Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:10

Chiqa schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik ken iemand die gerust zijn vriendin/vrouw aan de kant zou zetten als deze geen kinderen zou kunnen krijgen....

Belachelijk had dit persoon het niet beter meteen kunnen vragen op de eerste dag dat ze elkaar onmoette?
Zo moeilijk is dat toch niet?

En buiten dat vraag ik me dan af hoe belangrijk je je partner vindt.

Je kiest je partner toch omdat je van hem of haar houdt niet omdat je denkt hmm die zal vast erg goed kinderen kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 06-07-10 09:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Chubby

Ik zit momenteel midden in deze situatie en daarmee beleef ik mijn grootste nachtmerrie.

Gisteren bleek onze tweede IUI niet geslaagd te zijn, morgen start ik weer met dagelijkse hormoonspuiten en vanaf maandag weer om de dag naar het ziekenhuis voor inwendige echo's. Hopelijk eind volgende week dan de inseminatie en dan weer 2 lange weken afwachten.

Wij gaan all the way, anything it takes. Onze wens is zó enorm groot. Ik heb in mijn leven maar één hartewens gehad en dat is leven dragen en leven geven. Ik zet mijn dromen aan de kant, ik ben al 2,5 jaar in afwachting van. Natuurlijk gaat mijn leven door, maar echt carriere maken (sportief, zakelijk, etc) zit er nu niet in. We maken geen vakantieplannen voor het volgende jaar, want we hopen dan een poosje thuis te moeten blijven. We kunnen ons spaargeld niet gebruiken voor een laatste verbouwing, want hopelijk hebben we binnenkort een flinke kostenpost. Ik drink praktisch niet, ben gestopt met roken, gebruik geen drugs.

Mijn man mag ook slechts zeer beperkt alcohol gebruiken, mag niet naar de sauna, moet dagelijks een extra portie fruit. Je gaat door de grond als je zo afziet en de arts zou zeggen 'helaas te weinig zwemmers, we breken deze poging af'.

Er staat grote druk op onze relatie. Het is soms moeilijk er voor elkaar te zijn, als je zelf net door een flinke dip gaat. Het is moeilijk elkaar op te peppen als 'het komt wel goed' zo weinig betekenis meer heeft. Het is zwaar te blijven lachen als mensen zeggen 'joh, je bent er veel te veel mee bezig, dát is het probleem'. Er is zoveel onbegrip: voor jezelf (!), voor je partner en vanuit je omgeving.

Ik hoor liever morgen dat het er niet in zit voor ons, dan nog 2 jaar zo door te gaan zonder garanties. En dan staan we dus pas aan het begin van de medische molen! Ik kan me niet voorstellen dat ik het nog veel langer ga redden. Maar tegelijk weet je dat je doorgaat, dat je het volhoudt, dat je geen keuze hebt. Als ik maar geen zuur mens wordt! Ik ken er teveel, vrouwen die hun dromen in rook op zien gaan en vervolgens echt afschuwelijk zuur worden, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 he. Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

samloes

Gelukkig mag ik van geluk spreken dat ik heel makkelijk zwanger word. Als mijn virend hem er al voor hangt, ben ik al zwanger! :P

Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen ver gaan als het niet lukt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:15

Chiqa schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik ken iemand die gerust zijn vriendin/vrouw aan de kant zou zetten als deze geen kinderen zou kunnen krijgen....

Belachelijk had dit persoon het niet beter meteen kunnen vragen op de eerste dag dat ze elkaar onmoette?
Zo moeilijk is dat toch niet?

Ik zal je zeggen, dit is tussen mij en mijn partner ter sprake gekomen toen we elkaar net kenden. Maar hé, wie denkt nu dat het jou zal overkomen? Dus inderdaad, wij hebben gezegd dat we in dat geval wellicht niet samen door zouden gaan. Maar inmiddels 4 jaar verder, als je van elkaar houdt, een leven samen hebt opgebouwd en weet dat er een lange medische weg is die soelaas kan bieden, zeg je niet zomaar 'even' gedag natuurlijk..

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:17

Chubby heel veel sterkte ik weet wat je doormaakt nu :(:) ook wij hebben die ellende meegemaakt .

Zonnetje81

Re: Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:19

Soms is er toch ook geen schuldige'' aan te wijzen?

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:20

Zonnetje81 schreef:
Soms is er toch ook geen schuldige'' aan te wijzen?

Bij ons was de schuldige DES hormoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:21

Suzanne F. schreef:
Eeehm hoe weet je dit nou?? Vraagje op eerste date: Eeh ja kan jij wel kinderen krijgen anders wil ik je niet. Ja je moet je wel even helemaal laten testen hoor in het ziekenhuis, alles eierstokken en baarmoeder....

Dat vraag je toch ook niet aan een man. Ben jij wel vruchtbaar?? Eerst sperma testen hoor, anders hoef ik je niet...

Waarom niet? Blijkbaar is het issue zo groot dat je dr zowiezo voor aan de kant wordt gezet ;)
Waarom dan aan zo'n relatie beginnen?
Zonde van je tijd.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:22

En dat is?? Dat je geen eisprong hebt?

