Aan de pil willen, maar niet mogen, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:26

xx_Kelly_xx schreef:
Is het ook, want ik hou er niet van om dingen achter hun rug om te doen. Maar stel ik wil met mijn vriend verder.. dan ga ik dat niet niet doen, omdat mijn ouders er niet achter staan. Daar pas ik gewoon voor. Ik ben geen meisje die na 2 weken op d'r rug ligt voor hem, helemaal niet maar als ik het doe, dan doe ik het wel goed (veilig).

Super goed van je ik moest aan de pil van mijn moeder,, ik vind het heel dom van moeders om de pil te verbieden. een condoom helpt
ook maar er gebeuren genoeg ongelukken daarmee, ik vind het alleen maar goed van je& volwassen dat je de pil wil slikken maar vergeet de condoom niet! tot je een langer relatie heb. suc6 meid ;)

Amy77

Re: Aan de pil willen, maar niet mogen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:31

Ik vind je een verstandige meid.
Adviesje vanuit hier..begin echt pas met slikken op de 1e dag van je menstruatie, want anders raakt alles meteen in de war. althans dat was vroegah zo :P

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:30

Mijn moeder wilde het eerst ook niet... Ik was ook 16 en had al een tijdje een vriendje. Gelukkig heb ik 4 oudere zussen die mijn moeder om hebben weten te praten, haha! Het is toch een gevalletje van niet willen/kunnen accepteren dat moeders kleine meisje groot wordt denk ik...

Is er niet iemand anders in je omgeving die met je moeder kan praten? Bij mij werkte dat dus heel goed... Valt te proberen!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:23

Wat goed dat je er zo verstandig in staat! Ik vind het echt heel goed van je dat je zelf deze stap hebt gezet en naar de HA bent
gegaan. Vind het wel raar dat deze er dan moeilijk over doet, zeker als jij al 16 bent. Mijn moeder vond het gelukkig geen probleem en ik was op mijn 13e al aan de pil, toen weliswaar voor de enorme buikpijn die ik heb als ik ongesteld ben. Op mijn 14e kreeg ik mijn eerste vriend en toen heeft het 6 maanden geduurd voordat ik seks had. Ik kan je echt aanraden te wachten tot dat je echt op je gemak bent bij je vriend. Laat je niet overhalen tot iets dat je eigenlijk niet wilt. Hij moet jou respecteren en dus ook jou lichaam en jou wensen.

Van je moeder vind ik het echt ontzettend dom! Sorry dat ik het zeg, ze steekt gewoon haar kop in het zand en zo worden er een heleboel meiden zwanger. Vroeger dacht mijn moeder ook dat ik geen seks kon hebben als ik niet bleef slapen, toen heeft de moeder van mijn toen malige vriend haar duidelijk uitgelegd dat je echt niet persé bij iemand hoeft te blijven slapen om seks te hebben. Daarna was het probleem van blijven slapen ook gelijk opgelost.

Ik snap best dat je moeder het wil tegen houden, misschien is ze bang dat het verkeerd gaat. Wil ze haar kleine meisje nog even klein houden en stelt ze het daarom uit. Ik weet heel goed hoe dit soort moeders zijn.

Nogmaals ik vind het echt super van je dat jij de verantwoordelijkheid neemt die je normaal gesproken niet zou verwachten van iemand van 16 (Ik ken er zat die al ouder zijn en jou verantwoordelijkheidsgevoel nog lang niet hebben!) Echt meid! Super goed van je!

Als je ooit nog eens ergens mij zit of iets wil vragen dan mag je mij altijd een PB sturen! :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:43

Als mijn moeder mij ooit zou hebben verboden de pil te gaan gebruiken (gelukkig was dat niet zo, en heeft zij mij er uit zichzelf 'aan gezet') dan zou ik hebben gereageerd met: ,,ok prima, ik hoop dat je er klaar voor bent om oma te worden".. ;) beetje flauw misschien sorry.. Ik snap dat je moeder een beetje bang is voor jouw grote stap...

maar goed opgelost!

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:50

Wat is de reden dat je de pil niet mag slikken.
Wil je moeder niet dat je de pil (als hormonen) binnen krijgt of wil ze niet dat je sex hebt?

Daar moet je achter proberen te komen. Dan kun je beslissen of je niks kunt doen/zeggen tegen je moeder.
:o

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:52

LovePluisje schreef:
Wat is de reden dat je de pil niet mag slikken.
Wil je moeder niet dat je de pil (als hormonen) binnen krijgt of wil ze niet dat je sex hebt?

Daar moet je achter proberen te komen. Dan kun je beslissen of je niks kunt doen/zeggen tegen je moeder.
:o

Misschien het topic lezen voordat je iets neerzet :+ ;)

Haar moeder wil niet dat ze nu al sex heeft.....
terwijl ts 16 is en 2 maanden een vaste vriend heeft, die ook al bij haar thuis/haar ouders over de vloer komt.
Daarbij is ze al naar de huisarts geweest en heeft de pil gehaald bij de apotheek (helaas stiekem, maar wel heel verstandig van ts)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:04

@ TS: ik vind dat je hiermee laat zien dat je een verstandige meid bent en je verantwoordelijkheden neemt. Jammer dat het 'stiekem' moest, maar uiteindelijk zullen je ouders trots op je moeten zijn dat je gewoon nadenkt over de mogelijke gevolgen als het ervan komt ipv als een kip zonder kop je hormonen achterna te gaan. :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:51

Goed van je dat je er zo goed overnadenkt en dat je naar de HA bent geweest om het toch te halen.
jammer dat het stiekum moest, maar dat is nou eenmaal niet anders :n

