Celia schreef:Flossen doe ik af en toe, nu heeft hij mijn onderste tanden gevuld, daar zaten drie gaatjes en nu wordt flossen wel iets moeilijker daar. En bij bepaalde kiezen geraak er ik onmogelijk tussen, ook spoel ik vaak (maar niet altijd) na met mondwater van Sensodyne.
Edit : O ja, mijn tandarts heeft me nu Oral B aangeboden, een nieuw soort tandpasta om te testen. Werkt super, smaakt een beetje naar hextril.
Je tanden en kiezen mogen nooit zo strak tegen elkaar staan dat je er niet met een flosje door heen kan, soms kan het idd in het begin zo zijn, maar na een paar dagen moet het gewoon weer mogelijk zijn. Je tanden zijn namelijk altijd een klein beetje mobiel in je kaak.
Mocht je willen weten of je ook daadwerkelijk echt goed poetst kan je eens van die plakverklikkers gebruiken. Roze tabletjes die je na het poetsen fijnkauwt, daarna 1 keer spoelen en alles wat dan nog roze is is plaque. Vaak hebben tandartsen die wel in de praktijk, ik geef ze zelf vaak mee aan kinderen en heeeeel soms aan een volwassene.
Sommige patienten zou je t liefst idd helemaal knock out behandelen, dan liggen ze tenminste stil

Gisteren een man in de stoel die zo irritant is met zijn tong!! Die spieren zijn zo sterk dat ik hem met mijn spiegeltje echt met heel veel moeite opzij kon houden, mijn vingers begonnen te verkrampen halverwege. Man kan er natuurlijk helemaal niets aan doen, voor hem is het ook vervelend, maar ja...