Moontje1991 schreef:En wat nu als je 3 zussen hebt die willen emigreren naar australie of die aan de andere kant van het land wonen moet je die dat dan maar verbieden?
Want als vader of moeder ooit ziek wordt moet iedereen in de buurt wonen?
Verplicht allemaal in dezelfde straat wonen?
Sorry, weet niet waarom je zo agressief naar mij reageert. Ik geef alleen een voorbeeld van een vriendin van mij die toevallig voor een dergelijke situatie is komen te staan en dat zij hier vreselijk van baalt. Ik heb hier nergens gezegd dat ik vind dat mensen meer dan 1 kind moeten nemen.
Ik zie alleen niet in waarom kinderen die aan de andere kant van het land wonen niet mee kunnen helpen als een dergelijke situatie zich voordoet. Als je om je ouders geeft en ze liggen in het ziekenhuis, dan ga je er naar toe... of je nou 5 km of 300 km er vanaf woont. Wellicht niet zo vaak als degene die er dichtbij woont, maar al zou het maar 1x per week zijn, die dag heeft degene die dichtbij woont al weer even een adempauze om wat dingen voor zichzelf te doen.
Het valt mij op dat veel mensen die 1 kind nemen (zonder medische redenen) vaak zelf uit grotere gezinnen komen en het gevoel hebben dat ze iets te kort zijn gekomen, zusje of broertje dat voorgetrokken wordt, noem maar op, en denken dat te voorkomen door het bij 1 kind te houden. Ik denk alleen dat je zoiets ook kunt voorkomen al heb je 5 kinderen.
Later zag ik ook in dat zusjes niet altijd leuk waren, want die jatten je kleding en je make-up, haha.
(en in elk geval geen 2 jong fokken als je niks te besteden hebt)
. En een kind zonder broers of zusjes kan net zo goed gepest worden. Mij moest je echt niet pesten, want dan kwam mijn zus wel achter je aan. Netzoals ik het ook altijd voor mijn zusje opneem. Als je aan mijn zussen komt, dan kom je aan mij. Ik ben zelf echt superblij dat ik zussen heb. Natuurlijk hebben we heel wat geruzied, maar vooral met mijn zusje doe ik al bijna mijn hele leven van alles samen. Ik zou zelf echt kiezen voor opgroeien met broers of zussen, maar dat moet iedereen voor zichzelf beslissen en helaas wordt soms die keuze voor je gemaakt.
.