Hoe schoon ben jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:11

Lingerie?
Broekjes elke dag schoon, beha wat langer..

Dekbed?
Iedere week, ik vind niets zo lekker als een schoon (met Robijntje gewassen) bed.

Vaatdoek?
2/3 keer per week in de was.

Stofzuigerzak?
Zodra die vol is En nu ligt mijn stofzuiger al een tijd werkloos in de hoek omdat ik te lui ben om een stofzuigerzak te kopen :Y)

Badkamer / WC
WC iedere week wel (lang leve de vochtige schoonmaakdoekjes!)

Gordijnen?
Zelden, ik wacht nog steeds op mijn moeder...

Afwas?
Gemiddeld 4 keer per week of zo, ligt er een beetje aan..

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:23

Handdoek: 1 keer
Lingerie: Elke dag, ook BHs
Dekbedovertrek: 1x in de week, soms 2x
Vaatdoek: 1x 2x per dag, daar zitten zoveel bactieren in.
Stofzuigerzak: Als hij vol is.
Bank: Die wordt 1x per week uit elkaar geschoven en grondig gezogen.
Afwas: 3x per dag. (iedereen wast zijn bordje gewoon achter zijn kont even af.)

Nu hebben wij wel twee keer per week een huishoudster, en slapen onze katten/hond snachts buiten. :)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:16

Handdoek: 1x!
Lingerie: Elke ochtend schone string, elke avond schone boxer, BH 2x per week ongeveer.
Dekbedovertrek: Na ongeveer 1,5 week, als ik veel zweet in bed (zomers) dan eerder.
Vaatdoek/kleine handdoekjes: 2x per week schone handdoek/theedoek, vaatdoekje 2 dagen
Stofzuigerzak: Euh als ie vol is.
Bank: Elke dag
Gordijnen: Pff denk 2x per jaar?
Afwas: Elke dag
Stofzuigen en dweilen: Stofzuigen elke dag, dweilen 1 á 2x per week
Badkamer: 1x per week
Wc: 2 á 3x per week
Stof afdoen: 1x per week

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:29

Miepie1980 schreef:
_AAASCHAAA_ schreef:
handdoeken: gebruik ik 1 keer, niet vaker
ondergoed: Elke dag schoon, ook bh
stofzuigen: elke dag
dweilen: elke dag en om de dag met dettol ivm alle dieren
afwas: direct na iets gebruikt te hebben
stof afdoen: om de dag
kattenbak en tuin voor hondenpoep: Elke dag de kattenbak schoonmaken en de de hondenpoep weghalen. Elke zaterdag de achtertuin schoonmaken en de stoep boenen.
toilet en badkamer: om de dag
vaatdoekjes: Vaatdoeken gebruiken we niet. theedoeken 1 keer gebruiken en afwasborstel 1 week.
bed: om de dag afhalen en verschonen en elke dag uithangen.
bank: elke dag stofzuigen en elke dag afnemen met een doek.
gordijnen: we hebben alleen rolgordijnen ivm met stofallergie en op grote kamer hebben we vitrage die wordt om de week door een sopje gehaald.

Ik heb ook heel erge stofmijt allergie en astma. En ik wil alles erg schoon hebben.

Heb jij geen hoezen om je dekbed/kussen en matras tegen huisstofmijt?
Mijn moeder is zwaar astma patiente en lost het op die manier op. Het is daar thuis ook super schoon maar door de hoezen kan ze nu 1x per week de bedden doen zonder er last van te hebben.
(vind zowiezo dat je vreselijk veel poetst maar dat is je eigen dingetje)

De hoezen heb ik wel eens aangevraagd maar nooit ontvangen en eigenlijk ook niet meer achteraan gegaan. Ik poets idd erg veel. ik kan gewoon echt niet stilzitten en ben de hele dag in de weer.

Abeltje77
Ik heb trouwens een stuk of 6 dekbedovertrekken. En matrashoezen heb ik ook in zo'n aantal. En als ik leuke dekbedovertrekken zie wil ik ze nog wel eens meenemen:P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 10:03

Hoevaak gebruik je een handoek?
Uhm, ik gebruik iedere keer een nieuwe als ik ga douchen, en dat is om de 2 dagen ongeveer. Of het moet heel erg warm zijn of ik moet erg gezweet hebben, dan kan ik wel eens iedere dag of 2 keer per dag douchen

Lingerie?
Ook om de 2 dagen, bh's gaan denk wel een weekje mee. Of ik moet dus idd erg veel gezweet hebben, dan gaat die eerder uit. ^^

Dekbed?
Om de 2 weken zo ongeveer, wanneer ik weer richting huis vertrek gooi ik hem in de was. ^^

Vaatdoek?
Hmm ja, ligt eraan. Als iemand gaat wassen kan die soms na een dag al in de wasmachine liggen en anders wanneer ik hem te vies voor woorden begin te vinden. We gebruiken hem meestal alleen voor broodkruimels en het aanrecht even afnemen, dus heel vies is die niet na 2 dagen ofzo.

