Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elcke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:14

ik ga in een maand een deel van maleisisch borneo zien, singapore en west java, in het totaal ongeveer 3 wkn maleisie

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:33

Angela: Respect! echt super goed, en je ziet er ook top uit! Heel knap, ga zo door zou ik zeggen, maar sla niet door in het andere uiterste!

Ik ga me zometeen omkleden en weer lekker een stuk hardlopen. Echt zin in, even mijn hoofd leegmaken

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:40

dat vind ik ook zo heerlijk van het lopen, je krijgt weer energie voor 10, hebt een zeer voldaan gevoel erna en je hoofd is leeg.

heb daarna ook weer eindeloos geduld met mijn kids :D later als ze groot zijn zullen ze blij zijn dat mama is gaan hardlopen, anders hadden ze me toch een bitch als mams :o heb nl van mezelf een kort lontje om 't maar ff bij mijn naam te houden ;)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:29

Zo vanavond heerlijk gelopen. Wel wat last van mijn enkels, maar gewoon door de pijn heen gelopen en later werd het wel wat minder (2x 4 en 2x 3 min gelopen met 4x 2 min wandelen)
Ik voel mijn benen nu wel! Het was ook ruim een week geleden en heb daarna ook nog met de hond gewandeld en het huis opgeruimd..dus mijn beentjes voelen als lood op dit momen. Zometeen maar lekker met de benen omhoog

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:43

ik loop ook de eerste paar minuten door pijntjes heen....of het gezond is I dont no :+
maar als ik eenmaal warm ben gaat ie best lekker :P

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:52

Ik meld me hier ook!

Ik ben zaterdag weer begonnen met hardlopen. Heb het tot 1,5 jaar geleden heel fanatiek gedaan en was aan het trainen voor de Venloop (10 km) toen ik ineens zwanger bleek te zijn. Toen ben ik gestopt en nu na 1,5 jaar, zwangerschap, baby, gebroken nachten en borstvoeding ben ik weer begonnen :D.

Heerlijk om weer te rennen! Ik ren nu een rondje van 3 km en dan 1x3 min en 3x5 min, tussendoor steeds 2 min lopen.
Hopelijk gaat m'n conditie weer snel omhoog want dit ben ik niet van mezelf gewend.
Ik heb 2 keer per week tijd om te rennen en mijn doel is om volgend jaar (20 maart) mee te doen aan de Venloop. De 10 km en dan onder de 55 min te lopen.

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:26

goed bezig ninta!
ik heb vandaag kort stukje gelopen, 2x5 want toen kon amper nog ademen, ben namelijk kei benauwd door t hoesten. Voelde daarna me wel beter

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:28

Ik mag morgen weer :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:46

Ninita schreef:
Ik meld me hier ook!

Ik ben zaterdag weer begonnen met hardlopen. Heb het tot 1,5 jaar geleden heel fanatiek gedaan en was aan het trainen voor de Venloop (10 km) toen ik ineens zwanger bleek te zijn. Toen ben ik gestopt en nu na 1,5 jaar, zwangerschap, baby, gebroken nachten en borstvoeding ben ik weer begonnen :D.

Heerlijk om weer te rennen! Ik ren nu een rondje van 3 km en dan 1x3 min en 3x5 min, tussendoor steeds 2 min lopen.
Hopelijk gaat m'n conditie weer snel omhoog want dit ben ik niet van mezelf gewend.
Ik heb 2 keer per week tijd om te rennen en mijn doel is om volgend jaar (20 maart) mee te doen aan de Venloop. De 10 km en dan onder de 55 min te lopen.

Dan kom jij vast bij mij uit de buurt!!!!! :D

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:14

Mag ik me hier ook melden?

Drie weekjes geleden ben ik samen met mijn hardloopmaatje weer begonnen.
We proberen 2keer in de week te lopen, maar dat lukt mij niet altijd.

op het moment lopen we nog een klein rondje door het dorp, maar ik denk dat we volgende week al uit kunnen breiden, want het gaat zeeeer goed!

Hebben jullie trouwens een lijstje met muziek waar je op kunt lopen?
Ik wil ook weleens alleen gaan, maar dan wil ik wel muziek hebben en kan maar weinig vinden op een fijn tempo...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:25

Tot nu toe loop ik nog altijd met de muziek van start to run. Ik weet nog niet hoe ik dat ga doen als ik straks klaar ben met de lessen.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:42

ik kom me hier weer even melden. Heb afgelopen periode ong 1x in de week gerend dus niet bijzonder fanatiek (tijdgebrek := )maar moet over iets meer als 2 weken moet ik 10km in Rotterdam lopen.

Dus ik moet weer ff de veters aantrekken. Vanavond wil ik 5km lopen en dan zondag 7,5km en dan volgende week weer 5 en dan 8,5 en de week daarop nog een keer 5 en dan dat weekend 10 in Rotterdam.
Dan zou ik het moeten redden...

