Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
benangelique schreef:ze heeft het tot 7.45 uitgehouden en toen is ze wakker geweest tot half 10. nu ligt ze nog knock out in de box, terwijl ik haar net aan het leren was overdag ook gewoon in haar bedje te slapen.
Miss_Blimm schreef:Ja, wat betreft de BV, nu ze 's nachts wat langer slaapt, is het met de eerste voeding straaltjes spuiten geblazen! Haha! Dan moet ze zo snel en veel drinken dan stopt ze zelf en laat ze los. Dan spuiten de straaltjes soms zo over haar hoofdje, haha! Nu heb ik een doekje in de aanslag hoor
Hoe is het met jullie en jullie kroost? Wanneer moeten jullie trouwens weer aan het werk? Uhm als jullie trouwens werken
Miss_Blimm schreef:benangelique schreef:ze heeft het tot 7.45 uitgehouden en toen is ze wakker geweest tot half 10. nu ligt ze nog knock out in de box, terwijl ik haar net aan het leren was overdag ook gewoon in haar bedje te slapen.
Ja dat moet je aan gaan leren he zo rond de 6 weken. Doen jullie dan ook wel de gordijnen enzo dicht? Dus echt het slapen gaan ritueel?
SusanH schreef:Nou, al die verhalen over kinderen die tegen de drie maanden lopen en steeds langer tussen de voedingen laten of die zelfs geen nachtvoeding meer nodig hebben zijn niet op ons van toepassing, heb me er al bij neergelegd dat ze nog wel een tijdje blijft komen 's nachts, en ook nog gewoon om de 3,5 uur. Vannacht dus ook, viel niet mee want ik was echt heel diep in slaap en dan valt je bedje uitkomen echt niet mee. Ze kwam na de voeding van 21.00 om 0.30, 4.00 en 7.30. En was om 6.30 al lekker wakker en heeeel vrolijk. Normaal ben ik sjaggie in de morgen maar tegen zo'n lieve glimlach kan ik geen weerstand bieden.
Vanochtend hebben we samen gesport (kidwalk, kun je conditie opbouwen terwijl je je baby meeneemt, lekker in de buitenlucht), en nu ben ik kapot. Ga het verder dus maar rustig aan doen vandaag.
SusanH schreef:BA: Denk ik ook hoor, het is waar je je op instelt. Ik ben er geestelijk wel weer klaar voor om aan de slag te gaan. Ik had het trouwens ook met de bevalling. Ik was er steeds niet klaar voor tot ik op 11 maart ineens de knop om voelde gaan en bij mezelf voelde dat ik er klaar voor was. 12 maart zei mijn moeder "dat gaat niet lang meer duren" (ik dacht die maakt een geintje) en op 13 maart was ze geboren.
En die nachten ken ik ook, is niet leuk.
Linda_hans: ik doe een beetje van alles wat. Ik had een mooi voorraadje aangelegd toen ik borstontsteking had en een paar keer mijn borst leeg moest kolven, en toen ze meer tijd tussen de voedingen ging laten en ik weer wat last van stuwing kreeg. Was een mengeling van een hele borst af kolven en de andere voeden (stuwing) en met de onsteking kolfde ik na de voeding alleen de ontstoken borst tot die leeg was. Nu kolf ik al een paar dagen na de ochtendvoeding de borst die ik niet gevoed heb tot ik weer een buffervoorraad in de vriezer heb (na het vriezerongelukje was mijn voorraadje ineens weg). Daarna kan ik die steeds aanvullen met wat ik op mijn werk kolf. Ik vries het wel in per voeding, omdat ik het anders zonde van de voorraadflesjes en bekertjes vind. Als ik een klein beetje zou kolven zet ik dat dus in de koelkast tot het aan het eind van de dag ongeveer 130 cc is (minstens) dan vries ik het in. En wat ik ook wel doe is vlak voor ik ergens heen ga kolven, dan kan mijn man verse melk geven, ik moet immers toch kolven omdat ik de deur uitga. Je kan ook op de site van http://www.borstvoeding.com kijken daar staan handige tips op en ook pdf bestanden over bewaren en opwarmen van moedermelk.
Nou, Marinde is vanochtend 2 uurtjes bij de gastouder geweest om te wennen en het ging super. Ik had wel even traantjes bij het wegfietsen, maar ben thuis gelijk druk aan de slag gegaan zodat de tijd snel voorbij zou gaan. Ook flesje geven ging heel goed. Volgende week nog 2 keer wennen, steeds iets langer en dan 14 juni "voor het eggie".