Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackEyed

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:37

Je wijkt af van de normale levensfase, dat vind men raar en kennelijk is dat moeilijk om te accepteren...

Ik ga me toch ook niet druk maken over mensen die kinderen krijgen/ nemen? :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:59

Ik zit nu in de mooiste (en blijkbaar vruchtbaarste) leefdtijd.
Iedereen om heen krijgt kindjes en steeds worden die dingen in mijn hand gegeven om als volgt te horen: het staat je erg goed, wanneer beginnen jullie nou eens?
Ik ben 30 jaar (auw auw doet nog steeds pijn :P ) en tot nu toe denkt er nog geen haar op mijn hoofd over een kind.
Soms ben ik wel eens nieuwsgierig over wat eruit zou komen, haha.
Maar de nieuwsgierigheid is niet zo groot om daadwerkelijk aan kinderen te beginnen.
Ik heb mezelf nog 5 jaartjes gegeven, dan ben ik 35 jaar, wil ik ze niet dan blijft het erbij, wil ik ze wel dan weet ik wat ons te doen staat.
Mijn man vind de vrijheid opzicht wel leuk maar zou kinderen ook wel leuk vinden, we zien wel waar het schip strand.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:33

Sonja_vR schreef:
moest trouwens wel erg lachen van het weekend, het ging over kinderen, twee bevriende stellen van ons zijn echt heel bewust kindervrij .
bij de ene is zij 24 en hij 32 " ja, maar dat komt nog wel" krijgt zij regelmatig als opmerking ...nou niet dus hoor:=

Da's wel lastig als je het er niet over eens bent met je partner...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:41

Doe ook nog maar eens een poging. Ik wil ook geen kinderen. Ben 20 en hoor elke keer braaf aan "dat mijn tijd nog wel komt". :) 't zal allemaal wel. Zolang ik maar beter weet. ;)
Zulke discussies voer ik ook niet meer irl... Dat gaat echt letterlijk zoals het hierboven staat "wil je kinderen?" "neen" "joh komt nog wel" "zal vast. :j" en dan banketstaaf ik er overheen. :+

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:11

ik ga er niet meer tegenin. Dat geeft meestal niet :) ze merken het vanzelf wel! Moet zeggen dat m'n vriend het niet erg zou vinden als ze er wel komen, maar als ik bij mijn standpunt blijft vind hij het niet erg.
Gister begin mijn collega ook weer.. heb een huis gekocht met mn vriend en omdat er kinderkamer in zat en er geen weg voor het huislangs loopt is het kindvriendelijk en heb ik volgens hem al gekozen om kinderen te willen :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:13

Maak er een grapje van, antwoord "ik ging eerder voor een labrador/jack russel/Duitse herder/pitbull maar je kan vast stellen dat dat op hetzelfde neer komt. :D"

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:38

haha :D dat is ook een goeie :) ik heb nu 4 cavia's en een paard en dan zeg ik ook vaak dat dat mijn kinderen zijn, maar dan zitten mensen je meteen vreemd aan te kijken :D mn ouders noemen het hun kleinkinderen haha
sommige mensen worden ook trouwens boos als je dat zegt, want je kan dieren niet met kinderen vergelijken...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 11:50

sja, het beste kun je maar gewoon over opmeringen heenlullen idd
"het komt nog wel" of wacht maar, tegen de tijd dat je 30 bent"
negeren die handel en ergens anders over beginnen

misschien dat het daadwerkelijk nog veranderd , misschien ook niet , nou en ....dat zien we dan wel weer
ik heb nu al jaren gezegd "nee nu nog niet nee" want dan kan er weinig aan geluld en geirriteerd worden door de gesprekspartners
maar bij een vreemde die zijn neus er in stak heb ik ook wel eens gezegd
"kan niet, ik ben onvruchtbaar " (vermindert vruchtbaar, dus grotendeels waar) dan staan ze met de mond vol tanden en schamen zich rot dat ze uberhaupt ziets hebben durven vragen
, wie zich niet wil gedragen (oftewel, bemoei je niet met dingen waar je echt niets mee te maken hebt en geen verstand van hebt) moet maar voelen

