Het leed dat concerta slikken heet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Het leed dat concerta slikken heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:52

Ik heb door de medicanet WAARSCHIJNLIJK de helft van mijn haar verloren ;( maar ik wil niet terug naar de concerta omdat ik me echt dood en te rustig voelde

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:56

lifaya schreef:
Ik heb door de medicanet WAARSCHIJNLIJK de helft van mijn haar verloren ;( maar ik wil niet terug naar de concerta omdat ik me echt dood en te rustig voelde

Jeetje! en Ritalin of iets anders? Ik wist niet dat haaruitval daarbij ook een bijwerking is?

Wat zegt je psychiater?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:05

bij medicanet kán dat een bijwerking zijn, bij mij was het geen normale bijwerking, het schijnt dat je in het begin een paar haren kan verliezen, niet ernstige haaruitval.

Je gaat geen ADDer Ritalin laten slikken :') snap nog steeds niet welke mongool heeft bedacht dat je ADDers makkelijk om de 4 uur pillen kan laten slikken :') vergeten ze gegarandeerd := Ik wel in elk geval, en dat is dus mijn reden dat ik geen Ritalin slik hahah

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:07

weetje wat ook het vervelende is, ik heb geen kale plekken etc, en iedereen zegt dat ik een mooie bos heb, maar als het nat is heb ik maar 1 zielig miezerig poedersuiker :( en ik had eerst een prachtige volle bos haren, nu is het bijna niks, ookal heb ik geen kale plekken, dus mijn psychiater zei dat het wel mee valt, maar toen mijn vriendin mijn haar ging wassen schrok ze zich echt dood hoe weinig ik had,.,,

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:08

Nee haha, precies! Daarom slik ik idd ook concerta. Ik zou pas als ik een rebound krijg, me bedenken dat ik er weer een moet nemen :P

Maar kan me heeel goed voorstellen hoe rot het van je haren is! Ik moet er niet aan denken dat de helft van mijn bos haren uitvalt. :(:)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:10

Nu we het over pillen hebben, fiets ik ben mijn medicanet vergeten te slikken :') ga hem, maar meteen nemen := soms kan ik me goed concentreren als ik veel cafeine op heb, heeft het aferechtse effect bij mij, maar met die pil is het toch wat beter

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:53

Wat vreselijk van je haar zeg! :oo

Dank jullie voor de input kwa medicatie. Ik slik nu 56mg met 2 keer 10 mg Ritalin. Ik heb ook 56mg met 1 van 18mg geprobeerd op aanraden van mijn arts, maar dat ging écht niet! Slapen deed ik niet meer :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:57

ja baalde behoorlijk, vroeger vlocht ik altijd mijn haar in etc, kon er alles mee doen, nu is het maar 1 zielig vlechtje .... het is dat ik lang haar heb... en het groeit ook weer terug hoor :j maar het is zo erg om te zien dat je zoveel haren verliest dat dat niet meer uitmaakt, ik heb lang haar en dan valt het toch wel op....

Maarjah... ik blijf toch maar op de medicanet omdat dat toch het beste bij me past ondanks de bijwerkingen. Mijn psychiater wou eerst dat ik het doorslikte want volgends hem zou ikd an beter kunnen slapen, ik ben echt onrustig in mijn hooft, maar dat leek me toch niet zo´n goed idee.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:30

lifaya schreef:

Wat rot voor je zeg :(:) kan me heel goed voorstellen dat dat klote is..
ik hoop dat het mij niet gebeurt, want ik ben al niet voorzien van zo'n grote bos haar.. laat staan als de helft uitvalt..

ik slik ook medikinet, maar pas 4 dagen nu..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:36

het was bij mij ook extreem hoor, je kan iets meer haren verliezen in het begin, maar wat ik dus had was echt teveel :j ze hadden het ook nog niet eerder gehoord..
dus maak je maar geen zorgen :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:27

lifaya schreef:
Je gaat geen ADDer Ritalin laten slikken :') snap nog steeds niet welke mongool heeft bedacht dat je ADDers makkelijk om de 4 uur pillen kan laten slikken :') vergeten ze gegarandeerd := Ik wel in elk geval, en dat is dus mijn reden dat ik geen Ritalin slik hahah

