Ondergewicht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:46

mhak schreef:
verschil tussen halfvolle en volle melk is minimaal... Dan moet je je neus maar dicht doen hoor :+ Hihi...

Hé bah.. maar ik houd zo van m'n ontbijtje ;(
En als ik er nou eens 2 plakken ontbijtkoek + boter bij eet? :D Of een boterham?

mhak

Re: Ondergewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:49

Dan zou ik voor de boterhammen, met boter en dik beleg gaan!
Ontbijtkoek en rijstwafels zijn voor mensen die willen afslanken!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 18:50

mhak schreef:
Dan zou ik voor de boterhammen, met boter en dik beleg gaan!
Ontbijtkoek en rijstwafels zijn voor mensen die willen afslanken!

Oh okee ;o
Had een paar pagina's terug van iemand gelezen om ontbijtkoek met boter te nemen als extraatje bij het ontbijt ofzo, of als tussendoortje om af te wisselen met de koekjes/fruit die ik eet.

Nouja, heel erg bedankt :)

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:57

Ontbijtkoek met (dik) boter is prima als tussendoortje, maar niet als ontbijt! Dan zorgt het niet voor het aanzetten zegmaar, zei mijn dieetiste hoor:+ Dus ik praat gewoon klakkeloos na ;)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:01

mhak schreef:
Ontbijtkoek met (dik) boter is prima als tussendoortje, maar niet als ontbijt! Dan zorgt het niet voor het aanzetten zegmaar, zei mijn dieetiste hoor:+ Dus ik praat gewoon klakkeloos na ;)

Oohh neee, ik bedoel BIJ m'n ontbijt :)
Dus dat ik me aardbeienvla + cruseli kan blijven eten en dan daarbij 2 plakken ontbijtkoek met boter :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:42

Ik ben 1.64 en weeg 48 kilo.

Ik zie een paar reacties die niet helemaal goed vind...

Je moet niet aankomen door veel onverzadigde vetten te gaan eten! Dat is het zelfde iemand die wil afvallen zeggen om niet meer te eten.. Hartstikke ongezond!

Je kan ook aankomen door te sporten. ( spieren wegen). Als je gewoon gezond eet en sport en je blijft dat wegen is het waarschijnlijk gewoon je postuur. Het is wel raadzaam om uit te laten sluiten dat er iets anders aan de hand is.

Ik ben ook heel stabiel met mijn gewicht en ook te licht, maar ik eet gezond.

Maar alsjeblieft, ga niet je volproppen met mayo,chocola, dikke klodder boter etc.. Onverzadigde vetten zijn echt erg ongezond.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:55

Nessah schreef:
Ik ben 1.64 en weeg 48 kilo.

Ik zie een paar reacties die niet helemaal goed vind...

Je moet niet aankomen door veel onverzadigde vetten te gaan eten! Dat is het zelfde iemand die wil afvallen zeggen om niet meer te eten.. Hartstikke ongezond!

Je kan ook aankomen door te sporten. ( spieren wegen). Als je gewoon gezond eet en sport en je blijft dat wegen is het waarschijnlijk gewoon je postuur. Het is wel raadzaam om uit te laten sluiten dat er iets anders aan de hand is.

Ik ben ook heel stabiel met mijn gewicht en ook te licht, maar ik eet gezond.

Maar alsjeblieft, ga niet je volproppen met mayo,chocola, dikke klodder boter etc.. Onverzadigde vetten zijn echt erg ongezond.

Oke bedankt voor je reactie :)
Ja we gaan nu eerst alles uitsluiten, en ik heb geen tijd om nog meer te sporten (ik rijd nu 6x per week paard, en heb geen tijd om bijv. krachttraining erbij te doen)
Verder denk ik ook dat dit gewoon mijn postuur is ja.. maarja, bedankt iniedergeval :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:51

Je kunt inderdaad beter een teveel aan koolhydraten eten dan verzadigde vetten. (Ik denk dat Nessah deze bedoelde, onverzadigde vetten zijn geen ongezonde vetten) Het principe is hetzelfde, hetgeen dat je niet verbrand wordt omgezet in vet en opgeslagen onder je huid (je wordt dus dikker), het verschil is alleen dat onverzadigde vetten vaak veel cholesterol bevatten, en dát is hetgene wat zo schadelijk is voor je gezondheid :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:44

Uiteraard bedoelde ik verzadigde vetten :') Was nog niet helemaal wakker denk ik..

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:31

Nessah schreef:
Uiteraard bedoelde ik verzadigde vetten :') Was nog niet helemaal wakker denk ik..