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:41

HAd al eerder in deel 1 gereageerd.
Wat Sonja zegt : mensen denken er niet eens bij na wanneer ze zeggen : het komt nog wel.Het zou idd zo kunnen zijn dat je geen kinderen kan krijgen.
Wijzelf hebben vanaf het begin af aan al gezegd dat we geen kinderen willen.Zeker hier in Noorwegen worden er nog wel eens de wenkbrauwen opgetrokken,maar niet zoveel gezegd.Dat komt omdat ze hier niet zo snel iets durven zeggen.
Maar ik heb genoeg aan onze 2 honden en 2 paarden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 14:24

pretletter17 schreef:
Hallo, ik kom er ook even bij. Volgens mij heb ik in het vorige topic ook wel gereageerd. Ik ben (gelukkig samen met mijn vriend) ook bewust kinderloos of beter gezegd kindervrij (vind ik een leuke uitspraak). Vind kinderen best leuk hoor, maar ik mis blijkbaar dat gen dat vrouwen in extase over een wiegje laat buigen en 'poele poele poele' doet roepen :')

Over egoïstisch of niet egoïstisch: MB zegt dat het gewoon natuurlijk is dat mensen kinderen krijgen en dat het daarom niet per se egoïstisch is, dat is in zekere zin ook wel waar! Maar als iemand zegt dat hij/zij een kind wil 'omdat het me zo leuk lijkt' (en dat hoor ik váák), vind ik dat een egoïstische overweging. Ik hoor ook vaak dat mensen (nog) een kind nemen, omdat in hun omgeving/familie/vriendenkring veel vrouwen zwanger zijn of net een kleine hebben. Daar krijg ik ook altijd een wat verdeeld gevoel bij, want wil je dan een kind om het kínd of omdat die anderen er ook een hebben...?
Géén kinderen willen kun je ook egoïstisch noemen, omdat je er dan bewust voor kiest om voor jezelf en je eventuele partner te zorgen en dus niet voor een kind. Alleen is de kans dat derden 'last' van die keuze gaan hebben veel kleiner dan wanneer er wel een kind is of komt ;)

Ik vind het niet egoistisch nee :) en bewust kindervrij vind ik ook niet egoistisch. Tegenwoordig hoef je geen kinderen meer te krijgen en heb je een keuze. Laat iedereen lekker die keuze maken en in zijn waarde. We kunnen wel naar voors en tegens zoeken van de 'tegenpartij' maar aan allebei zullen wel voors en tegens zitten en kun je de keuze maken die jou het beste lijkt.
Omdat kinderen mij zo leuk lijken, tja, wat moet je dan zeggen? Dat het je niet leuk lijkt? Dat je eierstokken rammelen? Dat het de natuur is?
Ik vind ook niet dat ik me hoef te verantwoorden tegenover iemand waarom ik wel kinderen wilde krijgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:03

Wat is er nou egoistisch aan iets bewust niet willen???
Dat zeggen ze dan alleen omdat je niet met de meute mee gaat.
Egoistisch is juist als je kinderen "neemt" omdat anderen mensen om je heem ze ook hebben en om niet buiten de boot te vallen.
Zo'n babytje is misschien heel erg leuk maar ook die worden groot en dan gaat het van vervelende peuters tot brutale pubers.
Ieder zijn ding zeg ik altijd maar.
En maar goed dat niet iedereen kinderen wil want er zijn al zoveel mensen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:06

jesito schreef:
Egoistisch is juist als je kinderen "neemt" omdat anderen mensen om je heem ze ook hebben en om niet buiten de boot te vallen.Zo'n babytje is misschien heel erg leuk maar ook die worden groot en dan gaat het van vervelende peuters tot brutale pubers.

Kinderen neem je niet, die krijg je. :) En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor. Natuurlijk worden kinderen groot, dat worden dieren ook.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:17

MamboBeach schreef:
Kinderen neem je niet, die krijg je. :) En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor. Natuurlijk worden kinderen groot, dat worden dieren ook.

Ergens kan ik die opmerking wel begrijpen, wanneer heel jouw vriendenkring een baby krijgt dan zal het gespreksonderwerp als vanzelf baby's zijn. En dan zou ik bijvoorbeeld daar niet over mee praten, dan val je toch buiten de boot. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:24

Heeeeeeeeeeerlijk, mijn vriend en ik zijn bewust kinderloos.

Lekker rust en geen zorgen over kind, nee we missen het absoluut niet.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:27

Ja, wat dat betreft ben ik wel blij dat mijn vriend en ik op dezelfde golflengte zitten wat kinderen betreft.

