18 Jaar, en Depressief *update p. 5*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: 18 Jaar, en Depressief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:57

Daarom zeg ik ook, eerst die maar doen. :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:18

Wow TS, ik heb met open mond jouw verhaal zitten lezen. Wat heb jij veel meegemaakt zeg en wat ben je ondanks alles sterk!

Als je een manier weet om in Veenendaal te komen ben je van harte uitgenodigd om een keer op mijn fjord te komen rijden.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 13:59

wauw, dankjewel! Ik ga zeker nog een keer op dat aanbod in ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:01

*houdt zich heel erg in... en faalt!*

Zie je nou wel! ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 14:15

_O-

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:26

FireScorpion schreef:
wauw, dankjewel! Ik ga zeker nog een keer op dat aanbod in ;)

Zeker doen!

Birte_Ost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 14:54

Heel veel sterkte je komt er wel!
Over dat de "bijwerkingen" waarschijnlijk nooit zullen weggaan zou ik niet teveel wakker liggen. Er zijn mensen die verlamd zijn geweest waarvan ze zeggen je gaat nooit meer kunnen stappen die een aantal jaren later weer rondstappen. Wat ik wil zeggen de dokters doen maar veronderstellingen die lang niet altijd juist zijn.
En die paarden dat komt wel terug, probeer ergens eentje te vinden die je kan gaan verzorgen en misschien vind je er wel eentje die rustig genoeg is voor jouw. Als je dat zo graag doet zou ik niet zomaar opgeven.
Veel sterkte

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 15:02

Het punt met bijwerkingen is vaak dat je ze de eerste 3 of 4 weken heel veel voelt, trouwens, en daarna niet meer. En ook verschillen de bijwerkingen per persoon.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 16:56

denk dat ze het had over de psychosomatische klachten, dat die waarschijnlijk nooit meer weg gaan, niet medicijnen ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:52

Oooooh. Ikke beetje brak vandaag, ikke lager intelligentieniveau op dat soort dagen. :+ Van psychosomatische klachten weet ik niks inderdaad.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 20:35

Kan gebeuren toch ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 11:23

Nou.. Vandaag voor t eerst bij t UWV geweest.. wat info afgenomen, wat info gegeven wat krabbels gezet en was binnen 10! minuten de deur alweer uit 8)7 voelde me wel heel erg 'afgehandeld', maargoed. nou maar weer wachten op weer een brief vanwat er verder gaat gebeuren nou.. meneer kon niet zeggen hoe snel dat ging, hing van het loonbedrijf af..

Voel me een beetje 'afgehandeld'. in de brief stond halfuur tot een uur, maar 10 minuten? 8)7 maargoed.

voor de rest niet zoveel nieuws...

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:00

10 minuten is inderdaad wel heel debiel snel, kan me voorstellen dat je je op de stapel geschoven voelt... Zou als het te lang duurt gewoon bellen hoor. Dan onthouden ze je tenminste nog.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 18:53

En weer eens een update:

Ik ga begin november beginnen met een dagbehandeling bij een Psychosomatisch behandelcentrum.
Dat is van 10uur s'ochtends tot 3 uur s'middags, of iets in die trant... (als iemand geïnteresseerd is in het programma hoor ik 't wel :Y) )

Mijn Psychologe vond het toch wel onverantwoordelijk om mij er niet heen te sturen, omdat ze het idee
had/heeft dat ik onderbehandeld word. Volgende week twee intake gesprekken, en dan zien we wel weer
verder.....

Voor de rest ben ik nog steeds op het UWV aan het wachten, ik word er een beetje moe van :z

Ik ben nog steeds op zoek naar een (zelfstandige) woonruimte in de omgeving utrecht, maar dit is niet makkelijk..
Plus het feit dat ik maar iets mag vinden met een kale huurprijs tot €357,37 (i.v.m. huurtoeslag en het feit dat ik nog geen 23 ben) wat in Utrecht nagenoeg onmogenlijk is (Of ik moet al bovenaan de wachtlijst staan bij woningnet, maar daarvoor moet je zo'n 6 a 7 jaar ingeschreven staan om een redelijke kans te maken... )
En voor zover ik weet zijn er geen speciale regels voor mensen met een uitkering... Maar ik ga het nog even aankaarten bij mijn begeleider op het UWV, misschien dat hij nog advies heeft ofzo... Verhuizen is trouwens wel 'nodig' want ik word zo langzaam aan gek van de drukte hier in huis, en het is ook echt beter voor mijn (mentale) gezondheid als ik naar iets kan dat 'van mijzelf' is.

Voor de rest is eigenlijk alles hetzelfde... ik wil dolgraag met een thuisstudie beginnen, maar ook daarvoor moet ik weer op het UWV wachten. Gezellig allemaal *ahum*

:wave:

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 00:58

Woow meid, ik heb diep en diep respect voor je. Wat heb je veel meegemaakt. Vindt tevends ook dat je er nog supper mee omgaat. Je wilt zelf graag en dat is goed.

