In elkaar geslagen door client --> hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: In elkaar geslagen door client --> hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:31

Sjoos, zo was het bij ons ook. Wij hadden 1 client en die man was vanaf zijn middel verlamd en had bijna geen handfunctie of iets dergelijks dus je zou denken wat kan die nou doen?

Dankzij al die handige hulpmiddeltjes voor gehandicapten tegenwoordig kon die client nog zeer veel. Sigaret op je arm uitdrukken, je overrijden met zijn stoel. Slaan ( en nog echt hard ook).

Geweld kan en mag niet! Snap niet wat TS daar nog doet. Die leuke clienten van je kunnen je dood worden, begrijp je dat niet? Paar goede tikken op je hoofd en je bent er niet meer hoor.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:35

nouja, een baantje waar het normaal is om in elkaar geslagen te worden..... ik zou zeggen, laat het ze lekker zelf uitvechten en zoek wat anders. jij hoeft je al helemaal niet op te werpen omdat de rest er al met de pet naar gooit. beterschap met je hoofdpijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:43

Heb er heel de dag over nagedacht en ben tot de volgende conclusie gekomen:
1: Morgen naar huisarts, kijken wat die zegt; ziekmelden of niet;
2: Overplaatsing aanvragen.

Daardoor komen ze erg in de knoei in de zomervakantie. Ik zou namelijk 30u per week werken in de bouwvak en daarbuiten vakantie nemen. Ik wil graag het gezicht van mijn leidinggevende zien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:44

Petite schreef:
Heb er heel de dag over nagedacht en ben tot de volgende conclusie gekomen:
1: Morgen naar huisarts, kijken wat die zegt; ziekmelden of niet;
2: Overplaatsing aanvragen.

Daardoor komen ze erg in de knoei in de zomervakantie. Ik zou namelijk 30u per week werken in de bouwvak en daarbuiten vakantie nemen. Ik wil graag het gezicht van mijn leidinggevende zien :D

Goed zo! Laat je leidinggevende maar zweten hoor. Dan moeten ze maar zuiniger op hun personeel zijn! Als die client je op je hoofd blijft slaan kom je misschien ooit ook eens zelf in een instelling terecht!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:52

ja inderdaad! laat ze lekker iemand anders zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:55

Sjoos schreef:
.
Dan werk ik toch bij een hele goede instelling denk ik. DMV deze meldingsformulieren komt er hier extra geld, spoedjes op extra sloten etc, grotere blauwdruk voor meer personeel etc...
Meldingen maken vind ik zelf ontzettend belangrijk. Verder is het ook jouw verzekering, je kunt altijd aangeven bij je werkgever dat er bepaalde dingen vaker op de groep voorkomen, dit kan helpen bij extra personeel krijgen, vergoeding van kleding etc, en in mijn geval een voortand kroon :+

Van Marco (als ik het me goed herrinner) heb ik idd ook de training gehad, daar bovenop ook nog een CFB training van mijn organisatie. En D-TAC heeft een tijdje bij mij op de groep rondgelopen als teambegeleiding.

Oh ja, er zijn ook wel instellingen waar het wél werkt hoor, helaas zijn die nog steeds niet in de meerderheid...
En zo als het bij jou gaat, zou het moeten gaan.
Net als politie bellen wat ik voorbij zag komen, dat wordt ook veel te weinig gedaan. Op sommige instellingen lijkt dat wel een taboe of gewoon onbekend of 'ah nee, dat doen we toch niet, we gaan de politie niet bellen voor hem/haar... hij weet niet wat hij doet joh' Right.

TS, goed zo meis!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:47

Het is juist goed om als groep een goede relatie met de politie te hebben, dat ze op de hoogte zijn van wat er gebeurt, dat ze snel met mankracht ter plaatsen zijn als dit nodig is.
Niet dat ik ooit de politie heb hoeven bellen, maar het is wel belangrijk dit altijd in je achterhoofd te houden dat als het nodig is, het kan.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:01

Zo, wel heftig dit.
Ik werk zelf ook in de gehandicaptenzorg en ben laatst zelf ook "aangevallen" door een cliënt. Weliswaar niet zo erg als jij hebt.

Ik zou wel de stappen ondernemen en echt voor jezelf te kiezen, hoe moeilijk dit misschien ook is. En mocht je er met je leidinggevende niet uit komen is er vaak nog iemand die boven die leidinggevende staat.

Hoe was het bij de huisarts?