MamboBeach

BlackEyed schreef:
MamboBeach schreef:

Ergens kan ik die opmerking wel begrijpen, wanneer heel jouw vriendenkring een baby krijgt dan zal het gespreksonderwerp als vanzelf baby's zijn. En dan zou ik bijvoorbeeld daar niet over mee praten, dan val je toch buiten de boot. :)

Ja, ik vind dat echt nergens op slaan :)
Ik begrijp die denkwijze ook niet en het wordt ook vaker aangedragen door BK. Vind ik niet erg maar ik vind het minder leuk dat je als 1 of ander schaap wordt uitgemaakt als je een kindje krijgt. Je zou dan met de kudde meelopen :? Ik begrijp die beredenering gewoon niet helemaal :)

IKbenEllen

MamboBeach schreef:
En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor.

Ik wel hoor :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:29

IKbenEllen schreef:
MamboBeach schreef:
En dat mensen buiten de boot zouden vallen? Nog nooit zoiets gehoord hoor.

Ik wel hoor :D

Val jij buiten de boot?

Ik vind het raar als mensen dat wel vinden! :j

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:31

MamboBeach schreef:
Val jij buiten de boot?

Voor ons eigen gevoel hebben wij geen boot gemist hoor, maar er is wel een tijd geweest dat me dat te pas en te onpas naar het hoofd geslingerd werd ;) Evenals dat ik argwanend bekeken werd bij sollicitaties :(

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:37

IKbenEllen schreef:
MamboBeach schreef:
Val jij buiten de boot?

Voor ons eigen gevoel hebben wij geen boot gemist hoor, maar er is wel een tijd geweest dat me dat te pas en te onpas naar het hoofd geslingerd werd ;) Evenals dat ik argwanend bekeken werd bij sollicitaties :(

Wat maf joh! :j Weet je, ik geloof best wel dat het veel gevraagd wordt of dat je geen kinderen kunt krijgen of wil. Zijn natuurlijk heel persoonlijke dingen en veel mensen zien het als een gewoonte om kinderen te krijgen maar dat is gewoon niet zo voor iedereen. Iedereen zijn ding hoor! :j

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:40

MamboBeach schreef:
jesito schreef:
Egoistisch is juist als je kinderen "neemt" omdat anderen mensen om je heem ze ook hebben en om niet buiten de boot te vallen.Zo'n babytje is misschien heel erg leuk maar ook die worden groot en dan gaat het van vervelende peuters tot brutale pubers.

In die context is nemen een woord dat de lading beter dekt.
Ik ken helaas ook zo'n stel. Ik heb zo'n medelijden met die kleine (dat zegt waarschijnlijk al genoeg).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:43

Nogmaals, ik kan het mij niet voorstellen. Wat bedoel je wat betreft het andere stel?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:46

Ga je pb-en, wil geen concrete voorbeelden op bokt zetten..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:47

Is goed hoor! :j

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:08

laulapaula schreef:
haha :D dat is ook een goeie :) ik heb nu 4 cavia's en een paard en dan zeg ik ook vaak dat dat mijn kinderen zijn, maar dan zitten mensen je meteen vreemd aan te kijken :D mn ouders noemen het hun kleinkinderen haha
sommige mensen worden ook trouwens boos als je dat zegt, want je kan dieren niet met kinderen vergelijken...

Ja, ik heb ook 2 cavia's en binnenkort nog ratjes en dat zijn mijn kinderen :)
Vind dieren veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker dan kinderen.
En zo heel veel anders zijn dieren ook niet, ze hebben ook gevoelens net zoals wij.
Tja, we kunnen niet met ze praten, maar dieren zijn gewoon leuk en altijd lief.
Verder zijn ze: altijd trouw, liegen nooit, niet achterbaks, chagrijnig en ga zo maar door.

:)
Nee, ik wil ook nooit kinderen. Gelukkig wil mijn vriend ook niet.
We hebben trouwens de sleutel gekregen van ons huis dinsdag en gelijk al een opmerking van iemand (want we hebben 3 slaapkamers) 'zo, leuk hoor en plek voor 2 kinderkamers' Whaha. Ik dacht het niet.
Het lijkt wel of iedereen een kind 'moet' hebben om erbij te horen ofzo. Pff, zonder kind ben je minder afhankelijk, hou je veel meer geld en ruimte over voor leuke dingen en ga zo maar door.