Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:35

Ik werk ook het beste bij stress dus lekker last minute maar ben daarna wel weer geheel gesloopt.

Ik heb allleen ritalin en concerta geslikt :) Concerta bevalt het beste :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:40

Chaterlaine, wat voor verschil merk jij dan?

Ingeborg, parkietje is wel leuk. Maar ik zou hem niet op een plaats zetten waar je voor je zelf rust zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:04

Heino schreef:
Menino schreef:
ik niet hoor :')
Ik blokkeer volledig bij stress ....

Bij té veel stress wel ja.. Als in 3 grote tentamens in 2 dagen willen leren :+
Maar op het moment dat er bvb een ongeluk voor mn neus gebeurd dan zal ik de eerste zijn die gaat helpen en delegeren :P (al meerdere keren meegemaakt) Of dat er een andere ernstige situatie is ofzo.

Ik heb even visolie pilletjes geslikt maar deed niets. Magnesium ook niet.

ooh dat heb ik ook wel :j

Maargoed probleem is dat ik altijd teveel stress heb, omdat ik altijd het gevoel heb dat het niet lukt .. :P

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:09

Stress.. Met leren kan ik dat echt niet.
Met van idd die situaties dan kan ik er vrij nuchter op reageren en rustig op reageren...

Mijn toets is na gekeken ik heb een 10 *\o/*
Nog 2 te gaan :')

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:41

Dank je wel voor jullie antwoorden op de Omega olie!

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:48

hier meld zich nog iemand met adhd die er nu echt helemaal klaar mee is! omdat ze niet kan toegelaten worden tot een soort voor oplijding omdat ze er te vaak uit gestuurd is omdat ze te druk was en de leraren haar adhd niet accepteren :( :( :( :( af entoe tijdens sommige lessen is ht ook wel leuk :+ moooi de boel te terorriseren

maar het is ook gwn heel erg poedersuiker tijdens de lessen hoor,
wil je eens goed je best doe ben je geconcentreerd(gebeurt weinig) dan gebeurt er ook m aar iets en jebent het nietmeer :( heb je iq van havo vwo zit je op kader en mischien nogwel op basis! terwijl je het idee heb dat het gw veel ste makkelijk is :( maar je niet hoger kan
Laatst bijgewerkt door Bonnyyyyyy op 22-04-10 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:51

Ja soms is dat wel grappig.. Maar je word er uiteindelijk toch wel weer op terug gepakt. Dus dat is verre van het positieve van adhd in mijn ogen :+ Teminste ik zou (en ben) er niets trots op zijn :=

Slik je medicijn?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:54

naja bij mij zijn ze er dt school jaar pas achter gekome!
heb wel een tussen jaar gedaan op het opdc dat ging ook heel goed! nu slik ik wel medicijnen maar heb niet echt het ide dat ze werken! slik geen bekende ik slik op basis van dokter hij is heel goed! maar wij zijn nog beetje aan het uitzoeken.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:58

Als je niet het idee hebt dat ze werken.. Dan zullen ze dat ook wel niet doen :P Waarom kun je niet in aanmerking komen voor bijv. Ritalin?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:03

dat kan wel!
maar me ouders zijn daar op tegen omdat dat heel erg met verleden heb te maken :o
de ene zecht van je mag niet aan de ritalin de ander noemen me moeder een adhd moeder en onze dokter is speciaal ik wee tniet of ik de naam mag vermelden?: :o maar die is echtheel goed en die zecht dat we het even zo moeten proberen een kluster 4 beschikking proberen aan te vragen en hopen dat dat gaat lukken het liefst willen we kluster 2 en dan kan iknaar een speciale school de hendrik mol school in schagen, speciaa voor kluster 2. (basis school daarvan is burgemeester de wilde school)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:06

Zo ver ik weet mag dat wel :P
Apart trouwens :j Word er ook goed met je over gepraat..? Accepteren je ouders het wel?

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:09

jaa me ouders wel gedeelteijk! allen dat ik iet goed presteer op school kunnen ze niet zo goed hebbn er word af entoe wel goed over me gepraat ja!

dokter autheusden en dokter hagen er zijn er 2 1 van het spel in hoorn, en 1 kinder dokter ik zit bij de kinder dokter en zit bij een psycholoog louise van den broek in enkhuizen

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:14

Tja.. Je kunt er niets aan doen. Zulke dingen kunnen ze jou eigelijk niet kwalijk nemen.
het enige wat hun kunnen doen is er mee leren omgaan zodat het uiteindelijk voor jou allemaal makkelijker word :j

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:17

indd...

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 18:37

Change: knap van je 10 joh ;) zou t je niet nadoen! t was toch wiskunde? :P

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:39

Owwh Ik heet trouwens Roos :P

Wiskunde ja :j Is wel typisch :') Die man helpt mijn altijd erg goed. Mag dan ook altijd ergens anders zitten op een rustige plaats met een beetje muziek aan.. :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:45

Change_ schreef:
Owwh Ik heet trouwens Roos :P

Wiskunde ja :j Is wel typisch :') Die man helpt mijn altijd erg goed. Mag dan ook altijd ergens anders zitten op een rustige plaats met een beetje muziek aan.. :)

indd muziek dat heb ik ok dat helpt cht super goed:D
ik had vandaag een 8,4 voor me economie en normaal haal ik een 3 of 4 :o en gister ook al een 7,6 voor eco :D en nog voor me engels een 10 wat ik nooit had verwacht wat we hadden onverwachs mo en het was vet druk ! :(

