Geen normaal eetpatroon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:40

Suzanne wat je opschrijft is echt de kerngedachte van een eetgestoord iemand die het niet van zichzelf weet :') Komop, een lunch kan je niet vervangen door een stuk fruit hoor... Als je op die manier op gewicht wil blijven, dan is er iets mis met je zelfbeeld.

Ik heb je op bokt.nl wel eens zien schrijven toen iemand schreef dat ze NAO heeft ' nou dat heb ik dan ook ' aan de hand van haar post en eetpatroon ... En daarnaast hebben bokkers 't volgens mij al zovaak tegen je gezegd. Gek dat het niet tot je door lijkt te dringen...

Maargoed, discussie ging om TS :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 20:45

janouk schreef:
Dominique_96 schreef:
Daarmee bedoel ik dus dat ik geen zin heb om te eten cq geen honger.

Dat is heel apart. Als het je paard zou zijn, die "gewoon" geen zin had om te eten een aantal dagen, dan zou de veearts onmiddellijk op de stoep staan en worden alle registers opengetrokken. Want een paard, dat niet eet, is een teken dat er iets aan de hand is.

Jammer, dat je niet inziet dat het voor jezelf ook heel slecht is om te weinig of niet te eten.

Dat ken ik wel hoor, ook al vanaf mijn vroege pubertijd. Kreeg periodes achter elkaar gewoon geen hap door mijn keel. Vaak door zenuwen, spanningen. Toen ik in de pubertijd een moeilijke periode had, kon ik echt niet eten. Ik wilde wel heel graag, omdat ik al zo dun was en ik niet nog dunner wilde worden. Dus ik moest van mezelf eten, met als gevolg dat ik alles er weer uit kotste door de spanning en de druk die ik mezelf oplegde. Woog op een gegegen moment nog maar 43 kilo en toen moest ik naar een dietiste en ik moest eten...zie dat maar eens voor elkaar te krijgen als je echt geen eetlust hebt en al kokhalst bij het idee dat je moet eten. Niet omdat ik niet wilde eten, maar omdat je gewoon kotsmisselijk was.
Uiteindelijk ben ik aangekomen, weeg nu al jaren rond de 50 kilo.

Maar als ik weer in een spannende of moeilijke periode zit, krijg ik net zo goed weer weken achter elkaar geen hap door mijn keel (dan leef ik op de shakes van herbalife om toch voldoende voedingsstoffen naar binnen te krijgen).

Ben altijd zo blij als ik weer eetlust heb en weer normaal kan eten, prop me dan ook helemaal vol om weer op gewicht te komen ;-)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 07:56

Suzanne F. schreef:
Menino schreef:
Als je maaltijden overslaat terwijl je rationeel weet dat je je lichaam ermee verpest, dan is er iets in je psyche dat uiterlijk(figuur/gewicht) boven gezondheid zet... en dan heb je ook meteen het basisprincipe van een eetstoornis te pakken.

Nee dat is niet waar. Sommige mensen worden gewoon snel zwaar en willen dat niet zijn. Die moeten gewoon minder eten. En maaltijden overslaan kan ook een stuk fruit zijn of een liga.
Als je slank wil worden/blijven zal je offers moeten brengen. (in ieder geval de meeste mensen dan, sommige blijven sowieso dun wat ze ook eten)

Ik weiger om te zeggen dat ik dan een basis heb van een eetstoornis. Ik pas gewoon op wat ik eet. Ik kan gewoon niet alles eten en ja ik moet weleens honger lijden... helaas het is niet anders.

het is geen kwestie van minder eten, maar gebalanceerder eten... dàt is oppassen met wat je eet en niet maaltijden overslaan of niet eten.
met honger lijden houdt je lichaam alleen maar vet vast, heb echt geen idee wat je daar mee zou willen bereiken :?

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 08:07

Ik vind je berichten toch een beetje eng klinken. Je slaat maaltijden over en moet wel eens honger lijden om slank te blijven. Meid ik zou toch eens erover praten, eventueel met de artsen waar je komt ofzo. op deze manier begin je toch een eetstoornis. Honger lijden klopt helemaal niet, dat is niet nodig....

