Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:22

Ohja mijn eigen flesje drink ik ook maximaal 2x uit en na een dag gaat het weg :P.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:33

Aurelle_ schreef:
En laatst was er een vlieg op mn kussen gaan zitten, nou dat kussensloop is direct de wasmachine in gegaan.

Maar die vlieg zit er toch ook als je niet kijkt. Was jij in de zomer dagelijks je beddengoed of heb je goede horren?

Aurelle_ schreef:
En mijn ergste nachtmerrie (na spinnen dan) is een vaatdoekje! Ik gebruik alleen wegwerpdoekjes of ik was ze meteen weer.

Idd, gadverdamme! Vaatdoekjes walg ik ook van.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:34

Ik herken me precies in de openingspost (geen zin om alle pagina's door te lezen).
Ook op school met stoelen, openbare computers.. Openbare wc's vind ik ook vreselijk. Die probeer ik zo veel mogelijk te mijden!!!
Ik heb ook altijd een zeep in mijn tas zitten (die je niet uit hoeft te wassen)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 23:46

ik heb dr gelukkig niet zoon last van... beschimmelt eten vind ik echt vies daar kom ik echt echt niet aan ieeeuw! verder de gebruikelijke dingen maar voor de rest zet ik me overal overheen en ben zelde ziek:P

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:00

Knoffer schreef:
Aurelle_ schreef:
En laatst was er een vlieg op mn kussen gaan zitten, nou dat kussensloop is direct de wasmachine in gegaan.

Maar die vlieg zit er toch ook als je niet kijkt. Was jij in de zomer dagelijks je beddengoed of heb je goede horren?

Haha ja daar heb je gelijk in. Maar als het mijn dekbed was geweest had ik het misschien ook niet gedaan, kussen vind ik al veel erger! Gelukkig heb ik inderdaad horren dus bijna nooit beesten binnen. Ik heb zelfs horren voor ventilatieroosters omdat ik ook een spinnenfobie heb :P.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:02

Ooo, ik ben ook het type ransbak. Sta rustig een broodje te eten terwijl ik een stal sta uit te mesten, vergeet regelmatig mijn handen te wassen en zo.

Ik heb wel iets tegen nattigheid, zoals doucheputjes en de gootsteen. Dat vind ik ranzig, vooral om het gevoel. Handen wassen doe ik dan ook alleen als er ook een droogdoek hangt. Ja, ik weet dat die dingen ook super ranzig zijn.

Openbare toiletten beoordeel ik puur op zicht. Ziet het er enigszins behoorlijk uit heb ik er geen probleem mee, vind het wel heel smerig als er overal remsporen zitten en halve rollen pleepapier in zitten.

Maargoed, ik werk op een boerderij en ben zowiezo niet erg goed in mezelf schoon houden, loop dus altijd met vegen en vlekken over mijn gezicht rond. Als het heel erg is wijzen stalgenootjes me er wel op dat ik zo de weg niet op kan. Merk wel dat als ik na mijn werk even langs de supermarkt ga mensen me altijd heel raar aankijken.

Mijn moeder zei altijd van "vieze varkens worden niet vet". Helaas gaat dat niet op, maar de laatste keer dat ik echt ziek was, met koorts en al, is meer dan 10 jaar geleden, en de laatste keer dat ik een verkoudheid had is ook al een jaartje of 3 terug. Ik doe dus blijkbaar toch ergens iets goed.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 00:31

Ach ja, mijn immunologie proffesor heeft me wel van de smetvrees afgeholpen met allemaal bedrijgingen over verschrikkelijke allergiën (+vieze plaatjes van allerlei allergische reacties :P ). Denk dat ik er een beetje tussen zit. Hal best de restjes uit de gootsteen maar was dan wel mijn handen bijv. Als onze hond ziek is ruim ik alles zo op terwijl mijn zus in de andere kamer zit te kokhalzen ;). Ik vind het trouwens wel vervelend als ik niet elke dag kan douchen oid, maar dat is meer het idee dat ik stink (wat ik zelf heel vervelend vind bij andere mensen) dan het idee dat ik vies ben.

Wat vinden jullie trouwens zo vies aan pashokjes? (Of bedoelen jullie het passen van de kleren die anderen al hebben gepast?)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 02:56

Ik ben alleen vies van zieke mensen, ben namelijk panisch voor overgeven :o Bijvoorbeeld als er mensen zitten te hoesten in het OV dan krijg ik het op m'n heupen :+
Verder was ik m'n handen pas nadat ik bij de paarden geweest en thuis ga afwassen vlakvoor het eten! Ik eet ook gewoon m'n brood met m'n vieze paarden klauwen. Tis maar een beetje zand, paardenhaar en zweet hoor :P
Etensresten uit het putje halen doe ik wel altijd met een handschoentje aan, dat voelt gewoon erg vies aan.

