Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
polly2 schreef:Monster_tos schreef:Waar halen jullie die zuigtabletten vandaan? Lijkt mij ook wel wat om te proberen!
Ik bestel ze gewoon hier: binnen twee werkdagen in huis:
http://www.bonusan.nl/vademecum/dibenco ... m_b12.html
bambi76 schreef:Zijn er ook mensen met neurologische klachten? En hoe snel waren deze klachten weg met aanvang injecties?
Blijheid schreef:@Bonna: Ik spuit zelf ja, of tenminste, ik zou het zelf moeten doen maar mijn moeder doet het omdat ik niet durf.
Voor mij is het ook veel handiger omdat ik 3x per week moet spuiten
Bonna schreef:Dit vraag ik me ook wel af, Hoelang duurt het voordat jullie enig effect merkten van de injecties vooral op neurologisch gebied, maar ook alle andere klachten?
Zijn er hier ook mensen die zelf spuiten? het is voor mij best een oopgaaf om elke keer naar de Huisarts te gaan en ik zit hier over na te denken.
verder, zijn er hier veel mensen met hoofdpijn klachten en hoe gaan jullie daar mee om? buiten wat neurologische uitval is hoofdpijn mijn voornaamste klacht en dit beheerst nu zo ongeveer mijn hele leven. Ik ben nog maar in staat om ongeveer 1/5 te doen van wat ik normaal deed en dit is niet alleen fysiek maar ook psychologisch best zwaar. Hopelijk komt er nu eindelijk een beetje vooruitgang in:)
supersambo schreef:Nou aangezien dit topic nog niet echt oud is reageer ik hier ook maar.
Vorige week is er bij mij ook een B12 tekort vastgesteld. Ik had een waarde van 137 bij ref.waarde 150-700.
Vanmiddag krijg ik mijn eerste spuit. Ik ben zo benieuwd.
Maar die zuigtabletten werken dus wel voor mensen met een opname stoornis ?
Flosje446 schreef:polly2 schreef:
Ik bestel ze gewoon hier: binnen twee werkdagen in huis:
http://www.bonusan.nl/vademecum/dibenco ... m_b12.html
Er staat nergens een bestelknop. Moet je ze via de email bestellen?
Ik kwam ook nog deze tegen:
http://www.deonlinedrogist.nl/dibencozide-zuigtabletten-p-893.html?gclid=CPO31_aLzKECFZQy3god8GIsnw
Mijn waarde (229) is niet laag genoeg voor injecties, maar de klachten die ik heb komen wel overeen.
Maaaike schreef:Bonna schreef:Dit vraag ik me ook wel af, Hoelang duurt het voordat jullie enig effect merkten van de injecties vooral op neurologisch gebied, maar ook alle andere klachten?
Zijn er hier ook mensen die zelf spuiten? het is voor mij best een oopgaaf om elke keer naar de Huisarts te gaan en ik zit hier over na te denken.
verder, zijn er hier veel mensen met hoofdpijn klachten en hoe gaan jullie daar mee om? buiten wat neurologische uitval is hoofdpijn mijn voornaamste klacht en dit beheerst nu zo ongeveer mijn hele leven. Ik ben nog maar in staat om ongeveer 1/5 te doen van wat ik normaal deed en dit is niet alleen fysiek maar ook psychologisch best zwaar. Hopelijk komt er nu eindelijk een beetje vooruitgang in:)
Ik heb ook zelf geleerd te prikken. Ik was één van de eerste in de praktijk van mij ha die zelf wilde prikken, maar hij vond het prima. Een paar keer uitleg gehad, paar keer onder toezicht geprikt en daarna mocht ik het zelf doen. Door het vele prikken zijn mijn bovenbenen (waar ik zelf mag prikken) erg gevoelig geworden. Nu prikt tijdelijk de ha/assistente weer, zodat mijn benen even goed kunnen genezen.
Hoe lang het duurt dat de klachten weg zijn, is moeilijk te zeggen. Ik geloof dat ik na een half jaar prikken nog uitval verschijnselen in b.v. m'n voeten had.. Het heeft echt flink tijd nodig om weer op peil te komen, je lichaam te herstellen en goed te blijven voelen.