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 09:23

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik vind je berichten toch een beetje eng klinken. Je slaat maaltijden over en moet wel eens honger lijden om slank te blijven. Meid ik zou toch eens erover praten, eventueel met de artsen waar je komt ofzo. op deze manier begin je toch een eetstoornis. Honger lijden klopt helemaal niet, dat is niet nodig....

Dit bericht kwam niet van mij af?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 11:54

idd, laten we het even bij de TS houden ;)

Hoe gaat het inmiddels? Heb wel meegelezen maar nog niet gereageerd. Ben je al bezig met je voeding wat opschroeven naar een gezondere hoeveelheid?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 12:10

Ja, ik eet nu vaak fruit en drink vaak water. Moet met dit warme weer nog meer water drinken eigenlijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 14:34

@ Giolli: Jeetje wat een heftig verhaal... Maar ze weten nu nog steeds niet wat het is?
Hoop dat het wel een les is voor TS en anderen dat 't dus ook flink uit de hand kan lopen.

@ Suzanne F: Ik ga helemaal mee met Ariebombarie, op je gewicht letten doe je niet door honger te lijden/een stuk fruit te eten ipv een maaltijd. Genoeg bewegen/sporten en 6 keer op een dag eten zodat je je stofwisseling heel de dag bezig houdt. Door wat jij nu doet krijg je iedere keer insulinepieken en dalen, niet goed voor je.

@ Sanne: Goed dat je iig al meer fruit aan 't eten bent :)
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 05-06-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 14:53

Ik heet Sanne. :o haha, maar bedankt! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:00

Dat staat er toch ook? :P Nee grap ik had idd Suzanne geschreven, sorry.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:02

Jaa heb ik ook last van..
Eet de hele dag niet tot het avond eten.. Dan begint het los te komen en krijg ik meestal een vreetbui

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:06

Wat zeggen je ouders of wat vinden die er van?

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:07

Die zijn daar niet zo mee bezig.. Mijn moeder werkt al als ik in de ochtend beneden kom.. En komen zelf meestal pas rond 5/6 uur thuis

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:07

Dus die zien en weten niet wat jij eet?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 15:08

Mijn ouders waren er ook nooit echt mee bezig, totdat ze echt begonnen te zien dat ik bijna niks mee nam naar school.
Ze is ook erg geschrokken toen ze me zo zag liggen op school ... Nu maakt ze mijn broodtrommel met eten enz.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:09

Ik hou ook scherp in de gaten wat mijn dochter(16) eet, maar niet iedereen doet dat dus.Maar dat moet misschien ook niet nodig zijn?

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:10

Moet het ook niet.. :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:23

Ik ben ook een rare eter. Als baby werd mijn moeder al gek van me omdat ik nooit wilde wat in de boeken staat. Bij stress of drukte kan ik echt niet eten. Bij wedstrijden kon het dus prima voorkomen dat ik pas om 4 uur mijn eerste maaltijd had (maar dan wel gelijk patat en een frikandel). Mijn hongergevoel klopt ook niet met als gevolg dat ik het ook rustig vergeet (zeker in het weekend) of gewoon geen zin heb in de moeite. Af en toe wordt je er dan op gewezen doordat je ineens misselijk wordt of hoofdpijn krijgt.
Als kind ben ik ooit na de couper test (hardlopen) op school bijna van mijn stokje gegaan en realiseerde me toen pas dat ik dit deed op een lege maag en na 15km fietsen (naar school). Dan at ik gewoon weer 6 boterhammen en was alles weer op pijl.
Ontbijten kan ik niet en heb ik ook nooit gekund. Ik MOEST altijd een boterham eten voor school maar die propte ik in mijn wang en spuugde die weer uit want anders kwam hij er sowieso vanzelf weer uit maar dat is toch minder fijn, na een uurtje gaat het wel, dan is mijn maag pas wakker denk ik.
Ik doe het al 31 jaar zo en ben kerngezond.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:27