Ik bedoel meer van: iemand kan wel zeggen ik verlaat de ander als die geen kinderen kan krijgen...maar zelf kan je degene zijn die het niet kan krijgen. Nogal knullig. Zware uitspraken. En zoiets weet je neit als je met diegene een relatie aangaat. Hoe belangrijk zijn kindern boven een partner? Misschien kom je daarna geen leuke partner meer tegen..

Ik zou neit zo hard roepen dat ik mijn partner zou verlaten want je weet het niet het ligt totaal aan de situatie lijkt me.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:23

Chiqa schreef:
Suzanne F. schreef:
Eeehm hoe weet je dit nou?? Vraagje op eerste date: Eeh ja kan jij wel kinderen krijgen anders wil ik je niet. Ja je moet je wel even helemaal laten testen hoor in het ziekenhuis, alles eierstokken en baarmoeder....

Dat vraag je toch ook niet aan een man. Ben jij wel vruchtbaar?? Eerst sperma testen hoor, anders hoef ik je niet...

Waarom niet? Blijkbaar is het issue zo groot dat je dr zowiezo voor aan de kant wordt gezet ;)
Waarom dan aan zo'n relatie beginnen?
Zonde van je tijd.

Tussen willen en kunnen zit een verschil he. Ik weet toch niet of ik wel/niet vruchtbaar ben?

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:24

Zonnetje81 schreef:
En dat is?? Dat je geen eisprong hebt?

Ik bedoel meer van: iemand kan wel zeggen ik verlaat de ander als die geen kinderen kan krijgen...maar zelf kan je degene zijn die het niet kan krijgen. Nogal knullig. Zware uitspraken. En zoiets weet je neit als je met diegene een relatie aangaat. Hoe belangrijk zijn kindern boven een partner? Misschien kom je daarna geen leuke partner meer tegen..

Ik zou neit zo hard roepen dat ik mijn partner zou verlaten want je weet het niet het ligt totaal aan de situatie lijkt me.

Bedoel je DES?

Dat is het hormoon dat mijn moeder voorgeschreven kreeg tegen miskramen toen ze van mij zwanger was.

Zonnetje81

Re: Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:25

Oke, is het dan onmogelijk om kinderen te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:27

je kan op zijn minst vragen of men koters wil, kan je meteen wegrennen of gezellig aanschuiven.
Je partner hiervoor aan de kant zetten vidn ik echt veel en veel te ver gaan, moet je toch echt te raden gaan hoe diep die liefde zit.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:28

Er is natuurlijk wel een manier om te weten of een man kinderen kan maken en een vrouw kinderen kan krijgen: namelijk iemand uitzoeken die al kinderen heeft gemaakt/ gekregen.

Echter, de combi kan ook net niet goed passen en er kan in de loop van de jaren wat veranderen natuurlijk. Plus dat het e.e.a. dan zo steriel en verstandelijk wordt, in plaats van dat je met je gevoelens verliefd wordt zoals zou moeten.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:28

Zonnetje81 schreef:
Oke, is het dan onmogelijk om kinderen te krijgen?

Nee de meeste DES dochters krijgen wel kinderen maar bij mij was het wel de oorzaak van 3 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen.

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:29

kinderwens, ja en mijn man ook maar net te horen dat ik borstkanker heb! Dus daar moeten we eerst door en dan een gen onderzoek, man heeft suikerziekte! En mijn oma is overleden aan eierstokkanker dus dat speelt bij ons allemaal wel een grote rol!! Adoptie is bij ons geen sprake kom zelf ook een gezin van 5 kinderen waarvan 4 adoptiekinderen zijn en dat is niet gegaan zoals dat hoort allemaal!! Dus bij ons op dit moment een groot vraagteken, helaas!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:29

Chiqa schreef:
je kan op zijn minst vragen of men koters wil, kan je meteen wegrennen of gezellig aanschuiven.
Je partner hiervoor aan de kant zetten vidn ik echt veel en veel te ver gaan, moet je toch echt te raden gaan hoe diep die liefde zit.

Ja dat klopt, als iemand zeker NEE zegt hoef ik hem niet, dan loop ik door. Ben ook duidelijk tegen mijn vriend geweest. Maar dan blijft nog de vraag of je ze kan krijgen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:30

Chubby schreef:
Er is natuurlijk wel een manier om te weten of een man kinderen kan maken en een vrouw kinderen kan krijgen: namelijk iemand uitzoeken die al kinderen heeft gemaakt/ gekregen.

Echter, de combi kan ook net niet goed passen en er kan in de loop van de jaren wat veranderen natuurlijk. Plus dat het e.e.a. dan zo steriel en verstandelijk wordt, in plaats van dat je met je gevoelens verliefd wordt zoals zou moeten.

Dat zegt niet altijd alles. Sommig emensen kunnen ook geen 2e krijgen om 1 of andere reden.

Chubby

Chiqa schreef:

Tussen willen krijgen en kunnen krijgen zit een groot verschil. Willen lijkt me inderdaad iets wat je 'moet' bespreken. Kunnen is een ander verhaal.

