wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:52

je weet pas wat houden van is, op het moment dat je je kind in de armen hebt.................

echt geloof me!!

vriend, man, liefde van je leven.............. valt allemaal zoooooo in het niet :)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:02

Jennyxx schreef:
Laetitia, lees je eigen onderschrift *D Ondanks alle ongemakken is het zoooooo de moeite waard en het mooiste wat er is <3

haha ik heb laatste een nachtmerrie gehad dat ik zwanger was en moest bevallen.
Echt ik vond het vreselijk, ik beviel van 2 barbiepoppen en daarna heb ik ze gewoon in de goot laten liggen omdat ik er niets mee had.
Voelde mijzelf vies en wilde douchen maar dat kon nergens...was meer boos over het feit dat ik nergens normaal kon douchen dan dat ik mijn kinderen (die barbiepoppen) ergens heb laten liggen...

Dus nee ik denk niet dat ik geschikt ben om een moeder te worden :o

stoer

Re: wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:11

hahaha, er zou eigenlijk ook even een topic geopend moeten worden met alle leuke dingen, want de mindere dingen wegen bij mij niet op tegen de leuke dingen hoor..

Als ik smorgens de deur van zijn slaapkamer open doe, en hij staat met zijn allergrootste smile rechtop in bed met Nijn in zijn ene hand, en roept jaaaaa mamma jaaaaa... en gaat dan heel blij staan springen dan smelt je hoor ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:16

laetitia schreef:
Jennyxx schreef:
Laetitia, lees je eigen onderschrift *D Ondanks alle ongemakken is het zoooooo de moeite waard en het mooiste wat er is <3

haha ik heb laatste een nachtmerrie gehad dat ik zwanger was en moest bevallen.
Echt ik vond het vreselijk, ik beviel van 2 barbiepoppen en daarna heb ik ze gewoon in de goot laten liggen omdat ik er niets mee had.
Voelde mijzelf vies en wilde douchen maar dat kon nergens...was meer boos over het feit dat ik nergens normaal kon douchen dan dat ik mijn kinderen (die barbiepoppen) ergens heb laten liggen...

Dus nee ik denk niet dat ik geschikt ben om een moeder te worden :o

Dan lekker niet aan beginnen hoor. Want hoe je het ook wendt of keert, je zult zelf enorm moeten inschikken.
Ik heb nog geluk dat mijn paarden gewoon thuis staan maar anders was het niet gelukt om te blijven rijden, om maar even een voorbeeldje te noemen. Want vriendlief werkt ook 's avonds en 5x per week oppas regelen is ook weer zoiets....

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:20

stoer schreef:
hahaha, er zou eigenlijk ook even een topic geopend moeten worden met alle leuke dingen, want de mindere dingen wegen bij mij niet op tegen de leuke dingen hoor..

Als ik smorgens de deur van zijn slaapkamer open doe, en hij staat met zijn allergrootste smile rechtop in bed met Nijn in zijn ene hand, en roept jaaaaa mamma jaaaaa... en gaat dan heel blij staan springen dan smelt je hoor ;)

Heb ik ook al gedacht "alles wat je nog wel kunt als je kinderen hebt"

Maar kon niet zoveel verzinnen _O-

Neehoor grapje, ze zijn heeerlijk en ik ben blij dat ik moeder ben!

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:32

Geweldig topic dit en wat heerlijk herkenbaar :)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:59

Urielle schreef:
maikeltje schreef:
Uitslapen kan hier wel. De kinderen (9 en 7) zijn in het weekend niet voor half 10 op.
Bovendien kun je het toch omstebeurt doen? Pappa op zaterdag, mamma op zondag?

Hmmz, ik krijg man en kind niet goed afgericht op dat vlak. Ik kan nl. bij moeilijke momenten beter met onze dochter overweg dan hij. Ze heeft haar karakter nl. niet van een vreemde dus ik snap precies hoe ze in elkaar zit.

Voorbeeldje van 's ochtends: Mijn schoonmoeder heeft haar gezegd dat jongens een broekje dragen en meisjes een rokje. Gevolg is dus dat ze ook echt geen broek meer aan wil 'want dat is voor jongens'. Ik kan mijn schoonmoeder natuurlijk stiekem wel wat doen om die uitspraak want ik heb maar vier rokjes hahaha. Enfin, ik pak twee broeken uit de kast: welke wil je aan, de bruine of de grijze? Dan kiest ze 1 van de twee en dan heb ik haar zonder strijd een broek aan, tenslotte was het haar eigen idee O:) Een andere optie is een shirtje te pakken wat van onder wat ruches heeft en dat het rokje noemen of de nadruk leggen op de prinsessenopdruk op de broek die een jongen natuurlijk NOOIT aan zou trekken. Papa snapt dat idee nog niet dus dan lig ik met een kussen op mijn hoofd poging te doen om te slapen terwijl ik hoor: 'Schat, doe nu die broek aan, dat is een hele mooie broek :j .' 'Nee! -:(- Ik wil een rok aan!' Papa verliest zijn geduld. 'En NU trek je die broek aan! Wil je een pets?' 'NEE! :( ' en dan geluiden van papa die rondjes rond de tafel aan het rennen is om een watervlugge kleuter te vangen en als ze gevangen is een kind wat alles bij elkaar krijst en met man en macht probeert te voorkomen dat ze een broek aangetrokken krijgt die ze weer uittrekt zodra ze de kans heeft.