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 03:08

Sok schreef:
Klaas jij hebt gewoon luxeproblemen schat :D
Het heeft wel een klein beetje weg van smetvrees inderdaad.. :=

Ik heb er helemaal geen moeite mee trouwens, ben een echte ransbak :+ Als er snoep op de grond valt, hebben we altijd de 3 seconden regel nog! Tussen 0 en 3 seconden mag je iets nog weer oppakken om alsnog op te eten :))

Dat was laatst op discovery dat die 3 seconden regel niet uit maakt, ze deden zo'n testje met eten wat 3 seconden op de grond lag en eten wat ze langer hadden laten liggen en het bacterien aantal was gewoon hetzelfde, dus na 10 minuten kan je ook nog rustig van de grond eten :')

Jess1989

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 08:39

Ik denk idd ook wel dat sommige mensen hier tegen smetvrees aanneigen of het al hebben. Ik zou gillend gek worden als ik dingen niet kan doen of juist móet doen omdat ik het vies zou vinden.
Dan kan je werkelijk helemaal niks meer in het leven! Alles vastpakken met handschoentjes, mondkapje voor en een badmuts op!!! (wel erg ver dan hoor :D)
Nee ik heb ook zo mn dingetjes, maar verders ben ik wel een ransbak ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:10

Wat erg zeg als je je zo ontzettend aanstelt over dat soort dingen, ik vind het eigenlijk best sneu en heb ook wel een beetje medelijden met jullie. :o Je zal je er maar mee bezig houden! Wat zonde van je tijd! Wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb. :+

En wat is er mis met vaatdoekjes. :?
En 3 seconden regel... die snap ik niet? Als ik iets laat vallen pak ik het gewoon weer op, dat maakt toch niet uit of het er langer dan 3 seconden ligt...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:16

@fiffill... geen idee wat er mis is met vaatdoekjes, als ik een tafel ermee afdoe spoel ik hem gelijk uit en aan het eind van iedere dag gaan ze de wasmand in (net als handdoeken en vaatdoeken).
De 3 seconden regel zou zijn dat als iets minder dan 3sec. op de grond ligt, er weinig tot geen bacterieën op zouden zitten en je het daarna dus rustig op kan eten. Alles wat er langer ligt zou dus 'te vies' zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:18

Haha die 3 seconden regel. _O- Iedereen kan toch bedenken dat dat de grootste onzin is? :')
Het valt op de grond, dan zitten er toch bacteriën op? Alsof die er na 3 seconden pas op gaan kruipen. :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:23

Ik geloof dat ik ongeveer het tegenovergestelde van smetvrees heb...
Was zelden mijn handen, alleen als ze echt vies zijn/aanvoelen. Wanneer ik een paard uitgebreid heb lopen kroelen, vind ik ze vies en vettig aanvoelen. Daar hou ik niet zo van. Maar als ik gewoon even paard heb gereden, ga ik rustig zonder m'n handen te wassen aan het eten beginnen.
Handen wassen is overigens helemaal niet goed voor je handen, zeker niet als je het vaak doet.
Als ik eten maak, dan was ik wel even m'n handen, maar dat vind ik gewoon netjes voor anderen. Als ik eten voor mezelf maak, denk ik daar niet echt over na.

Ik vind ook dat kinderen moeten worden aangemoedigd veel buiten in een zandbak of in de modder te spelen. Krijgen ze veel weerstand van! Altijd maar die hygiëne hooghouden, nee, dat vind ik niet passen, wil je je kinderen/jezelf snel ziek hebben, moet je dat vooral doen!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:25

Ik heb dit vroeger ook heel erg gehad. Gelukkig is het nu een stuk minder. Ik heb nog wel is dat ik denk gadver, maar ik ben al een stuk makkelijker geworden :j Vroeger lagen m'n handen gewoon helemaal open zovaak waste ik ze..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:27

Ik ben ontzettend chaotisch, maar heb toch een beetje last van smetvrees :')

Deurklinken pak ik niet snel vast, als ik kan duwen duw ik tegen het hout :P
Borden en bestek en glazen worden altijd grondig gecontroleerd op vingerafdrukken en beestjes.. En ik kan wel 5x per dag een nieuwe handdoek ophangen omdat die andere vochtig is of ik t gekke idee heb dat ie al vies is :))
En de drukknop bij zebrapaden, bah :')
Stof enzo maakt me minder uit, maar haren enzo vind ik weer heel smerig. Eigenlijk alles wat van mensen af komt.. Paardenhaar en paardendrollen pak ik zo met mn blote handen vast _O-
Doe ik natuurlijk wel wassen daarna :Y)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:28

_Tara_ schreef:
O ik ben daar echt niet zo moeilijk mee hoor. Was soms zelfs m'n handen niet nadat ik naar de wc ben geweest. Een boterham eten nadat ik bij de paarden ben geweest zonder handen te wassen, geen probleem.
Haha ik ook niet, want daarna zit ik toch weer aan de deurkruk, mijn toestenbord, mijn paard of weet ik veel wat. Ik was mijn handen alleen voor het eten koken en voor het slapen gaan. Ik eet ook snoepjes die ik op de grond heb laten vallen, zit op elke wc, en weet je? Ik leef nog, en ben bijna nooit ziek!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:36

Het lijkt me ook dat mensen die zo bezig zijn met hygiëne veel vaker ziek zijn, want het is gewoon hartstikke ongezond. Zo bouw je nooit weerstand op.
Ik ben nooit ziek; toevallig laatst voor het eerst in een paar jaar. Ik kreeg antibiotica voor een blaasontsteking (ook nog nooit gehad) en aangezien ik niet tegen medicijnen kan, werd ik daar ziek van. Had meteen koorts, voor het eerst van mijn leven. :+
Echt griep heb ik ook nog nooit gehad.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:39

Doktersadvies
Het wordt aangeraden dagelijks twee maal de grond te likken om uw weerstand op peil te houden.