Stofzuigerzak?
Zodra die vol is... en dat duurt een tijd, kan me niet herinneren sinds ik hier op kamers woon (en dat is sinds vorig jaar augustus) dat de zak verwisseld is. :+

Badkamer / WC
Iedere week, handig zo'n schoonmaakrooster. ^^

Bank?
Heb ik niet want dat past niet op me kamertje :Y) . Maar me stoel zuig ik meteen wanneer ik me kamer stofzuig, en dat is om de week zo ongeveer. In tentamenweken is me kamer trouwens super schoon, dan kan er wel 2 keer per week een stofdoek doorheen. }:0

Afwas?
We hebben een vaatwasser, thank god! En dat voor een studentenhuis,we zijn er ook erg blij mee. Hij gaat denk om de 2 dagen aan zo ongeveer, of na een dag wanneer mensen bezoek hebben gehad. Ligt er net aan wanneer die vol zit, maar echt niet langer dan 3 dagen. Dat is echt übermax.

Anoniem

Re: Hoe schoon ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:31

Doe jij serieus met boxers/strings etc 2 dagen _Mara_?

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:43

Handdoek: 1 x
Lingerie: S ochtends schoon slip en bh en s avonds schone slip (douche 2 keer per dag)
Dekbedovertrek: elke week
Vaatdoek/kleine handdoekjes: elke dag schone vaatdoek om de dag thee doek en gastendoekjes om de 2 dagen
Stofzuigerzak: als die vol is.
Bank: 1 keer in de week stofzuigen en 1 keer in de maand de was in
Gordijnen: 2 a 3 keer per jaar
Afwas: Elke dag
Stofzuigen en dweilen: Stofzuigen elke dag, dweilen 1 á 2x per week
Badkamer: 1x per week
Wc: 2 á 3x per week
Stof afdoen: 1x per week

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:47

Handdoek: ongeveer 3 keer (ik douche elke dag). Lingerie: elke dag schone hipster en sokken, BH's gaan een paar dagen mee. Dekbed + hoeslaken enzo gaat 1 week mee. Kleding 2 dagen. De rest: ik woon in een studentenhuis; ik als enige meisje, de rest bestaat uit 4 jongens. Je kan wel raden dat het niet bijster schoon is, aangezien de jongens zich niet verantwoordelijk voelen om iets schoon te maken.. Gelukkig hebben we wel een vaatwasser, dat is onze enige redding. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:32

Rebeccaa schreef:

Uh ja... heb 'gewone' onderbroeken met een inlegkruisje. Zie niet echt in waarom ik iedere dag een schone onderbroek aan zou moeten, nooit mee opgevoed en ik heb nergens last van. :+

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:37

Met sommige dingen ben ik heel schoon (elke dag schone handdoek, schone onderbroek) en met andere dingen weer wat minder (ik doe zo twee weken met een BH :') ).
Nu woon ik nog bij m'n ouders dus hoe lang een stofzuigerzak meegaat of wanneer de gordijnen worden gewassen dat weet ik niet.
Maar qua stof enzo boeit het me niet snel als er een laagje ligt. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:39

_Mara_ schreef:
Rebeccaa schreef:

Uh ja... heb 'gewone' onderbroeken met een inlegkruisje. Zie niet echt in waarom ik iedere dag een schone onderbroek aan zou moeten, nooit mee opgevoed en ik heb nergens last van. :+

Loop je dagelijks met een inlegkruisje in? Das ook niet erg hygienisch :n

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:41

wat maakt dat uit als je die regelmatig verschoont?

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:42

nee heb ik ook wel eens gehoord, maar de mensen met urineverlies (ben even het nette goede woord daarvoor kwijt) die hebben dat toch ook wel? Hoe doen die dat dan...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:54

Abeltje77 schreef:

Nee hoor, het broeit heel erg, ook al verwissel je hem regelmatig, je hebt continu een stuk (deels) plastik tussen je benen.. De bron om schimmelinfecties te krijgen :j

x_danielle, dan is de kwaal erger dan het middel he ;) Beter iets tussen je benen wat voorkomt dat je naar urine ruikt. Maar als je gewoon gezond bent is het echt niet nodig om altijd een inlegkruisje erin te hebben.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 13:56

Relaxed schreef:
Abeltje77 schreef:

Nee hoor, het broeit heel erg, ook al verwissel je hem regelmatig, je hebt continu een stuk (deels) plastik tussen je benen.. De bron om schimmelinfecties te krijgen :j

x_danielle, dan is de kwaal erger dan het middel he ;) Beter iets tussen je benen wat voorkomt dat je naar urine ruikt. Maar als je gewoon gezond bent is het echt niet nodig om altijd een inlegkruisje erin te hebben.

aha, dan is het dus eigenlijk meer ongezond, ipv onhygienisch

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:09

Citaat:

Loop je dagelijks met een inlegkruisje in? Das ook niet erg hygienisch :n[/quote]

Uhm, liever een inlegkruisje dan idd een 'natte' onderbroek. Ik zie het probleem echt niet, heb nog nooit ergens last van gehad. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:23

