Zwemmen & ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje89

Re: Zwemmen & ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:56

Tja tegenwoordig zijn er idd veel dingen waar je kanker van zou kunnen krijgen.. En er is nog geen 1 gynaecoloog geweest die mij daar op gewezen heeft? :+ Dat vind ik dan heel vreemd..

Heb al sinds m'n 12e de pil, gewoon omdat ik anders niks kon.. maar zelfs ondanks de pil kon ik op een gegeven moment niks anders dan op de grond liggen van de pijn... Dan maar dit..
Kans op kanker zit ook in je familie en dan kun je nog zo gezond leven, als het in de familie zit en je hebt pech, kun je het ook krijgen.. Gewoon goed in de gaten houden :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:29

Ik vind het idd ook een vies idee dat mensen er aan denken om met maandverband te gaan zwemmen :=

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:44

De zondag is ondertussen al voorbij, maar toch nog eventjes melden voor als er andere meiden met hetzelfde tamponprobleem zitten.

Iedereen zegt wel gewoon inbrengen, benen zus en zo houden, duw maar door, bijt maar op uw tanden, went wel vanzelf...

Ik heb in het begin hetzelfde probleem gehad dat ik hem er echt niet inkreeg. Wat bleek, ik duwde die recht naar boven in, dus richting mijn hart. Je moet hem eigenlijk bijna naar achter inbrengen, naar je poepgaatje bijna. Dat lukt beter.
Heb wel altijd met inbrenghuls gewerkt. Snap niet hoe dat gaat zonder...

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:47

Nimroy schreef:
Balou_k schreef:
@ Sam, omdat dat dus voor ons vrouwen fijner blijkt te zijn..

nou, als ik de pil doorslik, voor vakantie ofzo, krijg ik na 2 weken doorslikken wel last van mijn buik, alsof de menstruatie op knappen staat haha dus ik stop gewoon keurig, dan is er niets aan de hand, echt super ongesteld ben ik toch nooit.

ik slikte hem eerst ook gewoon3mnd door. Maar ik krijg dat zoooo een erge buikpijn. Dat is niet uit te houden. Dus nu gewoon 'lekker' elke maand weer :+

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:35

pintogirl schreef:
Zoekfunctie heb ik gebruikt, maar hier niet echt wijzer uit geworden. (het dikgedrukte punt ook niet)
Ik zat te twijfelen of ik het hier neer zou zetten, want ik schaam me er eigenlijk best wel voor :o Maargoed, niemand kent mij hier (op een paar na dan), dus heb het toch maar gedaan.

Ik ga zondag zwemmen (nog voor een feest) & dacht het precies zo gepland te hebben dat ik het dan niet zou zijn. Maar nee, uitgerekend deze week ben ik het een week te vroeg(?).

Ah fijn.

- tampons begin ik echt niet aan, slechte ervaring daarmee
- ik ga het niet afzeggen, ik wil zwemmen :+ !

Vind het niet zo hygienisch om niks te dragen zegmaar, maar heb ik geen andere keus?

En ik las in een ander topic iets over inlegkruisjes? (dit zou wel een oplossing zijn dan, maar ik betwijfel of het werkt?)

Help!
A.s. zondag ga ik zwemmen.

;(

Setrilisatie of tampon

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 06:26

Even nog een bericht in dit topic zodat ik geen nieuwe hoef te openen. Ik ben net vandaag ongesteld geworden maar zondag word het super lekker weer dus wouden we graag naar duinrell. Bij mij zit de tampon altijd net voorbij het randje zeg maar, zuigt ie zich dan niet heel snel vol met water? En ik las ergens dat je m steeds moet verwisselen als je uit het water komt alleen sja in duinrell is het toch glijbaan in glijbaan uit etc.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 07:40