Huh? Oh, het was me niet eens opgevallen haha!
Ik wist wel dat je verzadigde vetten bedoelde :)

dressagelady schreef:
Je kunt inderdaad beter een teveel aan koolhydraten eten dan verzadigde vetten. (Ik denk dat Nessah deze bedoelde, onverzadigde vetten zijn geen ongezonde vetten) Het principe is hetzelfde, hetgeen dat je niet verbrand wordt omgezet in vet en opgeslagen onder je huid (je wordt dus dikker), het verschil is alleen dat onverzadigde vetten vaak veel cholesterol bevatten, en dát is hetgene wat zo schadelijk is voor je gezondheid :)

Oké dankjewel :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:46

Dus het komt erop neer zat je niet teveel verzadigd vet mag, en niet teveel onverzadigd vet mag. Want dat is ongezond.

Ik denk zelf eigenlijk niet dat je veel kan aankomen als je dun bent, en nooit dikker bent geweest. Het zit gewoon in onze lichamen.. :7

Als je extra gaat sporten om aan te komen, moet je ook voldoende eten, gezond en varierend. zodat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt die je nodig hebt voor het sporten.

Ik heb ook nog een tip. :D

Eet wanneer je honger heb.
Als je geen honger heb, zal je lichaam het minder goed opnemen.
Soms wel moeilijk, want ik ga niet een paar uur wachten tot ik honger heb als ik mijn avondeten moet eten. }:0
Maar het valt te proberen! :Y)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 20:40

Verzadigd vet levert niet veel problemen op, onverzadigde vetten bevatten daarintegen vaak cholesterol en dat is ongezond.

waarom denk je dat het goed is om onregelmatig te eten? Als ik ga wachten tot ik echt honger heb eet ik maar 1 a 2 keer per dag :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:00

Huh?

Onregelmatig eten is goed, en wachten tot je honger heb is goed??

Ik dacht juist dat je elke 2 uur iets moest eten?
Ik vind eten veel te lekker, en als ik moet wachten tot ik honger heb eet ik maar 2x per dag ofzo :')

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:03

Ik heb (ongeveer) hetzelfde probleem als jou :j Ben het wel met de rest eens.
Zelf ben ik 1.65 en weeg 43 kg.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 21:08

Emilio_ schreef:
Ik heb (ongeveer) hetzelfde probleem als jou :j Ben het wel met de rest eens.
Zelf ben ik 1.65 en weeg 43 kg.

Hoezo ongeveer?
Als je er niet verder op in wilt gaan, vind ik het ook goed hoor! :)

Oei, jij bent zelfs iets langer dan dat ik ben, en jij weegt nog minder ;o echt lastig is dat hé..
Nou succes ermee meid!

Emilio_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:13

Ik PB je wel even :)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:17

op www.voedingscentrum.nl kun je bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je zien of je op een dag aan je dagelijks nodige calorieen komt..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:28

Citaat:
Aankomen
Voor te magere mensen is het vaak moeilijker om een paar kilo aan te komen dan het voor te dikke mensen is om een paar kilo af te vallen. Op gewicht komen is een kwestie van geduld hebben. Eén kilo erbij in drie tot vier weken is al een goed resultaat.

Ook voor magere mensen is een voeding met veel vet ongezond. Een zgn. ‘slagroomkuur’ is dus af te raden. Bij ondergewicht is het van belang heel regelmatig te eten, ook tussen de maaltijden door. Drie hoofdmaaltijden, een paar eetmomenten tussendoor en bijvoorbeeld nog een extraatje voor het slapen gaan, is prima.

Suggesties voor tussendoortjes
Bij mensen met ondergewicht kan snoepen tussen de maaltijden door geen kwaad. Wat suggesties voor tussendoortjes die naast calorieën ook vitamines en mineralen leveren:

•een beschuit, cracker, toost of knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk.
•een tosti met kaas, ham en plakjes ananas of appel
•een mueslibol met kaas
•een plak ontbijtkoek, tussendoorbiscuit
•een glas melk, karnemelk, yoghurtdrank, chocolademelk of milkshake
•een schaaltje vla met yoghurt, yoghurt met vruchten, een ijsje
•een kop soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met een stukje stokbrood

Tips om de eetlust te bevorderen:

•Maak het eten en de tussendoortjes niet te zwaar en te vet. Te vet eten remt de eetlust, terwijl het juist de bedoeling is elke paar uur iets te eten.
•Friszure gerechten stimuleren vaak de eetlust, zoals een glas vruchtensap of tomatensap of een paar partjes fruit. Ook een kop bouillon of eventueel een glaasje alcohol een half uur voor de warme maaltijd, kunnen de trek op gang brengen.
•Zorg voor variatie in smaak (zoet-hartig), in temperatuur (warm-koud), kleur en keuze van ingrediënten en bereidingsmethoden. Zorg voor voldoende rust, ontspanning en lichaamsbeweging.
•Zorg voor een goede basisvoorraad boodschappen in huis. Zo is er altijd iets te eten, ook voor tussendoor.

disclaimernieuwsbriefcontact© 2009-2010

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:48

Oooh die ijsjes gaan wel goed komen :D Werk in een ijssalon dus hihi
Ontbijtkoek is wel een goede tip voor tussendoor, normaal grijp ik altijd maar naar de koekjes haha Mja eerst maar is fatsoenlijk gaan lunchen. Heeft iemand nog tips van wat lekker op brood is? 's ochtends heb ik er geen problemen mee (gewoon vlokken of hagelslag :P ) maar 's middags vind k t vaak zo droog :S

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 07:00

Lotte1990 schreef:
op http://www.voedingscentrum.nl kun je bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je zien of je op een dag aan je dagelijks nodige calorieen komt..