Ik heb ADD en slikte Ritalin om de 3 uur... Probeer dat maar eens vol te houden. Ik had altijd mijn alarm op mijn telefoon om de 3 uur staan. Werkte wel. :j Maar dan moest ik het ook echt direct gelijk met het alarm innemen, want 1 minuut later was ik alweer vergeten dat ik moest slikken. :+

Ik mis mijn ritalin nu heel erg, eigenlijk. Gebruik al zo'n 6 maanden niet meer, omdat ik op reis ben en dacht ze niet nodig te hebben... Heb echt last van mijzelf nu, dus ik ga proberen of ik er op een of andere manier, met een brief van mijn psych/dokter, hier ook aan kan komen... :\

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:19

Gaat niet gemakkelijk worden. Het valt onder de drugs.
Ons is verteld door de spyg dat als we gingen vliegen we het van te voren moetsen aanvragen/melden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:26

Klopt, moet je zo'n schengen verklaring hebben

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:40

lifaya schreef:
bij medicanet kán dat een bijwerking zijn, bij mij was het geen normale bijwerking, het schijnt dat je in het begin een paar haren kan verliezen, niet ernstige haaruitval.

Bij mij ging dat prima!
Alleen was dat omdat ik stage liep op een sbo school waar om we om 12 uur met een klasje vol onze pilletjes slikte :').
De dagen dat ik geen stage had vergat ik het telkens en daarom ben ik nu ook aan de consertaaa

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:48

:)) ik heb heel vaak 's ochtends dat ik denk van? heb ik 'm nou wel of niet net genomen? :\

Dus voortaan neem ik hem pas als ik al wat langer wakker ben, anders moet ik echt hard terugdenken!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:47

Ik slik ze nu om 8 uur en moet dan pas rond 10 uur mijn bed uit. Maar door de pilletjes word ik rond 9 uur al helemaal lekker wakker. HEERLIJK

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:48

Dat ga ik ook eens proberen! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:23

Ik vergeet echt te vaak mijn pillen te nemen := ik denk er dan aan en dan stel ik het toch weer uit of vergeet ik het :') dat merken bokkers ook vaak in de avond

ik "Ik ga slapen"
anderen "Trusten"

10 minuten later
ik "ben er nog steeds"

20 minuten later
ik "still here.."

:+ ja zo ben ik :') een uitsteller eerste klasse, probeer wel vaak dingen meteen te doen maar jeetje dat is lastig :=

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:57

Heino schreef:
Klopt, moet je zo'n schengen verklaring hebben

Ik heb een Schengen verklaring, die had ik meegenomen voordat ik op reis ging, omdat ik dacht dat ik ook pilletjes mee zou nemen. Maar die ben ik dus vergeten. :') Goh.. ADD? :')

Maar ik ga gewoon eens vragen en kijken wat mogelijk is. Niet geschoten is altijd mis.

Naadiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:38

mag ik vragen waarom je dat slikt? alleen omdat je dan wat drukker bent dan de rest van de maatschappij? en dat de maatschappij van jou verwacht dat je die pilletjes slikt? ik vraag me dit echt af... hopelijk vind je het niet vervelend dat ik het vraag maar ik wil gewoon weten waarom, wat drijft een mens daartoe..

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:13

Oh dat ik drukker ben dan de rest interesseert me weinig.
Het gaat om de drukte die ik zelf voel, het constant nadenken, nooit rust in mijn hoofd hebben, kapot zijn na een gewone werkdag door alles wat ik zie en hoor. Het is een verademing mét pilletje.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:43

Naadiia schreef:
mag ik vragen waarom je dat slikt? alleen omdat je dan wat drukker bent dan de rest van de maatschappij? en dat de maatschappij van jou verwacht dat je die pilletjes slikt? ik vraag me dit echt af... hopelijk vind je het niet vervelend dat ik het vraag maar ik wil gewoon weten waarom, wat drijft een mens daartoe..

Wij zijn er mee begonnen bij onze zoon (toen 5 jaar met ondergewicht) omdat hij ongeloofelijk druk was. Dingen deed waar een normaal mens niet opkwam. Bijna elke dag ging er wel iets stuk in huis.
Mijn oudste zoon zat er helemaal doorheen (wij ook). We kregen ook elke dag te horen van de oudste (toen 8 jaar) wanneer gaat hij weg, ik wil dat hij weggaat en dan helemaal huilend in de stress.

