Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik kan precies zien wanneer ik echt teveel rotzooi heb gegeten. En als ik dan weer rustig aan doe zie ik m'n gezicht en middeltje weer krimpen
Of heb gedronken en in een kamer met veel rook heb gezeten, dan is mijn huid echt lelijk qua structuur (beetje glimmend/korrelig).

Daar zullen sumo worstelaars nog wat van kunnen leren 
ik kan er ook niks aan doen, mijn ouders zijn met hun 40 jaar ook nog heel slank (en mijn moeder wordt regelmatig voor mijn zus - die ik dus niet heb - versleten.
Ga je uit eten, staat d'r zo'n jong meidje van de bediening "nou meiden, weten jullie het al?"
)
, Maar toch...nou ja, laat ook maar, ik zou gewoon zoveel willen eten als m'n maag aangeeft en hoe gezond ook, het kan niet
Maar je bent niet de enige, volgens mij zijn er meer mensen met jouw situatie dan de mijne.
x_Marr schreef:Dat is niet waar [naam], aangezien bijna niemand zich volledig objectief bekijkt. Je ziet het zelf toch anders dan iemand anders, in negatieve of in positieve zin.
Maar ik bedoel te zeggen ... Ik vind een BMI gewoon niks.
dan iemand die ook 1.63m is en 60 kilo weegt. Die persoon is slanker dan ik.
.phormicola schreef:Voo mezelf is de spiegel een prima weegschaalIk kan precies zien wanneer ik echt teveel rotzooi heb gegeten. En als ik dan weer rustig aan doe zie ik m'n gezicht en middeltje weer krimpen
Dat bedoel ik ook te zeggen. Je ziet gewoon aan jezelf hoe het ervoor staat als je voor de spiegel staat.
; IK vind een BMI 3x niks... Laat ik m'n informatie hebben van mijn vader die op en top sportman is en zich constant bezighoud met sporten, eten, wegen etc. Daarbij ook lesgeeft in dit soort dingen.)
.

Anoniem schreef:Gezien het verhaal van de TS, dus ' ik heb broekmaat 38/40, en van een t-shirt maatje s/m ' . Wat geloof ik toch redelijk normaal is om te horen ? Dan geeft het BMI aan 23,9. 25 is overgewicht. Dus de mogelijkheid om 15 kilo af te vallen.
Dan denk ik bij mezelf ... Jeetje. Broekmaat 38, t-shirt maat S. Wat in principe mooie maten zijn. En dan nog zoveel (!?) kilo kunnen afvallen volgens BMI, puur omdat je mooi in het vlakje 'groen' wilt zitten omdat dat 'normaal/gezond' is.
Qua richtlijn of het een gezond gewicht is, geef ik je gelijk in. Het geeft toch aan dat iemand van 1.60 meter geen 120 kilo moet wegen.
Maar toch denk ik dat je per persoon wel ziet/merkt of je nu een gezond gewicht hebt ja of nee.
En dat je je niet teveel moet laten beinvloeden door zo'n metertje.
In de post staat ook : "Worden op deze manier (jonge) mensen niet gestimuleerd meer af te vallen dan nodig is? Is je BMI echt een goede graadmeter, of heb je weleens het gevoel dat het inspeelt op de huidige trend van mooie dunne mensen?"
Dan denk ik van, nee het BMI is geen goede graadmeter.
Dat wil ik ermee aangeven
x_Marr schreef:Anoniem schreef:Gezien het verhaal van de TS, dus ' ik heb broekmaat 38/40, en van een t-shirt maatje s/m ' . Wat geloof ik toch redelijk normaal is om te horen ? Dan geeft het BMI aan 23,9. 25 is overgewicht. Dus de mogelijkheid om 15 kilo af te vallen.
Dan denk ik bij mezelf ... Jeetje. Broekmaat 38, t-shirt maat S. Wat in principe mooie maten zijn. En dan nog zoveel (!?) kilo kunnen afvallen volgens BMI, puur omdat je mooi in het vlakje 'groen' wilt zitten omdat dat 'normaal/gezond' is.
Qua richtlijn of het een gezond gewicht is, geef ik je gelijk in. Het geeft toch aan dat iemand van 1.60 meter geen 120 kilo moet wegen.
Maar toch denk ik dat je per persoon wel ziet/merkt of je nu een gezond gewicht hebt ja of nee.
En dat je je niet teveel moet laten beinvloeden door zo'n metertje.
In de post staat ook : "Worden op deze manier (jonge) mensen niet gestimuleerd meer af te vallen dan nodig is? Is je BMI echt een goede graadmeter, of heb je weleens het gevoel dat het inspeelt op de huidige trend van mooie dunne mensen?"
Dan denk ik van, nee het BMI is geen goede graadmeter.
Dat wil ik ermee aangeven
Ze zit in het vakje groen zoals je kan lezen. Ze vind alleen zelf dat ze te hoog in het vakje groen zit.
Maar daarmee gaat ze het doel van een richtlijn voorbij.
Het is te vergelijken met bijv. hondenvoer. Achterop staan richtlijnen voor bepaalde honden, dan moet je kijken naar lichaamsgewicht en grote hond ed.
Maar omdat het een richtlijn is betekend het niet dat het exact klopt en dat je hond dus in goede conditie is wanneer je hem volgens die richtlijn te eten geeft.
Overigens denk ik niet dat de meisjes die zo nodig willen afvallen kijken naar BMI.. maar meer naar de modellen ed.
.
Bij honden gaat het nog steeds om rassen. Dat ligt toch net wat anders
Al snap ik welke kant je op wilt.
.