Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus ik snap je punt niet.
Jij mag rustig voorkomen dat ze rellen of gewoon niet rellen... Daar betalen we die mensen nl voor: ze zorgen dat er geen rellen zijn en als ze er zijn, ze niet uit de hand lopen... Voel je vrij zou ik zeggen.
Als jij graag ruzie wil gaan zoeken met de ME mag je dat gerust gaan doen. Je draagt wel dezelfde gevolgen als alle andere rellers.
Maar goed dat geld voor alles natuurlijk, dat als je hetzelfde doet als de anderen dat je 9 keer vd 10 ook ongeveer dezelfde gevolgen gaat dragen.
Ik sta enkel geen organen af. Maar ik sta zeker wel wat af aan mensen die organen krijgen, maandelijks. 
Als je NIETS af staat hoef je ook niets te krijgen, maar ik sta wat af, elke maand. Ik betaal mee aan die operaties. En dat vind ik prima hoor... Echt, maar dan niet gaan zeuren "jij krijgt niet want jij geeft niks". Want da's onzin. Als niemand maandelijks een bedrag af stond dan gingen een hoop operaties niet door. En ik betaal geen hele operatie. Maar gezien iedereen gelijk is voor de wet in Nederland en België is het toch een belangrijk feit dat k mee betaal, want als ik dat niet zou moeten, zou niemand in mijn situatie dat moeten, en dan gaat het ineens wel over een boel geld.
Dus ik werk even zeer mee aan die mogelijkheid. Kortom: principe is geheel correct als je wel wil ontvangen maar niet wil geven. Je betaald nl even zeer er voor. 

Lizzle schreef:Ik ben ook donor, met uitzondering van mijn hoornvliezen.
Dat ze je ogen eruit halen en er nepperds in plempen vond ik wat teveel van het goede.