Ik ga me toch ook niet druk maken over mensen die kinderen krijgen/ nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja_vR schreef:moest trouwens wel erg lachen van het weekend, het ging over kinderen, twee bevriende stellen van ons zijn echt heel bewust kindervrij .
bij de ene is zij 24 en hij 32 " ja, maar dat komt nog wel" krijgt zij regelmatig als opmerking ...nou niet dus hoor:=
pretletter17 schreef:Hallo, ik kom er ook even bij. Volgens mij heb ik in het vorige topic ook wel gereageerd. Ik ben (gelukkig samen met mijn vriend) ook bewust kinderloos of beter gezegd kindervrij (vind ik een leuke uitspraak). Vind kinderen best leuk hoor, maar ik mis blijkbaar dat gen dat vrouwen in extase over een wiegje laat buigen en 'poele poele poele' doet roepen![]()
Over egoïstisch of niet egoïstisch: MB zegt dat het gewoon natuurlijk is dat mensen kinderen krijgen en dat het daarom niet per se egoïstisch is, dat is in zekere zin ook wel waar! Maar als iemand zegt dat hij/zij een kind wil 'omdat het me zo leuk lijkt' (en dat hoor ik váák), vind ik dat een egoïstische overweging. Ik hoor ook vaak dat mensen (nog) een kind nemen, omdat in hun omgeving/familie/vriendenkring veel vrouwen zwanger zijn of net een kleine hebben. Daar krijg ik ook altijd een wat verdeeld gevoel bij, want wil je dan een kind om het kínd of omdat die anderen er ook een hebben...?
Géén kinderen willen kun je ook egoïstisch noemen, omdat je er dan bewust voor kiest om voor jezelf en je eventuele partner te zorgen en dus niet voor een kind. Alleen is de kans dat derden 'last' van die keuze gaan hebben veel kleiner dan wanneer er wel een kind is of komt
jesito schreef:Wat is er nou egoistisch aan iets bewust niet willen???
Dat zeggen ze dan alleen omdat je niet met de meute mee gaat.
Egoistisch is juist als je kinderen "neemt" omdat anderen mensen om je heem ze ook hebben en om niet buiten de boot te vallen.Zo'n babytje is misschien heel erg leuk maar ook die worden groot en dan gaat het van vervelende peuters tot brutale pubers.
Ieder zijn ding zeg ik altijd maar.
En maar goed dat niet iedereen kinderen wil want er zijn al zoveel mensen.
MamboBeach schreef:Kinderen neem je niet, die krijg je.En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor. Natuurlijk worden kinderen groot, dat worden dieren ook.
BlackEyed schreef:MamboBeach schreef:Kinderen neem je niet, die krijg je.En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor. Natuurlijk worden kinderen groot, dat worden dieren ook.
Ergens kan ik die opmerking wel begrijpen, wanneer heel jouw vriendenkring een baby krijgt dan zal het gespreksonderwerp als vanzelf baby's zijn. En dan zou ik bijvoorbeeld daar niet over mee praten, dan val je toch buiten de boot.
IKbenEllen schreef:MamboBeach schreef:Val jij buiten de boot?
Ik vind het raar als mensen dat wel vinden!
Voor ons eigen gevoel hebben wij geen boot gemist hoor, maar er is wel een tijd geweest dat me dat te pas en te onpas naar het hoofd geslingerd werdEvenals dat ik argwanend bekeken werd bij sollicitaties
MamboBeach schreef:jesito schreef:Wat is er nou egoistisch aan iets bewust niet willen???
Dat zeggen ze dan alleen omdat je niet met de meute mee gaat.
Egoistisch is juist als je kinderen "neemt" omdat anderen mensen om je heem ze ook hebben en om niet buiten de boot te vallen.Zo'n babytje is misschien heel erg leuk maar ook die worden groot en dan gaat het van vervelende peuters tot brutale pubers.
Ieder zijn ding zeg ik altijd maar.
En maar goed dat niet iedereen kinderen wil want er zijn al zoveel mensen.
Kinderen neem je niet, die krijg je.En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor. Natuurlijk worden kinderen groot, dat worden dieren ook.
laulapaula schreef:hahadat is ook een goeie
ik heb nu 4 cavia's en een paard en dan zeg ik ook vaak dat dat mijn kinderen zijn, maar dan zitten mensen je meteen vreemd aan te kijken
mn ouders noemen het hun kleinkinderen haha
sommige mensen worden ook trouwens boos als je dat zegt, want je kan dieren niet met kinderen vergelijken...