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 18:47

hahahaha, lekker hoor! mijn bureau staat onder mijn dakraam (slaap op zolder..) hebben jullie nou nooit dat je alles gaat doen behalve leren of huiswerk maken?.. ik ga bijvoorbeeld altijd naar buiten kijken, of tekeningetjes lopen maken of mensen "bespieden" van uit m'n dakraam haha! ;)

@bonbon15 : Welkom trouwens! en top van die goeie cijfers! :D

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:10

haha dankje :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:59

jeetje wat een slimme nerds in dit topic :D

ik heb mn presentatie af, jaja :') Met CKV gemaakt weliswaar, maar hij is er toch gekomen :o
moet nu mn dummy bijwerken, maar ben zo moe. Ga lekker naar bed denk ik :P

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:45

Yeah! 8-) toch nog je presentatie af! :D weet je, wij ADHD-ERS mogen daar haast wel dubbele punten voor krijgen haha :P gewoon twee 8en ipv één! :9

En hoe zit het me je schetsen?! al klaar *D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:28

ingeb0rg schreef:
hahahaha, lekker hoor! mijn bureau staat onder mijn dakraam (slaap op zolder..) hebben jullie nou nooit dat je alles gaat doen behalve leren of huiswerk maken?.. ik ga bijvoorbeeld altijd naar buiten kijken, of tekeningetjes lopen maken of mensen "bespieden" van uit m'n dakraam haha! ;)

Daar heb ik nou ook altijd last van (gehad)! Hoe ik in vredesnaam dan toch het vwo heb weten af te ronden (met gemiddeld een 7,5 ook nog!) is voor mezelf nog altijd een raadsel! Daarom is het voor mij des te harder te accepteren dat ik mijn huidige studie moet stoppen terwijl ik daar dus wel veel voor heb gedaan....

Ik las over functioneren onder stress en bij mij is dit ook tweeledig. Heftige situaties (ongelukken e.d.) reageer ik heel goed op, dan functioneer ik op mn best (daar heb ik mensen wel eens mee verbaasd, hoe kalm ik kan blijven dan, begrijp het zelf eigenlijk ook niet!)
Maar veel stress vanwege tijdsdruk bij leren e.d., daarvan blokkeer ik volledig en doe juist helemaal niks meer. Sowieso ben ik snel gestressd vanwege gebrek aan overzicht en als ik dan weer eens overspoeld raak (het huishouden is ook zoiets leuks...) komt er echt niks meer uit mn handen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:31

ingeb0rg schreef:
Yeah! 8-) toch nog je presentatie af! :D weet je, wij ADHD-ERS mogen daar haast wel dubbele punten voor krijgen haha :P gewoon twee 8en ipv één! :9

En hoe zit het me je schetsen?! al klaar *D

naah mn dummy wel, vind ik :') ... (we zijn 2 weken geleden naar Berlijn gegaan, en we moesten in alle musea 5 schetsen maken van kunstwerken in een klein dummytje, naja ik natuurlijk veel te sloom, dus had niets af... Heb er wel een stuk of 14/15 ofzo :P en je mocht als je het leuk vond ook nog andere foto's er in plakken)
Sinds mn BVdocente weet dat ik wel kan tekenen doet ze wel echt een heel stuk aardiger tegen me .. En sinds ik ook nog eens by far het hoogste cijfer van de klas had voor m'n proefwerk is het helemaal de goede kant op gegaan.. (Djiez, wat had ik een hekel aan dat mens begin van t jaar :+ :+ :+ )

Heb mn schetsen niet af :') Maar wel een lading redelijke foto's in geplakt (heb een dure camera, en vrij veel technische kennis van fotografie, ook vanuit mijn vorige opleiding, dus hopelijk kan ze 't waarderen :') ) Hoop dat ik het cijfer daarmee enigszins ophaal.
Ze vroeg of ik een hele goede reden had om hem niet af te hebben, en toen ik zei dat mn paard op punt van bevallen was vond ze dat wel een goede reden geloof ik :D :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:35

Hahaha, hopen dan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 15:37

Zwerte schreef:
ingeb0rg schreef:

Ik las over functioneren onder stress en bij mij is dit ook tweeledig. Heftige situaties (ongelukken e.d.) reageer ik heel goed op, dan functioneer ik op mn best (daar heb ik mensen wel eens mee verbaasd, hoe kalm ik kan blijven dan, begrijp het zelf eigenlijk ook niet!)
Maar veel stress vanwege tijdsdruk bij leren e.d., daarvan blokkeer ik volledig en doe juist helemaal niks meer. Sowieso ben ik snel gestressd vanwege gebrek aan overzicht en als ik dan weer eens overspoeld raak (het huishouden is ook zoiets leuks...) komt er echt niks meer uit mn handen.

Ik heb echt exact hetzelfde...!
Als er een bom naast me zou ontploffen zou ik echt ontzettend cool blijven, ook als vroeger op school het brandalarm wel eens ging ofzo (jaa, ik zat ooit op een school waar het niet ieedere week afging en het dus serieus werd genomen als hij afging..! ) dan zat iedereen hem om me heen dood te stressen, terwijl ik dacht van ' relaxed... Gewoon naar buiten lopen en wsl is er toch niets aan de hand :+ :+ :+ ' ..

Maar als ik voor een toets moet leren, en ik begin 2 uur van te voren in plaats van 3 uur, naaaaah dan stress ik hem zo erg dat er echt niets meer binnenkomt in mn harses, en ik gewoon een 1 haal... Terwijl als ik 3 uur van te voren begin ik mss wel in een uurtje klaar ben. Dat gebrek aan overzicht heb ik ook heeeeel erg, dat is echt mijn grootste probleem nummero 2 :P ...