zorg dat je de tampon ver genoeg inbrengt; hij moet er eigenlijk net zo ver is als je vinger lang is, je hoort de tampon niet te voelen als je staat, loopt of zit, als je hem wel voelt, dan zit hij nog niet diep genoeg. Zelf gewoon regelmatig in de gate houden. Ik zou hem vaker verwisselen. Niet elke keer als je het water uit komt. Als hij diep genoeg zit hoeft er namelijk geen waster uit te komen. Je kunt het de eerste keer even proberen en kijken hoe vol hij zit. Gewoon wat vaker wisselen als nodig :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:30

moonsparkle schreef:
Even nog een bericht in dit topic zodat ik geen nieuwe hoef te openen. Ik ben net vandaag ongesteld geworden maar zondag word het super lekker weer dus wouden we graag naar duinrell. Bij mij zit de tampon altijd net voorbij het randje zeg maar, zuigt ie zich dan niet heel snel vol met water? En ik las ergens dat je m steeds moet verwisselen als je uit het water komt alleen sja in duinrell is het toch glijbaan in glijbaan uit etc.

Als je hem ver genoeg inbrengt kan er van de buitenkant geen water inkomen.
Dat zou wat zijn zeg? Ben je wezen zwemmen en dan komt er niet alleen water uit je oren ;)
Om te zorgen dat je tampon goed op de plek zit, kan je een merk met inbrenghuls kopen.
Je hebt tampons met inbrenghuls van de tampax maar ook van de OB. Kwestie van even uitproberen welke voor jou
het prettigst is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 08:45

horseylove schreef:
pintogirl schreef:

Help!
A.s. zondag ga ik zwemmen.

;(

Setrilisatie of tampon

of spiraal!
Heerlijk geen maandstonden, en als je veel pech hebt twee dagen per maand paar druppeltjes <3
Lekker zwemmen wanneer je wil

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:50

Word je bij een spiraaltje dan niet ongesteld? Dat zou ideaal zijn! Ik heb geen intentie om zwanger te worden, ik ben een zeef dus de pil vergeet ik regelmatig en die krampen bij iedere menstruatie ben ik ook meer dan zat.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 10:03

BBMarin schreef:
Balou_k schreef:
@ Sam, omdat dat dus voor ons vrouwen fijner blijkt te zijn..

nou, als ik de pil doorslik, voor vakantie ofzo, krijg ik na 2 weken doorslikken wel last van mijn buik, alsof de menstruatie op knappen staat haha dus ik stop gewoon keurig, dan is er niets aan de hand, echt super ongesteld ben ik toch nooit.

daar heb ik dus ook last van
en laatst zou ik gaan zwemmen dus ik doorslikken, en dus de 1 laatste week een doorbraakbloeding... die tot de stopweek heeft geduurd, aargh!
maar gebruik gewoon tampons, ga niet met een luier omlopen of paardrijden, bah moet er niet aan denken om dat weer te doen!
tampon is echt fijner!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:32

ChantalSmook schreef:
zorg dat je de tampon ver genoeg inbrengt; hij moet er eigenlijk net zo ver is als je vinger lang is, je hoort de tampon niet te voelen als je staat, loopt of zit, als je hem wel voelt, dan zit hij nog niet diep genoeg. Zelf gewoon regelmatig in de gate houden. Ik zou hem vaker verwisselen. Niet elke keer als je het water uit komt. Als hij diep genoeg zit hoeft er namelijk geen waster uit te komen. Je kunt het de eerste keer even proberen en kijken hoe vol hij zit. Gewoon wat vaker wisselen als nodig :)

Ik ga het denk ik maar proberen. Doe wel een boardshort aan zodat er geen onverwachtse touwtjes te voorschijn komen :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:34

Falona schreef:
Word je bij een spiraaltje dan niet ongesteld? Dat zou ideaal zijn! Ik heb geen intentie om zwanger te worden, ik ben een zeef dus de pil vergeet ik regelmatig en die krampen bij iedere menstruatie ben ik ook meer dan zat.

Meestal wel, of het is twee dagen per maand enkele druppels.
Goed voor mensen waarbij de pil niet helpt, of vreselijke maandstonden hebben, of de pil beu zijn

Maar weet niet of er een leeftijd op staat, je moet maar is googlen op minera spiraal