Kinderen op straat jutte hem op, hij deed alles wat de buurjongen hem opdraagte. Naakt over straat iov andere kinderen slaan enz.
Op school begonnen ze hem te nergeren. Van een moeder mocht hij pas met haar zoontje spelen als hij leerde om te luisteren.
Je kon aan hem zien dat hij in zijn hoofd totaal niet rustig was.
Hij ziet, reageerd en staat niet stil bij de gevolgen.

ADHD zit bij ons in de familie.

Wij zijn toen naar de kinderpsyg geweest, deze willde er eigenlijk nog niet aan omdat hij te jong was en vanwege zijn ondergewicht.
Uiteindelijk zijn we toch begonnen met het opbouwen van de ritalin (nu medicinet).

Het gaat zoveel beter. Hij is nog steeds druk maar staat niet meer op het dak van de auto te springen. Hij kan zich nu ook concentreren. Je kan iets aan hem vragen.

In de zomervakantie moeten we stoppen om te kijken of er verbetering in zit. Regelmatig hebben we een bezoek aan de kinderpsyg. Er wordt bloed afgenomen en hij krijgt een hartfilmpje.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:48

Naadiia schreef:

Ik was niet zo zeer echt drukker (heb add gecombineerd met adhd wat betekend dat ik op moment druk en onrustig ben niet altijd).
Maar ik kon gewoon niet meer mee komen op school en thuis. Ik liep zo ontzettend hard tegen mij zelf aan dat ik zo iets had van hier ga ik nu wat aan doen. Langs de dokter geweest en die heeft mij door gestuurd. Ik ben toen aan de medicatie gegaan puur voor mij zelf. Mijn omgeving vind mij met pilletjes vaak maar saai :'). Thuis vinden ze het heerlijk want ik ben een stuk minder bot!

(ik kon al boos worden als mijn broer als verassing door de weeks thuis kwam. Schopte mij structuur door de war. Met pilletje ben ik thuis een veel leukere zus)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:32

Naadiia schreef:

wat de maatschappij vind en wil en verwacht kan me echt een reet roesten...

Nee, ik kan mét ritalin zoveel makkelijker met mezelf leven. Ik ben stabieler, rustiger, georganiseerder. Ik heb meer overzicht over mn eigen leven en gedachten en gevoelens. Ik kan me beter uiten. Ik ben makkelijker in de omgang met anderen. Ik kan nu normale gesprekken voeren. Ik kan nu LEREN. Eindelijk haal ik voldoendes op de studie die ik al mn hele leven wil doen. Eindelijk ben ik de persoon die ik altijd al had willen zijn, en waarvan het me maar niet lukte om die ook echt te zijn. Ik leid nu mijn leven, ipv dat de ADHD mijn leven voor mij leid.

En als ik daarvoor de rest van mn leven pilletjes moet slikken? Graag!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:18

Airborn schreef:
Naadiia schreef:

wat de maatschappij vind en wil en verwacht kan me echt een reet roesten...

Nee, ik kan mét ritalin zoveel makkelijker met mezelf leven. Ik ben stabieler, rustiger, georganiseerder. Ik heb meer overzicht over mn eigen leven en gedachten en gevoelens. Ik kan me beter uiten. Ik ben makkelijker in de omgang met anderen. Ik kan nu normale gesprekken voeren. Ik kan nu LEREN. Eindelijk haal ik voldoendes op de studie die ik al mn hele leven wil doen. Eindelijk ben ik de persoon die ik altijd al had willen zijn, en waarvan het me maar niet lukte om die ook echt te zijn. Ik leid nu mijn leven, ipv dat de ADHD mijn leven voor mij leid.

En als ik daarvoor de rest van mn leven pilletjes moet slikken? Graag!

Hier sluit ik me volledig bij aan. Kan het zelf niet mooier uitleggen!

@naadiia, ik ben benieuwd of jij bekend bent met ADHD en weet wat het precies is. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het moeilijk te begrijpen is dat mensen medicatie nemen omdat ze "wat drukker" zijn. Jammergenoeg is druk zijn slecht een klein aspect ervan, maar wel het aspect wat de omgeving het meeste opvalt (in de meeste gevallen dan). Ik ben bijvoorbeeld niet erg druk (alleen in mn hoofd maar dat merk ik zelf alleen) en dat is precies waarom veel mensen verbaasd zijn als ze horen dat ik ADHD heb.