En jawel, ik kan me écht wel voorstellen dat je besluit een andere partner te zoeken als het niet lukt samen. Daarbij komt dat de druk op je relatie zo groot wordt, dat een relatie er niet tegen bestand is. Dan is de niet vervulde kinderwens ook hetgeen waarom het mis ging.

Moontje1991

Chiqa schreef:

Inderdaad dan vraag ik me af waarom je die partner hebt hou je van hem of haar of zocht je gewoon een broedmachine of sperma donor?

bijvoorbeeld:
Ik zal zelf nooit kinderen kunnen krijgen. (dankzij mijn middelbare school klasgenoten)
Mijn vriend zou het wel leuk vinden kinderen maar het hoeft niet percee ik heb het wel eens gevraagd wat hij nou vindt.
Maar hij zegt ook jij bent belangrijker ik heb jou gekozen omdat ik een leven samen met jou wou hebben niet omdat ik dacht dat je een goede broedmachine zou zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:34

Zonnetje81 schreef:
Dat zegt niet altijd alles. Sommig emensen kunnen ook geen 2e krijgen om 1 of andere reden.

Zo nuanceerde ik het toch ook meteen? Maar de kans is dan wel groter dan bij iemand die zich nog nooit bewezen heeft ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:36

Chubby schreef:
Zonnetje81 schreef:

Zo nuanceerde ik het toch ook meteen? Maar de kans is dan wel groter dan bij iemand die zich nog nooit bewezen heeft ;)

Ja weet ik :) maar ik weet niet of die kans groter is dan bij iemand die zich niet bewezen heeft. Een vriendin van me was zwanger als je er naar keek en eentje is pas geleden ook in 1 week zwanger geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:37

Chubby schreef:
Dan is de niet vervulde kinderwens ook hetgeen waarom het mis ging.

de egoisme van die partner die alleen aan zichzelf denkt. Als je voor je relatie gaat, van je partenr houdt kan ej dr ook voor vechten of kinderen adopteren, keus is aan jezelf

Moontje1991 schreef:
Inderdaad dan vraag ik me af waarom je die partner hebt hou je van hem of haar of zocht je gewoon een broedmachine of sperma donor?

zo kan je het ook zien, even heel plat gezegd zou het zelf zo niet durven te verwoorden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:38

Chiqa schreef:
de egoisme van die partner die alleen aan zichzelf denkt. Als je voor je relatie gaat, van je partenr houdt kan ej dr ook voor vechten of kinderen adopteren, keus is aan jezelf

Zo simpel is het echt niet Chiqa, écht niet :n

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:39

Mijn man en ik hebben altijd al een kinderwens gehad, vanaf dat we elkaar leerden kennen al. Helaas ging het hier ook allemaal niet zo makkelijk. In eerste instantie naar de huisarts geweest omdat mijn cyclus in de war was, uiteindelijk erachter gekomen dat mijn man heel slechte zwemmers had. Het zou nooit in mij of hem opgekomen zijn ons huwelijk te verbreken om deze reden. We hebben een zeer zware weg af moeten leggen, met veel onbegrip en pijnlijke opmerkingen in onze omgeving. Daardoor zijn wij samen dichter naar elkaar gegroeid, wij begrepen elkaar, wij wisten van de ander wat die doormaakte, we deelden samen een groot verdriet. Dus het heeft ons alleen maar sterker gemaakt.

Wij zijn begonnen met allerlei onderzoeken, een kijkoperatie bij mij, daarna 6 IUI behandelingen (in totaal 8, maar 2 afgebroken), daarna 1 IVF behandeling en toen die ook mislukte een ICSI behandeling. Daarvan ben ik nu 22 weken zwanger. Deze behandelingen hebben 2 jaar geduurd, daarvoor hadden we zelf 1 jaar geprobeerd. Als ze meteen tegen mij hadden geroepen dat we alleen zwanger konden raken van ICSI weet ik niet of we dat hadden gedaan, maar in de 2 jaar in de medische wereld gingen we elke keer als een behandeling misliep een stukje verder denken en zo dus naar IVF/ICSI gegroeid.

Wij hadden van te voren afgesproken geen donors, niet meer dan 3 IVF/ICSI behandelingen. (daarna moet je zelf betalen). Als het daarna niet gelukt is gaan we ons orienteren op pleegzorg en/of adoptie, kinderloos was en is voor ons geen optie. Gelukkig voor die tijd zwanger geraakt.

Ik denk dat mensen die nog niet voor de keuze hebben gestaan, om de MMM in te moeten of kinderloos te blijven, niet goed een oordeel kunnen vormen of ze wel of niet zover zouden gaan. Je moet er eerst zelf voorstaan en de praktijk wijst uit dat veel mensen hun grenzen elke keer een klein stukje verleggen.

Ik wens niemand toe wat wij hebben doorgemaakt de afgelopen jaren, en ik wens iedereen met een kinderwens wel toe wat wij nu mogen ervaren, deze zwangerschap beleven we heel intens, het is voor ons echt een wonder.

Meiden (en mannen) in de MMM zoals Chubby: Geef niet op!