Kan alleen wel wat schoppen onder mijn kont gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:48

Wildflower: Dat red je sowieso wel, met een beetje basisconditie loop je hem zo uit!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:52

10 km "zo uitlopen"??
Nou ik moet er niet aan denken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:00

Zoals Wildflower op mij overkomt, lijkt het alsof ze een best ervaren loopster is. Dan moet het haar lukken!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:03

thanks Angela... basis conditie is redelijk goed maar merk dat met het warmere weer ik wel meer last van kortademigheid krijg maar rustig door blijven ademen.
Had trouwens jou overwinning van een paar pagina's terug gelezen en echt super knap en van dat eetprobleem kom je ook echt wel af! Als je al dat soort stappen al kunt nemen!

(spreek uit ervaring ;) )

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:52

*geeft Wildflower een mega skup onder de kont* :D

Manon, je kunt in de itunes store diverse podcast downloaden zoals de Veronica Discogrooves en nog meer van dat soort mixen met een lekker loopt tempo. En verder heb je ook nog Podrunner Intervals ook in de itunes store, zij hebben een schema voor de 5, 8 en 10 km ook met lekkere loopmuziek. Je kunt ook kijken op de site www.djsteveboy.com (dacht ik) en anders ff googlen op Podrunner intervals. Suc6!

Vandaag mag ik weer met m'n Podrunner op, weekje 3 voor de laatste keer. Denk dat ik vanavond ga als het wat afgekoeld is. En dan vanmiddag m'n paard even flink aan het werk zetten in de bak :o

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:59

Angela: echt knap van je hoe je zo vooruit bent gegaan! kan me goed voorstellen dat het echt als een overwinning voelde toen je over de finish kwam.

Wildflower: succes met opbouwen. Hopelijk gaat het je lukken om die 10 km te gaan rennen over 2 weken.

Ik heb gisteren 5 km achter elkaar gerend, ging wel goed. Ik had het alleen wel erg warm, had ook nog een trui aan en dat was eigenlijk wel iets te warm.

Hetbommeke: ik zie dat jij ook met een afvalpoging bezig bent.
Ik ga na pasen weer beginnen, al moet ik zeggen dat ik sinds ik na de winterstop weer begonnen met ben fanatiek hardlopen en fietsen ik ook al wat ben afgevallen zonder te dieëten.
Maar na pasen ga ik ook weer minder snoepen en gezonder eten en dan moet het toch lukken. Ik wil graag 10 kg kwijt (ben 1.67 lang, weeg 75 kg en wil graag 65 kg wegen).

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:00

ik liep ook altijd met muziek maar vind zonder eigenlijk veel relaxter. Dan blijf ik tenminste echt op mijne eigen tempo lopen anders word je soms zo meegesleept door de muziek... maar dat is mijn ervaring.

En thanks voor de skup!! Vanavond moet ik gepost heb dat ik 5km heb gerend :j

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:13

ik vanavond lesje 22 van start to run. *\o/* 2 x 15 minuten....makkie :')
succes allemaal. +:)+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:15

Pebblesther ik doe naast het hardlopen en paardrijden ook nog het weightwatchers dieet, ben er geen lid van maar tel wel punten etc. Ik ben 1.64 en dan is 60 een mooi gewicht voor mij.

En ik merk het verschil nu al met hardlopen, het scheelt toch weer een paar kilootjes die je moet meeslepen.

Wildflower, zal vanavond ff kieken wat je gepost hebt :D Controle!!!

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:22

hihi is goed :D

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:58

hetbommeke schreef:
Pebblesther ik doe naast het hardlopen en paardrijden ook nog het weightwatchers dieet, ben er geen lid van maar tel wel punten etc. Ik ben 1.64 en dan is 60 een mooi gewicht voor mij.

En ik merk het verschil nu al met hardlopen, het scheelt toch weer een paar kilootjes die je moet meeslepen.

Wildflower, zal vanavond ff kieken wat je gepost hebt :D Controle!!!

Mooi dat je nu al verschil merkt :j Opzich is het wel een goed idee om in je onderschrift te zetten hoeveel je al bent afgevallen. Dan heb je ook een soort van stok achter de deur omdat alle bokkers je als het ware in de gaten houden :P Maar ik ben dan een beetje bang dat ik faal en bijna niks afval en dan ziet het er zo stom uit als ik na 3 maanden bijv. nog steeds maar 1 kg kwijt ben :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:49

Gisteravond de testloop gedaan die ik met Pasen moet doen en... ik heb de 10 kilometer gehaald! Joechei! :D
Niet heel snel ofzo hoor, 1 uur en 7 minuten maar ik kwam dan ook helemaal niet moe aan, gewoon heerlijk voldaan! :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:12

MamboBeach schreef:
Gisteravond de testloop gedaan die ik met Pasen moet doen en... ik heb de 10 kilometer gehaald! Joechei! :D
Niet heel snel ofzo hoor, 1 uur en 7 minuten maar ik kwam dan ook helemaal niet moe aan, gewoon heerlijk voldaan! :j

Stoer hoor *D