Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeannine

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:45

Ik ga zo ook weer een rondje doen! :-)

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:02

Anne_0 schreef:
Heb trouwens les 1 t/m 27 op pc staan, dus mocht iemand iets niet kunnen vinden op i-net kan ik wel mailen ofzo!

Als het niet zoveel moeite is zou ik dat wel heel graag willen :)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:05

meld me even, dan kan ik jullie verhalen weer volgen!...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:11

Zo, ik meld me ook weer! Wat gaan jullie hard zeg!

amoebje schreef:
Jeetje... had niemand me kunnen waarschuwen voor les 8? Die was echt ZWAAR! hihi

Dat klinkt niet er bemoedigend -O- , die ga ik komende zondag lopen. Dan pak ik mijn programma weer op, mijn knieën hebben nu wel genoeg rust gehad.

Ik lees dat er wel meer hier in het topic zijn met wat pijntjes?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:24

les 8 dat is toch alleen die 2 min. stukjes?
Das me favo les :+
Heerlijk vind ik dat! :))

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:40

Zo, ik ben net ook weer terug en wou even melden dat ik GEEN last van mijn knieen had en GEEN last van mijn enkel dit keer.
6 km in 37 min. en nergens last van.
Alleen hadden wij nog geen avond gegeten, want we zouden een broodje doen en ik dacht " ik neem een lekkere bak met bananenkwark en yoghurt"
Dat had ik beter niet kunnen doen, want die lag als een baksteen op mijn maag, bah. Krijg dat altijd last met ademhalen, kennen meer mensen dat. Word dan kort ademig en wil steeds diep ademhalen en dan lukt het niet.
Gelukkig kon ik er redelijk doorheen lopen!

Zo dat was mijn hardloop story van vandaag haha.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:00

_Rosa schreef:
les 8 dat is toch alleen die 2 min. stukjes?
Das me favo les :+
Heerlijk vind ik dat! :))

Ja klopt, 8x 2 minuten op en 1 minuut wandelen.. viel me op de een of andere manier zwaar.. maar heb al gehoord dat de volgende weer makkelijk wordt :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:19

Die les 8 viel mij idd ook zwaar destijds :=
Zondag ga ik voor lesje 17 heb er zin in :j

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:06

Whoops. Wou eigenlijk morgen gelijk les 8 doen. Omdat ik dan weer op de goede dag zit zeg maar (heb vandaag ook gelopen.) maar als ik die stukjes van jullie lees is dat niet zo slim...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:10

Jeannine, heel herkenbaar hoor!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 00:01

Anne_0 schreef:
Doet iedereen hier start to run? Of ook mensen die andere schema's aanhouden? Zo ja, hoe houden jullie het aantal minuten dan bij?

Komt vanzelf wel goed Anne, zowel dat je die 2 á 3 minuten kan volhouden als wanneer je er echt lol in gaat krijgen! Ik kan nu met gemak 6 minuten achter elkaar aanrennen, maar wanneer ik hier sommigen zien die binnen een half uur 5 kilometer kan rennen, schaam ik me weer dood dat ik het ´nog maar´ 6 minuten volhou! Maar goed, kan het ook wel aardig relativeren, want ik zit pas in de 4e week! Enneh... conditie opbouwen gaat echt snel vind ik, wanneer je er serieus mee bezig bent!
Ik volg dit schema: http://www.prorun.nl/index.aspx?Chapter ... ntID=18680 Met als doel dat ik over 12 weken 45 minuten achter elkaar aan kan rennen! Ik ben benieuwd!!! *D
Enneh... ik loop met mijn mobiel in mijn hand om de tijd bij te houden :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 01:35

Gewoon je eigen tempo aanhouden... ook al lijkt dat weinig/kort.
Een blessure heb je zo opgelopen en dan ben je verder van huis :j
Zo heeft mijn vriend een tijdje terug slijmbeursontsteking gehad in zijn knie... erg vervelend.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:19

Goedemorgen :)

zo ik vertrek weer voor mijn lesje :wave:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:30

godjammes wat gaan jullie hard

Gister een rondje ging niet zo lekker 5.2km in 37.42 traag dus en voor mijn gevoel dacht ik dat ik harder ging
Vandaag vrij en morgen 30min

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:33

Mirkim schreef:
@ Lissy, ik ben ook een beginner, maar heb járen geleden een sportopleiding gedaan, dus weet wel het e.e.a. ervan af... Maar plezier blijven houden is het belangrijkst! :j Voor mij helpt het dat ik een doel heb: de ladiesrun. Rennen voor de weegschaal gaat bij mij echt niet werken! En goed om je grenzen blijven letten op (kleine) pijntjes (met oog op je rugklachten!), maar ook met oog op conditie (mocht een les te zwaar blijken te zijn!).