:Y)
_O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 10:40

Ik ben ook nooit echt ziek, heel erg zelden heb ik een griepje, de laatste keer is al meer dan 2 jaar geleden... :j
Kotsen ben ik wel angstig voor, zodra het moet begin ik te huilen en als het gebeurd is voel ik me een kwartier zeilig en zit ik te huilen. Maar ik kots nooit omdat ik ziek ben, hooguit door een beetje te veel alcohol of drinken dat niet goed valt... Dat is ook al minstens anderhalf jaar geleden.

En als ik me niet fit voel, heb ik meestal een ontstoken lymfeklier en ben ik verkouden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:00

Fiffill schreef:
Wat erg zeg als je je zo ontzettend aanstelt over dat soort dingen, ik vind het eigenlijk best sneu en heb ook wel een beetje medelijden met jullie. :o Je zal je er maar mee bezig houden! Wat zonde van je tijd! Wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb. :+

En 3 seconden regel... die snap ik niet? Als ik iets laat vallen pak ik het gewoon weer op, dat maakt toch niet uit of het er langer dan 3 seconden ligt...

Sommige mensen stellen zich inderdaad aan maar als je echt zo'n dwangstoornis hebt, dat gaat wel verder dan aanstellen. Maar ben het verder wel helemaal met je eens hoor. Ik zou niet met zo iemand samen kunnen leven denk ik. Zou er gek van worden :')

Ik zit hier nu trouwens achter een openbare pc op school. Met m'n vingers lekker op 't toetsenbord te typen. Moest net hoesten, hand voor m'n mond wel natuurlijk, daarna weer heerlijk verder typen. Ben ook nog naar de wc geweest net, niet m'n handen gewassen. Ik denk daar allemaal echt niet bij na :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:05

Oh bah nee :+
Als we in de auto zitten en mn pa niest in zijn hand dan hoor je mij direct "IEEEE WAAG T NIET AAN T STUUR AF TE VEGEN!!" _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:06

_Tara_ schreef:
Fiffill schreef:

Sommige mensen stellen zich inderdaad aan maar als je echt zo'n dwangstoornis hebt, dat gaat wel verder dan aanstellen. Maar ben het verder wel helemaal met je eens hoor. Ik zou niet met zo iemand samen kunnen leven denk ik. Zou er gek van worden :')

Ik zit hier nu trouwens achter een openbare pc op school. Met m'n vingers lekker op 't toetsenbord te typen. Moest net hoesten, hand voor m'n mond wel natuurlijk, daarna weer heerlijk verder typen. Ben ook nog naar de wc geweest net, niet m'n handen gewassen. Ik denk daar allemaal echt niet bij na :')

Ik ben fobisch voor vlinders, klinkt als aanstellerij, en ik begrijp echt dat mensen er om lachen, daarom doe ik er zelf ook maar lacherig over. Totdat er een vlinder in mijn buurt komt. Dat is gewoon iets wat er in is geslopen, waar je echt heel weinig aan kunt doen.

Máárrrrr, ik begrijp wel waarom Fiffil er zo over denkt. Er zijn inderdaad mensen die roepen dat ze smetvrees hebben en zich eigenlijk gewoon gigantisch aanstellen, en het zichzelf moeilijker maken dan nodig is. Die zijn er echt ten overvloede. Gewoon puur interessant doen!

Overigens heb ik ervaring met hoesten zonder hand voor de mond en mijn laptop... Dat is niet aan te raden, je kunt niet hard poetsen op een beeldscherm :P

Vjestagirl

Ik denk dat heel veel mensen er veeeel te veel over nadenken. Bacteriën zijn niet iets om bang voor te zijn, en ik denk dat het goed zou zijn als mensen zich wat meer realiseren dat je altijd bedekt bent door een laag van bacteriën, dat je hele verteringsstelsen bedekt is door becatiën, en dat je niet van ieder virus waar je mee in aanraking komt ziek wordt.

Juist als je een beetje losjes omgaat met dit soort dingen heb je veel minder kans om ziek te worden dan als je gigantisch rigide iedere keer je handen ontsmet, je toetsenbord en je kat even meeneemt en 100x per week je handdoek verwisselt.

Janine1990

8nnemiek schreef:
Oh bah nee :+
Als we in de auto zitten en mn pa niest in zijn hand dan hoor je mij direct "IEEEE WAAG T NIET AAN T STUUR AF TE VEGEN!!" _O-

Dus je zoent ook niet met iemand?????