Heel veel sterkte verder.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:05

nouja zeg!
Ik zat gewoon op mn stoel te stuiteren van ergernis!
Is het niet traumatisch genoeg dat een klient op je inslaat,kun je vervolgens ook niet op je collega vertrouwen!!
Wat is dat dan nou?

Dat die kliënt niet spoort is duidelijk en misschien ook wel weer overheen te komen dat hij je geslagen heeft maar wat natuurlijk wél aan je vreet is dat je geen hulp krijgt op zo'n akelig moment!
Zeker als ze weten dat bij zo'n kerel ineens de stoppen kunnen doorspringen.

Dat jij hoofdpijn hebt kan ik me goed voorstellen,niet alleen van de klappen maar nu ook van de stress!
Denk dat je daar het meeste last van zult hebben,gezien het feit dat je géén hulp kreeg!LEVENSGEVAARLIJK!
Ga naar de dokter,wie weet loop je met een hersenschudding!
Ik zou dit voorval van collega en klient zowiezo aan de grote bel hangen,voor hetzelfde geld was je er nu niet meer!!!! :(:)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:07

jeetje wat heftig....zonder hulp van een collega ben je niet veilig genoeg.
mijn zus werkt ook met deze mensen maar dat zijn alleen vrouwen. en is ook een keer aangevallen maar bij een vrouw kun je je meestal nog aardig weren.
kun je niet overgeplaatst worden? dit is wel gevaarlijk zo voor je zonder backup.

edit, zie nu staan dat je overplaatsing al overweegt

sterkte en succes

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:22

Petit, heel veel sterkte en succes bij de huisarts.
Mijn oudste zus heeft een poosje gewerkt met zulke mensen en heeft toen een glas naar der hoofd gehad waardoor ze naar het ziekenhuis moest. Ze had ook vaak blauwe plekken maar het hoorde bij der werk zei ze. Ze is op die groep gestopt omdat ze volwassenen niet zo leuk vond. En heeft daarna op een woonboerderij gewerkt en daar kreeg ze ook wel eens klappen schoppen enzo.

Ik zou het werk NOOIT willen doen heb echt respect voor de mensen die het doen!

Ik wil wekrne met gehandicapten en paardrijden zeg maar. En heb daar al vrijwilligers werk in gedaan en stage gelopen en de aankomende 3 maand ga ik er weer in stage lopen. Ze hebben bij mij wel eens me handen open gekrabt. het is niet fijn... Maar het is van de client meestal te accepteren.

Erg slecht hoe je collega met je omging!

Sterkte meid!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:31

Heb gedeeltes van dit topic zitten lezen en ik wordt steeds verontwaardigder! dit zijn geen collega's! in de zorg en dan vooral bij psycho geriatrie en geestelijke zorg ben je er voor elkaar.punt. als dat niet werkt op een afdeling ;zorgen dat je het hoofd verzorgingsdienst aanspreekt,dus om je teamleider en afdelingshoofd heen. er horen protocollen te zijn hoe agressieve\geagiteerde bewoners benaderd en behandeld dienen te worden. ook is er een meldingsplicht van de instelling naar de overheid w.b.t. ongevallen op de werkvloer jegens personeel[daar is dit ook een gevalletje van]
meld dit bij je huisarts als bedrijfsongeval zodat het geregistreerd staat.
Je vraag om overplaatsing snap ik heel goed en is ws het juiste ,als een afdeling zo functioneerd en het wordt geaccepteerd dorr alle mensen die daar werken vraag ik me af of dit een ombuigbare club is[er moet in mijn ogen een hele brede bezem door! }> succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:09

Ben vanochtend bij de huisarts geweest, ik heb een hersenschudding. Moet veel rust nemen en mag niet werken dit weekend. Tevens kreeg ik het advies van haar om een afspraak met de arbo arts te maken en daar een klacht in te dienen en te laten registreren tegen collega en leidinggevende.

Leidinggevende had ik net aan de tel. uitgelegd advies van de arts en dat ik nummer arbo moet hebben. Ze was wel redelijk aardig, wenste me sterkte en vroeg of ik geschrokken was van de hersenschudding. Ziek melden was geen probleem.

Met de arbo arts ga ik dus zo een afspraak maken, mee om de tafel zitten alles uitleggen en kijken wat voor een stappen ik verder ga ondernemen. Ga dus in ieder geval overplaatsing aanvragen, maar dit vertel ik pas nadat ik met de arbo heb gesproken.