Ik kan je verder niet helpen Sorry.
Maar nogmaals; Heb echt respect voor je.!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 07:21

Meid toch!

Ik heb echt zeer veel respect voor jou!

Ik kan jou ook niet helpen!

ZEER VEEL RESPECT!!!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 09:10

Lieve mensen :+:

Over dat jullie niet kunnen helpen, tsjah dat is niet waar. Jullie helpen al door mijn verhaal te lezen, en met daarop te reageren. geloof me, het doet me écht goed om jullie reactie's te lezen.

Als jullie voor de rest hints of advies hebben is dat mooi meegenomen. Ik krijg nog steeds wel eens PB'tjes met goed advies en dergelijke, daar ben ik ook blij mee :j

Dus nogmaals, jullie helpen wél!

BelgenGek

Re: 18 Jaar, en Depressief *update p. 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:26

hier een meelezer,

kan je niet Bij iemand in gaan wonen ?
als je alleen woont Moet je ook alles alleen..
is dat niet te zwaar voor je ?
hab je daar al over nagedacht?

Sterkte

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:56

BelgenGek schreef:
hier een meelezer,

kan je niet Bij iemand in gaan wonen ?
als je alleen woont Moet je ook alles alleen..
is dat niet te zwaar voor je ?
hab je daar al over nagedacht?

Sterkte

Neehoor, woon nu ook op mezelf (kamer) dus in feite doe Ik alles al alleen. Ik zou ook niet weten bij wie Ik in zou moeten wonen. Mn vriend is (helaas) nog niet toe aan samenwonen, dan zou het woning vinden een stuk makkelijker zijn. Voor de rest geen familie in de buurt.

Morgen eerste gedeelte van de intake, daarna psycholoog en dan dinsdag 2e deel intake (van het psychosomatisch centrum)

En Ik heb nu al twee dagen last van een enorm pijnlijke buik, continue buikpijn... dus deze week ook nog naar de dokter en ooknog de psychiater voor meer slaapmedicatie... gaat lekker zo :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:16

Buikpijn is vaak stress. Je nieren moeten alle hormonen en troep verwerken die jij van de stress/woede in je lichaam aanmaakt. :) Kunnen de darmen meestal ook slecht tegen, en er is niet voor niets een reden dat langdurige stress bij sommige mensen maagzweren veroorzaakt.

Je verteringsstelsel is gewoon het eerste dat aangeeft dat jij niet lekker in je vel zit.

Laat dit je trouwens niet bangmaken, dat zijn voorbeelden, geen enge ziektes die je nu per se gaat krijgen.

In ieder geval, ik denk dat voor jou een hoop stress zal wegvallen als je op jezelf woont inderdaad. :) Hopelijk lukt het, en hopelijk kan de dokter niks ernstigs vinden bij je buik.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 22:21

Hmn Ik weet het niet, het voelt zo anders dan normaal en als Ik drink of eet word het (veel) erger. Heb geen maagzweer symptomen, ben Ik al vaker op gecontroleerd dus ik weet op welke symptomen Ik moet letten..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:39

Tja ik bestudeer momenteel het digestiestelsel van dieren, dus dat is niet echt relevant. _O- Zou gewoon de dokter laten kijken inderdaad.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:17

Met zo'n jeugd is het niet gek dat je nu in de knoop zit met jezelf. Ik even in je profiel gekeken wat heb jij mooi haar zeg. Het is wel heel belangrijk voor je om je te laten behandelen zodat je het achter je kan zetten en verder kan gaan met het opbouwen van je leven. Ik kan je geen supertips geven om uit de depressie te komen. Toen ik depressief was hielp rennen heel goed en toen ik eruit was ben ik het blijven doen om te voorkomen het weer te worden. Bij therapeuten vond ik geen aansluiting, maar had een goede vriendin die me toen goed gesteunt heeft. Probeer elke dag op te schrijven wat je leuk of goed vond gaan. En schrijf ook op wat je graag zou willen een soort wishlist. Wat mij wel hielp was het besef dat die "negatieve" stem in je hoofd niet jij bent. En je ervoor kan kiezen er niet naar te luisteren. Lees positieve boeken. En vermijd negatieve mensen. Ik wil je veel sterkte wensen het is alles behalve makkelijk om te vechten voor je ziel om weer gezond te worden. Maar het zeker de moeite waard.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:28

Wow wat een verhaal! Ik ga vannacht even wat verder lezen... en zal ik hier en daar op reageren :)

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 03:53

Vind het erg dapper van je dat je zo open kan zijn over je depressie.. :) Erg goed! Tis vaak toch een soort taboe..

Over de woonruimte.. Een vriendin van mij heeft ook zo'n situatie gehad qua wonen... Die heeft toen een urgentie gekregen, omdat de psychiater en de huisarts het noodzakelijk vonden.. Weet niet precies hoe en wat, maar zij is toen met de brief die ze van hun kreeg naar de woningbouw gegaan en kreeg een urgentie verklaring en had kort daarna een huisje.. Wel een sociale woning, met 1kamer, maar ze is wel weg uit de benauwde positie.. :)