Ook leuk is een kind in een goed humeur. *vlam* deur slaat open
Kind: 'Mamamamamamamamamama..... ikke kijk PietPiraat :j '
Ik: *kreun* 'Fijn schat, ga maar lekker verder kijken hoor.'
Kind: 'Ja, is leuk he? :)) '
Ik: 'Ja hoor schat, heel leuk.'
Papa komt ook binnen. 'Maar ik had toch gezegd dat mama nog sliep?!' :(
Kind: 'Ja maar mama nu wakker!'
Ja, mama is inmiddels wakker ja :+
Ik: 'Schat, maar mama wilde nog wel even slapen hoor.'
Kind: 'Nee he papa? Papa zei nee! *D '

_O- _O- hier had ik even overheen gelezen :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:55

oh ja jenny, moeders kunnen nooit ziek zijn... ook dat kan al niet meer!

wat ook niet meer kan: naar bed wanneer je wilt omdat er nog een flesje gegeven moet worden of kindje aan de borst wil... :Y)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:02

ik kan eigenlijk nog alles,
ik dacht eerst ook dat het voor mij ophield de paarden,
maar ze gaat gewoon lekker mee,
gelukkig heb ik geen lekkende tieten gehad haha,
wel aanbeien daar heb ik nu nog last van,
echt vervelend.
het is wel een gesleep in het begin maar nu heb ik niet zo veel meer nodig,
ze is nu 18 maanden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:08

laetitia schreef:
Het is (tenminste dat denk ik) natuurlijk ook een behoorlijke verandering in jullie levens.
Eerst draaide het leven om jullie samen, jullie relatie en nu draait het leven min of meer om jullie kindje.

Dat vind ik dus enorm meevallen :j Vooral de omgeving had tijdens mijn zwangerschap opmerkingen in de trant van: 'de laatste keer dit en de laatste keer dat', maar ik zeg heel eerlijk dat mijn leven niet zo enorm veranderd is. Doe nog steeds wat ik daarvoor deed, ben nog steeds dezelfde, alleen is er iemand bijgekomen die ik nooit meer weg hoef te doen of die ik nooit naar de DA moet brengen voor een spuitje omdat hij niet meer kan door de ouderdom. Dat vind ik heel fijn, het gevoel van 'hij gaat nooit meer weg' <3

Kanelly schreef:
Heerlijk topic!
Ook absoluut geen kinderwens hier, dus dames... klaag en zeur, gooi alle ellende er maar uit!
Veel drama en horror ook graag! :D

Hier geen ellende, drama en horror, sorry :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:35

Het duurt misschien even, maar heus, er komt een tijd dat je weer alles kunt doen :D !
Die van ons zijn nu 20 (m) en 16 (j) en hier is inmiddels de tijd aangebroken dat de kinderen ten dele hun eigen weg gaan.
Aan de ene kant is het heerlijk dat wij bijv. nu spontaan kunnen besluiten om een WE (alleen of met vrienden) de hort op te gaan zonder eerst van alles te moeten regelen, maar aan de andere kant vind ik het ook jammer dat ze er niet meer altijd bij zijn :\ .
Gelukkig willen onze kinderen nog wel altijd iig een week met ons wat doen en de vriend van onze oudste vindt het ook hardstikke leuk om mee te gaan :) .

En wbt de sex: volgens onze zoon doen wij het nooit meer "want hij hoort ons nooit!"
:')
(Zijn kamer is direkt naast die van ons :+ .)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:20

Haha sterre, de opmerking van je zoon!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:36

wat je niet meer kunt...slapen! :Z

Heb vanacht van 3-6 geslapen omdat dame last heeft van haar kiesjes (heb een smoes voor haar verzonnen). Wilde enkel bij mij in bed stil zijn. Erg gezellig, maar als zo'n dreumes van amper een jaar bij je ligt, lig jij dus niet lekker te slapen... Om 3 uur haar naar bed gebracht en vanaf 6 uur weer krijsen....