Trouwens, wat ik me net afvroeg. Jullie ogen hier allemaal zo fanatiek met hardlopen. Hoevaak in de week rijden jullie paard? Ik heb dan een oudje van 23 jaar, hem train ik niet meer dagelijks (nu zo'n 4 á 5 keer in de week crossen we een rondje :) ), maar ik zou er niet aan moeten denken om én fanatiek te rijden, én mijn studie, én mijn werk én ook nog zo'n 3 á 4 keer in de week te rennen. Ik ben gewoon even nieuwsgierig! :)

Ik heb een oudje van 27 jaar en momenteel zijn mijn 4 katten ziek, daardoor werk ik tijdelijk 32 uur ik ben heel veel tijd kwijt.
Dus mijn paard staat sinds april beetje stil ik ga nog 4x in de week naar stal en als ze een dag niet in de weide komen..en ik ben moe kies ik er nu toch voor om hem op stal te laten staan dan staat ie iid meer dan 24 uur stil.
Die katten kosten zoveel tijd en energie en ik ben nu best eenzaam ik moet die beesten 2x daags medicijnen geven elke dat kamer goed stofzuigen en om de 5 dagen alle katten wassen, de kattenkamer helemaal ontsmetten dat kost me gewoon 5 uur

Mochten de katten dadelijk beter zijn ga ik denk ik niet terug naar de paarden (voorheen werd Prince zeker nog 5x daags getraind) ik denk dat het voor mij de tijd is om te stoppen maar zeker weten doe ik het niet....is zo moeilijke beslissing

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:36

Anne_0 schreef:
Dank jullie wel dames, dat geeft de burger weer moed :D Echt knap hoor dat jullie al zover zijn!

Heb de 1 minuut wel uit kunnen lopen, de eerste keer 2 min bijna, en daarna alleen nog maar 1 minuut of korter gedaan. Heb het idee dat dat vooral door ademtekort kwam en dan wil het lijf ook niet meer.

Doet iedereen hier start to run? Of ook mensen die andere schema's aanhouden? Zo ja, hoe houden jullie het aantal minuten dan bij?

Ga zaterdag voor fatsoenlijke schoenen kijken, bedoeling is dus om echt vol te houden. Ik hoop dat het ook echt leuk gaat worden als het steeds makkelijker gaat, nu is het vooral afzien. Ben alleen bang dat doordat je iedere les meer moet, dat het afzien blijft. Of valt dit ook wel mee?

Heb trouwens les 1 t/m 27 op pc staan, dus mocht iemand iets niet kunnen vinden op i-net kan ik wel mailen ofzo!

Ik loop via asics en dan krijg je ook een schema en compleet logboek je kan alles invullen en de site verteld je van alles en nog wat zooo leuk zal zometeen ff wat neerzetten van mijn schema van de halve marathon

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:38

Gegevens van mijn logboek

afgelegde afstand 52.7km
duur training 4'45'18
Caloverbruik 1241

Leuk he :D vind wel grappig om te lezen

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:59

Leuk om bij te houden inderdaad :-)

Ik ga vandaag weer even touwtje springen. Ik had best spierpijn in mijn kuiten en die kunnen wel wat vorm gebruiken ;-)

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:03

LeonieL schreef:
Whoops. Wou eigenlijk morgen gelijk les 8 doen. Omdat ik dan weer op de goede dag zit zeg maar (heb vandaag ook gelopen.) maar als ik die stukjes van jullie lees is dat niet zo slim...

Ik hoorde ook al iemand die die les juist heel fijn vond? Gewoon doen, hoort er ook bij ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:26

:evaw: Ik ga einde vd middag denk ik even.
Ben nog steeds ziek en zit op m'n werk dus eerst eens even kijken hoe ik de dag doorkom.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:34

ik heb een potcast van dutch runners.
Zelfde principe als start to run, maar dan met renate wennemars ;)

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:46

Leuk al die schema's, heb even op asics gekeken maar volgens mij moet ik daar al iets verder voor zijn. En had nog dit schema gevonden http://www.ronforrun.nl/PDF/SCHEMAbeginner2.pdf is van een hardloopwinkel hier in de buurt, maar de meeste schema's beginnen allemaal met 2 minuten rennen, wat me dus nog niet lukt, haha.

Ben nu aan het twijfelen of ik morgen op eigen houtje 1 minuut rennen en 1 minuut lopen afwisseld ga doen, of les 1 van start to run nog een keer. Neig naar de eerste optie.

Heb trouwens al vanaf dat ik terug ben gister wat keelpijn, herkennen jullie dat? Volgens mij komt het doordat ik de hele tijd door m'n mond adem ipv in door m'n neus. Hoe doen jullie dat?

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:46

lauralarissa schreef:
ik heb een potcast van dutch runners.
Zelfde principe als start to run, maar dan met renate wennemars ;)

Leuk, dat is toch wat in de vrouw staat/stond he?

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:37

Anne_0 schreef:
Heb trouwens al vanaf dat ik terug ben gister wat keelpijn, herkennen jullie dat? Volgens mij komt het doordat ik de hele tijd door m'n mond adem ipv in door m'n neus. Hoe doen jullie dat?

Ik adem alleen door mijn mond. Door neus geeft te veel weerstand. Ook op internet opgezocht en wordt ook echt aangeraden door je mond te ademen.. Ik krijg er alleen geen keelpijn van? Misschien toeval?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:41

adem beide maar mond moet ik echt ff doen ik doe het liever door mijn neus

Ik haat steek in mijn zij hoe kom ik daar aan en belangrijker hoe kom er vanaf

@anne die schema's zijn er wel voor beginners gewoon zeggen dat je 5km wilt trainen en dat je niet langer dan 0 min achter elkaar kan hardlopen dan krijg je een makkelijker schema