@ Sizzle: Ik neem aan dat je alles van ontbijt al geprobeerd hebt? Drinkontbijt enz, of gewoon een glas sap?
Ik herken dat wel een beetje hoor, dat niet ontbijten. Ik maak er geen tijd voor maar heb vaak ook gewoon geen honger direct nadat ik op sta. Ik smeer dus altijd m'n ontbijt, neem 't mee naar school en eet 't dan daar pas. Dan heb ik namelijk wel honger :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 15:32

Voor springwedstrijden dwong ik mezelf wel tot eten omdat het toch net even wat meer van je vraagt en ik een paar keer trillend op het paard zat. Dan moet ik smorgens echt een half uur voor 1 boterham uittrekken en met muizehapjes met achter elk hapje een slokje koffie om het weg te spoelen anders zegt mijn slokdarm NEE en komt het weer omhoog.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 16:39

_Tara_ schreef:
@ Suzanne F: Ik ga helemaal mee met Ariebombarie, op je gewicht letten doe je niet door honger te lijden/een stuk fruit te eten ipv een maaltijd. Genoeg bewegen/sporten en 6 keer op een dag eten zodat je je stofwisseling heel de dag bezig houdt. Door wat jij nu doet krijg je iedere keer insulinepieken en dalen, niet goed voor je.

Ik heb een hekel aan sporten. Het is het een of het ander, of sporten en meer eten of niet sporten en minder eten.
Ik kies ervoor om niet te sporten omdat ik daar een hekel aan heb. Daarom moet ik minder eten. En daarbij eet ik wat ik lekker vind. Tuurlijk hoef ik geen honger te lijden als ik een bord sla leeg kan eten maar dat vind ik vies. Ik kies er dus voor om te eten wat ik lekker vind maar in mindere mate. Daarbij neem ik gewoon mijn vitamines elke dag, elke dag brood, groente en vlees.
Nou en dan heb ik een eetstoornis?? Tuurlijk hoor, prima. :z

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:44

nou als je het prima vindt best, I dont really care. maar heb jij niet een prachtige dochter die je het goeie voorbeeld moet geven?

ik snap mensen die een gezond lichaam hebben en een normaal BMI hebben sowieso echt niet als ze mij vertellen dat ze moeten afvallen. wees blij dat je gezond bent denk ik dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:49

Suzanne F. schreef:
_Tara_ schreef:

Ik heb een hekel aan sporten. Het is het een of het ander, of sporten en meer eten of niet sporten en minder eten.
Ik kies ervoor om niet te sporten omdat ik daar een hekel aan heb. Daarom moet ik minder eten. En daarbij eet ik wat ik lekker vind. Tuurlijk hoef ik geen honger te lijden als ik een bord sla leeg kan eten maar dat vind ik vies. Ik kies er dus voor om te eten wat ik lekker vind maar in mindere mate. Daarbij neem ik gewoon mijn vitamines elke dag, elke dag brood, groente en vlees.
Nou en dan heb ik een eetstoornis?? Tuurlijk hoor, prima. :z

Tja, maar besef wel dat je lichaam hetgene is wat hier onder lijdt... Of je geloof je daadwerkelijk dat het eten va 1 stuk fruit als lunch gezond is? In dat geval moet je dit mss is lezen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Tunnelvisie_(onderzoek)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:52

@ Suzanne: Maar je kan toch niet alles wat sport is stom vinden? Daarnaast, je hoeft niet perse echt te sporten, als je in je dagelijks leven maar genoeg beweegt. Huishouden doen, trap nemen ipv de lift, bushalte eerder uitstappen, met de fiets boodschappen doen. Allemaal dingen waardoor je ook beweegt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 18:56

_Tara_ schreef:
@ Suzanne: Maar je kan toch niet alles wat sport is stom vinden? Daarnaast, je hoeft niet perse echt te sporten, als je in je dagelijks leven maar genoeg beweegt. Huishouden doen, trap nemen ipv de lift, bushalte eerder uitstappen, met de fiets boodschappen doen. Allemaal dingen waardoor je ook beweegt.

Ja dat doe ik ook allemaal maar dat is geen sporten. :D
Ik eet gewoon normale dingen maar in mindere mate. That's it. Mijn lichaam heeft gewoon weinig nodig blijkbaar want als ik zou eten wat ik wil eten ben ik zo 5 kilo zwaarder.