Zij kan nog slapen vandaag, maar ik heb een druk schema... :(:)

hahaha Sterre geweldig!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:14

Het gekke is, nu ik moeder ben, voel ik me aantrekkelijker als vrouw dan ervoor. Kiwiko zei het ook al. Het lijkt wel alsof mensen je om de een of andere reden serieuzer nemen. Dat merk ik vooral tijdens mijn werk. Ik heb met veel klanten een heel ander gesprek dan voorheen. Misschien omdat zij de beginfase van kinderen allang hebben gehad en ik er nu net in zit. Ik kan het moeilijk uitleggen maar die hele verandering vind ik wel leuk!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:19

in het kader van: even snel iets doen gaat niet meer als je kinderen hebt:

Hilárisch! Geluid is helaas niet zo goed, zit een kraak in. Maar écht, ik heb me rot gelachen, zó herkenbaar :D :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:27

Sans6: bedankt, deze opbeurder kon ik wel even gebruiken na een hectisch ochtendje met een krijsend jong!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:30

benangelique schreef:
zie je wel, ging een briljant topic worden dit haha!
heb bij zoveel post een 'oh ja, ook dat nog-gevoel' :D

*stopt vingers in de oren*

LALALALALALALALALALALALALALALA

Laat ons nou in de waan dat als ze geboren zijn ze gelijk een ritme hebben, zindelijk zijn, zelf hun eten klaar maken, helpen in het huishouden en en en en en en .... :')

*droomt verder*

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:31

karijn, is echt leuk he? :D

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:37

Had altijd `kindervrees´ lach me rot om alles wat hier wordt gezegd, voor ik een kind had dacht ik, zie je, kinderen zijn vreeeeselijk. Angst om te bevallen was ook nog eens gigantisch bij mij, nee voor mij geen kids.

Helaas is mijn zoon met een spoedkeizersnee gehaald, moederschap is een piece of cake in mijn ogen! Voel me een geboren mama en ben nog steeds errug leuk al zeg ik het zelf! :D denice geen stress, heb hier nooit problemen gehad, geen lekkende tietjes, geen blubberbuiken, geen nachtelijke drama´s, hélemaal niks nada noppes!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:44

Gelukkig gaat het bij ons niet altijd zo maar vaak overkomt het je dat je op het punt staat om de deur uit te gaan en dan...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:46

Hij is inderdaad geweldig van Kaandorp, ken hem al.

Hier ook geen lekkende tieten en blubberbuiken hoor. Helaas wel nachtelijk drama dus afgelopen nacht. Hoelang ben je al moeder tantesam?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:49

sans6 schreef:
Hilárisch! Geluid is helaas niet zo goed, zit een kraak in. Maar écht, ik heb me rot gelachen, zó herkenbaar :D :j

Ik vind haar echt geniaal.. heb ook een boek van haar over zwanger zijn, lag op de eerste bladzijde al helemaal dubbel

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:52

Heb je een titel van dat boek Stoer? :)
De gewone boeken zijn niet zo mijn ding, die van kluun, de breij ed veel meer. Kaandorp zou een leuke aanvulling zijn :))

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:06

oww oliebol...ga ik zoeken... }:0

is het boek is van claudia de Breij... krijg nou tieten....

excuse moi :o

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:10

Ik ben een irritante moeder. Heb geen wallen onder mijn ogen, pas al mijn kleren van voor de zwangerschap, sterker nog, ben er juist van afgevallen. Strepen heb ik ook niet. Tijdens de zwangerschap heb ik ook mijn eigen kleren aan gehouden. Heb niet eens positiekleding gekocht. Borsten zijn helaas wel erg slap geworden van het avontuur. S*x is ook geen probleem, niet tijdens de zwangerschap en erna ook niet. Desondanks vond ik zwanger zijn niet leuk en bevallen ook niet.

Kind gaat gewoon mee shoppen en pashokjes in en mee lunchen. Ben overal al met hem geweest, op mijn werk, op het werk van mijn man, op vakantie.

Alleen aan de krant lezen en Bokken kom ik weinig meer toe. Laat staan een boek lezen. Uitslapen lukt ook nog redelijk, aangezien ik mijn man goed afgericht heb.

Alleen mijn paardrijcarriere is de komende jaren wel over.

Ik maak me wel ook enorm zorgen en ineens kan ik ook niet meer dingen lezen of zien op tv over zielige kindertjes. Voorheen nooit last van gehad. (ik haatte kinderen zo ongeveer... :o ). Maar nu ga ik mee met Kiwiko:

KiWiKo schreef:
je weet pas wat houden van is, op het moment dat je je kind in de armen hebt.................

echt geloof me!!

vriend, man, liefde van je leven.............. valt allemaal zoooooo in het niet :)

Make-up gaat niet meer, zit dat kind steeds onder de foundation of lippenstift, dus daar ben ik maar mee gestopt, en oorhangers is ook niet zo'n denderend idee...

Kind heeft zijn vader's look en zijn moeders karakter. Dat had helaas beter andersom gekund... :D