kind en eten..drama

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Re: kind en eten..drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 21:55

Puzzels is hij een beetje op afgekeken. Filmpje is bijna een half jaar oud.

Maar idd dat spelen onder het eten moet eraf. Maar dat wordt nog wel een lange geschiedenis. Vooral ook om de opa's en oma's hierin mee te krijgen want die vinden het de ontdekking van de eeuw.

Kan ze ook niet helemaal ongelijk geven. Als je regelmatig je (enige) kleinzoon (3x per dag) eten moet geven en het is altijd drama en dit werkt wel. Tja..

Maar goed niet doen dus.

Shadow0

Re: kind en eten..drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 22:23

Leuk filmpje, leuk joch, komt ontspannen en geconcentreerd over! (En ha, lekker, de bacterien echt goed over de hele puzzel heengehoest en geniest :P )

Opa's en oma's kan lastig zijn om ze die methode te laten delen. Maar als ze het niet willen doen dan kun je nog steeds gewoon je eigen regels hanteren: bij opa en oma gelden de regels van opa en oma maar hier gaat het speelgoed weg. Gewoon rustig, kalm, duidelijk vertellen en er niet meer op terugkomen. Hoe kalmer je dat vertelt hoe eenvoudiger het meestal verloopt.
En als het dan bij jullie alweer een stuk makkelijker verloopt, zeg je tegen opa's en oma's dat hij het wel kan hoor, en dan laten ze het misschien makkelijker los.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 09:20

supersambo schreef:
Kan ze ook niet helemaal ongelijk geven. Als je regelmatig je (enige) kleinzoon (3x per dag) eten moet geven en het is altijd drama en dit werkt wel. Tja..

Het is natuurlijk wel jouw kind. En als jij van mening bent dat het anders moet, moet dat toch met hun bespreekbaar zijn? Vooral als dat spelen het drama mede in stand houdt...
Het wordt voor jouw zoontje heel lastig als hij bij jou niet mag spelen tijdens het eten en bij opa en oma wel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 11:44

Mijn schoonvader is ook wel eens bijna buiten de deur gezet door mijn man,het werkte wel.Ik hanteer mijn eigen gewoontes thuis.