Pff koppijn ;) gelukkig mag ik wel achter de computer en boodschappen doen, maar moet ik daarna goed rust nemen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:15

Heel verstandig allemaal meid, neem je rust, en blijf gewoon volgende week ook ziek. Een hersenschudding kan hele nare gevolgen hebben, die langdurig kunnen zijn. Doe dus maar goed rustig!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:33

och och zie je nou,had ik al gedacht dat je hersenschudding hebt!
Meisje meisje,weet je ik zeg dit niet gauw maar nut het ziek vieren maar lekker lang uit hoor.
En misschien een goed idee om een veiligere werkplek te zoeken.

Héél veel beterschap en sterkte!!!! :(:)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:34

Sterkte met je hersenschudding. En inderdaad voldoende rust nemen.

Wel fijn dat je huisarts ook een advies heeft gegeven over hoe nu verder. Heel veel succes en sterkte nogmaals.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:09

Petite schreef:
Ben vanochtend bij de huisarts geweest, ik heb een hersenschudding. Moet veel rust nemen en mag niet werken dit weekend. Tevens kreeg ik het advies van haar om een afspraak met de arbo arts te maken en daar een klacht in te dienen en te laten registreren tegen collega en leidinggevende.

Leidinggevende had ik net aan de tel. uitgelegd advies van de arts en dat ik nummer arbo moet hebben. Ze was wel redelijk aardig, wenste me sterkte en vroeg of ik geschrokken was van de hersenschudding. Ziek melden was geen probleem.

Met de arbo arts ga ik dus zo een afspraak maken, mee om de tafel zitten alles uitleggen en kijken wat voor een stappen ik verder ga ondernemen. Ga dus in ieder geval overplaatsing aanvragen, maar dit vertel ik pas nadat ik met de arbo heb gesproken.

Pff koppijn ;) gelukkig mag ik wel achter de computer en boodschappen doen, maar moet ik daarna goed rust nemen.

Nou, goed dat je naar de HA bent gegaan!! Balen dat je een hersenschudding heb.. Maar dit is dus wel een bedrijfsongeval en dat moet dus ook zo gemeld worden. Verder héél verstandig als je een klacht indiend tegen collega en leidinggevende en ik zou idd overplaatsing vragen, verstandig van je!

Sterkte ermee :(:)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:40

Ik ben opgelucht dat je toch naar de HA gegaan bent. Inderdaad kan je het nu als een bedrijfsongeval melden en dat heeft het voordeel dat de zaak niet meer inde doofpot gestoken kan worden. Bovendien heb je nu nog zwaardere argumenten tegen je collega; zij is immers mede verantwoordelijk voor je letsel! Daar mag van de leidinggevenden echt wel een serieus gebaar op volgen!

Beterschap!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:44

Zo dus toch een hersenschudding! En daar heb je dan een paar dagen mee gelopen (snap niet dat ze je niet meteen naar HA of EHBO hebben gestuurd hoor, maar dat ter zijde.) Goede actie om met arbo te praten en dan verder stappen te ondernemen. Sterkte en goed aan jezelf blijven denken hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:56

Zo mijn leidinggevende belde me net wakker. Ineens kan ze wel reageren zoals het hoort nu ik een afspraak ga maken met de ARBO! Kreeg die vent steeds niet te pakken, was bezet, dus ben gaan slapen en dacht ik bel hem daarna wel. Belt mijn leidinggevende me wakker: Ja ik zat te denken, je hebt te maken met een bedrijfsongeval en daar hebben we een traumaopvangteam voor, wil je daar gebruik van maken? Ik zei nou ik ben niet getraumatiseerd hoor, enige waar ik erg mee zit is de collegiale opvang. Oh zei ze, nou heb je al een afspraak met de ARBO? Ik zeg nee ik krijg hem steeds niet te pakken. Nu gaat zij hem bellen samen met iemand van P&O waar ze mijn situatie heeft uitgelegd en een afspraak voor me maken.

