herkennen. Vroeger op de middelbare school kwam er altijd iemand van buiten het dorp. Aan de koplamp kon je in de winter altijd zien wie er aan kwam.
Ik heb ook wel eens dat ik een foto van iemand die ik persoonlijk ken zie, maar dat ik hem of haar niet herken. Terwijl als ik deze persoon in real life tegenkom, dan weet ik meteen wie het is. Andersom kan ook. Ik heb ooit een keer met Wim Zomer (persoon uit gtst, speelt nu niet meer mee, speelde Daniel) geschaatst. Later zeiden anderen 'jij durft, zomaar met Daniel te schaatsen'. Ik heb inderdaad behoorlijk lang met die man gesproken, maar geen moment doorgehad dat het 'Daniel' was.
Maar het is niet dat ik absoluut geen gezichten herken. Maar bij nieuwe mensen duurt het beslist een tijdje voordat ik de gezichten herken.
Bij dieren of andere dingen heb ik dat totaal niet. Die herken ik zo.