Oke dankjewel, ik zal het vanavond gelijk invullen van wat ik vandaag gegeten heb :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 07:06

@Pally; wow wat een tips! :) dankjewel!

WillemYntJee schreef:
Oooh die ijsjes gaan wel goed komen :D Werk in een ijssalon dus hihi
Ontbijtkoek is wel een goede tip voor tussendoor, normaal grijp ik altijd maar naar de koekjes haha Mja eerst maar is fatsoenlijk gaan lunchen. Heeft iemand nog tips van wat lekker op brood is? 's ochtends heb ik er geen problemen mee (gewoon vlokken of hagelslag :P ) maar 's middags vind k t vaak zo droog :S

Haha, lekkerrrrr! :9

Wat ik soms ook doe, is een lekker broodje op school halen, dus een pistoletje met ham/kaas/tomaat/ei en komkommer
of een pistoletje met brie/filet american/ossenworst of iets anders wat ze toevallig hebben :)
Of kan je anders 's middags ook een totsti nemen of een croisantje?
Als je echt alleen beleg wilt, kan je het zelf ook een beetje leuk maken, dus een plakje kaas, maar dan doe je daarbovenop ook en komkommer of een plakje tomaat oid, of een lekker vleeswaren met een klein beetje kruiden?
Of je neemt pindakaas én hagelslag :~ ik vind dat echt heeeeerlijk en totaal niet droog =)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:52

@dressagelady, ik heb niet gezegd dat onregelmatig eten goed is.
Natuurlijk is het niet goed om onregelmatig te eten.
Maar ik heb ooit gehoord van dat eten wanneer je honger hebt. :o
Natuurlijk moet je niet trouw gaan wachten op je hongergevoel en dan pas iets gaan eten. }:0

Het was maar een tip. :+

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:16

Ik denk dat ik als ik jou dieet zou volgen, ook een stuk slanker zou zijn :)
misschien dingen eten die sowieso veel calorieën bevatten?
Veel fruitsappen drinken, flinke laag kaas op je brood (tosti's?), worst, leverpastei, gebakken aardappeltjes met mayo, pasta's (lasagne bevat heel veel), volle yoghurt, slagroomvla, pinda's, muffins, banaan.

Wat betreft chocola, niet ineens een heel stuk, maar bijvoorbeeld elk uur een paaseitje. Daar raak je niet vol van.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:31

Je zit met je BMI op het randje van goed/ondergewicht.
Dus als je wat meer op het aantal kcal let, dan denk ik dat het wel goed komt.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 18:37

_Ella_ schreef:
Ik denk dat ik als ik jou dieet zou volgen, ook een stuk slanker zou zijn :)
misschien dingen eten die sowieso veel calorieën bevatten?
Veel fruitsappen drinken, flinke laag kaas op je brood (tosti's?), worst, leverpastei, gebakken aardappeltjes met mayo, pasta's (lasagne bevat heel veel), volle yoghurt, slagroomvla, pinda's, muffins, banaan.

Wat betreft chocola, niet ineens een heel stuk, maar bijvoorbeeld elk uur een paaseitje. Daar raak je niet vol van.

Oh haha :')
Ja ik let er nu ook wel op, heb mijn ontbijtje nu ook veranderd in iets wat het dubbele aantal kcl is :P (andere yoghurt) en ik doe nu ook dubbel beleg op me brood enzo.
Verder heel erg bedankt voor je tips, heb toevallig vanavond erg veel lasagna gegeten en vanavond een stukje taart, dus dat zit wel goed =)

fenna1995 schreef:
Je zit met je BMI op het randje van goed/ondergewicht.
Dus als je wat meer op het aantal kcal let, dan denk ik dat het wel goed komt.

Ja dat klopt, zit net op het randje
Oke dankjewel, ik ga er echt op letten :)

Wat ik vandaag gegeten heb:
O: Aardbeienvla met cruesli (+- 440 kcl kcl)
T: Thee met 3 bisquitjes (120 kcl) en 2 paaseitjes (60)
L: Wit bolletje met knakworstje + mayo&ketchup (+- 450 kcl?)
T: Appel (60 kcl)
A: veeeel lasagna + sla (500 kcl?)
T: Stuk zelfgemaakte taart met aardbeien & marsepein (300?)
= 1930 kcl

Ik weet niet precies hoeveel kcl alles is, dus heb het maar ff globaal gedaan en op voedingscentrum gekeken :P