Ja nu ik zelf naar de ARBO stap kan ze wel ineens adequaat reageren..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:05

Wat ben jij schandalig behandeld ik zou thuis blijven tot dit is opgehelderd je bent gewoon in gevaar daar en dat hoef je niet te pikken.
Wat die hoofd pijn betreft was ik meteen naar de ehbo gegaan, en kan je je niet laten overplaatsen naar een andere afdeling.
Je moet echt veel meer aan jezelf denken andere doen het niet dat blijkt wel weer. Neem jezelf in bescherming want dit moet ten alle tijden voorkomen worden, je schrijft dat je al vaker bent geslagen. Heb je al aan aangifte gedacht want dit geval vraagt daar om, hij weet heel goed wat hij doet. misschien kan je naar de dokterpost gaan vandaag nog. ik vind persoonlijk dat je veel te lang gewacht hebt. Jij bent de belangrijkste

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:06

breezy302 schreef:
Sjoos, zo was het bij ons ook. Wij hadden 1 client en die man was vanaf zijn middel verlamd en had bijna geen handfunctie of iets dergelijks dus je zou denken wat kan die nou doen?

Dankzij al die handige hulpmiddeltjes voor gehandicapten tegenwoordig kon die client nog zeer veel. Sigaret op je arm uitdrukken, je overrijden met zijn stoel. Slaan ( en nog echt hard ook).

Geweld kan en mag niet! Snap niet wat TS daar nog doet. Die leuke clienten van je kunnen je dood worden, begrijp je dat niet? Paar goede tikken op je hoofd en je bent er niet meer hoor.

volkomen mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:10

Franka ik ben vanochtend bij de huisartrs geweest en ik heb een hersenschudding. Daarbij ga ik ook overplaatsing aanvragen, zie allemaal eerder in het topic :)

Mijn leidinggevende belde net terug met een P&O adviseur naast haar en ze deed hééél aardig. Ze vond het toch zo erg wat er gebeurd was en zij is nu mijn begeleider in dit ziekteproces en ze wil een gesprek met me hebben.

Maandag heb ik een afspraak bij de ARBO arts. Plots kan alles wel gaan zoals het zou moeten ;) Moet sowieso een week ziek blijven van haar en veel rust nemen, ze was ineens heel bezorgd (ja om haar eigen hachje).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:22

Jeetje, wat een heftige situatie.
En sterkte met je hersenschudding. Laat het rustig genezen, anders blijf je er jarenlang problemen mee krijgen :)

Ik vond dit wel een sterk lijstje:
Kanelly schreef:
Punt 1. aangifte doen.
Punt 2. CFB training afdwingen
Punt 3. vakbond inschakelen
Punt 4. alarmsysteem eisen
Als punt 1 t/m 4 niet geaccepteerd worden, ontslag nemen.

Doe in ieder geval bij de politie aangifte tegen je client.
Wat jij hebt meegemaakt is gewoon mishandeling.
Nou zal je client waarschijnlijk wel verzachtende omstandigheden hebben, maar zo iemand hoort op een gesloten inrichting thuis, niet op een plek waar hij dit soort dingen met het personeel kan doen.

En ik zou geen ontslag nemen als zo'n lijstje niet geaccepteerd wordt, maar jezelf ziekmelden.
Psychische druk kan genoeg "ziekte" opleveren om jezelf ziek te melden.
Je krijgt dan wel doorbetaald en ze mogen je dan niet ontslaan. :)

Overplaatsing kan ik heel goed begrijpen.
Maar laat het er niet bij zitten. Met wat er nu gebeurd is.
Het blijft daar namelijk zo door gaan. En in je volgende baan kan zoiets net zo goed gebeuren. Dus zorg dat je weet dat je in je recht staat. :)

Heel erg veel sterkte en succes.
En natuurlijk beterschap!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 15:49

Petite schreef:
Franka ik ben vanochtend bij de huisartrs geweest en ik heb een hersenschudding. Daarbij ga ik ook overplaatsing aanvragen, zie allemaal eerder in het topic :)

Mijn leidinggevende belde net terug met een P&O adviseur naast haar en ze deed hééél aardig. Ze vond het toch zo erg wat er gebeurd was en zij is nu mijn begeleider in dit ziekteproces en ze wil een gesprek met me hebben.

Maandag heb ik een afspraak bij de ARBO arts. Plots kan alles wel gaan zoals het zou moeten ;) Moet sowieso een week ziek blijven van haar en veel rust nemen, ze was ineens heel bezorgd (ja om haar eigen hachje).

Wat een hypocretie!
Maak de Arbo heel goed duidelijk hoe het allemaal in zijn werk is gegaan!
Schrijf precies op wat wanneer is gebeurd en hoe jouw leidinggevende tot aan vandaag de dag gehandeld heeft.
Per dag schrijf je puntsgewijs op hoe er gehandeld is.

Ze mogen hier niet zomaar mee weg komen.

Sterkte en je staat in je recht.