Gelukkig ging het bij mij heel anders. Ik lag elke 4 weken dubbel van de pijn tijdens een eisprong :+ Dus ik ging aan de pil om dat te voorkomen :j De dokter vond dat het moest, mams was er nog niet erg blij mee maar begreep het uiteraard wel omdat het toen echt om medische redenen was.
ik denk dat als ik mijn moeder zelf had gevraagd om de pil er wel wat lange gesprekken waren gekomen, maar dat ze uiteindelijk wel ingestemd had :j

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:12

Mijn moeder denkt idd ook dat hij moet blijven slapen (of andersom) om sex te hebben... tja... daarom mag hij nog niet blijven slapen. Helaas zit de wereld anders inmekaar dan ze hopen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:18

yep, sex kan niet in een auto en duurt ook de hEEEEEELEEE nacht :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:19

naar aanleiding van dit topic heb ik mijn 11 jarige verteld, dat als ze ooit denkt aan sex hebben dat ze dan vooral dat tegen me moet zeggen, gaan we samen naar de huisarts...........

misschien in sommige ogen te vroeg, maar ik heb liever dat ze dit nu al weet dan als ze straks 16 is en het te laat is.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:25

xx_Kelly_xx schreef:
Mijn moeder denkt idd ook dat hij moet blijven slapen (of andersom) om sex te hebben... tja... daarom mag hij nog niet blijven slapen. Helaas zit de wereld anders inmekaar dan ze hopen.

We zeggen allemaal wel dat je moeder stom bezig is. Maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Het is ook moeilijk om je oudste meisje los te laten.
Heeft ze wel met jou over sexualiteit gesproken of durfde ze dat ook niet?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:31

Ze heeft het er ooit over gehad, dat ik het altijd veilig moest doen (nogal tegenstrijdig) en ze heeft toen ik 12 was, gezegd dat er altijd open over gesproken kan worden, toen heeft ze ook een soort van ''voorlichting'' gegeven, alleen niet over de sex, meer over de manier hoe dat gaat met baby's.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:24

Het lijkt me ook moeilijk om erover te beginnen en wat je moet vertellen. Inderdaad wel tegenstrijdig. Toch zou ik je willen aanraden om er met regelmaat toch eens met je moeder over te beginnen. Gewoon kleine dingen. Deed ik vroeger bij mijn moeder uiteindelijk ook. Zij vertelde nl nooit iets en ik moest op school horen hoe het allemaal in elkaar zat. Zelfs de mensturatie. Toen ik het voor de eerste keer kreeg wist ik uberhaupt niet wat het was. Niet meteen fors beginnen maar echt met kleine dingen. Misschien wordt ze dan vrijer wat erover praten betreft en ketst ze niet meteen alles af.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:27

hihi ben blijkbaar een vreemde moeder :) :)

als Sanne sjaggie is, dan vraag ik altijd tussen neus en lippen door of ze misschien net ongesteld geworden is :) :)

wij praten overal over :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:40

Cassagrande schreef:
Het lijkt me ook moeilijk om erover te beginnen en wat je moet vertellen. Inderdaad wel tegenstrijdig. Toch zou ik je willen aanraden om er met regelmaat toch eens met je moeder over te beginnen. Gewoon kleine dingen. Deed ik vroeger bij mijn moeder uiteindelijk ook. Zij vertelde nl nooit iets en ik moest op school horen hoe het allemaal in elkaar zat. Zelfs de mensturatie. Toen ik het voor de eerste keer kreeg wist ik uberhaupt niet wat het was. Niet meteen fors beginnen maar echt met kleine dingen. Misschien wordt ze dan vrijer wat erover praten betreft en ketst ze niet meteen alles af.

Dat had ik ook, ik durfde dan ook niet te vertellen dat ik ongesteld was.
Hetzelfde met mijn eerste bh en zulk soort dingen. Ben dan wel de jongste en het enige meisje. Dat is soms best lastig!
Gelukkig had mijn oudste broer een vriendin die overal erg open over praatte, ook tegen mijn ouders. Dat maakte het voor mij allemaal makkelijker om over dingen te beginnen. Daardoor zijn mijn ouders wel wat voorzichtiger bij mij geworden over pil en slapen bij mijn vriend. Ik ging met smoesjes "ik ga uit en ga dan bij een vriendin slapen" , "Er is een feestje en dat duurt tot heel laat" bij mijn vriend slapen. Nu doe ik het gewoon. Ik denk dat mijn ouders nu ook wel door hebben dat ik het nu wel is doe (bijna 2 jaar verkering ;)). Nu praten mijn moeder en ik veel opener over dingen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:26

Ik moet zeggen dat ik nooit echt problemen heb gehad met mijn ouders qua sexuele voorlichting. Tenminste ik weet niet eens meer dat we het er over gehad hebben e.d. dus ik denk dat het allemaal heel soepel is gegaan :+
Nu is mijn moeder een redelijke flapuit en ik ook, dus het zal tussen neus en lippen door wel eens besproken zijn, maar ik heb nooit tegen over mijn ouders gezeten en dan ze eens een goed gesprek met me hebben gehad :+

De eerste keer ongesteld weet ik nog wel :j Mijn ouders hadden ook nog een feestje thuis :') Wat een drama :D
Maar goed ik werd direct door oma mee de stad in gesleurd en mocht een mooie ring uitzoeken :j
Mijn moeder heeft me dat allemaal netjes uitgelegd en ik kon gewoon vragen stellen en op den duur hadden we het er gewoon niet meer over.