Oh, ik mocht vroeger echt de deur niet uit zonder schone onderbroek aan haha. Vind dat ook wel het minste wat je kan doen eerlijk gezegd :o.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:25

Wat je zegt Rebecca, ik heb echt 2x per dag nieuw ondergoed, ochtends een hipster/string/boxer, net wat ik aan heb, en savonds een boxer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:26

Mijn vriend denkt ook wel eens dat ie zijn boxer best nog een dag aankan :r Inmiddels heeft ie wel een beetje door dat ie boxers genoeg heeft en dat ze amper ruimte innemen in de was, dus verkeerde zuinigheid :+

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:47

Mijn ex had er ook een handje van, vond het altijd zo raar dat ik zo weinig boxers van hem hoefde uit te wassen. Toen bleek dus wel dat hij gerust 2 á 3 dagen één en dezelfde droeg. :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:50

_Mara_ schreef:
Uhm, liever een inlegkruisje dan idd een 'natte' onderbroek. Ik zie het probleem echt niet, heb nog nooit ergens last van gehad. ^^

Puur uit nieuwsgierigheid: Waarom verkies je een inlegkruisje boven een schone onderbroek?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:54

Handdoek:
Na 1 keer

Lingerie:
Ondergoed: 2 dagen (Ja ik gebruik een inlegkruisje die ik wel iedere dag vernieuw), bh idem dito

Dekbedovertrek:
Tja.. Hier ben ik óntzettend laks in := Die kan er gerust een maand opliggen.. Maar soms ook korter.. of langer

Vaatdoek/kleine handdoekjes:
2-3 dagen

Stofzuigerzak:
Tot hij vol is

Bank:
2x per week afstoffen

Gordijnen:
2-3x per jaar

Afwas:
Iedere avond gaat de vaatwasser aan

Stofzuigen en dweilen:
Badkamer:
Stofzuigen iedere dag (ivm hond), dweilen 1x per week

Wc:
2x per week

Stof afdoen:
3x per week

[Mijn eigen kamer afstoffen; nooit, eens per maand of zo.. :')]

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:07

elke keer dat ik douche een schone, en das dan dus elke dag..

Lingerie?
elke dag en me bh's vaak ook. moet wel bij elkaar passen, loop niet met een roze bh en witte hipster oid

Dekbed?
elke week! en hij hangt bijna elke dag buiten om te luchten

Vaatdoek?
om de dag ongeveer...

Stofzuigerzak?
als me stofzuiger t niet lekker meer doet gaat er al een andere in... koop ze toch bij de action, dus dan wil k ze nog wel eens sneller weggooien

Badkamer / WC
iedere week en de wc wat vaker...

Bank?
daar zit een hoes omheen en die gaat zodra hj maar een beetje vies/ harig is de was in

Afwas?
elke dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:43

Hackie schreef:
Wat je zegt Rebecca, ik heb echt 2x per dag nieuw ondergoed, ochtends een hipster/string/boxer, net wat ik aan heb, en savonds een boxer.

Ik ook, als ik 's ochtends douche doe ik ene nieuwe aan maar ook voor ik ga slapen! En als ik 's avonds douche dus omgekeerd. Vind dat wel net zo fris.. moet er niet aan denken 2 dagen 't zelfde broekje aan te hebben.

Overigens is het helemaal niet goed om de hele dag hetzelfde inlegkruisje in te houden _Nancy, gaat lekker broeien daar zo..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:03

hmmmm ik geloof dat ik een stuk lakser ben dan zo ongeveer iedereen hier in het topic ^^

ik gebruik altijd 1 handig om mn haar in te wikkelen, en 1 om me mee af te drogen. de keer erna wissel ik de handoeken om en daarna gaan ze in de was.

Lingerie?
elke dag schoon ondergoed maar met bh's doe ik wat langer. (heb ze wel een tijdje elke dag in de was gegooid maar daar gaan ze zo snel kapot van dat ik nieuwe blijf kopen dus dat doe ik niet meer)

Dekbed?
Ehhm, als ik een keer niet zoveel was heb om mee te nemen naar mn ouders dan neem ik hem mee om te wassen. Denk dat het zo 1 keer per maand is, of langer.. zou het niet weten.. vind het veel te veel gesjouw om al die zooi elke week mee te nemen (bovendien vind ik dat een beetje overdreven na 3 a 4 nachtjes slapen).

Vaatdoek?
eehm.. hangt er van af hoeveel ik schoon maak ^^. elke week 1 denk ik (dus elke 3 a 4 dagen maar ik gebruik dat ding niet elke dag)

Stofzuigerzak?
heb geen stofzuiger, heb zo'n zwiffer ding!

Bank?
heb ook geen bank

Afwas?
als mn aanrecht vol staat (heb maar een klein aanrechtje dus dat is al vrij snel) of ik pannen nodig heb. ben hier in de loop der tijd steeds lakser in geworden.

overigens heb ik net een nieuwe kamer en mag ik hier ook gebruik maken van de wasmachines en drogers dus het hele gesleep met was in de trein enz naar mn ouders toe is nu over :D